Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selkounet

Vierailija
30.11.2019 |

Oletteko pystyneet harjoitella nukkumista niin, että olette alkaneet nähdä enemmän selkounia, eli unia jotka ovat tavallaan kuin toinen todellisuus ja joissa pystyy itse vaikuttamaan ja tekemään mitä haluaa? Olen joitain tekniikoita yrittänyt harjoitella, laittaa unia muistiin herättyäni yms. mutta tuntuu ettei ole minkäänlaista vaikutusta ja hämyilen unissa mitä hämyilen niinkuin ennenkin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin noita joskus nuorempana usein jos olin valvonut paljon ja nukkunut vähän/huonosti. Sitten kun pääsi kunnon unille tuli noita.

Yleensä uni katkesi siihen jos siitä yritti "liikaa" kontrolloida.

Vierailija
2/6 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt, mutta en ole onnistunut. Olen nähnyt selkounta alle 10 kertaa elämässäni ja haluaisin nähdä lisää, mutta en vain onnistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole päässyt selkounissa sitä pidemmälle kuin että joskus harvoin unta nähdessäni tiedän sen olevan unta. En pysty ohjailemaan haluamaani suuntaan. Tosin en ole huomannut, että edes tietäisin, mihin suuntaan haluaisin sitä edes ohjata. Enkä sen kummemmin yritä opetellakaan selkounta tai unen ohjailua. Menkööt  unet siihen suuntaan kuin alitajunta näkee tarpeelliseksi.

Vierailija
4/6 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten näen noita esim. päiväunilla, tai jos olen herännyt aamuyöstä niin sen jälkeen on jotenkin helopmpaa nähdä selkounia. Eli minulla vaatii ettei ole sellaista oikein syvää unta, vaan kevyempää. En oikein tiedä mikä unissa saa välillä tajuamaan että hei, tämähän on unta, yleensä joku mahdoton tapahtuma, esim. että pystyn lentämään. Aina unien ohjailu ei onnistu, esim. päätän lentää mutta en nouse puolta metriä korkeammalla tjsp, mutta muutaman kerran olen saanut keskeytettyä painajaisen tai ahdistavan unen toteamalla että tämä uni on inhottava, haluan nähdä jotain kivempaa! Selkounet ovat ihan hauskoja, mutten varsinaisesti tavoittele niitä.

Vierailija
5/6 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten näen noita esim. päiväunilla, tai jos olen herännyt aamuyöstä niin sen jälkeen on jotenkin helopmpaa nähdä selkounia. Eli minulla vaatii ettei ole sellaista oikein syvää unta, vaan kevyempää. En oikein tiedä mikä unissa saa välillä tajuamaan että hei, tämähän on unta, yleensä joku mahdoton tapahtuma, esim. että pystyn lentämään. Aina unien ohjailu ei onnistu, esim. päätän lentää mutta en nouse puolta metriä korkeammalla tjsp, mutta muutaman kerran olen saanut keskeytettyä painajaisen tai ahdistavan unen toteamalla että tämä uni on inhottava, haluan nähdä jotain kivempaa! Selkounet ovat ihan hauskoja, mutten varsinaisesti tavoittele niitä.

Joidenkin mielestä johonkin tiettyyn asiaan keskittyminen valveilla pitäisi lisätä mahdollisuutta tajuta unessa että se on unta. Esim. jotenkin käsiään hieroskelemalla jne. hereillä ollessaan ja sitten kun unessa näkee kätensä, niin tajuaa sen olevan unta. En kylläkään oikein ymmärrä logiikkaa tässä.

Vierailija
6/6 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin mielestä johonkin tiettyyn asiaan keskittyminen valveilla pitäisi lisätä mahdollisuutta tajuta unessa että se on unta. Esim. jotenkin käsiään hieroskelemalla jne. hereillä ollessaan ja sitten kun unessa näkee kätensä, niin tajuaa sen olevan unta. En kylläkään oikein ymmärrä logiikkaa tässä.

Joo, olen kuullut tuosta mutten koskaan kokenut sitä itse. Minulle se tajuaminen on aina liittynyt logiikkaan ja mahdottomuuksiin, että hoksaan että hei, ei ole mahdollista että henkilö muuttu toiseksi tai että jos heitän pallonilmaan se jää sinne. Usein koen myös "puolivalveunia", eli jollain tasolla tajuan että tämä on unta, mutta se unohtuu tai jää vain epäilykseksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi