Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rintaliivien koot vs. todellisuus

Vierailija
30.11.2019 |

Onko kukaan muu ihmetellyt rintsikoiden kokoja ja niiden luomaa mielikuvaa? Ja nyt en puhu siis siitä, että juu miten kuppikoko ja rinnanympärysmitta liittyy tosisiinsa esim 65D versus 95A tms.
Itselläni on rinnanympärys 72 ja ilman liivejä rinnan päältä 89. Käytän kokoa 75DD.
Jos jollekin miehelle sanoo, että koko on 75DD niin mielikuvaha on oitis, että on suuret rinnat. Mutta eipä se vastaakaan todellisuutta. Koen omani aika pieniksi. Jos ei ole mitkään push-upit päällä, niin hyvä kun jonkun verran erottuvat sivuprofiilista. Siis sellaiset miehen käteen sopivat. Omaani ei ihan mahdu.
Niinpä olenkin tässä ihmetellyt, että vissiin pitää muuttaa mielikuvia sellasista peruskuppikoko-systeemeistä, jos omanikin ei silti ole suuren suuret. Että ne joilla oikeasti on isot rinnat, niin onko heidän koko sitten jo joku 70H vai mitä ihmettä. Vielä 90-luvulla mun mielestä rintsikoiden c-kuppikin oli oikeasti iso. Vaan eipä enään ole kovin iso 😅

Kommentit (222)

Vierailija
41/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mayah8 kirjoitti:

Se on vaan todettava, että etenkin miehillä on ihan vääränlainen käsitys noista kuppikoista. Mulla oli aiemmin kuppikoko 70B, ja tästä eräs mies totesi sitten mun tissit nähtyään, että ne on varmaan oikeasti kuitenkin a-kuppikokoa. Vähän kyllä ärsytti tuollainen kommentti, ihan kuin olisin yrittänyt "huijata" väittämällä isommaksi omaa tissien kokoa :D    Miehet on siinä käsityksessä, että B-kuppi on sellainen normikoko, ja jos on pienet rinnat niin sitten kuppikoko on A. Ympärysmitoista ne ei ymmärrä mitään. 

Nykyään, kun oon lihonut ja rinnatkin sitä myötä kasvaneet, niin rintsikat on kokoa 75C. Eikä nää nyt edelleenkään isot ole.

Miehet vertaavat rintoja omaan penikseensä. He kuvittelevat, että pienirintaiset naiset haluaisivat isot rinnat. Useille naisille pienet rinnat mahdollistavat liikuntaharrastukset, eikä tule selkäsärkyjä. Timmikroppainen nainen tuskin haluaa mitään muutakaan löysää ja roikkuvaa. Naisen rinnat eivät ole myöskään miehen miellyttämistä varten. Harva mies ymmärtää tätä.

Vierailija
42/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku muu mies kuin omani kyselisi rintaliivieni (kuppi)kokoa, en todellakaan vastaisi mitään ja poistaisin ko miehen muutenkin läheisyydestäni.

Toisekseen, ap:n kertomat mitat vastaavat kuppikokoa C, erotus rinnan alta/päältä 17 cm. Vasta erotus 21 cm antaa kooksi DD.

Jotkut liivimyyjät/valmistajat ovat keksineet, että naisia voi (muka) huijata käyttämällä liiveissä suurempaa mitoitusta kuppien osalta. Esim. juuri mainittu Change. Hivelee kai sitten joidenkin itsetuntoa, kun voi kertoa, että kuppikoko on suuri... rinnat ovat kumminkin ne samat kuin ennenkin.

Mulla on sama koko niin Changessa, Cubuksessa kuin muissakin kaupoissa. Ympärys 70 ja kuppikoko E, jos ei DD:tä löydy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukutatte täällä isotissisten kommentteja XD voiko säälittävämpää enää olla. Ketä risoo noin paljon jonkun toisen isot rinnat ja hoikka vartalo? Surkeeta.

Vierailija
44/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella isorintaisena mua huvittaa miesten OMG kommentit rinnoistani. Huomaan myös mielenkiinnon kaikkialle missä kuljen ilman takkia. Kesällä ei sellaista tarvii.

En voi mennä uimarannoille tms. Ranta- asuissa, koska joudun kuolaavien misten kohteeksi. Tämä on ikävin varjopuoli isoista rinnoista.

Muuten nautin näistä kyllä , samoin mies.

Kuinka hirmuiset hinkit sinulla on vai asutko Amerikassa tai jossakin muussa maassa, jossa miehet eivät ujostele "ihailla" isoja rintoja? Oma kokemukseni suomalaismiesten parissa noin 30 vuoden kokemuksella 1,5litran rinnoilla on se, että vain kaksi tapaamaani miestä on ollut ylettömän innostuneita näistä, ja heistäkin toinen humalassa. 

Huomaa, että en mainitse kuppikokoa. Tuo tilavuus on mitattu silloin,kun imetysaikaan kärsin rintatulehduksesta ja yhtenä hoitona oli vesihauteessa pitäminen.

Vierailija
45/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mittojen mukaan sinunkin kokosi olisi noin 65G, että ihmettelepä sitä :)

Vanity sizing :)

Olisipa hauskaa, jos miestenkin kokoja muutettaisiin jotta saataisiin miehet shoppailemaan enemmän.

Ja joo, olen nainen, ja olen ostanut rintaliivejä 25 vuotta katsellen tätä hupaisaa ilmiötä.

En ole koskaan ymmärtänyt tätä vanity sizing juttua. Ihan saman kokoiset mun tissit on käytän sitten d tai g kuppia. Valitsen sen mukaan liivini mitkä tuntuu päällä parhaimmalta, en sen mukaan mitä kokolapussa lukee. Ja harva kai kertoo ihmisille rintsikkakokoaan?

Vierailija
46/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku muu mies kuin omani kyselisi rintaliivieni (kuppi)kokoa, en todellakaan vastaisi mitään ja poistaisin ko miehen muutenkin läheisyydestäni.

Toisekseen, ap:n kertomat mitat vastaavat kuppikokoa C, erotus rinnan alta/päältä 17 cm. Vasta erotus 21 cm antaa kooksi DD.

Jotkut liivimyyjät/valmistajat ovat keksineet, että naisia voi (muka) huijata käyttämällä liiveissä suurempaa mitoitusta kuppien osalta. Esim. juuri mainittu Change. Hivelee kai sitten joidenkin itsetuntoa, kun voi kertoa, että kuppikoko on suuri... rinnat ovat kumminkin ne samat kuin ennenkin.

Mulla on sama koko niin Changessa, Cubuksessa kuin muissakin kaupoissa. Ympärys 70 ja kuppikoko E, jos ei DD:tä löydy.

Sama se koko on, jos ei ole kovin tarkka istuvuudesta ja on nuori ja kiinteärintainen. Kun tulee vuosia ja maan vetovoima vaikuttaa kookkaisiin rintoihin kauemmin, kuppikoot pitävät yhä vähemmän paikkaansa.

"Hyvässä liiviliikkeessä" minäkin poikkesin, ja kuinkas kävikään: " ei meillä ole sitä kokoa täällä mutta tuolla toisessa liikkeessämme olisi ..."  Että se siitäkin ostoksesta.

Onko oikeasti suomalaisnaisia, joiden itsetunto riippuu rintojen koosta? Sen ymmärrän, että voi tuntua ikävältä, jos niissä on jotain poikkeavaa, vaikka aivan täysi lauta tai kovin erikokoiset, mutta luulisi itsetunnon riippuvan aivan muista asioista.

Vierailija
47/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mun koko on: rintojen alta 82 ja päältä 98 cm?

Vierailija
48/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun taas on käytettävä topattuja rintsikoita sen takia, ettei nännit näy läpi. Omani on jääny jotenki pieniksi ja tosi teräviksi. Saa olla paksut liivit, etteivät näy paitojen läpi. Ei puhettakaan, että vois ostaa jotain kevyitä pitsiliivejä tai käyttää toppeja, vaikka muuten eivät oo niin isot et sen puolesta tukea tarvisivat.

Sama mulla, mulla on kyllä isot rinnat muutenkin, mutta mä laitan vanulaput nännien päälle liivien alle, niin ei nöpötä. Voi pitää ohuempiakin liivejä. Töissä teinien kanssa ei viitsi provosoida nänneillä! Vanulaput on helppo vaihtaa vaikka päivittäin.

Vierailija
49/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella isorintaisena mua huvittaa miesten OMG kommentit rinnoistani. Huomaan myös mielenkiinnon kaikkialle missä kuljen ilman takkia. Kesällä ei sellaista tarvii.

En voi mennä uimarannoille tms. Ranta- asuissa, koska joudun kuolaavien misten kohteeksi. Tämä on ikävin varjopuoli isoista rinnoista.

Muuten nautin näistä kyllä , samoin mies.

Kai sä olet hankkinut kunnollisen uikkarin, jpssa on oikea kuppikoko ja kovitetut kupit.

Ihan mielenkiinnosta, mikä koko sulla on, kun se mielestäsi estää uimarannalla olemisen?

Olen nähnyt vain pari naista joilla oli niin isot rinnat että ne olivat selvästi hankalat.

Navassa roikkuvat melonit.

Toinen kävi samoilla tanssitunneilla.

Naamasta näki, että liikkuminen sattui.

Suihkuun hän livahti peitellen rintojaan pyyhkeellä ja pukeutui pikavauhtia selin muihin.

Vierailija
50/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lumingerien laskuri antaa kooksi 75F, se on kyllä ollut aika paikkansapitävä.

Vierailija
51/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukutatte täällä isotissisten kommentteja XD voiko säälittävämpää enää olla. Ketä risoo noin paljon jonkun toisen isot rinnat ja hoikka vartalo? Surkeeta.

Ei kai kukaan oikeasti enää halua isoja rintoja? Niistä ei ole kuin riesaa ja näyttävät tanttamaisilta. Olisi kauheaa, jos olisi DD-rinnat tai vielä isommat.... ei käy sellaisten omistajia todellakaan kateeksi - päin vastoin.

Vierailija
52/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan oikeasti enää halua isoja rintoja? Niistä ei ole kuin riesaa ja näyttävät tanttamaisilta. Olisi kauheaa, jos olisi DD-rinnat tai vielä isommat.... ei käy sellaisten omistajia todellakaan kateeksi - päin vastoin.

Näyttävät tanttamaisilta ainoastaan jos omistajansa on lihava.

Vierailija
53/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moniin...on siis muutkin tehny samoja havaintoja, 38 ja 39! Kun vaan tuijottaa kokomerkintää, niin luulee omistavansa isotkin rinnat :D

Jos osaat yhtään lukea, niin huomaat että kukaan meistä joilla kuppikoko on 70e,f tai g, ei nimenomaan ole sitä mieltä että rinnat olisivat isot tuolla merkinnällä.

Vierailija
54/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah. Ai niin kun esim näillä naisilla joilla on liivikoko 65DD?

https://www.bratabase.com/browse/fantasie/susanna-bra-with-side-support…

Vierailija
55/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moniin...on siis muutkin tehny samoja havaintoja, 38 ja 39! Kun vaan tuijottaa kokomerkintää, niin luulee omistavansa isotkin rinnat :D

Jos osaat yhtään lukea, niin huomaat että kukaan meistä joilla kuppikoko on 70e,f tai g, ei nimenomaan ole sitä mieltä että rinnat olisivat isot tuolla merkinnällä.

Tässä näkyy mitoituksen muutos. 25 vuotta sitten, kun ostin ensimmäisiä liivejäni, B-kuppia kuvailtiin keskikokoisiksi rinnoiksi, C-kuppia täyteläisiksi ja D:tä suuriksi rinnoiksi.

Toki ihmiset olivat muutenkin hoikempia.

Vierailija
56/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä näkyy mitoituksen muutos. 25 vuotta sitten, kun ostin ensimmäisiä liivejäni, B-kuppia kuvailtiin keskikokoisiksi rinnoiksi, C-kuppia täyteläisiksi ja D:tä suuriksi rinnoiksi.

Toki ihmiset olivat muutenkin hoikempia.

Mitä sitten? Kaikkien muidenkin vaatteiden mitoitus on muuttunut.

Vierailija
57/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas nyt mikä minun koko voisi olla.. Rintojen päältä 98cm ja alta 88cm

https://www.lumingerie.fi/rintaliivien-kokotaulukko-kokolaskuri

Tämän mukaan kokoni olisi 65I. Mitat otettu ilman liivejä. Kuulostaa ihan älyttömältä?

Kyllä. 😁

Katsokaapa huviksenne mitä esim. Triumph tai Lindex antaa liivikooksi. Vertailun vuoksi. Netistä löytyy monta kuppikokolaskuria.

Vierailija
58/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin pidän isoista rinnoistani eikä niistä ole mitään riesaa, olen aina pitänyt niistä (paitsi ala-asteen lopulla kun ne alkoivat kasvaa eikä kellään muulla vielä ollut). Miten niin tanttamaisilta? Kropasta ja pukeutumistyylistähän se on kiinni, onko tanttamainen vai ei. Suurikokoiset rinnat vaativat vain enemmän tukea. Voivat joo näyttää ikävältä, jos eivät ole kunnolla tuetut vaan roikkuvat liian matalalla. Itse olen normaalipainoinen ja kapeavyötäröinen, kuppikoko 70F-70G vähän liivimerkistä riippuen.

Kaiken kokoiset rinnat ovat hyviä. Pienet vs. suuret rinnat -vastakkainasettelu on siis todella typerää ja turhaa, vaikka sitä tässä ketjussa nähtävästi moni yrittää.

Vierailija
59/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo liivikoon numero (ei kirjain) tarkoittaa rinnanympärystä rintojen alta mitattuna _senttimetreissä_. Eli jos mitta on 82 cm, sopivat liivit ovat kokoa 80y tai 85x, tässä tapauksessa tod näk kuppikoko 80D, vs 85C.

Toiset liivimerkit ovat keksineet ihan omat mittansa, varsinkin kuppikokoihin, mutta käyttävät silti tätä perinteistä ympärysmittalukua.

Kyllähän tuo hämää.

Vierailija
60/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo liivikoon numero (ei kirjain) tarkoittaa rinnanympärystä rintojen alta mitattuna _senttimetreissä_. Eli jos mitta on 82 cm, sopivat liivit ovat kokoa 80y tai 85x, tässä tapauksessa tod näk kuppikoko 80D, vs 85C.

Toiset liivimerkit ovat keksineet ihan omat mittansa, varsinkin kuppikokoihin, mutta käyttävät silti tätä perinteistä ympärysmittalukua.

Kyllähän tuo hämää.

Se mitta siinä liivin kokolapussa on liivin ympärysnauhan pituus venyttämättömänä, ei käyttäjän rinnanalusmitta. Jotta liivi tukisi jotain, on sen vähän venyttävä kantajansa ympärille. Siksi pitää valita omaa ympärysmittaa pienempi ympärys, ei isompi. Mitä isommat rinnat ovat, sitä napakampi täytyy ympäryksen olla jotta se mitään tukisi. Pienirintainen voi pärjätä 80 ympäryksellä, mutta raskaat rinnat omaavan kannattaa ottaa se 75 ympäryksinen jotta liivit pysyvät paikoillaan eikä niiden paino ole olkaimien varassa.