Rintaliivien koot vs. todellisuus
Onko kukaan muu ihmetellyt rintsikoiden kokoja ja niiden luomaa mielikuvaa? Ja nyt en puhu siis siitä, että juu miten kuppikoko ja rinnanympärysmitta liittyy tosisiinsa esim 65D versus 95A tms.
Itselläni on rinnanympärys 72 ja ilman liivejä rinnan päältä 89. Käytän kokoa 75DD.
Jos jollekin miehelle sanoo, että koko on 75DD niin mielikuvaha on oitis, että on suuret rinnat. Mutta eipä se vastaakaan todellisuutta. Koen omani aika pieniksi. Jos ei ole mitkään push-upit päällä, niin hyvä kun jonkun verran erottuvat sivuprofiilista. Siis sellaiset miehen käteen sopivat. Omaani ei ihan mahdu.
Niinpä olenkin tässä ihmetellyt, että vissiin pitää muuttaa mielikuvia sellasista peruskuppikoko-systeemeistä, jos omanikin ei silti ole suuren suuret. Että ne joilla oikeasti on isot rinnat, niin onko heidän koko sitten jo joku 70H vai mitä ihmettä. Vielä 90-luvulla mun mielestä rintsikoiden c-kuppikin oli oikeasti iso. Vaan eipä enään ole kovin iso 😅
Kommentit (222)
Oma kokoni on 75B ja rinnat on ”käteensopivat”. Erottuvat myös sivuprofiilista, vaikka ovatkin melko pienet. Minusta siis 75DD = isot rinnat.
Mulla on laihaläski kroppa. Sirot raamit ja bmi 22. Rintsikoiden täydellinen koko on 70C.
Kuitenkin laskuri näyttää että pitäisi olla 70E suunnilleen. Johtuu siitä että selässä on löysää! Laskurit eivät ota huomioon, että vaikka rinnan alta on 73cm ja päältä 92, tulee osa senteistä sieltä selän puolelta, eikä suinkaan rinnoista.
Rintani ovat melko pienet omasta mielestäni siis vaikka mitat muuta kertoisivat 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas nyt mikä minun koko voisi olla.. Rintojen päältä 98cm ja alta 88cm
80D
Ei varmasti ole, pikemmin 90AA tai 85A.
Mun mitat on 93cm päältä, 72cm rinnan alta. Mikäköhän koko tällainen olisi, kun käytän vain tuettomia braletteja mukavuudenhalun vuoksi.
Täällä yksi laskuri, jossa myös mitta rintojen yläpuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on laihaläski kroppa. Sirot raamit ja bmi 22. Rintsikoiden täydellinen koko on 70C.
Kuitenkin laskuri näyttää että pitäisi olla 70E suunnilleen. Johtuu siitä että selässä on löysää! Laskurit eivät ota huomioon, että vaikka rinnan alta on 73cm ja päältä 92, tulee osa senteistä sieltä selän puolelta, eikä suinkaan rinnoista.
Rintani ovat melko pienet omasta mielestäni siis vaikka mitat muuta kertoisivat 😀
I feel you!
Mun taas on käytettävä topattuja rintsikoita sen takia, ettei nännit näy läpi. Omani on jääny jotenki pieniksi ja tosi teräviksi. Saa olla paksut liivit, etteivät näy paitojen läpi. Ei puhettakaan, että vois ostaa jotain kevyitä pitsiliivejä tai käyttää toppeja, vaikka muuten eivät oo niin isot et sen puolesta tukea tarvisivat.
Hups...tuli kirjotusvirhe tonne aloitukseen. Siis käytän kokoa 70DD, ei 75. 75ympäryksellä kuppi on sit ollu D
Vierailija kirjoitti:
https://www.lumingerie.fi/rintaliivien-kokotaulukko-kokolaskuri
Vierailija kirjoitti:
Esim. vielä 80-luvulla, kun käytettiin kaarituettomia liivejä, kokoja oli suunnilleen vain A-C, joskus harvoin D. Silloin isorintaiset vaan toimivat niin, että kun ei kuppikokoja enää riittänyt, otettiin isompi ympärysmitta, ja sen myötä saatiin sitten isomman kokoinen kuppi... toki liivit eivät sitten istuneet kunnolla, mutta sellaista se oli isorintaisilla. Ei silloin vaadittu, että liivien keskiosan piti osua rintakehään.
Juuri eilen katselin 80-luvun alkupuolella nuoruutensä elänyttä tuttua uimahallin pukuhuoneessa - todella isot rinnat oli tungettu pehmeisiin liiveihin, joiden koko varmaan tyyliä 110C, ja liivit lepäsivät jossain mahan päällä, liivin keskiosa oli jossain melkein nännien välissä leijumassa. Oikea koko hänelle olisi varmaankin jotain tyyliä 85J tai 80K, mutta eipä tuollaisia kokoja marketeista löydy, eikä hän halua shoppailla netissä. Samanlaista näkyi paljon 80-luvulla, muistan miten isorintainen isoäitini käytti samalla lailla istuvia liivejä, kun muuta ei ollut tarjolla.
Ostin 80-luvun alussa ensimmäisiä rintaliivejäni ja on mielikuva, että silloin "kaikilla" koko oli 75B, joten sellaiset oli minunkin ostettava. D-kuppi oli vain Dolly Partonilla, se miellettiin siis aivan valtavaksi. Onneksi nykyisin löytyy enemmän kokoja, omani on 80F.
Tämä on paras ja tarkin, otetaan 6 mittaa ilman liivejä https://www.abrathatfits.org/calculator.php
Itse joudun käyttämään näitä "huijariliikkeiden" mittoja ja rintsikoita, sillä tavallisista kaupoista (h&m, lindex jne) ei vain löydy minulle sopivaa kokoa. Ympärysmitta on 70, ja siitä ei vain löydy riittävän isolla kupilla olevia liivejä kuin noista liiviliikkeistä, kuten Change. Olisikin helppoa ja edullista olla joku 80c, niin ei tarvitsisi tuhlata omaisuuksia rintsikoihin.
T.70F (huijarikoossa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.lumingerie.fi/rintaliivien-kokotaulukko-kokolaskuri
Tämän mukaan kokoni olisi 65I. Mitat otettu ilman liivejä. Kuulostaa ihan älyttömältä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. vielä 80-luvulla, kun käytettiin kaarituettomia liivejä, kokoja oli suunnilleen vain A-C, joskus harvoin D. Silloin isorintaiset vaan toimivat niin, että kun ei kuppikokoja enää riittänyt, otettiin isompi ympärysmitta, ja sen myötä saatiin sitten isomman kokoinen kuppi... toki liivit eivät sitten istuneet kunnolla, mutta sellaista se oli isorintaisilla. Ei silloin vaadittu, että liivien keskiosan piti osua rintakehään.
Juuri eilen katselin 80-luvun alkupuolella nuoruutensä elänyttä tuttua uimahallin pukuhuoneessa - todella isot rinnat oli tungettu pehmeisiin liiveihin, joiden koko varmaan tyyliä 110C, ja liivit lepäsivät jossain mahan päällä, liivin keskiosa oli jossain melkein nännien välissä leijumassa. Oikea koko hänelle olisi varmaankin jotain tyyliä 85J tai 80K, mutta eipä tuollaisia kokoja marketeista löydy, eikä hän halua shoppailla netissä. Samanlaista näkyi paljon 80-luvulla, muistan miten isorintainen isoäitini käytti samalla lailla istuvia liivejä, kun muuta ei ollut tarjolla.
Ostin 80-luvun alussa ensimmäisiä rintaliivejäni ja on mielikuva, että silloin "kaikilla" koko oli 75B, joten sellaiset oli minunkin ostettava. D-kuppi oli vain Dolly Partonilla, se miellettiin siis aivan valtavaksi. Onneksi nykyisin löytyy enemmän kokoja, omani on 80F.
No tämäpä se jutun juoni olikin...tänne ne mielikuvat kokomerkinnöistä perustuu. Sit nykyisin on vaikea käsittää et joku normaali 75C ei oo kummoinenkaan ku kirjaimia piisaa melkein ööhön asti
Todella isorintaisena mua huvittaa miesten OMG kommentit rinnoistani. Huomaan myös mielenkiinnon kaikkialle missä kuljen ilman takkia. Kesällä ei sellaista tarvii.
En voi mennä uimarannoille tms. Ranta- asuissa, koska joudun kuolaavien misten kohteeksi. Tämä on ikävin varjopuoli isoista rinnoista.
Muuten nautin näistä kyllä , samoin mies.
Se on vaan todettava, että etenkin miehillä on ihan vääränlainen käsitys noista kuppikoista. Mulla oli aiemmin kuppikoko 70B, ja tästä eräs mies totesi sitten mun tissit nähtyään, että ne on varmaan oikeasti kuitenkin a-kuppikokoa. Vähän kyllä ärsytti tuollainen kommentti, ihan kuin olisin yrittänyt "huijata" väittämällä isommaksi omaa tissien kokoa :D Miehet on siinä käsityksessä, että B-kuppi on sellainen normikoko, ja jos on pienet rinnat niin sitten kuppikoko on A. Ympärysmitoista ne ei ymmärrä mitään.
Nykyään, kun oon lihonut ja rinnatkin sitä myötä kasvaneet, niin rintsikat on kokoa 75C. Eikä nää nyt edelleenkään isot ole.
Minulla on ympärysmitta 65-70 ja kuppi E-F.
Kirjoitettuna vaikuttaa joltain älyttömiltä lollottimilta mutta todellisuudessa tissini eivät ole suuret eikä pienet vaan vaikuttavat keskikokoisilta mutta kiinteiltä, maanvetovoima ei ole vielä tehnyt niiden kohdalla työtään.
Moniin...on siis muutkin tehny samoja havaintoja, 38 ja 39! Kun vaan tuijottaa kokomerkintää, niin luulee omistavansa isotkin rinnat :D
Ap oli mitannut erotuksen ilman rintaliivejä. Liivien kanssa varmasti isompi erotus.