Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rintaliivien koot vs. todellisuus

Vierailija
30.11.2019 |

Onko kukaan muu ihmetellyt rintsikoiden kokoja ja niiden luomaa mielikuvaa? Ja nyt en puhu siis siitä, että juu miten kuppikoko ja rinnanympärysmitta liittyy tosisiinsa esim 65D versus 95A tms.
Itselläni on rinnanympärys 72 ja ilman liivejä rinnan päältä 89. Käytän kokoa 75DD.
Jos jollekin miehelle sanoo, että koko on 75DD niin mielikuvaha on oitis, että on suuret rinnat. Mutta eipä se vastaakaan todellisuutta. Koen omani aika pieniksi. Jos ei ole mitkään push-upit päällä, niin hyvä kun jonkun verran erottuvat sivuprofiilista. Siis sellaiset miehen käteen sopivat. Omaani ei ihan mahdu.
Niinpä olenkin tässä ihmetellyt, että vissiin pitää muuttaa mielikuvia sellasista peruskuppikoko-systeemeistä, jos omanikin ei silti ole suuren suuret. Että ne joilla oikeasti on isot rinnat, niin onko heidän koko sitten jo joku 70H vai mitä ihmettä. Vielä 90-luvulla mun mielestä rintsikoiden c-kuppikin oli oikeasti iso. Vaan eipä enään ole kovin iso 😅

Kommentit (222)

Vierailija
1/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mittojen mukaan sinunkin kokosi olisi noin 65G, että ihmettelepä sitä :)

Vierailija
2/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne koot on todellisuus, lisäksi vähän vaihtelee valmistajan mukaan. Mielikuvat on sitten eri asia ja niille ei oikein mahda mitään. Jos joku mies innostuu kuullessaan 75DD, niin sitten innostuu ja pettyy jos niikseen tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siinäpä sitä ihmeteltävää oiski...😂

Kuulostaa nii absurdilta että tällä etumuksella julistaisin koon olevan 65G 😂

Ap

Vierailija
4/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellänikin on 65G. Sain koko nuoruuteni kuulla olevani lauta.

Vierailija
5/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas nyt mikä minun koko voisi olla.. Rintojen päältä 98cm ja alta 88cm

Vierailija
6/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilavuusprosenttihan ratkaisee, toimii ainakin viinakaupassa, hyvä verrata hinta-laatu suhdetta, sama systeemi rintsikoihin niin saadaan rintarauhas-läski suhde selville

Vierailija
7/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, miksi kertoisit jollekin random tyypille sun liivikoon?!

Toisekseen, kyllä noilla mitoilla on jo isot rinnat. Kun mittojen erotus on 17cm ympärysmitassa, niin onhan se tosi paljon. Aika paljon saa tavaraa rintakehälle kasata, että ympärys kasvaa noin paljon. Sulla on varmaan vähän vääristynyt kehonkuva.

Vierailija
8/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppikokoihin on varmaan tullut pienemmillä eroilla olevia kuppikokoja, jos aikaisemmin oli koot A-C, niin nyt sama väli on A-G. Vaikea kuitenkin ymmärtää, että sinulla ei olisi suuret rinnat, olisiko tuo ympärysmitta vain niin leveä, että rinnat levittyvät laajalle. Itse 65A-kokoisena näen superpushupeilla selkeän eron sivuprofiiliin ja näillä minulla on oikein kunnon kokoiset rinnat. Rintojen muoto voi myös vaikuttaa, itselläni pystyt ei roikkuvat rinnat. Luulen siis, että puhtaasti tottumuskysymys, mihin silmä tottuu.

Vierailija
9/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koko on 65E ja mielestäni rintani ovat aika "isot" vartalooni nähden. Pyöreät ja kauniit, eivät sellaiset kun ne olivat lapsettomana teininä, silloin ne olivat vielä minulla nännit vain. Ei rintojen täydy minusta olla mitkään suhteettomat, jotta ne voivat olla isot, eivät valtavat. Hyvä, että on pieniäkin kokoja heille, jotka tarvitsevat.

Vierailija
10/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on F80.

Vierailija
11/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mun ympärysmitta on 75 cm ja rintojen päältä 89 cm. Liivikokoni on 75C.

En käytä Change-merkkisiä tms kokohuijausliivejä.

Vierailija
12/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siinäpä sitä ihmeteltävää oiski...😂

Kuulostaa nii absurdilta että tällä etumuksella julistaisin koon olevan 65G 😂

Ap

Tarvitseeko sitten julistaa kokoaan? Ihan uteliaisuudesta, miksi ja millaisissa tilanteissa sitä kerrot?

Vierailija
13/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kerrokkaan kellekään..mutta halusin vaan selventää jotenkin tätä ajatusta kuppikokojen mielikuvista ja todellisuuksista. Kirjoitin, että JOS jollekin sanoo.. En kuuluta sitä kellekään. Mutta yleensä miesten kuvitelmissa C-kuppikin on jo joku valtaisa.

Mutta tuo voi kyllä olla selitys ,mitä joku sanoi, että nykyisin on enemmän ns välikokoja, jos ennen oli karrikoiden vaan A-C.

Mitä kehokuvaani tulee niin ihan olen tyytyväinen kroppaani. Tämä nyt oli vaan tällaista ihmettelyä asiasta

Ap

Vierailija
14/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku muu mies kuin omani kyselisi rintaliivieni (kuppi)kokoa, en todellakaan vastaisi mitään ja poistaisin ko miehen muutenkin läheisyydestäni.

Toisekseen, ap:n kertomat mitat vastaavat kuppikokoa C, erotus rinnan alta/päältä 17 cm. Vasta erotus 21 cm antaa kooksi DD.

Jotkut liivimyyjät/valmistajat ovat keksineet, että naisia voi (muka) huijata käyttämällä liiveissä suurempaa mitoitusta kuppien osalta. Esim. juuri mainittu Change. Hivelee kai sitten joidenkin itsetuntoa, kun voi kertoa, että kuppikoko on suuri... rinnat ovat kumminkin ne samat kuin ennenkin.

Vierailija
15/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä liivien koosta mitään kun en liivejä käytä ikinä, mutta olin etsimässä juhlapäivälle mekon alle rintaliivejä ja järkytyin siitä että miten lähellä ne kupit on toisiaan!! Siis aivan kamalan tuntuiset, kokeilinpa minkä tahansa kokoisia. Ei minun tissini kasva tuossa suoraan edessä enkä todellakaan halua keinotekoista työntämistä keskelle että jonkunnäköinen teoreettinen tissivako saattaisi syntyä. Aivan kammottavaa. No, ostin sellaiset liivit joiden kuppi täyttyi mukavasti ja leikkasin sen kuppien välillä olevan kankaanpalan ja ompelin tilalle pidemmän. Johan tuli mukavat liivit.

Mutta kysyn siis että myydäänkö missään liivejä joiden kuppien välissä on enemmän tilaa kuin se pari senttiä? Koska se oli epämukavinta liiveissä että ne kupit on niin lähellä tosiaan.

Vierailija
16/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas nyt mikä minun koko voisi olla.. Rintojen päältä 98cm ja alta 88cm

80D

Vierailija
17/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. vielä 80-luvulla, kun käytettiin kaarituettomia liivejä, kokoja oli suunnilleen vain A-C, joskus harvoin D.  Silloin isorintaiset vaan toimivat niin, että kun ei kuppikokoja enää riittänyt, otettiin isompi ympärysmitta, ja sen myötä saatiin sitten isomman kokoinen kuppi... toki liivit eivät sitten istuneet kunnolla, mutta sellaista se oli isorintaisilla. Ei silloin vaadittu, että liivien keskiosan piti osua rintakehään.

Juuri eilen katselin 80-luvun alkupuolella nuoruutensä elänyttä tuttua uimahallin pukuhuoneessa - todella isot rinnat oli tungettu pehmeisiin liiveihin, joiden koko varmaan tyyliä 110C, ja liivit lepäsivät jossain mahan päällä, liivin keskiosa oli jossain melkein nännien välissä leijumassa. Oikea koko hänelle olisi varmaankin jotain tyyliä 85J tai 80K, mutta eipä tuollaisia kokoja marketeista löydy, eikä hän halua shoppailla netissä. Samanlaista näkyi paljon 80-luvulla, muistan miten isorintainen isoäitini käytti samalla lailla istuvia liivejä, kun muuta ei ollut tarjolla.

Vierailija
18/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäänsä joidenkin itsetunto nousee siitä, että olisi suuri kuppikoko? :D Kannattaisi rakentaa itsetuntonsa ihan muille asioille. 

Mulla on joku a-b -kuppi. En tiedä tarkemmin, kun en ole mittailut. Rintsikoiksi riittää joogatoppi ja mitä pehmeämpi, sitä parempi. Sitäkin käytän vain sen takia, ettei nännit näy paidan läpi. Lentää heti pois päältä, kun kotiin pääsen. Talvella kun ei paksun takin kanssa ole tuota nännien näkymis -ongelmaa, en usein käytä rintsikoita (eli toppia) ollenkaan, jos lähden johonkin. Ah tätä olemisen vapautta. 

Vierailija
19/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanity sizing :)

Olisipa hauskaa, jos miestenkin kokoja muutettaisiin jotta saataisiin miehet shoppailemaan enemmän.

Ja joo, olen nainen, ja olen ostanut rintaliivejä 25 vuotta katsellen tätä hupaisaa ilmiötä.

Vierailija
20/222 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä liivien koosta mitään kun en liivejä käytä ikinä, mutta olin etsimässä juhlapäivälle mekon alle rintaliivejä ja järkytyin siitä että miten lähellä ne kupit on toisiaan!! Siis aivan kamalan tuntuiset, kokeilinpa minkä tahansa kokoisia. Ei minun tissini kasva tuossa suoraan edessä enkä todellakaan halua keinotekoista työntämistä keskelle että jonkunnäköinen teoreettinen tissivako saattaisi syntyä. Aivan kammottavaa. No, ostin sellaiset liivit joiden kuppi täyttyi mukavasti ja leikkasin sen kuppien välillä olevan kankaanpalan ja ompelin tilalle pidemmän. Johan tuli mukavat liivit.

Mutta kysyn siis että myydäänkö missään liivejä joiden kuppien välissä on enemmän tilaa kuin se pari senttiä? Koska se oli epämukavinta liiveissä että ne kupit on niin lähellä tosiaan.

Ihan jokaisessa kunnon liiviliikkeessä on erimallisia liivejä, osassa keskiosa lähempänä toisiaan ja osassa kauampana. Miksi et kysynyt henkilökunnalta?  

Valitettavasti en nyt osaa vinkata hyviä liivimalleja "kainalotissiselle" vartalonmallille, kun oma ongelmani on päinvastainen.