Miten saada elämä maistumaan elämältä?
T. pienipalkkaisessa osa-aikatyössä, muun ajan suurin piirtein jumiutuneena asuntoon
Kommentit (31)
Ja edes raha ei rajoita niin paljoa kuin ahdistus, koen että minua arvostellaan heti jos teen jotain mukavaa tai vapauttavaa.
Ap
Tosta se lähtee. Mun läheisissä myös kontrolloijia ja suoraansanoen välimatka pelasti tai uudisti elämän.
Nyt olen itse pska kontrollaaja..
Zemppulit.
Käy kaveri luona kylässä ja juokaa pullo kuoharia tai kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tosta se lähtee. Mun läheisissä myös kontrolloijia ja suoraansanoen välimatka pelasti tai uudisti elämän.
Nyt olen itse pska kontrollaaja..
Zemppulit.
Kiitos. Mutta miksi kontrollaat muita?
Ap
Kerrytätkö nykyisessä työssä varallisuuttasi tulevaa varten, vai sinnitteletkö puuduttavassa elämäntilanteessa tuhlaten elämää?
Vierailija kirjoitti:
Käy kaveri luona kylässä ja juokaa pullo kuoharia tai kaksi.
Kavereihinkaan en ole pitänyt yhteyttä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kerrytätkö nykyisessä työssä varallisuuttasi tulevaa varten, vai sinnitteletkö puuduttavassa elämäntilanteessa tuhlaten elämää?
Sinnittelen puuduttavassa tilanteessa.
Ap
Kontrolligeenit. Yritän toki kasvaa ihmisenä ja jotain lienee tapahtunutkin.
On käyty masikset ja syömishäiriöt ja jotain traumoja poiskäsittelyssä.
Kyllä elämään kuuluu vapaa tahto, ilo ja vapaus. ❤️❤️
Vierailija kirjoitti:
Kontrolligeenit. Yritän toki kasvaa ihmisenä ja jotain lienee tapahtunutkin.
On käyty masikset ja syömishäiriöt ja jotain traumoja poiskäsittelyssä.
Kyllä elämään kuuluu vapaa tahto, ilo ja vapaus. ❤️❤️
Oho, samat vaivat olleet minullakin.
Kyllä ja tsemppiä sinullekin 🙂
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ok. Sitten et tarvitse tuota työtä. Pidä se kuitenkin toistaiseksi ja yritä saada vähän sukanvarteen. Ala hävittämään irtaimistoasi, mieti mitä voit muuttaa rahaksi. Hanki retkivarusteet ja vähän kokemusta. Irtisano vuokrasopimuksesi siten, että päättyy toukokuuhun mennessä ja lähde seikkailulle. Suuntaa pohjoiseen, jos ruotsinkieli sujuu niin mieluusti vaikka Norjaan. Seikkaile ja tutki paikkoja. Ole avoin. Vieraissa paikoissa on myös helppo olla estottomampi ja uskaltaa jutella vieraille. Ja ennen talvea olet löytänyt uuden paikan ja suunnan elämääsi.
Tee niitä kivoja asioita, jotka saisivat elämän maistumaan elämältä. Ota siinä samalla tavoitteeksesi opetella olemaan välittämättä muiden turhasta arvostelusta. Kun onnistut, sinulla on kaksi verroin syytä iloita: olet saanut tehtyä niitä kivoja asioita ja sen lisäksi olet kasvanut henkisesti itsenäisemmäksi.
Tuollaisissa auttaa, että asettaa omien tekojensa arvioinnin perusteeksi muun, jonkin tärkeämmän, kuin toisilta ihmisiltä saatavan palautteen. Esim. sen sijaan arvioi omia tekojaan moraalisesti. On helpompi elää pelkäämättä arvostelua, jos pystyy perustelemaan, että teko oli moraalisesti oikein tai että siinä ainakaan ei ollut mitään moraalisesti väärää.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Raha niin karua kun se onkin. Koita löytää parempi duuni tai toinen työ nykyisen rinnalle tms..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ok. Sitten et tarvitse tuota työtä. Pidä se kuitenkin toistaiseksi ja yritä saada vähän sukanvarteen. Ala hävittämään irtaimistoasi, mieti mitä voit muuttaa rahaksi. Hanki retkivarusteet ja vähän kokemusta. Irtisano vuokrasopimuksesi siten, että päättyy toukokuuhun mennessä ja lähde seikkailulle. Suuntaa pohjoiseen, jos ruotsinkieli sujuu niin mieluusti vaikka Norjaan. Seikkaile ja tutki paikkoja. Ole avoin. Vieraissa paikoissa on myös helppo olla estottomampi ja uskaltaa jutella vieraille. Ja ennen talvea olet löytänyt uuden paikan ja suunnan elämääsi.
Kiitos, en odottanut tuollaista mutta ajatus on kieltämättä virkistävä. 🌎
Ap
Varmaan ainoa toimiva keino on muuttaa maahan jossa saa elää.
Vierailija kirjoitti:
Mietin tuota matkustelua. Minulla on kyllä yksi tuttava joka on matkustellut eksoottisiin paikkoihin. En siis ole matkustelua vastaan ja toisaalta mitä mielipidettä voitte ottaa kotona istuvalta ihmiseltä MUTTA: mietin että pakeneeko hän siinä jotain. Olen tosiaan jäävi sanomaan mutta eikö ne ihmiset joka puolella maailmaa elä sitä arkeaan? Reppureissaajat oma ryhmänsä, usein varmaan parempiosaisista maista ja kiertävät eri paikkoja mutta eikö se itse arki ole joka puolella sama? Tietty hienoa olisi nähdä eri paikkoja ja maisemia, tavata ihmisiä. Mutta sitten kun palaa kotiin, ne jäävät sinne, ellei sitten tee matkustelusta elämäntapaa. Todennäköisemmin ne uudet ihmiset jää elämään jos tapaa oman maan sisäpuolella?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin tuota matkustelua. Minulla on kyllä yksi tuttava joka on matkustellut eksoottisiin paikkoihin. En siis ole matkustelua vastaan ja toisaalta mitä mielipidettä voitte ottaa kotona istuvalta ihmiseltä MUTTA: mietin että pakeneeko hän siinä jotain. Olen tosiaan jäävi sanomaan mutta eikö ne ihmiset joka puolella maailmaa elä sitä arkeaan? Reppureissaajat oma ryhmänsä, usein varmaan parempiosaisista maista ja kiertävät eri paikkoja mutta eikö se itse arki ole joka puolella sama? Tietty hienoa olisi nähdä eri paikkoja ja maisemia, tavata ihmisiä. Mutta sitten kun palaa kotiin, ne jäävät sinne, ellei sitten tee matkustelusta elämäntapaa. Todennäköisemmin ne uudet ihmiset jää elämään jos tapaa oman maan sisäpuolella?
Ap
Ps, otan ehkä sen verran takaisin että ei parempiosaisuudella varmaan seikkailunhalun tai muunkaan kanssa ole tekemistä. Vaan että köyhimmistä maista ehkä harvemmin lähdetään reppureissamaan vaan he ovat todennäköisemmin maista joissa niin pystyy helpommin tehdä? Suomalaisia pidän maailman mittarilla hyväosaisina ja siitä olen kiitollinen että asiat on täällä melko hyvin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En tarkoita matkustelua vaan kokonaan muttamista. Espanja, kanada, hollanti jne vaihtoehdot on onneksi kasvamassa.
Lisäksi minulla on läheinen jonka koen kontrolloivaksi, haluaisin kyllä laajentaa elämää jotenkin.
Ap