Vedän puoleeni miehiä, jotka eivät kunnioita minua
Ensimmäiset poika- ja miesystäväni olivat kunnollisia ja kohtelivat minua arvostaen, kuten nyt ihmistä kohdellaan. Kuitenkin kun kerran erehdyin suhteeseen epäkunnioittavasti käyttäytyvän alkoholistin kanssa, on sen jälkeen tuntunut, ettei tielleni osu enää ainoatakaan kunnollista miestä.
Syy voi tietysti olla siinä, että alkoholistimiehen sanoma meni perille, enkä enää kunnioita itseänikään, ja miksi silloin kukaan muukaan kunnioittaisi. Onko kenelläkään ajatuksia, kuinka korjata tilanne? En harrasta yhden yön juttuja tai muutenkaan mielestäni mainosta itseäni noille tietynlaisille miehille.
Kommentit (44)
Joo, on.
Ongelma on pohjimmiltaan se, että annat viestiä että mua ei tartte arvostaa.
Teet tämän tietysti tiedostamatta, syy on se, että et itse arvosta itseäsi.
Näin se vaan on. Mä oon menossa samasta syystä terapiaan.
No honey, sinä annat signaaleja miehille lähestyä sinua jotka eivät kunnioita sinua. Mistä löytää alkoholisti miehen? Baarista? Bingo. Lähesty sitä pururadan kissaa ulkoiluttavaa miestä jolla ei mene votka paukku kurkusta alas millään.
Vierailija kirjoitti:
Joo, on.
Ongelma on pohjimmiltaan se, että annat viestiä että mua ei tartte arvostaa.
Teet tämän tietysti tiedostamatta, syy on se, että et itse arvosta itseäsi.Näin se vaan on. Mä oon menossa samasta syystä terapiaan.
Haluatko sanoa, että epäkunnioittavaa kohtelua saava ihminen on itse syyllinen?
Vaikka kaikki eivät syystä tai toisesta arvosta itse itseään, ei se koskaan oikeuta ketään epäasialliseen kohteluun toista kohtaan. Se kertoo melkoisen paljon huonosti toista kohtelevan ihmisen ihmisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
No honey, sinä annat signaaleja miehille lähestyä sinua jotka eivät kunnioita sinua. Mistä löytää alkoholisti miehen? Baarista? Bingo. Lähesty sitä pururadan kissaa ulkoiluttavaa miestä jolla ei mene votka paukku kurkusta alas millään.
Ehkä pitää vielä tehdä itsetunnolle jotakin ennen kuin uskallan lähestyä kissamiestä. Itsetuntoni on nimittäin ryvettynyt näiden haukkuvien ja huonosti pitävien miesten kanssa pohjamutiin. Mutta kiitos sinulle. Jo ajatus tuosta miehestä pururadalla kissa narussa hymyilytti.
Samoin. Sadistisia narsisteja. Hyväksikäyttäjiä. Ihmishirviöitä.
Kunnolliset miehet ovat ehtineet jo pariutua
Syy voi tosiaan olla tuo, että olet sisäistänyt alkoholistieksäsi haukut etkä enää kunnioita itseäsi. En tiedä, oletko jo kokeillut tätä, mutta suosittelen lämpimästi totaalista deittailulakkoa joksikin aikaa. Sen aikana keskity vahvistamaan itsetuntoasi ja opettele taas pitämään itsestäsi. Se ei tarkoita sitä, että et pyrkisi millään tapaa kehittämään itseäsi tai antaisit itsellesi luvan käyttäytyä huonosti, vaan sitä, että tunnustat olevasi arvokas ihminen, joka ansaitsee rakastavaa ja arvostavaa kohtelua kumppaniltaan. Myös sopivissa määrin mukavuusalueen ulkopuolelle meneminen tuo sinulle itseluottamusta. Tällä tarkoitan sitä, että kokeilet ja teet asioita, jotka sinua sekä kiehtovat että hieman jännittävät. Väkisin itsensä pakottaminen johonkin epämiellyttävään ei taas ole rakentavaa mukavuusalueen ulkopuolelle menemistä ja vain latistaa omanarvontuntoasi entisestään.
Mietin myös, olisiko sinulla sama toimintamalli kuin minulla aikoinani, että helposti annat sinua lähestyville miehille "benefit of the doubt". Suomennettuna se menisi osapuilleen niin, että painat villasella jotkin varhaiset varoitusmerkit, ajatellen vaikkapa, että "ei se ollut niin vakavaa" tai "varmaan hermostuksissaan meni möläyttämään jotain tuollaista". Nämä merkit eivät yleensä ole räikeitä ja selkeitä, kuten esim. suoraa haukkumista vaan hienovaraisempaa ja piilotetumpaa dissausta. Minä mm. tutustuin kerran mieheen, joka alkoi heti ylistää ihanuuttani ja ulkonäköäni mutta saattoi äkkiä kutsua minua mm. vanhaksipiiaksi (olin ollut pitkään sinkkuna) ja "leikkimielisesti" aprikoi, olenkohan koskaan edes saanut miestä. Nämä siis tulivat aivan puskista muun keskustelun ja hänen harrastamansa lepertelyn seassa. Tajusin onneksi melko pian, ettei tämä mies olisi minulle tervettä seuraa ja blokkasin hänet välittömästi tämän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mietin myös, olisiko sinulla sama toimintamalli kuin minulla aikoinani, että helposti annat sinua lähestyville miehille "benefit of the doubt". Suomennettuna se menisi osapuilleen niin, että painat villasella jotkin varhaiset varoitusmerkit, ajatellen vaikkapa, että "ei se ollut niin vakavaa" tai "varmaan hermostuksissaan meni möläyttämään jotain tuollaista". Nämä merkit eivät yleensä ole räikeitä ja selkeitä, kuten esim. suoraa haukkumista vaan hienovaraisempaa ja piilotetumpaa dissausta. Minä mm. tutustuin kerran mieheen, joka alkoi heti ylistää ihanuuttani ja ulkonäköäni mutta saattoi äkkiä kutsua minua mm. vanhaksipiiaksi (olin ollut pitkään sinkkuna) ja "leikkimielisesti" aprikoi, olenkohan koskaan edes saanut miestä. Nämä siis tulivat aivan puskista muun keskustelun ja hänen harrastamansa lepertelyn seassa. Tajusin onneksi melko pian, ettei tämä mies olisi minulle tervettä seuraa ja blokkasin hänet välittömästi tämän jälkeen.
Tuossa on ajatusta. Minulla on ystäviä, joilla on miessuhteissaan samoja ongelmia. Olen huomannut, että he sietävät aivan käsittämättömiä asioita. Siinä missä itse sanoisin heti ensimmäisellä kerralla ”Lopeta tuo, en tykkää tuollaisesta!”, he vain antavat olla. Näin muodostuu sellaiset roolit jo heti suhteen alussa, että toinen voi halutessaan kohdella miten tahtoo ja toinen ottaa vastaan.
Roolit syntyvät tosi nopeasti. Äiti sanoi kerran että suhteen alussa ei saa missään nimessä passata miestä vaikka mieli tekisi, koska sitten kun et enää jaksakaan huolehtia kaikesta, mies kokee sen häiriönä ja poikkeamana. Oletusarvo syntyy ihan hetkessä, että sinä teet ja hääräät ja toinen ottaa vastaan. Samoin käy kun et puutu ensimmäiseen väärinkäytökseen. Toiselle jää kuva, että se on OK ja ensi kerralla menee vähän pitemmälle.
Minä sanoisin, että epäkunnioittavat ihmiset ovat epäkunnioittavia kaikille, joille uskaltavat, ja joskus muillekin. Ero ihmisten välillä syntyy siitä, että toiset käräyttävät halveksijan heti ja antavat takaisin. Samoin heidän kiinnostuksensa epämiellyttävään tyyppiin lakkaa kuten edellisessäkin esimerkissä todetaan. Dissaaja luikkii nenilleen saaneena pois.
Eli se puoleen vetäminen tapahtuu myöhäisemmässä vaiheessa kun hyväksyt huonon kohtelun.
Vierailija kirjoitti:
Minä sanoisin, että epäkunnioittavat ihmiset ovat epäkunnioittavia kaikille, joille uskaltavat, ja joskus muillekin. Ero ihmisten välillä syntyy siitä, että toiset käräyttävät halveksijan heti ja antavat takaisin. Samoin heidän kiinnostuksensa epämiellyttävään tyyppiin lakkaa kuten edellisessäkin esimerkissä todetaan. Dissaaja luikkii nenilleen saaneena pois.
Eli se puoleen vetäminen tapahtuu myöhäisemmässä vaiheessa kun hyväksyt huonon kohtelun.
Tämä on kyllä näin aikuisena ajateltuna totta. Ei kukaan hyvä ja muita kunnioittava ihminen vain yhtäkkiä päätä kohdella jotakuta halveksuen. Ehkä sitä on silti jotenkin onnistunut omaksumaan jo sen omakuvan, että kukaan muu ei voi minua haluta kuin sellainen, joka etsii itselleen jotakuta halveksittavaa.
Ja tuolle, joka ehdotti deittailulakkoa. Olin yli vuoden tapailematta ketään ja tunsin itseni eheämmäksi kuin koskaan ennen. Vaan kuinkas kävikään, sitten löytyi mies, joka onnistui jo ensimmäisen viikon tuntemisen aikana latistamaan itseluottamukseni miinukselle.
J.ännämies tuottaa naiselle voimakkaampia tunteita. Niin positiivisia kuin negatiivisia. Koettuaan tunteiden vuoristoradan, nainen ei kykene enää viehättymään k.ilttimiehistä, paitsi korkeintaan laastareina ollessaan rikki j.ännäsuhteen jäljiltä.
Olen ratkaissut ongelman näinkin monimutkaisesti: mies osoittaa epäkunnioitusta ensimmäisen kerran >> minä lähden kävelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä näin aikuisena ajateltuna totta. Ei kukaan hyvä ja muita kunnioittava ihminen vain yhtäkkiä päätä kohdella jotakuta halveksuen. Ehkä sitä on silti jotenkin onnistunut omaksumaan jo sen omakuvan, että kukaan muu ei voi minua haluta kuin sellainen, joka etsii itselleen jotakuta halveksittavaa.
Ja tuolle, joka ehdotti deittailulakkoa. Olin yli vuoden tapailematta ketään ja tunsin itseni eheämmäksi kuin koskaan ennen. Vaan kuinkas kävikään, sitten löytyi mies, joka onnistui jo ensimmäisen viikon tuntemisen aikana latistamaan itseluottamukseni miinukselle.
Sinä olet kuitenkin voiton puolella, koska tunnistat tilanteen. Nyt vain sovit itsesi kanssa että heti kun joku osoittaa merkkejä käytöksestä, joka saa olosi tuntumaan epämukavalta, vetäydyt heti.
Vierailija kirjoitti:
Olen ratkaissut ongelman näinkin monimutkaisesti: mies osoittaa epäkunnioitusta ensimmäisen kerran >> minä lähden kävelemään.
Olen tullut samaan tulokseen.
Sovellan sitä myös kaverisuhteisiin.
Olisinpa tajunnut tämän aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, sinä. Voisinpa omia tuon kyvyn sinulta itselleni. Minulla on paha tapa alkaa heti keksiä selityksiä, että ei mies varmaan oikeasti tarkoittanut ja että olen vain herkkähipiäinen.
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet kuitenkin voiton puolella, koska tunnistat tilanteen. Nyt vain sovit itsesi kanssa että heti kun joku osoittaa merkkejä käytöksestä, joka saa olosi tuntumaan epämukavalta, vetäydyt heti.
Kehitystä on onneksi tapahtunut. Jospa jonakin päivänä oikeasti osaan kunnioittaa itseäni. Kertaakaan ei ole miehen epäkunnioittava käytös jäänyt yhteen tai kahteen kertaan, joten pitäisi sitä kai jo näinkin naiivin yksilön hiljalleen uskoa, että kerrasta poikki on ainoa oikea tapa.
Vinkkinä vielä: ei kannata jäädä vääntämään epäkunnioittavan henkilön kanssa siitä oletko oikeutettu katkaisemaan välit tai vetäytymään tuttavuuden asteelle. Kyllä olet. Et ole herkkähipiäinen tai vain kuvittele. Mutta tällainen henkilö on kyllä valmis pistämään kaiken sinun syyksesi, joten häntä ei kannata kuunnella.
Mulla sama juttu. Mielestani olen ihan normaali, en pukeudu paljastavasti enka mitaan! En tieda mika mussa antaa jotain ihme signaaleja.
Tapaan miehia, joiden kanssa juttelen esim. baarissa, juhlissa jne. Harrastan kutomista ja tanssia joten valitettavasti en tapaa miehia harrastuksissa, ja mulla on suht yksinainen tyo joten ei ole tyokavereita.
Hyvana esimerkkina, tapasin kiinnostavan miehen. Juteltiin monta tuntia, eika siina liiemmin ollut flirttia. Olin iloinen kun mies tekstasi seuraavana paivana. Kuitenkin parin viestin jalkeen viestit hanen puolelta alkaa menna tahan suuntaan; "etsitko poikaystavaa?" ja "sua ois kiva heitella ympari makuuhuonetta"
Siis kuvotuksen multihuipentuma. En todellakaan lahtenyt tuohon mukaan, ja mies oli taysi moukka!! Kuitenkin ihmettelen etta mista sai ns. pokkaa laittaa melkein suoriltaan tuon kaltaista viestia? Ei myoskaan tama tapaus ole ainoa laatuaan...
Ihmettelen miten muut naiset saavat miehet pyytamaan itseaan ulos ja kaikkea normaalia. Menee usko koko miessukupuoleen kohta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama juttu. Mielestani olen ihan normaali, en pukeudu paljastavasti enka mitaan! En tieda mika mussa antaa jotain ihme signaaleja.
Tapaan miehia, joiden kanssa juttelen esim. baarissa, juhlissa jne. Harrastan kutomista ja tanssia joten valitettavasti en tapaa miehia harrastuksissa, ja mulla on suht yksinainen tyo joten ei ole tyokavereita.
Hyvana esimerkkina, tapasin kiinnostavan miehen. Juteltiin monta tuntia, eika siina liiemmin ollut flirttia. Olin iloinen kun mies tekstasi seuraavana paivana. Kuitenkin parin viestin jalkeen viestit hanen puolelta alkaa menna tahan suuntaan; "etsitko poikaystavaa?" ja "sua ois kiva heitella ympari makuuhuonetta"
Siis kuvotuksen multihuipentuma. En todellakaan lahtenyt tuohon mukaan, ja mies oli taysi moukka!! Kuitenkin ihmettelen etta mista sai ns. pokkaa laittaa melkein suoriltaan tuon kaltaista viestia? Ei myoskaan tama tapaus ole ainoa laatuaan...
Ihmettelen miten muut naiset saavat miehet pyytamaan itseaan ulos ja kaikkea normaalia. Menee usko koko miessukupuoleen kohta.
Täällä yksi samoista miesongelmista kärsivä. Hyvin äkkiä alan saada uusilta, mukavan oloisilta tuttavuuksilta vaikka minkälaisia häiritseviä seksifantasiaviestejä, jotka eivät lopu siihen, että ignoraan ne tai sanon, etten haluaisi kuunnella sellaisia juttuja. Tuntuu, ettei kukaan puhuisi sellaisia naiselle, josta oikeasti on kiinnostunut, joten mikä roskaämpäri minä oikein olen.
Itsellä oli kanssa joskus noin, osittain oli oma syy kun en heti pistänyt ensimmäisistä varoitusmerkeistä poikki. Nykyään on kyllä tutka parantunut aika lailla ja huomaan kyllä aika äkkiä ne miehet, jotka eivät naisia kunnioita.
Oletko itse kunnioittava miehiä kohtaan?