Voiko tämän elämän henkiset traumat tai fyysiset vammat johtua entisestä elämästä?
Jos niille ei löydy syitä tästä elämästä?
Itse uskon tähän, sillä joillain ihmisillä on selittämättömiä pelkoja tai kehon "vikoja" jo syntyessään, kuin jälkinä viime elämästä tai kuolemasta.
Kommentit (32)
Kyllä. Me kannamme mukanamme esi-isiemme tekoja. Monet sairaudet johtuvat niistä.
Kumpa ihmiskunta tulisi viisaammaksi.
Minulla ainakin on. Nuoruudesta asti sairastamani sairaus on johdatellut elämääni tiettyyn suuntaan.
Tunnen syntymästään lantiosta vammaisen ihmisen, joka pelkää parvekkeita ilman syytä, eikä voi mennä semmoiselle seisomaan. On mietitty, josko hän viimeksi on kuollut tippumalla parvekkeelta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Me kannamme mukanamme esi-isiemme tekoja. Monet sairaudet johtuvat niistä.
Kumpa ihmiskunta tulisi viisaammaksi.
On tieteellisesti todettu, että esivanhempien kokemat traumat voivat siirtyä geeneissä eteenpäin.
Siksi kannamme mukanamme esi-isiemme tekoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpa ihmiskunta tulisi viisaammaksi.On tieteellisesti todettu, että esivanhempien kokemat traumat voivat siirtyä geeneissä eteenpäin.
Siksi kannamme mukanamme esi-isiemme tekoja.
Joo mutta tämä aloitus koskee jälleensyntymää, ei esivanhempia ja geenejä.
Mistäs muualta ne ongelmat tulisivat, kuin suvusta? Toisaalta ei voida tietää, missä kohtaa: syntymässä ja taitamattomassa kohtelussa? Raskausaikana, jos äiti söi jotain hölmöjä juttuja, käytti vääränlaista kosmetiikkaa, lääkkeitä, sai virustartunnan, tai ultra osui kehityksen kriittiseen kohtaan? Tai sitten jo aiemmin suvussa koetut puutteet/häiriöt jälleensyntyivät, putkahtivat uutena versiona... Ei ne tyhjästä synny ja säily.
Jälleensyntymä on aina kiinnostanut, ja olen lukenut aiheeseen liittyviä kirjoja, joihin on tutkittu ihmisiä.. ja dokumenttejakin on tullut. Hyvin mielenkiintoisia asioita.
Esim enoni oli äitini mukaan puhumaan oppiessaan alkanut puhua englannin sanoilla. Eikä niillä ollut televisiotakaan joka sen selittäisi. 50-luvun loppua eletty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpa ihmiskunta tulisi viisaammaksi.On tieteellisesti todettu, että esivanhempien kokemat traumat voivat siirtyä geeneissä eteenpäin.
Siksi kannamme mukanamme esi-isiemme tekoja.Joo mutta tämä aloitus koskee jälleensyntymää, ei esivanhempia ja geenejä.
Jos uskoo jälleensyntymään, uskoo myös, että lapsi valitsee vanhempansa. Samalla on valinnut tulevat koettelemuksensa. Koettelemukset ovat sen takia, että oppiasi jonkun asian ja pääsisi askeleen lähemmäksi valaistumista.
Pitäisi olla Jumala, jotta pystyisi näkemään kaikkien asioiden merkityksen.
Uskon, että kaikilla asioilla on merkitys. Usein sitä ei vain näe.
Lopulta ikävistäkin asioista paljastuu hyviä puolia.
Kyllä tänne tabula rasana synnytään. Tosin kohdussa sikiö jo "oppii" asioita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi kannamme mukanamme esi-isiemme tekoja.Joo mutta tämä aloitus koskee jälleensyntymää, ei esivanhempia ja geenejä.
Jos uskoo jälleensyntymään, uskoo myös, että lapsi valitsee vanhempansa. Samalla on valinnut tulevat koettelemuksensa. Koettelemukset ovat sen takia, että oppiasi jonkun asian ja pääsisi askeleen lähemmäksi valaistumista.
Sinäkö sen määräät mihin pitää uskoa.
Itse uskon jälleensyntymään, mutta en siihen että itse voi seuraavan elämänsä valita, esim vanhempansa. Kyllä ne osoitetaan muulta taholta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse uskon jälleensyntymään, mutta en siihen että itse voi seuraavan elämänsä valita, esim vanhempansa. Kyllä ne osoitetaan muulta taholta.
Tä? Minulla oli ainakin voimakas tunne, että lapseni on valinnut juuri minut vanhemmakseen. Toisaalta uskon, että valitsin omat vanhempani.
Uskon ja toisaalta en.
Uskon siihen, että ennen syntymääni valitsin tulevan elämäni koettelemuksineen. Näin tulevan otin sen vastaan.
Traumojen geneettinen siirtyminen on todella kiinnostava tieteellinen kysymys! Googlaa myös 'micro chimerism' ja siihen liittyen viime vuoden tiedeuutiset joiden mukaan dna:ta siirtyy myös nuoremmilta sukupolvilta vanhemmille: äidin aivoissa on myös hänen lastensa dna:ta. Eli me ollaan enemmän kuin vain yksi ihminen geneettisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse uskon jälleensyntymään, mutta en siihen että itse voi seuraavan elämänsä valita, esim vanhempansa. Kyllä ne osoitetaan muulta taholta.Tä? Minulla oli ainakin voimakas tunne, että lapseni on valinnut juuri minut vanhemmakseen. Toisaalta uskon, että valitsin omat vanhempani.
Uskon ja toisaalta en.
Sitä vaan, että et sinä voi sanoa että on uskottava tähän, jos uskoo tohon.
Itse uskon että joku "neuvosto" päättää seuraavan elämän, mutta vanhempiinsa saa kyllä tutustua jo ennen syntymää.
Esim minä vaistosin raskaana ollessani, että joku tuijotti minua ja oli ihan vieressä, vaikka olin yksin. Olen varma että se oli tulevan lapseni sielu, joka siinä katseli tulevaa äitiään.
Oli jännä tunne, muttei kuitenkaan pelottava.
Vierailija kirjoitti:
Traumojen geneettinen siirtyminen on todella kiinnostava tieteellinen kysymys! Googlaa myös 'micro chimerism' ja siihen liittyen viime vuoden tiedeuutiset joiden mukaan dna:ta siirtyy myös nuoremmilta sukupolvilta vanhemmille: äidin aivoissa on myös hänen lastensa dna:ta. Eli me ollaan enemmän kuin vain yksi ihminen geneettisesti.
Joo mutta kun tämä aloitus koskee JÄLLEENSYNTYMÄÄ, ei geenejä. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää.
Voisit tehdä tästä oman aloituksen, kiinnostava aihe myös.
Vai että ihan jälleensyntymisiä täällä harrastetaan.
Voivat. Mutta erikoista kyllä, ne näyttävät olevan itse valittuja kehityshaasteita. Minulla oli omassa elämässäni ihan kauhea kriisi eräässä vaiheessa, ja siinä ohessa etsin apua henkisyydestäkin (myös terapiasta, lääkkeistä jne). Jossain vaiheessa meditoidessa aloin ikään kuin muistaa sen, että olen elänyt ennenkin, ja itse valinnut hyvin haastavan olemassaolon kehittyäkseni ja oivaltaakseni sieluni. Koska niin kauan kuin elämät oli olleet ihan mukavia, olin keskittynyt maailmasta nauttimiseen ja sielu oli jäänyt syrjään, huomiotta, ja se on lopulta kuitenkin se todellisin minä joka haluaisi esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse uskon jälleensyntymään, mutta en siihen että itse voi seuraavan elämänsä valita, esim vanhempansa. Kyllä ne osoitetaan muulta taholta.Tä? Minulla oli ainakin voimakas tunne, että lapseni on valinnut juuri minut vanhemmakseen. Toisaalta uskon, että valitsin omat vanhempani.
Uskon ja toisaalta en.Sitä vaan, että et sinä voi sanoa että on uskottava tähän, jos uskoo tohon.
Itse uskon että joku "neuvosto" päättää seuraavan elämän, mutta vanhempiinsa saa kyllä tutustua jo ennen syntymää.
Esim minä vaistosin raskaana ollessani, että joku tuijotti minua ja oli ihan vieressä, vaikka olin yksin. Olen varma että se oli tulevan lapseni sielu, joka siinä katseli tulevaa äitiään.
Oli jännä tunne, muttei kuitenkaan pelottava.
Hauskaa. Jotkut näkevät unissaan tulevan lapsensa. Miksei lapsikin voisi siis nähdä tulevat vanhempansa.
Kyllä se mahdollista on.