Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Diabetes lääke Jardiance kokemuksia??

Vierailija
28.11.2019 |

Aloitin tänään, onko kellään huonoja tai hyviä kokemuksia tästä lääkkeestä??

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen lääke tekee sen että se poistattaa virtsan mukana ylimääräisen sokerin pois elimistöstä virtsan mukana ja sen takia virtsalla pitää käydä normaalia enemmän.

Eli minun kropassa on erittäin paljon sokeria, kun täytyy käydä niin usein vessassa? Siis jos ei juo muuten hirveästi, vaikka vettä. ap

Tiesitkö että monessa ruuassa on myös vettä sekä sokeria?

Kyllä tiedän.. Jaksaako joku suositella vähäkalorisia välipaloja? ap

Ei ole mitään järkeä syödä vähäkalorisia välipaloja. Kun syö ruoka-aikana hyvin, niin ei mitään välipaloja edes tarvita. Ei edes diabeetikot.

En haluaisi ahmia tai antaa nälän kasvaa niin suureksi, että söisin liikaa. Jos syön 3-4 tunnin välein pienempiä annoksia, pvässä syön jonkun hedelmän tai pari suolatonta pähkinää välipalaksi. Pysyn suht kontrollissa, syömisen kanssa. Mitä minun pitää tarkkailla, kun painoa pitäisi saada alas. Tällä hetkellä on vaan selkä ja jalka ihan skeidana vaikea liikkua, painon hallitsemiseksi. ap

Liikkumista ei tarvita painonhallintaan, toki se muuten on hyväksi sen verran kuin pystyy. Ruokavaliolla hallitaan painoa.

Vierailija
22/65 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen lääke tekee sen että se poistattaa virtsan mukana ylimääräisen sokerin pois elimistöstä virtsan mukana ja sen takia virtsalla pitää käydä normaalia enemmän.

Eli minun kropassa on erittäin paljon sokeria, kun täytyy käydä niin usein vessassa? Siis jos ei juo muuten hirveästi, vaikka vettä. ap

Ei ole mitään järkeä syödä vähäkalorisia välipaloja. Kun syö ruoka-aikana hyvin, niin ei mitään välipaloja edes tarvita. Ei edes diabeetikot.

En haluaisi ahmia tai antaa nälän kasvaa niin suureksi, että söisin liikaa. Jos syön 3-4 tunnin välein pienempiä annoksia, pvässä syön jonkun hedelmän tai pari suolatonta pähkinää välipalaksi. Pysyn suht kontrollissa, syömisen kanssa. Mitä minun pitää tarkkailla, kun painoa pitäisi saada alas. Tällä hetkellä on vaan selkä ja jalka ihan skeidana vaikea liikkua, painon hallitsemiseksi. ap

Ei hyvin syöminen tarkoita ahmimista, vaan sellaisen ruuan syömistä, joka pitää kylläisenä.

Voisitko antaa jotain vinkkejä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvin syöminen tarkoita ahmimista, vaan sellaisen ruuan syömistä, joka pitää kylläisenä.

Voisitko antaa jotain vinkkejä?

Normaalirasvaista ja aitoa ruokaa. Kevyt- ja keinoruuat lisäävät nälkää, koska niistä puuttuu se ravinto, mitä keho tarvitsee.

Vierailija
24/65 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallis

Vierailija
25/65 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeillaan viikko, sitten tietää kaikki mahdolliset haittavaikutukset.

Kiitos kaikille infosta, jos tulee vielä mieleen joku neuvo, niin antaa palaa vain!😊

Vierailija
26/65 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan saanut apua jo 3kk käytön jälkeen. Verensokeri tippunut huomattavasti?!

Vierailija
27/65 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan saanut apua jo 3kk käytön jälkeen. Verensokeri tippunut huomattavasti?!

Ei se lääkkeillä tipu, vaan sillä mitä syö.

Vierailija
28/65 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin Victozan Jardianceen noin vuosi sitten (2019). Parin kuukauden päästä piti käydä urologilla, koska luulin, että nyt on jotain hullusti. Piti käydä pissalla hyvin usein. Urologi ei löytänyt mitään hälyttävää, tosin antoi jotain relaksoivaa, jotka eivät juurikaan tehonneet. Ajattelin, että eiköhän tässä pärjätä.

Samoihin aikoihin alkoi myös suun kuivuminen, yöllä suu oli rutikuiva, sain apteekista jotain geeliä, jota laitoin iltaisin. Hieman se auttoi.

Joulukuussa tilanne meni aivan mahdottomaksi, yöllä heräsin joka kahden tunnin päästä kipuun ja vessatarpeeseen. Yöunet olivat 2 tunnin pätkissä ja vessassa piti juosta. Jos kävi kävelyllä, piti löytää puskasta aina pissapiilo.

Elämä meni aivan sekaisin.

Tammikuun alussa 2020 lopetin Jardiancen käytön ja vaivat hävisivät saman tien. Olin myös otattanut taas samat verikokeet, jotka urologi oli määrännyt vuosi sitten, arvoissa ei ollut mitään poikkeavaa.

Nyt olen nukkunut yöni hyvin, ei tartte juosta vessassa. Tosin aloitin lopulta myös tiukan hiilihydraattiseurannan, jota d-hoitaja oli tuputtanut jo 5 vuotta.

Minulle nuo virtsan kautta vaikuttavat lääkkeet eivät näytä sopivan, sama ongelma oli Fortzikan kanssa.

Hyvä jos tuottaa jollekin avun sokeriarvoihin.

Vierailija
29/65 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jardiance poistaa sokeria munuaisista joten aamupisu tuoksuu tosi makealle. Kun sokerimössö on poistunut munuaisten pilleistä, niin tilaa on muulle toiminnalle entistä enemmän. Tämä aiheuttaa sen että elimistön ei tarvitse nostaa verenpainettakaan liikaa koska tavara menee helpommin läpi munuaisissa.

Lääke siis poistaa sokerin joka muutoin palaisi verenkiertoon ja samalla helpottaa verenpaineen nostotarvetta. Kyllä siinä pikkuhiljaa muutama kilokin lähtee ohessa.

Huolellinen tulee olla virtsateiden tulehduksien suhteen, koska putkissa kulkee  normaalia enemmän bakteereiden ruokaa, sokeria. Vesi vanhin huuhteluaineista.

Vierailija
30/65 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jardiance ohjeey

Vierailija
31/65 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Fortziga ja Jardianse aiheuttaa hiivan sekä nyt puoli vuotta käytettyäni Jardiansea reisiin, nilkkoihin ja ranteisiin tullut kutiavaa ihottumaa. Käytän toisena lääkkeenä Januviaa, aamusokeriarvot ovat nousseet Jardiansen käytön jäljeen. Ovat olleet liki 10 🙈 mitään laihtumista ei normiruualla ole ollut. Vaihdan insuliiniin 🥴

Vierailija
32/65 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö taas, mulla on paastoverensokeri lähellä 9 eli ei vaikuta ruoka siihen. Lääkkeillä ruokailun jälkeinen (2 h) on 5,4 - 7,6.

Nyt sain Jardiancen tukemaan muuta lääkitystä. Katsotaan kuukauden päästä mikä on tilanne.

Vierailija
33/65 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö taas, mulla on paastoverensokeri lähellä 9 eli ei vaikuta ruoka siihen. Lääkkeillä ruokailun jälkeinen (2 h) on 5,4 - 7,6.

Nyt sain Jardiancen tukemaan muuta lääkitystä. Katsotaan kuukauden päästä mikä on tilanne.

Paino on nyt pudonnut 3 %. Ja verensokeri pudonnut kotimittauksessa noin 0,5 - 0,7 mmol/l.

Kuukauden päästä on labrat, joten katotaan sitten mikä on virallinen tulos.

Vierailija
34/65 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paino on nyt pudonnut 3 %. Ja verensokeri pudonnut kotimittauksessa noin 0,5 - 0,7 mmol/l.

Kuukauden päästä on labrat, joten katotaan sitten mikä on virallinen tulos.

Pikkasen venähti nuo labrat. 6 % paino tippunu (n. 3 kk), paastosokerit oli kuitenkin ennallaan (huono juttu) mutta pitkäaikaissokeri nyt ok.

Vierailija
35/65 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on siis vuosi kulunut tästä kommentistani ja paino tippunut yli 10 %. Sekä paasto- että pitkäaikaissokerit  laskeneet. Toimiva lääkitys ainakin mulle.

Vierailija
36/65 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään tullut rasvoittuva iho Jardiancesta. (nostaa veren rasva-arvoja)? Itse käyttänyt Jardiancea 6kk metforem ja januvian kanssa ja hiukset rasvoittuu päivittäin, samoin kasvot ja nyt muukin iho. Vai onko maksa luovuttanut (en juo alkoa).

Vierailija
37/65 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

HETI Jardiancen ottaminen lopetettava, elimistö menee ihan sekaisin ja kivut on valtavat. Pelkkää myrkkyä. Paino ja veriarvot kuntoon ruokavaliolla. Hullu lääkäri.

Vierailija
38/65 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaihdettiin väliaikaisesti Jardiance Trajendaan juuri tuon lisääntyneen virtsanerityksen takia. Kahden kuukauden aikana paino noussut 4 kiloa. (ja kesällä yleensä syön aina maltillisemmin) Laihduin Jardiancen aloittamisesta noin 10 kg. Vaihdan takaisin Jardianceen.

Vierailija
39/65 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jardiance täytyy ottaa aamulla. En vaan ymmärrä mihin se oikeasti on kehitetty. 7kk syönyt eikä ole auttanut mitään. Sen pitäisi auttaa munuaisten  ja sydämen vajaatoimintaan ja diabetekseen. Kaikki ne arvot huonontuvat.  Kysyin eilen lääkäriltäni ja hän sanoi, ettei se oikeastaan ole diabeteslääke. Sanoi "katsele vuosi - pari niin vaikutukset alkavat näkyä!!!! Vai niin. Nivelsäryn se on ainakin tullessaan tuonut. Pidän 1kk tauon ja katson miltä tuntuu sitten.

Vierailija
40/65 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauhea lääke, mun oli pakko lopettaa viikon jälkeen. Tuli niin paha hiiva, joka ei millään meinannut lähteä, että en voi suositella tuota lääkettä muille kuin miehille.

Suosittelen tilalle joko Ozempicia tai Trulicityä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä