Diabetes lääke Jardiance kokemuksia??
Aloitin tänään, onko kellään huonoja tai hyviä kokemuksia tästä lääkkeestä??
Kommentit (65)
Käytin 3 kk ja virtsarakko kärsi, jatkuva veren vuoto , limakalvot sökönä. Lopetin ko. Lääkkeen ja tilanne normalisoitu.
En suosittele
Taytyy juoda paljon vetta, koska voi vaikuttaa haitallisesti munuaisiin.
Minulla lääke on vaikuttanut paljon mielialaan. Voisi jopa sanoa, että lieviä masennuksen oireita on tullut. Samaan aikaan aloitettiin kolesterolilääke. Kumpi sitten aiheuttaakaan nuo oireet vai onko yhteisvaikutus tuollainen.
Jatkuva vesiripuli aamuisin. Oksentelua lääkkeen aloituksen yhteydessä. Loppui kun pistin tauolle. Palaan Januviaan.
Minulle aloitettiin kolme kk sitten ja olen laihtunut viisi kiloa. Mulla ei ole ylipainoa ja siksi kummallista tuo laihtuminen. Nestettä se kai on mutta kuntosalilla huomaa etten enää jaksa nostaa samoja painoja mitä ennen lääkitystä. Verikokeissa pitää käydä syyskuussa ja sitten on lääkärin soittoaika.
Minusta tuo Jardiance on vain nesteenpoisto lääke, se poistaa samalla sokeria vitsan kautta. Voi tulla myös alapään kutinaa ja muita oireita. Itselläni on tämä lääke syönyt monta vuotta ja mitään tehoa ei ole, kun pitää yöllä juosta vessassa. Nyt syön viimiset tabletit ja pyydän jotain toista lääkettä.
Ei ikinä enää Jardiancea. Mulle tuli siitä heti virtsatietulehdus ja hiiva. Lopetin sen käytön siihen. Nykyään on parempiakin lääkkeitä. Itsellä käytössä tällä hetkellä metformiini ja Ozempic - huomattavasti paremmat lääkkeet. Tällä hetkellä sokeritasapainoni on erittäin hyvä.
Lääke on myös tauotettava kuume -ja ripulitaudin ajaksi.
Onko normaalia, että virtsa haisee oudolle, kun käyttää tuota?
Ei se ole diabetes lääke. Itselläni on se käytössä. Se o munuaispotilaan lääke. No, en tiedä.......mulla se ei ainakaan tunnu tehoavan.........kun arvot vaan nousee.........mulla o muutenki turhia lääkkeitä käytössä. Ja kun niitä keksitään vähänkin nostaa, niin arvatkaas, saanko ikinä tiedon siitä ajoissa, saati sitten, että keskusteltaisiin asiasta ensin MUN kanssani ? Ei koskaan. Se NS lääkäri, mikä meil o joskus siel, tekee omin päin kaikki tällaiset päätökset. Ainakin mun kohdallani. Se ei ole oikein. Mähän ne kaikki maksan ! Eikö mulla oo mitään sananvaltaa tässä asiassa ? Lopetin yhen lääkkeen tarpeettomana ihan itse. Ja kun niihin pakotettuihin anjoihin (lääkkeiden annosjakelu) laitettiin joku tuntematon lääke tutun tilalle, en ottanut sitä ollenkaan. Siks tää miekkonen (se lääkäri siis) keksi, et näin tehdään, ei enää kuunnella tuota hullua...(Mua siis...............) Ei enää keskustella etukäteen mitään................sehän on sääntöjen rikkomista, eikä kovin ammattitaitoistakaan.........
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole diabetes lääke. Itselläni on se käytössä. Se o munuaispotilaan lääke. No, en tiedä.......mulla se ei ainakaan tunnu tehoavan.........kun arvot vaan nousee.........mulla o muutenki turhia lääkkeitä käytössä. Ja kun niitä keksitään vähänkin nostaa, niin arvatkaas, saanko ikinä tiedon siitä ajoissa, saati sitten, että keskusteltaisiin asiasta ensin MUN kanssani ? Ei koskaan. Se NS lääkäri, mikä meil o joskus siel, tekee omin päin kaikki tällaiset päätökset. Ainakin mun kohdallani. Se ei ole oikein. Mähän ne kaikki maksan ! Eikö mulla oo mitään sananvaltaa tässä asiassa ? Lopetin yhen lääkkeen tarpeettomana ihan itse. Ja kun niihin pakotettuihin anjoihin (lääkkeiden annosjakelu) laitettiin joku tuntematon lääke tutun tilalle, en ottanut sitä ollenkaan. Siks tää miekkonen (se lääkäri siis) keksi, et näin tehdään, ei enää kuunnella tuota hullua...(Mua siis...............) Ei enää keskustella etukäteen mitään...........
"Käyttötarkoitus
Tyypin 2 diabeteksen, sydämen vajaatoiminnan ja kroonisen munuaistaudin hoito."
Minulla ei ole mitään erikoisempia sivuoireita ollut. Pissaan ehkä normaalia enemmän, mutta ei voi mitään. Ei ole hiivaa eikä tulehduksia. Paino ei ole noussut eikä laskenut.
Vierailija kirjoitti:
Liikaa kaikkia haittoja. Olisiko kellään mitään positiivista kerrottavaa lääkkeestä. ap
3 vuotta ollut käytössä. Olen hengissä. En ole havainnut haittoja, tosin sydämen ja diabeteksen takia lääkemäärä on melkoinen.
Jardiancehan suojaa myös sydäntä, vaikka onkin diabeteslääke.
Vierailija kirjoitti:
Onko normaalia, että virtsa haisee oudolle, kun käyttää tuota?
En tiedä johtuuko Jardiancesta, mutta pissa haisee usein hernekeitolle.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole diabetes lääke. Itselläni on se käytössä. Se o munuaispotilaan lääke. No, en tiedä.......mulla se ei ainakaan tunnu tehoavan.........kun arvot vaan nousee.........mulla o muutenki turhia lääkkeitä käytössä. Ja kun niitä keksitään vähänkin nostaa, niin arvatkaas, saanko ikinä tiedon siitä ajoissa, saati sitten, että keskusteltaisiin asiasta ensin MUN kanssani ? Ei koskaan. Se NS lääkäri, mikä meil o joskus siel, tekee omin päin kaikki tällaiset päätökset. Ainakin mun kohdallani. Se ei ole oikein. Mähän ne kaikki maksan ! Eikö mulla oo mitään sananvaltaa tässä asiassa ? Lopetin yhen lääkkeen tarpeettomana ihan itse. Ja kun niihin pakotettuihin anjoihin (lääkkeiden annosjakelu) laitettiin joku tuntematon lääke tutun tilalle, en ottanut sitä ollenkaan. Siks tää miekkonen (se lääkäri siis) keksi, et näin tehdään, ei enää kuunnella tuota hullua...(Mua siis...............) Ei enää keskustella etukäteen mitään...........
Mulla kyllä lukee paketissa, että on diabeteslääke. Mutta suojaa myös sydäntä.
Kaksi ja puoli kuukautta käyttänyt ja paino pudonnut 2,5 kg. Vyötäröltä lähtenyt 3 cm. Otan aamulla yhden ja illalla Metforem. Kävin juuri labrassa ja pitkäsokeri pudonnut 49:stä 38:aan. Paastosokeri oli 6,7 eli suurinpiirtein ennallaan. Kolesterolit hitusen nousseet, mutta ihan hyvät, LDL 1,6 (lääkitys on). Kun aloitin käytön, niin tolkuton paleleminen vuorokauden ajan ja sitten loppui. Muuten ei ongelmia. Virtsa ehkä "paksumpaa" ja tuoksuu/haisee makeahkolta. Ei juoksusta vessassa sen enempää kuin ennen. Nyt soittoaika lääkärille ja ilmeisesti jatkan ja laihdun edelleen.
srå
vain positiivista kerrottavaa paitsi kk käytön jälkeen kova ihottuma reidet ja lonkat niin että käyttö lopetettava
Joo se on pienempi haitta mutta kk käytön jälkeen kova ihottuma reidet ja lonkat niin että pakko lopettaa. Muuten vain hyviä vaikutuksia kuten nesteen poisto ja painon pudotus mutta glukoositasoon vaikutus mielestäni huonompi
Käyttänyt kaksi kuukautta ei mitään haittoja