Mitä tarkoittaa jos jollain on diagnoosi koodi F33.30 ?
Mies sanoi hänen kaverillaan nyt olevan kyseinen koodi ja ihmettelen miksi ei voi kertoa mulle mitä se meinaa!?
Kommentit (43)
No jaa, mulla on vaikea masennus, ja papereiden mukaan lähtötilanne lääkärissä oli lähes psykoottinen. Tarkoitti kohdallani sitä, että kerroin ajattelevani että kaikki vihaavat mua, olen turha ihminen ja haluan kuolla. Se psykoottinen ei siis tarkoita masennuksessa mitään harhanäkyjä, vaan niin paha masennus että kaikki on vääristynyt kamalaksi mielessä. Koska ei-masentunut ei ajattele noin. Osasin kuitenkin hakeutua hoitoon, ymmärsin tarvitsevani apua joten siinä mielessä jotkut realiteetit jäljellä. Muutaman osastojakson vaati, lääkityksen, ja monta vuotta, mutta nyt on parempi. Kukaan ei olisi päällepäin uskonut tätä musta, en tod kertonut tutuille ja naapureille olostani.
Vierailija kirjoitti:
Psykoosi ja psykoottinen ovat eri asioita.
Psykoottiset oireet voivat olls itsemurha aikeet. Vaikea masennus psykoottisilla oireilla on hyvä väliaikausdiagnoosi saamaan henkilön sulhetulle, vaikka ei harhainen olisikaan.
Itsemurha-aikeet ei ole psykoottisia oireita.
Siis kaikille jotka nyt luulette että psykoottinen masennus ei olisi psykoottista: on se.
"Psykoottisessa masennustilassa potilaalla esiintyy vaikeiden tavanomaisten masennusoireiden ohella myös harhaluuloja, harhaelämyksiä tai depressiivinen stupor ja hänen todellisuudentajunsa on häiriintynyt."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut psykoosi ja näin miten seinät olivat täynnä kaavoja ja ruumiin näköinen mies kirjoitti niitä välillä vilkaisten mustilla silmillä minua. Yritin päästä pois en voinut kävellä kun mädäntyneet ihmisen raadot ottivat minusta kiinni. Kaikki oli minulle todellista. :(
:D hah hah eli oot hullu. Miksi et kattonut toisen kerran seinää ja todennut järkevästi, ettei mitään kaavoja ole! Olisit ollut juomatta niin ei ne " mädäntyneet " ois estäneet sinua. Tämä av on kyllä hulvaton palsta. :D
Ei psykoosissa kyllä mitään hulvatonta ole.
Vierailija kirjoitti:
Psykoottiset oireet voivat olls itsemurha aikeet. Vaikea masennus psykoottisilla oireilla on hyvä väliaikausdiagnoosi saamaan henkilön sulhetulle, vaikka ei harhainen olisikaan.
Voi kuule, ei osastolle oteta täyshoitoon vaikka roikkuisi lääkärin lahkeessa ja puhuisi kielillä.
Nappeja ja lisää nappeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut psykoosi ja näin miten seinät olivat täynnä kaavoja ja ruumiin näköinen mies kirjoitti niitä välillä vilkaisten mustilla silmillä minua. Yritin päästä pois en voinut kävellä kun mädäntyneet ihmisen raadot ottivat minusta kiinni. Kaikki oli minulle todellista. :(
:D hah hah eli oot hullu. Miksi et kattonut toisen kerran seinää ja todennut järkevästi, ettei mitään kaavoja ole! Olisit ollut juomatta niin ei ne " mädäntyneet " ois estäneet sinua. Tämä av on kyllä hulvaton palsta. :D
Ei niin. Koska se on pelkkää satua sellaista paksua pavunvartta mitä laiska saamaton ihminen selittää kaikille. Sanotaan suoraan " Tule pois sieltä huoneesta! " vastaus on emmä voi kun minut tapetaan jos liikun! " Eli puhdasta laiskuutta. Minusta tulee ensihoitaja niin vähenee ainakin täällä päin lusmuilut!
F33 - hullu. 30 - kaaoottisen arvaamaton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin. Koska se on pelkkää satua sellaista paksua pavunvartta mitä laiska saamaton ihminen selittää kaikille. Sanotaan suoraan " Tule pois sieltä huoneesta! " vastaus on emmä voi kun minut tapetaan jos liikun! " Eli puhdasta laiskuutta. Minusta tulee ensihoitaja niin vähenee ainakin täällä päin lusmuilut!
Ai tulee? 😓
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei ole sama kuin sairaus.
Hyvin sanottu
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan todellista, näet sen vain tuon kautta. Jokaisella joka on psykoosissa on ihan mahdottomasti vihollisia. Kukaan ei oikeastaan juuri toivo, että sinä saisit Elämän takaisin, lapsia rakkauden jne. Olet joutunut vihatuksi, syljetyksi, ja se on todellista. Se tulee esille tuolla tavalla ihan omienkin ajatustesi kautta. Ne alkavat toistaa sitä miten sinua kohdellaan, ja sinusta ajatellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, ei osastolle oteta täyshoitoon vaikka roikkuisi lääkärin lahkeessa ja puhuisi kielillä.
Nappeja ja lisää nappeja.
Minä olin keväällä kuukauden osastolla masennuksen takia.
Mitä kertoo AP:stä että kyselee tätä vauvapalstalla...….
Vierailija kirjoitti:
Olisin mahdollisimman kaukana ihmisestä joka on psykoottinen. Saattaa milloin tahansa hyökätä päälle harhoissaan.
Hah. Varo mieluummin persuja, ne hyökkää varmasti.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006072383.html
"Viidellä eduskuntaan nousseella uudella kansanedustajalla on tuore sakkotuomio rikoksesta. He ovat kaikki perussuomalaisia."
Vierailija kirjoitti:
Mitä kertoo AP:stä että kyselee tätä vauvapalstalla...….
Hän on älyllisesti kehitysvammainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin mahdollisimman kaukana ihmisestä joka on psykoottinen. Saattaa milloin tahansa hyökätä päälle harhoissaan.
Näinpä. On olemassa hulluja kuten masentuneet ym. mutta jos psykoottinen niin silloin mennä alueelle missä ihmisen pitäisi olla suljettuna 24/7 ! Ex-naapuri juoksi alasti ja kertoi olevansa riivattu. Lopulta tuli poliisit ja ambulanssi. Myöhemmin paljastui psykoosi...
"On olemassa hulluja kuten masentuneet ym." Siis mitä ihmettä? Ihanko oikeasti ajattelet, että masentunut on hullu?? Et taida tietää masennuksesta yhtään mitään.
Järkyttävää ja erittäin valitettavaa, että eräät ajattelee yhä noin.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet kelassa tai te-toimistosss ja urkit tuntemattoman tietoja, saat kenkää samalla lailla kuin joku terveydenhuollossa työskentelevä.
Ei saa. KELA ei noudata sairaanhoidon tietosuojaa, eli siellä saa katsella ja kertoa tietoja kenelle tahtoo. Myös kopioida tietoja kenelle tahtoo. Näet tämän heidän rekisteriselosteestaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikös psykoottisilla ole ennemminkin taipumus juosta karkuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet kelassa tai te-toimistosss ja urkit tuntemattoman tietoja, saat kenkää samalla lailla kuin joku terveydenhuollossa työskentelevä.
Ei saa. KELA ei noudata sairaanhoidon tietosuojaa, eli siellä saa katsella ja kertoa tietoja kenelle tahtoo. Myös kopioida tietoja kenelle tahtoo. Näet tämän heidän rekisteriselosteestaan.
Eli rekisterit saa sitten pyytää tyhjentämään. Heillä ei ole oikeutta niitä säilyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kirjoitin tuon missä kerroin kokeneen psykoosin. Monta kertaa käänsin katseeni pois ja totesin itselleni " ei ole totta ei ole! " juomisella ei ollut mitään tekemistä asiaan. Kyllä siinä psykoosissa kaikki olivat minulle totta näin rottamaisen tempun aivot minulle teki.