Tunnetteko ihmisiä, jotka oikeasti näyttävät paljon ikäistään nuoremmalta?
Esim 10v nuoremmalta tai enemmänkin? Mä tiedän ainakin joitakin naisia, jotka sellaisia tosi pieniä ja laihoja ja kasvoistakin nuoren näköisiä. Ovat jo lähemmäs 40v, mutta voisivat mennä hyvin kymmenen vuotta nuoremmasta. Miehiäkin tiedän yli 40v, jotka näyttävät max 30v.
Kommentit (31)
Olen itse sellainen. En mielelläni sano oikeaa ikääni, kun en viitsisi kuunnella sitä ihmettelyä. Minulta on kyselty kauneusleikkauksista ja botoxista. Kumpaakaan ei ole tehty. Olen pienikokoinen, hoikka ja säästynyt rypyiltä ja pahemmilta juonteilta. Värjäytän harmaat hiukset piiloon ja harrastan säännöllisesti liikuntaa. Pukeudun nuorekkaasti, mutten pissistyyliin. Ikää on jo yli 50, mutta liikkuessani kymmenen vuotta nuorempien ystävättärieni kanssa, en mitenkään erotu porukasta.
Olen 100v ja näytän 50v, eikö olekkin ihmeellistä. Käytän tummelia nassuun:))
Mun mies. Pari kertaa luultu mun pojaks (mun ikä arvataan yleensä oikein tai noin viis vuotta vähemmäks), oikeesti meillä on 12v ikäeroa.
Vetis 17v kirjoitti:
Menen vaikka 11-vuotiaasta, jos vähän tuunaa olemusta ja ulkonäköä. Ihan hyvä sinänsä.
Sekö hyvä että joillakin irakilaisilla miehillä alkaa seisomaan kun näkevät sut ostarilla?
Juu, yks tuttavanainen. Kun tapasin hänet ekan kerran, arvelin, että olis jotain 37-38 v. Oli silloin 50 v. Sellainen hoikahko, polkkatukkainen ja nauravainen. Ei mikään varsinainen kaunotar, mutta ihan nätti. Jotenkin hirveän tyttömäinen. Nyt on pari vuotta vanhempi, mutta ei hänellä ole vieläkään ryppyjä, kuin ihan vähän silmien ympärillä. Samannäköinen kuin silloin kun tutustuttiin.
Mun eno näyttää 70 v lähinnä 50 vuotiaana, moni on luullut että hän on liikkeellä äitinsä kanssa, vaikka onkin vaimonsa. Samanikäisiä ovat. Vaimo ei oikein ilahdu... Samoin töissä oli yksi työkaveri jota luulin alle 50- v, mutta sitten vietettiin kun hänen vanhuuseläkkeelle jäämisjuhlia, oli 63.
Olen 45 nainen, enkä edes hoikka, ja silti luullaan aina max 35, lapseni siskoksi, jne. Välillä vähän ärsyttää ihmisten jatkuva hämmästely ja hämmennys, mutta enköhän tästä kohta rupsahda.
Tunnen. Johtuu geeneistä. Alhainen paino, taipumus rypyttömyyteen ja kapeahkot kasvot tekevät nuoremmaksi. Ikääntyessä kasvot kun tuppaavat levenemään leukaperistä myös naisilla.
Pieni osuus on elintavoilla.
Mun kaveri näyttää kasvoista 20-vuotiaalta vaikka on 43. Ei ole hoikka vaan ylipainoinen. Pisamia, hyvä iho. Joka kerta kysytään paperit. Olen kateellinen, olen itse samanikäinen eikä oo kysytty varmaan 20 vuoteen papereita.
Minä itse. Mulla on pyöreät isot silmät, pieni nenä ja suu ja pyöreät kasvot; piirteitä jotka helposti yhdistetään lapsekkuuteen. Jos kasvoista laihtuisin rupeis varmasti posket yms roikkumaan ja tulis vuosia lisää hetkessä.
En koe nuorelta näyttämistä hienoksi: miesvaltaisessa työssä se lisää hyvin paljon väheksyntää ja tytöttelyä.
Mieheni on myös todellista ikäänsä huomattavasti nuoremman näköinen, tietynlaista lapsenpyöreyttä kasvoissa ja nuorekas iho. Nämä kun yhdistetään siihen että hän on melkoisen lyhyt, ihmiset usein arvioivat hänet tosi nuoreksi.
Yhdistävä tekijä on, että ovat yleensä laihoja! Tukevuus liitetään vahvasti keski-ikäiseen olemukseen, vaikka naamassa ei runsaamman rasvakudoksen määrän vuoksi juuri ryppyjä olisikaan.