Miksi satunnaisseksisuhteet ovat niin kovin yleisiä?
Miksi, oi miksi? Mikä ihme siinä on, että varmaan kahdeksan kymmenestä naisesta sinkkuna ollessaan eivät kykene olemaan yksin, vaan sitä satunnaisseksiseuraa on pakko haalia tindereistä ja muista deittipalveluista sekä baareista? Mikä siinä omassa kädessä on vikana? Ja ei nyt aleta kiukuttelemaan että noku ne miehetkin byää. Kun kyse on pääasiassa naisista.
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi elää ilman seksiä? Olen nykyisin parisuhteessa, mutta ennen kuin tapasin kumppanini, olin vuosikausia yksin. Ensin en edes halunnut ketään, koska olin pahasti pettynyt edellisessä parisuhteessa, sitten kun aloin taas kaivata elämänkumppania, meni vielä vuosia ennen kuin oikea ihminen osui kohdalle. Miksi minun olisi pitänyt elää ne vuodet ilman seksiä?
Siksi että kyseessä on pyhä asia, ja myös testi joka määrittää yksilön integriteetin. Nykyihmisillä ei sellaisista taida paljoa enää kokemusta ollakaan.
Ei seksi ole minulle pyhä asia eikä määritä integriteettiäni.
No se on kyllä huomattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi elää ilman seksiä? Olen nykyisin parisuhteessa, mutta ennen kuin tapasin kumppanini, olin vuosikausia yksin. Ensin en edes halunnut ketään, koska olin pahasti pettynyt edellisessä parisuhteessa, sitten kun aloin taas kaivata elämänkumppania, meni vielä vuosia ennen kuin oikea ihminen osui kohdalle. Miksi minun olisi pitänyt elää ne vuodet ilman seksiä?
Siksi että kyseessä on pyhä asia, ja myös testi joka määrittää yksilön integriteetin. Nykyihmisillä ei sellaisista taida paljoa enää kokemusta ollakaan.
No se on kyllä huomattu.
Niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vähän samat ajatukset. Koen seksin niin romanttisena ja intiiminä asiana, etten halua jakaa sitä kenen tahansa kadunmiehen kanssa. Minä suostun sekstaamaan vasta, kun koen tilanteen ja miehen tutuksi, rakkaaksi ja turvalliseksi. En halua antaa vieraille vonkaajille ja olenkin saanut vaikean maineen. Ihan OK minulle, onneksi en tuollaisille edes antanut.
Pelkään ja inhoan myös tauteja, joita siitä voi saada. En missään nimessä haluaisi suudella ketään juurihoitotapausta tai mennä nöyränä johonkin klinikalle testaamaan klamydiaa.
En halua olla moderni, vaan 1800-lukuinen. Ehkä synnyin väärälle vuosisadalle.
Mistähän tulee tuollainen käsitys, että irtosuhteet on aina jotenkin likaisia ja se kumppani vähintäänkin vastenmielinen, tautinen ja epähygieeninen? Ihan kunnon kansalaisia siellä baareissa ja deittisovelluksissakin pyörii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Seksi on minulle vain hyvin eläimellinen, lisääntymiseen liittyvä kokoelma viettejä, vaistoja ja ruumiintoimintoja. Eläimetkin sitä harrastaa, onko se niilläkin jokin pyhä ja integriteettiä määrittelevä asia? Tuskinpa vaan, tällainen ajatuskin kuulostaa ihan hullulta. Se on vain parittelua, vain biologista viettipohjaista toimintaa, ei hyvää eikä pahaa sen enempää kuin vaikka ulostaminen tai muu ruumiin toiminto. Minusta ihminen ei tässä eroa eläimestä muuten paitsi että me osaamme estää jälkeläisten tulon silloin kun niitä emme seksin seurauksena halua. Ei se sen enempää pyhä ja ihmeellinen asia ole muuten, vaan ihan vaan jostain biologiasta tulevaa luonnollista viettitoimintaa.
Seksi kuuluu parisuhteeseen. Ei mulla muuta. Taitaa muuten pitää paikkaansa se tutkimus jossa luki että suomalainen nainen harrastaa eniten irtoseksiä kun verrataan eurooppalaisiin siskoihin. Samaan aikaan paheksutaan jos mies haluaa vain seksiä ja vaaditaan suostumuslakeja.
Haluatko ap liata romanttisen ja kauniin rakkauden alhaisten viettien eritteiden täytteisellä aktilla?
Kyllä selibaatti on tervehenkisen ihmisen valinta etenkin rakkaudentäyteisessä ja kunnioittavassa parisuhteessa.
Olikohan kyse taas jostain tietystä ikäluokasta, omastani en tunnista tuota käytöstä edes nuorempana. Toki näitä "uusherännäisiä" eronneita löytyy. Varmaan toimiva valinta jos ei tarvitse tunteita seksin harrastamiseen jonkun kanssa ja saa siitä silloinkin jotain irti.
Vierailija kirjoitti:
Seksi kuuluu parisuhteeseen. Ei mulla muuta. Taitaa muuten pitää paikkaansa se tutkimus jossa luki että suomalainen nainen harrastaa eniten irtoseksiä kun verrataan eurooppalaisiin siskoihin. Samaan aikaan paheksutaan jos mies haluaa vain seksiä ja vaaditaan suostumuslakeja.
"Vaaditaan suostumuslakeja" - avaisitko hieman, miten tämä liittyy asiaan?
Olen kokeillut irtoseksiä mutta en pysty nauttimaan siitä. En pysty rentoutumaan ja akti vain sattuu. Nykyään vain tapailusuhteissa monen tapaamiskerran jälkeen harrastan. Olen huomannut että miehille tuntuu usein olevan vaikeaa odottaa..jos on odottavaa sorttia niin usein paljastuu pieni vehje tai epäseksuaalinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei ollutkaan hyvä panemaan niin voidaan pistää hänet telkien taakse perättömällä raiskausilmoituksella. Nythän vaaditaan seksin oston kriminalisointiakin. Tämä jättäisi varmaan entistä enemmän miehiä ilman seksiä. Sitten naiset ihmettelevät kun miehiä syrjäytyy. Heille itselleen irtosuhteet ovat arkipäivää ja helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Sinähän se tässä olit paheksumassa vain naisten irtoseksiä ja nyt ilmeisesti paheksut myös sitä, että seksiin pitäisi olla myös naisen suostumus???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onpa masentavia kommentteja.
Miten niin? Ei minusta vaan.
Itse näen että suuri osa ihmisistä ei kykene elämään yksin ja riippumattomana, vaan antautuvat alhaisten viettien vietäviksi. Vaikka tietävät että elämänlaatu ei siten parane.
Miksi vietit olisivat alhaisia? Minusta ne ovat luonnollinen osa ihmisyyttä, mitä ei ole mitään järkeä kieltää. Jotenkin epäterve ajatus, että kieltäisi sen että on pohjimmiltaan biologisesti eläin jolla on tiettyjä viettejä ja tarpeita. Toki ihminen on ajattelukykyinen eläin joten voidaan olettaa että viettien toteuttaminen tehdään vastuullisesti, esim. ei tehdä vahinkolapsia. Mutta sinusta sekin näyttää olevan jotenkin mystisesti paha asia, että kun vietit käskevät panemaan niin panee, vaikka huolehtisi raskauden ja tautien ehkäisystä.
Ei kykene elämään yksin? Olen 43-vuotias ja olen elänyt aina yksin. Pari lyhyttä seurustelua nuoruudessa, mutta totesin etten halua parisuhteita, kun olen erakkoluonne. Eli ei ole mitään tekemistä sen kanssa elääkö yksin vai ei. Kykenisin toki elämään myös ilman seksiä, mutta elämä on mukavampaa sen kanssa, kkun en ole mitään haittaakaan tästä kauheasta satunnaisseksistä huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut irtoseksiä mutta en pysty nauttimaan siitä. En pysty rentoutumaan ja akti vain sattuu. Nykyään vain tapailusuhteissa monen tapaamiskerran jälkeen harrastan. Olen huomannut että miehille tuntuu usein olevan vaikeaa odottaa..jos on odottavaa sorttia niin usein paljastuu pieni vehje tai epäseksuaalinen mies.
Olet aika seksisti kun haukut miehiä pienivehkeisiksi jos haluavat odottaa pitempään. Itse olet varmaan sitten lahna? Olen itse mies ja haluan harrastaa vain seksiä silloin kun olen tuntenut naisen pitempään ja löytyy tunteita häntä kohtaan. Irtosuhteet ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei ollutkaan hyvä panemaan niin voidaan pistää hänet telkien taakse perättömällä raiskausilmoituksella. Nythän vaaditaan seksin oston kriminalisointiakin. Tämä jättäisi varmaan entistä enemmän miehiä ilman seksiä. Sitten naiset ihmettelevät kun miehiä syrjäytyy. Heille itselleen irtosuhteet ovat arkipäivää ja helppoa.
Meiltä löytyy myös ne miehet jotka valittaa tahtomattaan isäksi joutumista. Hei ihan oikeasti nyt! Mikäli naisten kanssa kanssakäyminen tuntuu kamalan hankalalta ja pesää pitäisi saada niin hyödyntäkää miehille kehitettyjä leluja. Uskokaa pois jopa oma mieheni sanoi ettei ole saanut keltään naiselta samanlaisia säväreitä mitä näiltä uusimmilta teholeluilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vähän samat ajatukset. Koen seksin niin romanttisena ja intiiminä asiana, etten halua jakaa sitä kenen tahansa kadunmiehen kanssa. Minä suostun sekstaamaan vasta, kun koen tilanteen ja miehen tutuksi, rakkaaksi ja turvalliseksi. En halua antaa vieraille vonkaajille ja olenkin saanut vaikean maineen. Ihan OK minulle, onneksi en tuollaisille edes antanut.
Pelkään ja inhoan myös tauteja, joita siitä voi saada. En missään nimessä haluaisi suudella ketään juurihoitotapausta tai mennä nöyränä johonkin klinikalle testaamaan klamydiaa.
En halua olla moderni, vaan 1800-lukuinen. Ehkä synnyin väärälle vuosisadalle.
Ihmiset ovat erilaisia ja haluavat eri asioita. Sinä saat vapaasti pihdasta niin paljon kun haluat, joku toinen saa yhtälailla naida niin paljon kun paikat kestää. Mikä kukaan on toisten tekemisiä tuomitsemaan, mikäli ne ei siis ole lainvastaisia?
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan nykyaikana paheksu yleensä miehenkään pelkän seksin haluamista. Se on vain paheksuttavaa, jos johtaa harhaan toista että haluaisi muka muuutakin, mutta sitten ottaakin vain seksin ja häipyy. Tai jos harrastaa seksiä jollain tapaa väkisin tai esim. sammuneen kanssa joka ei pysty ilmaisemaan tahtoaan asiassa.
Mikä on muuten peruste tuolle "seksi kuuluu parisuhteeseen"? Entä me jotka emme halua parisuhteita. Pitäisi olla neitsyenä ja selibaatissa hautaan asti?
Miksi naiset paheksuvat maksullisissa käyvää miestä mutta eivät näe irtoseksissään mitään väärää? Tässä nähdään miten helppoa irtoseksi on tavisnaiselle mutta tavismies saattaa joutua maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole vaatimassa sitä että kaikkien pitäisi harrastaa irtosuhteita. Itsestään selvää on, että jos sellainen ei kiinnosta tai tunnu hyvältä, niin sitä ei harrasteta.
Ongelma on vaan se, että osa ihmisistä, kuten tämä aloittaja, yrittää tuputtaa omia näkemyksiään muillekin ja tuomita toisia siitä ettei toimi kuten hänen mielestä pitäisi. Ap saa ihan vapaasti olla ilman satunnaisseksiä vaikka ikänsä eikä kukaan tule tätä oikeutta kiistämään. Mutta miksi täytyy muita alkaa vaatimaan elämään samoin, niitä jotka nauttivat yhden illan seksistä eivätkä koe siinä mitään ongelmia?