Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaisi pistää äitinsä ruotuun, mutta en ole varma onko se hyvä idea.

Vierailija
28.11.2019 |

Mies haluaisi tehdä äidilleen selväksi, ettei hänen elämäänsä tarvitse puuttua eikä valintoja arvostella. Äiti on hyvin kiihkeä ja tuomitseva ja koko suku säestää mukana.

On hienoa, että mies on löytämässä pallit ja haluaa laittaa äitinsä ojennukseen. Tulee vähän mieleen, että mies elää nyt jotain teini-iän kapinavaihetta, joka on aikanaan jäänyt elämättä.

Mutta en ole varma onko viisasta pöyhiä muurahaispesää. Nyt elämme kuitenkin näennäistä rauhan aikaa, jonkinlaista kauhun tasapainoa. Se on tavallaan hyvä tilanne, kun ei tarvitse vastaanottaa haukkumisviestejä tai muuta riidanhaastamista. Jos tilannetta pöyhitään, niin on aika todennäköistä, että siitä syttyy jotain äkäisyyttä, huutelua, kiusaamista, viestejä ja puheluita. Luultavasti enemmän minulle kuin miehelle, sillä minähän kaikkeen olen syypää ja mieheni on vain raasu uhri. En kaipaa sellaisia lainkaan. Ja pelkään, että lapsillekin syntyy jotain jälkiseurauksia.

Mikähän tässä olisi viisasta. Onko hyvä, jos mies pääsee olemaan miehenä talossa? Vai onko se vain idioottimaista?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä olette? Minä miehenä tein äidilleni ja äidin puoleiselle suvulle selväksi että elämme omaa perhe-elämäämme. Myös minua syytettiin myöhäisen teini-iän kapinoinnista, joka on naurettavaa.

Irtioton seurauksena oli mustamaalausta, ilkeää juoruilua ja lastensuojeluilmoituksia. Pärjätään vaimoni kanssa kuitenkin oikein hyvin eikä ole minkäänlaista kaipuuta suvun seuraan.

Juuri nuo mustamaalaamiset ja juoruilut ovat tuttuja. Lastensuojeluilmoituksilta ollaan sentään säästytty, vaikka olen niihinkin ollut varautunut.

Minulla mies on vähän sellainen lonely rider. On sanonut, että ei halua kokonaan katkoa välejä sukuun, kun sitten hänellä ei olisi edes niitä ihmisiä ympärillään. Eli ei olisi ketään muuta kuin minä.

Ap

Vierailija
22/32 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata herättää nukkuvaa karhua.

Suoraan sanomisilla on tuskin koskaan hyviä vaikutuksia. Luovimalla pärjää pahoissakin karikoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, siis mielestäni jokainen tekee päätökset omien sukulaistensa suhteen, eli miehen päätös.

Olen kyllä tosin sitä mieltä, että 50+ ihminen, joka käyttäytyy rajattomasti, ikävästi ja tuomitsevasti omaa lastaan kohtaan, ei todennäköisesti muutu millään suorien sanojen sanomisella lainkaan, voi vaikka pahentua. Miehesi todennäköisesti haaveilee, että saisi äitinsä vihdoin tajuamaan hänen näkökulmansa ja rakastamaan häntä ehdoitta, mutta se ei tule tapahtumaan.

Vierailija
24/32 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö mies seniorikerholle sulkeisia?

Vierailija
25/32 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että sentään mies haluaa katkaista napanuoran .

Kieltämättä minustakin on ihan hyvä, että miehellä on nyt tuo asenne. Uskon, että aika hoitaa homman ilman mitään luennoimistakin.

Ap

Vierailija
26/32 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata herättää nukkuvaa karhua.

Suoraan sanomisilla on tuskin koskaan hyviä vaikutuksia. Luovimalla pärjää pahoissakin karikoissa.

Kuulostaa varmemmalta vaihtoehdolta.

Ap

Vierailija
27/32 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, siis mielestäni jokainen tekee päätökset omien sukulaistensa suhteen, eli miehen päätös.

Olen kyllä tosin sitä mieltä, että 50+ ihminen, joka käyttäytyy rajattomasti, ikävästi ja tuomitsevasti omaa lastaan kohtaan, ei todennäköisesti muutu millään suorien sanojen sanomisella lainkaan, voi vaikka pahentua. Miehesi todennäköisesti haaveilee, että saisi äitinsä vihdoin tajuamaan hänen näkökulmansa ja rakastamaan häntä ehdoitta, mutta se ei tule tapahtumaan.

No tämä juuri, kun en oikeastaan usko, että sanomisilla on mitään käytännön vaikutusta mihinkään. Enintään saadaan taas uusi syy mustamaalata minua ja tehdä kaikenlaista kiusaa.

Ap

Vierailija
28/32 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu täysin että onko perintöä tulossa vai ei.

Vierailija
29/32 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö mies seniorikerholle sulkeisia?

Enpä ole kysynyt millaisia sulkeisia on käytännössä ajatellut pitää. Mutta sait minut naurahtamaan. Kiitos!

Ap

Vierailija
30/32 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen kannattaisi ihan ensimmäisenä miettiä, miksi äidin sanomisilla on hänelle niin paljon merkitystä. En lähtisi ehdoin tahdoin haastamaan riitaa kenenkään kanssa "sanomalla suorat sanat" vaan yksinkertaisesti vaan antaisin muiden sanomisten mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Kun karavaani on mennyt menojaan, koiratkin lakkaavat haukkumasta. 

Lakkaisikin karavaanin koirat haukkumasta. Mutta nuohan eivät tarvitse kuin vilahduksen meidän perheenjäsenestä, niin taas ollaan innolla selän takana juoruamassa. Töitäkin yrittävät sabotoida. Pahansuopaista väkeä.

Ap

Tuo on sitten jo vähän eri tilanne. Aikoinaan äidilläni oli tapana arvostella valintojani ja  tekemisiäni. Hänellä oli hyvin selvät sävelet, miten mun olisi kuulunut elää, mitä opiskella, millaisen miehen kanssa hankkia lapsia jne jne. Annoin hänen tehdä niin, hymähtelin vaan ja tein kuten itse halusin. Lopulta äitini kai huomasi, ettei hänen sanomisillaan ollut mitään vaikutusta siihen, miten elin mitä opiskelin, kenen kanssa tein lapset jne. 

Vierailija
31/32 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

riippuu täysin että onko perintöä tulossa vai ei.

Tämä oli varmaan tarkoitettu sarkastiseksi. Mutta niin surullista kuin se onkin, niin ei perintö, mutta jotain muuta on, mitä mies ei haluaisi pilata itseltään. Ja se laittaa pokkuroimaan. Ja vaikka omaa elämää ei kannattaisi uhrata, niin tuo vanhempien "perintökin" on liian iso asia uhrattavaksi.

Ap

Vierailija
32/32 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi mieheltä kysyä, että mitä hän sillä ulostulollaan oikeasti tavoittelee. Huomaan nyt, etten ihan tiedä sitä. Toivottavasti hän itse tietää.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän