Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi luet kirjoja?

Vierailija
27.11.2019 |

Itse olen suhteellisen huono kirjojen lukija ja ihmettelen mikä laittaa lukemaan paljon?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei tarvitse käydä ulkona.

Vierailija
2/25 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue paljon.

Olen sellainen, joka haluaisi lukea enemmän, mutta olen someaddiktoitunut ja stressaantunut välillä, niin ei tule luettua. Sitten myös en ole löytänyt mieleistä fiktiota. Tämän kanssa painelinkin pitkään. Luovutin ja aloin lukea vaan sellaista, mikä kiinnostaa. Olen kuunnellut tänä vuonna kohta kaksi äänikirjaa ja lukenut kolme kirjaa. Se on kivasti minulle, jolle lukeminen ei aina maistu.

Kirjat ovat elämäkerta, kolme tietokirjaa ja yksi self help.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukee monenlaista, lukuhalu kasvaa kasvamistaan. Aina löytyy uutta, mitä haluaa lukea.

Vierailija
4/25 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskapismin vuoksi.

Vierailija
5/25 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kirjoja mielenkiintoisempana ja mukavampana ajanvietteenä kuin esimerkiksi tv-sarjojen seuraamista tai sosiaalisen median käyttöä. Valinnanvaraakin on aivan mielettömästi, aina löytyy joku sellainen kirja joka juuri sillä hetkellä kiinnostaa.

Vierailija
6/25 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin muuten lukea kirjoja, ja olen muutamia lukenutkin, mutta suurin ongelma on se että en muista niistä juuri mitään jälkikäteen, vaikka yrittäisin ajatuksella lukea joku kun kysyisi kirjasta jälkeenpäin niin en muistaisi varmaan mitään mitä siinä tapahtui, tulee sellanen olo että aivan turhaa.

Vierailija
7/25 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin siitä. Keskimäärin menee 1-2 kirjaa viikossa, käytännössä voin lukea viikossa 5 ja sitten en pariin viikkoon mitään. Tänä vuonna on mennyt 80 kirjaa, joista 60 minulle uusia ja 20 sellaisia että olen lukenut ne jo aiemmin vähintään kerran. Luen melko nopeasti.

Vierailija
8/25 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin muuten lukea kirjoja, ja olen muutamia lukenutkin, mutta suurin ongelma on se että en muista niistä juuri mitään jälkikäteen, vaikka yrittäisin ajatuksella lukea joku kun kysyisi kirjasta jälkeenpäin niin en muistaisi varmaan mitään mitä siinä tapahtui, tulee sellanen olo että aivan turhaa.

Mulla on myös huono muisti tarinoiden suhteen, mutta se ei haittaa. Fiilis jää, ja tuleepahan luettua hyvät kirjat useampaan kertaan. Nautin kirjojen luomasta omasta maailmasta, se on mukavaa vaihtelua omaan elämään. Pidän tarinoista, luenkin useimmiten fiktiota. Ja usein joko historiallisia romaaneja, fantasiaa/scifiä tai tarpeeksi vanhoja kirjoja, että maailma on erilainen kuin nykyään.

Vierailija
9/25 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin siitä. Lisäksi se rentouttaa ihan eri tavalla kuin nettailu.

Vierailija
10/25 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kirjasta. Esim. erään tietyn kotimaisen romaanin olen lukenut moneen kertaan siksi, että saan jotain perverssiä nautintoa sen lukemisesta, vaikka se on mielestäni tosi huono ja tyhmä. Kyseinen kirja oli jopa Finlandia-palkintoehdokkaana, en kyllä ymmärrä miksi.

Vierailija
11/25 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan lukenut kirjoja enkä lue koska se vie aikaa ja on muutenkin hanurista ja vaatii keskittymis kykyä. Koulussakin oli väkisin luettava jotain ihan helvetin tylsää kirjaa (7. veljestä) ja meni siinä fiilikset kokonaan.

Vierailija
12/25 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vähän samantapainen kysymys kuin miksi katsot televisiota tai miksi kuuntelet radiota. Kaikki tv-ohjelmat eivät kiinnosta välttämättä, mutta kyllä sieltä jotain mielenkiintoista löytyy.

Vierailija
13/25 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin irtoaa paska paremmin kun rentoutuu hetken pöntöllä hyvän kirja parissa. Itselläni ei ole aku ankka oikein koskaan toiminut ainakaan niin hyvin kuin muutama luku kirjasta. Toki luen hieman muutenkin ja nuorempana tuli luettua paljonkin kaikenlaista, mitään en kyllä lukemastani oppinut se vain oli jotenkin mukavaa. Oikein innolla odotan josko eläisi vaivaistaloikään ja sitä kun joku hyväsydäminen hoitaja tuo kirjan minulle ja ajattelee pääsevänsä hieman helpommalla kun vaari saa hieman rauhoittua hyvän kirjan parissa......

Vierailija
14/25 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kirjallisuus haastaa ystävän tavoin lukijaansa ajattelemaan asioita, joita ei muutoin tulisi ajatelleeksi. Huono kirjallisuus ei yllä samaan. Tartun usein kirjaan kuin ystävän käteen; kirja on mulle hetken pako arjesta, jotain kaunista, jonka parissa voi viettää hetken tässä rumassa maailmassa, jossa ajatukset ilmaistaan usein mahdollisimman brutaalisti ja töykeästi, jotta niiden perimmäinen viesti tulisi muille selväksi asap.

Vierailija
15/25 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pitää aina olla kirja yöpöydällä.

Kirjojen lukeminen on erilaista kuin tv:n tai leffojen katselu. Siinä voi edetä omalla vauhdillaan, käyttää omaa mielikuvitusta, mietiskellä miten kirja liittyy omaan elämään. Kehittää ajattelua ihan eri tavalla.

Aika jännä, olen huomannut että yleensä ne joista lukeminen on tylsää, ovat melko tylsiä ihmisiä itsekin.

Vierailija
16/25 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla pitää aina olla kirja yöpöydällä.

Kirjojen lukeminen on erilaista kuin tv:n tai leffojen katselu. Siinä voi edetä omalla vauhdillaan, käyttää omaa mielikuvitusta, mietiskellä miten kirja liittyy omaan elämään. Kehittää ajattelua ihan eri tavalla.

Aika jännä, olen huomannut että yleensä ne joista lukeminen on tylsää, ovat melko tylsiä ihmisiä itsekin.

Ei tuo kyllä pidä aina paikkansa. Pidän lukemisesta ja olen niin tylsä kuin tylsä nyt vain voi olla. Ehkä luen väärin

Vierailija
17/25 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tahdon älyllistä mielihyvää

Vierailija
18/25 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain pitää tehdä.

Vierailija
19/25 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks sä hengität?

Vierailija
20/25 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lukeminen jäi kokonaan teini-iän kynnyksellä ja olin kymmenisen vuotta lukematta yhtäkään kirjaa. Sitten elämääni tuli mies, joka lukee kirjan päivässä. Sain häneltä kipinän alkaa itsekin lukemaan uudelleen, toivottavasti en enää tästä luovu! Hyvä tapa rentoutua ja paeta hetkeksi omaa elämää, sekä löytää uusia näkökulmia asioihin.