Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi luet kirjoja?

Vierailija
27.11.2019 |

Itse olen suhteellisen huono kirjojen lukija ja ihmettelen mikä laittaa lukemaan paljon?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se rentouttaa. Luen vähän kausittain. Kiireen keskellä tuntuu, ettei ole aikaa sukeltaa kirjan maailmaan mutta, kun sinne maailmaan pääsee, niin sieltä ei halua pois. Silloin aina miettii miksi ei lue enemmän. Itse en kuitenkaan ole lukijana sellainen, että voisin lukea bussissa työmatkalla pari sivua.

Ehkä lyhyesti sanottuna kirjoihin koukuttuu. Lukiessa pääsee itse muovaamaan mielessään sitä maailmaa, johon kirja sijoittuu. Sanat annetaan valmiina mutta oma mielikuvitus muokkaa hahmoja, maisemaa ja maailmaa. Sarjat ja elokuvat eivät anna samaa kokemusta, vaan niitä tulee katseltua enemmän aivot vapaalla. Sitäkin tarvitaan. Itse uppoudun välillä vähän liikaakin kirjojen maailmaan ja ne jäävät pyörimään päähäni mutta sarjat eivät aiheuta samaa.

Vierailija
22/25 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kuin joku katsoo elokuvia tai kutoo sukkaa. Saan siitä nautintoa ja rentoudun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tietää koko ajan enemmän. Tämä koskee sekä tieto- että kaunokirjallisuutta. Kaunokirjallisuudessa on myös se tietoaspekti: luen klassikoita, koska haluan tietää, millaisia ovat kirjat, jotka ovat nousseet klassikon asemaan. Toisaalta kaunokirjallisuudessa on myös se aspekti, että pääsee tutustumaan vieraan ihmisen ajattelutapaan. Siitä saa tosi paljon virikkeitä omaan ajatteluun. Myös tarinat vievät mukanaan. Olen lukenut aina, heti siitä asti, kun olen oppinut lukemaan.

Vierailija
24/25 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostatteko itse kirjat vai käyttekö kirjastossa? Olen nyt lomalla ja taas pitkän ajan jälkeen kiinnostunut kirjojen lukemisesta. Tuli jo tilattua muutama mielenkiintoinen teos, vaikka en koskaan mikään lukutoukka ole ollutkaan. Yritän vain pitää taitoa yllä.

Vierailija
25/25 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siten voin irtautua arjesta ja uppoutua niiden kirjojen maailmoihin.

Iskee ihan eritavalla kuin elokuvat tai sarjat koska silloin on vain minä + kirja ja ihana hiljaisuus tai jos sataa niin sateen ropina ikkunaa vasten. Lukiessa aika rientää ja näen elävästi mielessäni ne kirjojen tapahtumat ja henkilöt.