Kypsä sairaanhoitajan työhön. Mihin olette vaihtaneet hoitoalalta?
Olen tehnyt sairaanhoitajan työtä parisen vuotta eikä ala tunnu omalta ollenkaan. Työ on sinänsä ollut jopa ihan ok ja työkaverit kivoja, mutta silti ala ei tunnu ollenkaan omalta. Kaipaisin jotain ihan muuta. Hoitoalaltahan lähtee paljon ammattilaisia muille aloille, joten toivon että myös tästä ryhmästä löytyisi joitakin.
Eli mihin alalle olette vaihtaneet tai minkä koulutuksen käyneet? Haen inspiraatiota.
Kommentit (32)
Luin juristiksi. Nyt töihini kuuluu lyhyesti sanottuna sosiaali- ja terveydenhuollon valvontaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentoemännät ja kirjastontädit saa ainakin pienempää palkkaa kuin Sari Sairaanhoitajat.
Ja postin lajittelijoista en edes aloita. Joillain on todella vääristynyt kuva niiden palkoista.
Tuliko mieleen, että ammatin voi valita ihan muullakin perusteella, kuin millainen palkka siinä on? Alun perin lähdin hoitoalalta raksalle kun koin etten ole tarpeeksi kovaluontoinen, olisin pian itsekin ollut jossain laitoksessa hoidettavana. Nyt tuli raksalla tie päähänsä kun töitä ei tahdo löytyä, eikä kroppakaan kestä sitä myllytystä ihan samaan malliin kuin nuorempana. Kirjastopuoli taas on aina kiinnostanut, useita työharjoittelujakin sillä puolella olen vuosien mittaan suorittanut ja todennut että voisi olla juuri minulle passelin kevyt ja rauhallinen lokero elämässä.
Kannattaa tsekata kirjastoalan työllisyysnäkymät. No voin tässä samalla kertoakin, että niitä ei ole.
Tiedän yhden joka alkoi kosmetologiksi. Sairaanhoitajan taidoista oli hyötyä ilmeisesti siinä että saa pistellä jotain täyteaineita tms.
Itse olen kirjastonhoitaja enkä ole saanut töitä. Ei kutsuta edes haastatteluihin. Tarvitsisin lisää alan työkokemusta mutta mistä sitä saa kun ei pääse töihin? Taannoisessa harjoittelupaikassani oli jo työpaikat täynnä enkä saanut jalkaa sinne oven väliin.
Sähköasentaja, isännöitsijä, rakennusalan suunnittelutehtävissä riittää työtä
Kemisti
Vierailija kirjoitti:
Eräissä valtion laitoksissa ja vakuutusyhtiöissä tarvitaan terveydenhuoltoalan tuntemusta mm. korvauskäsittelyissä. Siisti toimistotyö ja pelkästään päivävuoroa. Usein myös liukuva työaika ja etätyö mahikset.
Jep, minä vaihdoin tähän ja olen tehnyt jo pitkään. Nykyiset ansiot 50 000 e/v. Reilut 1/2 työajasta etänä.
Finnairilla lentoemännän aloituspalkka on 1200E/kk. Painajaismaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräissä valtion laitoksissa ja vakuutusyhtiöissä tarvitaan terveydenhuoltoalan tuntemusta mm. korvauskäsittelyissä. Siisti toimistotyö ja pelkästään päivävuoroa. Usein myös liukuva työaika ja etätyö mahikset.
Jep, minä vaihdoin tähän ja olen tehnyt jo pitkään. Nykyiset ansiot 50 000 e/v. Reilut 1/2 työajasta etänä.
Tämä alkoi houkuttaa. Löysitkö työpaikan suhteilla? Pk-seudulla vai muualla Suomessa?
-eri sairaanhoitaja
Lähde Apotti-hankkeeseen mukaan. Siellä on paljon sairaanhoitajia. Pääsee helpolla, palkka 4 000 e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Raksalle lähdin kun alalla vielä riitti töitä. En suosittele enää kenellekään, ellet sitten nimenomaan halua vuokrafirmojen orjalistoille. Alan vaihtoa oon jo hetken suunnitellut itsekin. Nuoruudessa kirjastoala kiinnosti, ja nyt olisi ehkä ihan eri tavalla motivaatiotakin opintoihin.
Mikset lukisi rakennusmestariksi. Niistähän on pulaa.