Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kypsä sairaanhoitajan työhön. Mihin olette vaihtaneet hoitoalalta?

Vierailija
27.11.2019 |

Olen tehnyt sairaanhoitajan työtä parisen vuotta eikä ala tunnu omalta ollenkaan. Työ on sinänsä ollut jopa ihan ok ja työkaverit kivoja, mutta silti ala ei tunnu ollenkaan omalta. Kaipaisin jotain ihan muuta. Hoitoalaltahan lähtee paljon ammattilaisia muille aloille, joten toivon että myös tästä ryhmästä löytyisi joitakin.

Eli mihin alalle olette vaihtaneet tai minkä koulutuksen käyneet? Haen inspiraatiota.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde it-alalle! Tai sosiaaliala?

Vierailija
2/32 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoemännäksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

postinlajittelijaksi!

mä alkaisin heti, jos olisi mahdollisuus.

Vierailija
4/32 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin myös. Nyt teen kotisiivouksia, tienaan paljon paremmin ja pieni luotettava asiakaskunta. Ei stressiä.

Vierailija
5/32 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoemäntä on kyllä hyvä! Joku aiempi ehdottikin jo.

Vierailija
6/32 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläintenhoito :)

Vierailija
7/32 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut sairaanhoitajana 12 vuotta. Viimeiset 10 vuotta vaativassa erikoissairaanhoidossa. En ole kyllästynyt työhöni, mutta se harmittaa, että mahdollisuutta urakehitykseen ei ole. Olen alkanut lukea hallintotieteen kirjoja, tavoitteena pyrkiä yliopistoon ensi keväänä. 

Jos olisi kiinnostusta, niin menisin ehdottomasti it-puolelle koodariksi. 

Vierailija
8/32 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksalle lähdin kun alalla vielä riitti töitä. En suosittele enää kenellekään, ellet sitten nimenomaan halua vuokrafirmojen orjalistoille. Alan vaihtoa oon jo hetken suunnitellut itsekin. Nuoruudessa kirjastoala kiinnosti, ja nyt olisi ehkä ihan eri tavalla motivaatiotakin opintoihin.

Vierailija
9/32 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä on töistä lähtenyt kollegoita edustajiksi, yamk- tutkinnon kautta kliiniseksi hoitotyön osaajiksi, kolme rakennusalalle (ennestään tämän puolen koulutusta ja/tai työkokemusta). Sairaanhoitajan tutkinto on siitä "huono", että sillä ei oikein tehdä muita töitä, täytyy kouluttautua uudelleen (jos vertaa tutkinto vaikka samalla opintopisteillä tehtävään insinöörin tutkintoon)

Vierailija
10/32 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole alalla mutta tuli mieleen farmaseutti. Eikö sairaanhoitajalla olisi siihen aika hyvät edellytykset? Työ olisi siistiä ja työajat miellyttävämmät.

Vierailija
11/32 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole alalla mutta tuli mieleen farmaseutti. Eikö sairaanhoitajalla olisi siihen aika hyvät edellytykset? Työ olisi siistiä ja työajat miellyttävämmät.

Sairaanhoitajan täytyy lukea yliopistossa itsensä farmaseutiksi ihan niinkuin kaikkien muidenkin. Apteekit ovat nykyisin - ainakin isoissa kaupungeissa - auki joka päivä illasta aamuun, joten vuorotyötä tuokin on.

Vierailija
12/32 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoemännät ja kirjastontädit saa ainakin pienempää palkkaa kuin Sari Sairaanhoitajat.

Ja postin lajittelijoista en edes aloita. Joillain on todella vääristynyt kuva niiden palkoista. 

Vierailija
13/32 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentoemännät ja kirjastontädit saa ainakin pienempää palkkaa kuin Sari Sairaanhoitajat.

Ja postin lajittelijoista en edes aloita. Joillain on todella vääristynyt kuva niiden palkoista. 

Tuliko mieleen, että ammatin voi valita ihan muullakin perusteella, kuin millainen palkka siinä on? Alun perin lähdin hoitoalalta raksalle kun koin etten ole tarpeeksi kovaluontoinen, olisin pian itsekin ollut jossain laitoksessa hoidettavana. Nyt tuli raksalla tie päähänsä kun töitä ei tahdo löytyä, eikä kroppakaan kestä sitä myllytystä ihan samaan malliin kuin nuorempana. Kirjastopuoli taas on aina kiinnostanut, useita työharjoittelujakin sillä puolella olen vuosien mittaan suorittanut ja todennut että voisi olla juuri minulle passelin kevyt ja rauhallinen lokero elämässä.

Vierailija
14/32 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentoemännät ei todellakaan tienaa huonommin kuin sairaanhoitajat! Sitä paitsi sanoiko ap palkasta mitään? Lentoemännän työ on paljon coolimpaa kuin sairaanhoitajan. Itsekin hakisin lentoemännäksi jos olisi mahdollisuus.

Vierailija
15/32 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda ihmeessä muualle! Hae vaikka opiskelemaan liiketaloutta.

Vierailija
16/32 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Farmaseutti olisi aivan liian tylsää työtä monille, samoin terveydenhoitaja jota lähipiirissä ehdotettu. Vuorotyö ei ole minulle ongelma.

Ap

Vierailija
17/32 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkis, oikis, diplomi-insinööri?

Vierailija
18/32 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lääkis, oikis, diplomi-insinööri?

Lääkäri olisi vielä pahempi :D

Ap

Vierailija
19/32 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentoemännät ei todellakaan tienaa huonommin kuin sairaanhoitajat! Sitä paitsi sanoiko ap palkasta mitään? Lentoemännän työ on paljon coolimpaa kuin sairaanhoitajan. Itsekin hakisin lentoemännäksi jos olisi mahdollisuus.

Otapa kuule lentoemäntien peruspalkasta selvää, äläkä mutuile.

Lentoemännän työ ei ole "coolia", vaikka sinulla sellainen kuva olisikin. 

Vierailija
20/32 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä lentoemännän ammatin hehkutusta. Sehän on tarjoilijan työtä ahtaissa ja huonoissa olosuhteissa ikävillä työajoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi