Miksi joillain poliiseilla on se lipaton Team Ahma -tyylinen sininen hattu päässä, joillain taas ei mitään?
Onko tämä jokin paikkakuntien välinen ero, vai kuinka?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lipaton Team Ahma -tyylinen sininen hattu = suikka
Minua tuo ilmaus alkoi naurattaa niin, että itse kysymys jäi toisarvoiseksi. Miten huono samavarasto ihmisillä oikein on?
Ellen olisi lukenut armeijan ylijäämämyymälän tuotekuvauksia, en tietäisi tänä päivänäkään mikä on suikka. Ja lukemista on harrastettu. Ikää 38. Harvassa romaanissa saati runokokoelmassa suikka pelmahtaa silmille...
Ja otetaan huomioon että ap on voinut tarkoituksella leikitellä kielellä tai teeskennellyllä tietämättömyydellä.
Eikä ole ihme, koska suikka poistui ainakin armeijan käytöstä jo 60-luvulla. Veljelläni oli 60-luvun puolivälissä asepalvelustaan suorittaessaan vielä suikka, minulla verikauha 70-luvun alussa.
Miksi kaikki poliisit on nykyään kaljupäitä bodareita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lipaton Team Ahma -tyylinen sininen hattu = suikka
Minua tuo ilmaus alkoi naurattaa niin, että itse kysymys jäi toisarvoiseksi. Miten huono samavarasto ihmisillä oikein on?
Ellen olisi lukenut armeijan ylijäämämyymälän tuotekuvauksia, en tietäisi tänä päivänäkään mikä on suikka. Ja lukemista on harrastettu. Ikää 38. Harvassa romaanissa saati runokokoelmassa suikka pelmahtaa silmille...
Ja otetaan huomioon että ap on voinut tarkoituksella leikitellä kielellä tai teeskennellyllä tietämättömyydellä.
Eikä ole ihme, koska suikka poistui ainakin armeijan käytöstä jo 60-luvulla. Veljelläni oli 60-luvun puolivälissä asepalvelustaan suorittaessaan vielä suikka, minulla verikauha 70-luvun alussa.
Eikös tuota suikkaa ole käyttäneet kapiaiset myöhemminkin?
Usein pollareilla näkyy suikka olevan työnnetty olalle epoletin alle.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee sellanen fiilis, että poliisin "pelottava" ulkonäkö on suoraan verrannollinen siihen, miten vaarallisella alueella (tai kaupungissa) työskentelee. Esim. Helsingissä juuri tuntuu että on paljon noita. Mut sit jos olet jossain leppoisalla maaseudulla, siellä on niitä reinikaisia nimen omaan hatut päässä.
Jokainen poliisimies saa itse valita, mitä päähinettä käyttää. Pakko päähinettä ei ole käyttää lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee sellanen fiilis, että poliisin "pelottava" ulkonäkö on suoraan verrannollinen siihen, miten vaarallisella alueella (tai kaupungissa) työskentelee. Esim. Helsingissä juuri tuntuu että on paljon noita. Mut sit jos olet jossain leppoisalla maaseudulla, siellä on niitä reinikaisia nimen omaan hatut päässä.
Oon huomannut saman. Mä oon asunut yhdessä isossa suomalaisessa kaupungissa siellä ns. ghetossa ja sitten tosi hyvällä alueella. Siellä hämärähemmojen hoodeilla poliisit tuntui kulkevat rinta rottingilla, pää paljaana ja näyttää siltä, että me nyt teitä tässä valvotaan, että älkääpä yrittäkö mitäön. Sit siellä hyvällä alueella ne kulki lippikset tai suikat päässä paljon rennomman oloisina ja tervehtivät mummeleita.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuukohan Petelius pyytämään anteeksi noita Team Ahmankin aikaisia sketsejä?
Tiepalvelumiesten lisäksi noissa väännetään vitsiä homoista. Toki ehkä homofobisstakin...
Suomenruotsalaisiakin pannaan alta lipattoman lakin. Hjördis-tädistä ei puhuta nätisti.
Suikkapäässä esm juostessa tuuli ei nappaa lakkia päästä niin helposti
Vierailija kirjoitti:
Jokainen poliisimies saa itse valita, mitä päähinettä käyttää. Pakko päähinettä ei ole käyttää lainkaan.
No just... kyllä poliisimiehen työasun tulisi olla yhtenäinen. Joko kaikilla lakki, tai sitten ei kellään. Joko kaikilla siniristilippu hihassa, tai sitten ei kellään. Ei herätä kunnioitusta kansalaisissa, jos poliisimiehet kulkevat minkälaisissa rytkyissä mikä nyt sattuu huvittamaan. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No just... kyllä poliisimiehen työasun tulisi olla yhtenäinen. Joko kaikilla lakki, tai sitten ei kellään. Joko kaikilla siniristilippu hihassa, tai sitten ei kellään. Ei herätä kunnioitusta kansalaisissa, jos poliisimiehet kulkevat minkälaisissa rytkyissä mikä nyt sattuu huvittamaan. Piste.
Virkamiehistä konduktöörin asu on kaikista pahin limbo.
Eihän heitä erota enää matkustajista.
Eikös sitä ole myös sanottu pi**unnuolijanhatuksi joskus? En keskimäärin pidä tämän tason huumorista mutta jotenkin asian käytännöllisyys kyllä saa hymähtämään.