Minkä ikäisenä ajattelitte lopettaa seksin harrastamisen?
Itse ajattelin, etten enää yli nelikymppisenä kehtaa seksiä harrastaa.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin 32-vuotiaana kun erottiin (mies jätti). En siis tehnyt mitään sellaista päätöstä ettei ikinä enää seksiä, mutta nyt olen 45-vuotias ja huomaan etteipä ole tullut eron jälkeen seksiä harrastettua, eikä enää ole mitään kiinnostustakaan koko seksiin. Ekat pari vuotta eron jälkeen olisi tehnyt kyllä seksiä mieli, mutta en kokenut mukavaksi yhden illan seksiä vieraan kanssa, ja suhteeseen en vielä ollut eron jälkeen valmis, joten se jäi. Ja sitten vähitellen katosi kiinnostus koko seksiin ja suhteisiin.
Olen sinua jonkin verran vanhempi ja minulle on käynyt samoin. Mikähän selittäisi mielenkiinnon täydellisen katoamisen? Aluksi haluja oli, mutta nyt niitä ei löydy edes kaivamalla.
Passivoitunut seksuaalisuus (mun oma termi, turha googlettaa :D). Jos alkaa tietoisesti vaikka lukemaan eroottista kirjallisuutta paivittain ja masturboimaan, alkaa myos taas haluttamaan saannollisesti.
Mulle ainakin kavi nain.
Kun seksia ei ole saatavilla, sita ajattelee harvemmin ja lopulta keho tottuu olemaan ilman, jolloin halutkin katoavat.
En harrasta sitä nytkään, eli ei tarvitse lopettaa kun ei ole seksielämää minkä voisi lopettaa.
Sain seksiä viimeksi 24-vuotiaana, nyt olen 27v.
En tiedä tulenko enää ikinä harrastamaan seksiä, voi hyvin olla että en.
Vaimo lopetti 20 vuotta sitten. Minä ajattelin lopettaa 100-vuotispäivieni jälkeen. Nykyinen rakastelukumppanini on silloin 88.
M77
En oo aatellu. Nyt on seksiä vaimon kaa 2 krt / vko ja omaan käteen lisäksi 1 krt.
M72
Ehkä 100vuotiaana ja oon nyt vasta 22v nainen
Miksihän asia pitäisi etukäteen päättää? Niinkauan kuin haluaa, pystyy ja on partneri tarjolla niin siitä vaan.
En koskaan! Elinajanodotteeni on vielä noin 60 v jäljellä ja aion ottaa siitä kaiken irti. Vaikka yksin jos en saa seuraa. Imettäessä sain "esimakua vaihtareista" eikä ollut edes paha. Ap saa tietenkin tehdä mitä tykkää, mutta itse oon vasta pääsemässä todellisesti vauhtiin.
Onko kät*eenveto seksiä? Kaiken muun sillä saralla olen lopettanut, mutten vielä sitä!
Miksi ihmeessä tuo pitäisi etukäteen päättää? Melko outoa
Vaimo lopetti seksin 42 -vuotiaana 20:n avioliittovuoden jälkeen. Nykyisin ex-vaimo. Uusi vaimo on Thaimaasta 25-vuotias ja todella aktiivinen. ei enää ikinä suomalaista vanhaa akkaa.
40v nyt mittarissa ja loppu on. Kyllästyin olemaan se parisuhteen aktiivinen osapuoli ja lopetin hommat kokonaan.
En ole tehnyt päätöstä siitä, missä iässä lopetan seksin, mutta vähenemään päin tuo on. Tosin onhan niitä hiljaisempia kausia ollut ennenkin. Nyt 47-vuotiaana saan kuitenkin paljon enemmän seksiä (johon liittyy joku toinenkin ihminen) kuin esim 30 vuotta sitten 17-vuotiaana. Siinä mielessä asiat ovat ihan hyvin. Lopetan sitten kun ei kiinnosta enää, tai ei ole kumppania jonka kanssa sitä tehdä.
Niin kauan kuin kalu toimii, jos vaimolle ei enää kelpaa joskus, pitää vaihtaa nuorempaan jolle kelpaa. Jos vanhaksi elän, toivottavasti vanhainkotiin osuu joku rietasteleva hoitsu, joka kuolaa pappojen perään.
Itse en vähään aikaan, miehestäni en tiedä
Mulla oli 40+ vuosina eron jälkeen kiimapiikki.Nyt 45 vuotiaana on ensimmäisiä vaihdevuosien fyysisiä oireita ja halut selvästi vähemmät. Jos tulee sopivaa seuraa kohdalle,haluan ja nautin.En kuitenkaan kaipaa seksiä ja ei ole mitään kiinnostusta esim sooloseksiin.Mulla ei ole vakituista suhdetta.Voin hyvin kuvitella,että seksielämä päätyy nyt tähän vaikka ihan kokonaankin. Se on ihan ok.
N45
Tuskin koskaan. En keksi yhtään syytä, miksi lopettaisin.
En aatellu mutta loppu kun 40 tuli täys.
m44
En koskaan. Edelleen runkkaan joka päivä, eikä todellakaan ole pienintä aikomustakaan lopettaa. Sooloseksi on parasta seksiä.
Kalervo 76v
Olen sinua jonkin verran vanhempi ja minulle on käynyt samoin. Mikähän selittäisi mielenkiinnon täydellisen katoamisen? Aluksi haluja oli, mutta nyt niitä ei löydy edes kaivamalla.