Asiat jotka saavat v*tutuskäyrän tappiin sekunnissa!
Tulipa mieleen yksi, tässä taaperon nukuttaessa. Lapsi melkein unessa (olet nukuttanut jo 40min) ja yhtäkkiä ovikello soi. Lapsi pystyssä silmät suurina. Ovella joku älyvapaa kauppaamassa patjoja. Ei luovuta vaikka sanon kauniisti ei kiitos. Yrittää sisälle. Kiellän. Sanoo tulevansa paremmalla ajalla uudestaan. Sanon ei kiitos, mutta huutaa vielä että tarviiko sänkyä. Lyön oven kiinni.
Kommentit (610)
Mulla ei edelleenkään oikein ala veetuttamaan yhtään mikään ja olen suvaitsevainen sekä ymmärtäväinen kanssaihmisiä kohtaan. Toki noteeraan ihmisten typerän käytöksen jos sellaista kohtaan. Alkoi tänään huvittaa kaupan kassalla toinen asiakas, ja tämä ketju muistui mieleeni. Hyvä etten nauranut ääneen.
Lapoin ostoksiani normaaliin tapaan kassahihnalle, ja niitä oli siis ihan kohtuullinen määrä, tavanomaisia ruokaostoksia viikonlopuksi. Joku kauhean kiireisen ja ärtyneen oloinen lihava mummo tuli puhisten taakseni, aivan tappituntumaan, suomalaisittain liian lähelle henkkoht alueelle. Ja eikös tämä kiivaan oloisesti nakannut välipulikan silloin hihnalla olevien ostosteni perään saadakseen omat tärkeät ostoksensa hihnale. No mulla siis oli vielä ostoksia jäljellä, joten nyt mun piti työnnellä mummelin ostoksia välipulikoineen taaksepäin hihnaa pitkin saadakseni omani mahtumaan sitä mukaa kun hihna pyöri.
Kun sitten koitti aika maksaa ostokseni, niin eilen postilakon päättymisen myötä viimein saamani uusi kortti ei toiminut normaalisti käyttämättä sitä ensin sirulukijassa, joten tuli ylimääräistä vekslaamista. Mummon pää taisi räjähtää tällaisen kamalan vastoinkäymisen vuoksi, että bonuskeruu huomioiden mulla oli peräti kolme eri kortinkäyttötapahtumaa. Hän nimittäin oli suunnilleen kainaloni alta omaa korttiaan koneeseen työntämässä jo kun itse vielä suoritin maksua.
Kun siirryin pakkaamaan ja mummo viimein pääsi asioimaan, hän vielä varmuuden vuoksi loi suuntaani erityisen halveksivan katseen. Olinhan nyt tökerösti hidastanut hänen arvatenkin viimeisiään vetelevää elämäänsä kesken iltapäiväkiireittensä, kun olisi niin paljon tekemistä ja niin vähän sydämenlyöntejä enää jäljellä. Tai mikä nyt sitten on kiire ja tärkeää, voipi epäillä, että välttämättä ei mitään varsinaista paniikkia ollut, kun hänen ostoksensa olivat: Eeva-lehti ja vitamiinikivennäisvesimehujuoma.
Malttia ihmiset, malttia. Kaikki kerkeää kyllä ajallaan, eikä toisten kiusaaminen nopeuta asiointia yhtään.
Hitaasti kauppatavaransa lappaavat ihmiset niin ettei muutamaa tavaraa saa mukaansa nopeasti ja pitää niitä vielä sovitella sinne kassiin äärettömän hitaasti.
Tori.fi jne -myyjät jotka eivät suostu postittamaan edes lisämaksusta, ei vaikka tuote olisi ollut myynnissä jo useamman viikon, eikä ole kyseessä mikään iso ja hankala postitettava. Mikä voi aikuiselle ihmiselle olla postin (tai Matkahuollon, R-Kioskin jne) käytössä niin hankalaa ettei edes lisämaksusta suostu, käsittämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa muutama päivä sitten kävelin kauppakeskuksessa. Rasittava ständimyyjämiekkonen lennähtää eteeni (oikeasti, otti oikein sellaisen lentoaskeleen XDDDDD) tekohymyn kera ja alkaa jauhaa pskaa. Esitän kuuroa, en katso päin enkä reagoi mitenkään.
Myyjämiekkonen sanoo kuuluvasti, että "jees, selvä, hyvät päivänjatkot!"
Siis sillä tavalla piilov*ttuilevasti, että olipa töykeä tyyppi kun ei vaivautunut edes vastaamaan XD. Ja ihan tarkoituksella halusi, että kuulen sen vttumaisen "JEEEEES, JEEEEES SELVÄ" -jutun :::D ja ajattelisin, että voi kun olinkin törkeä!
En minä reagoi tuollaisiin rasittaviin nenän eteen lennähtelijöihin. Minä en tarvitse asiakaspalvelua, kun en kenenkään asiakas ole enkä mennyt mihinkään kauppaan. Ainoastaan KÄVELLYT ETEENI stna.
Kun MENEN KAUPPAAN niin totta kai katson päin, hymyilen, moikkaan, kiitän. Silloin olen mennyt ITSE eikä minulle ole tultu nokan eteen jauhamaan pskaa.
Tuossa kerrotaankin eräs oma ärsytyksen aiheeni, nimittäin noiden "dynaamisten" asiakaspalvelijoiden ja myyjien JEESsittely! Mitä tapahtui sanoille : kyllä, kiitos, ole hyvä jne. Tuo JEES on aivan turha ja todella ärsyttävä!
Ihmiset, jotka eivät osaa autoillessaan käyttää vilkkua, etenkään liikenneympyrässä.
Vierailija kirjoitti:
Koiran pentu tehtailijat joiden lisääntyminen on järkyttävää. Tiheessä lähiössä kun päänsä pistää ulos niin alkaa kamala räykyntä kun joka naapurissa on kamala rakkilauma. Ketään ihmistä ei näenään kulkemassa ilman että olisi rakkeja narun päässä. Sitä paskaa on jumalattomasti sillä eivät ne edes kerää sitä pussiin. Mitä se maksaa sen rakkilauman elättäminen ja eläinlääkärikulut sillä eivät ne ole kasvissyöjiä. Minkälainen ilmastovaikutus niillä on.
Ihmiset jotka ostavat näitä pentutehtailijoiden tuotoksia ( myös ulkomailta tuotuna).
Uutislinkki-ihmiset somessa ja privana, ei yksittäinen jako ärsytä, mutta joillakin ei sitten muuten asiaa ole kuin jatkuvasti lähetellä uutisia joihin ei sitten edes ole sitä mielipidettä.
Kun kerrot että osaat kyllä itsekkin lukea lehteä ja kysyt haluaako linkittäjä kenties keskustella aiheesta, niin vastaus on aina että "ei, ajattelin vain jakaa" tms.
Se, ettei voida pyytää tietä. Esimerkiksi eräässä pienessä erikoiskaupassa on kapeat käytävät, ja siinä kun yritän päättää mitä ostan, ihmiset eivät voi pyytää että voisitko väistyä hieman, vaan tullaan siihen huokailemaan.
Sama kapeilla teillä, etenkin pyöräilijät! Siinä pyörässä on kello mitä voi soittaa, jos tahtoo tietä. Siihen turha jäädä taakse huokailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa muutama päivä sitten kävelin kauppakeskuksessa. Rasittava ständimyyjämiekkonen lennähtää eteeni (oikeasti, otti oikein sellaisen lentoaskeleen XDDDDD) tekohymyn kera ja alkaa jauhaa pskaa. Esitän kuuroa, en katso päin enkä reagoi mitenkään.
Myyjämiekkonen sanoo kuuluvasti, että "jees, selvä, hyvät päivänjatkot!"
Siis sillä tavalla piilov*ttuilevasti, että olipa töykeä tyyppi kun ei vaivautunut edes vastaamaan XD. Ja iha
n tarkoituksella halusi, että kuulen sen vttumaisen "JEEEEES, JEEEEES SELVÄ" -jutun :::D ja ajattelisin, että voi kun olinkin törkeä!
En minä reagoi tuollaisiin rasittaviin nenän eteen lennähtelijöihin. Minä en tarvitse asiakaspalvelua, kun en kenenkään asiakas ole enkä mennyt mihinkään kauppaan. Ainoastaan KÄVELLYT ETEENI stna.
Kun MENEN KAUPPAAN niin totta kai katson päin, hymyilen, moikkaan, kiitän. Silloin olen mennyt ITSE eikä minulle ole tultu nokan eteen jauhamaan pskaa.
Tuossa kerrotaankin eräs oma ärsytyksen aiheeni, nimittäin noiden "dynaamisten" asiakaspalvelijoiden ja myyjien JEESsittely! Mitä tapahtui sanoille : kyllä, kiitos, ole hyvä jne. Tuo JEES on aivan turha ja todella ärsyttävä!
NIIN ON. Ja vielä vtuttavamman siitä teki tosiaan tilanne, etten reagoinut tähän lennähtelijä-feissariin mitenkään enkä katsonut edes päin, ja tästä hän sitten suivaantui ja alkoi jeessittelemään, että SILLÄLAILLA, OLETPAS TÖYKEÄ NAIKKONEN JA HALUAN SINUN KUULEVAN SEN.
Vierailija kirjoitti:
Se, ettei voida pyytää tietä. Esimerkiksi eräässä pienessä erikoiskaupassa on kapeat käytävät, ja siinä kun yritän päättää mitä ostan, ihmiset eivät voi pyytää että voisitko väistyä hieman, vaan tullaan siihen huokailemaan.
Sama kapeilla teillä, etenkin pyöräilijät! Siinä pyörässä on kello mitä voi soittaa, jos tahtoo tietä. Siihen turha jäädä taakse huokailemaan.
Mikä tie on niin kapea, ettei polkupyörä mahdu reunassa kulkevan ihmisen ohi? Vai kuljetko keskellä ja sitten pahoitat mielesi kun joku "huokailee"?
Vierailija kirjoitti:
Kylmä suihkuverho joka liimaantuu kiinni vartaloon aamukiireessä suihkussa talvella.
Kunnolliset suihkuverhot ei liimaannu, ei kesällä eikä talvella.
Just kun istut ruokapöytään ja yrität nostaa ekaa haarukkaa suuhun jollain lapsista kaatuu maitokuppi..käy niin hermoon😁
Vierailija kirjoitti:
Hitaasti kauppatavaransa lappaavat ihmiset niin ettei muutamaa tavaraa saa mukaansa nopeasti ja pitää niitä vielä sovitella sinne kassiin äärettömän hitaasti.
Mä törmäsin tänään tällaiseen ihmiseen! Siis normaalisti mua ei häiritse ollenkaan, jos jollakin menee tavaroita pakatessa hirveästi aikaa, mutta tänään oli kyllä pakko tuijottaa. Siis se ihminen toimi niinkuin hidastetussa filmissä, yhtään valehtelematta. Joka ainoa liike oli hiiiiiiiiiiiiidaaaaaaaaaaaas, niin hidas että aloin jo miettimään onko kenties jossain aineissa tai lääkkeissä. Eihän tuollainen voi olla normaalia. Ei alkanut ärsyttämään, mutta ihmetytti kyllä kun en ole 40-vuotisen elämäni aikana sellaista ihmislaiskiaista ikinä ennen kaupan kassalla nähnyt.
Ihmiset, jotka ei voi sanoa että "anteeksi, menisin tästä" tai että "anteeksi, voisitko siirtyä?", vaan mulkoilevat silmät päästään ja puhisevat itsekseen. Rohkeimmat sitten vaan puskevat itsensä läpi sanomatta sanaakaan, edelleen silmät päässä pyörien. Nää on varmaan muuten niitä samoja, jotka pyörittävät silmiään kun heille sanoo kaupassa tms, että "anteeksi, pääsisikö ohitse".
Ei ymmärrä, ei.
Vierailija kirjoitti:
Kun elämämkoululaiset käyttävät pyykkitupaa varaamatta vuoroa, tai käyttävät sitä vuorollasi. Tai tulevat kesken vuoron pyytämään jos voivat jakaa kuivaushuoneen "ihan nopeesti vaan". Oikeasti, totakin tapahtuu...
Pakko tulla vähän hehkuttamaan ohi aiheen, mutta meillä vaihdettiin sähköiset lukot ja avaimet ja samalla pesutuvan varaus toimii sähköisesti. Nyt pesukoneita ei mun vuorolla voi käynnistää kuin vain minä itse omalla avaimella. Voi ihanuus ja autuus kun saa pestä rauhassa pyykkinsä!
Viiden jälkeen ohjelman Baba Lybeck!
En ymmärrä, ei se ollut yhtään noin ärsyttävä Uutisvuodossa. Nyt sitten en kestä katsoa enkä kuunnella sitä hetkeäkään ilman, että otsasuoni alkaa sykkimään. Se on jotenkin niin teennäinen ja jotenkin... ärsyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Just kun istut ruokapöytään ja yrität nostaa ekaa haarukkaa suuhun jollain lapsista kaatuu maitokuppi..käy niin hermoon😁
Mulla tosi usein myös käy niin, että juuri kun on saanut ruoan nokan eteen, soi puhelin. En tiedä miten tuo on mahdollista, on nimittäin tosi usein tapahtuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Kylmä suihkuverho joka liimaantuu kiinni vartaloon aamukiireessä suihkussa talvella.
Suihkuverho on suoraan s*atanasta. Se tunne, kun se liimaantuu iholle on käsittämättömän vastenmielistä. Onneksi törmään niihin enää joskus. Kotona ei ole, eikä tule.
Autoilijoiden kyvyttömyys ryhmittäytymiseen. Siis tilaiteissa, joissa oikein (ja lain mukaisesti) rymittäytymällä ei tukittaisi koko kaistaa.