Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ei pääse itse liikkumaan, niin saako sairaalasta/terveyskeskuksesta taksi-setelin?

Vierailija
27.11.2019 |

Joudun menemään Töölön sairaalaan useasti, mutta en pääse julkisilla. Miten siis menen?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelataksilla

Vierailija
2/17 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelataksi on näitä tilanteita varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellen, pyörällä tms. Se ei varmaan ole mahdollista, jos julkisilla et pääse. Taksilla ihminen pääsee. Jos ei ole rahaa niin enpä tiedä.

Vierailija
4/17 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelataksilla, lääkäri laittaa rastin ruutuun että tarvitset kuljetuksen, maksat itse omavastuuosuuden.

Vierailija
5/17 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat kela taksin ja tilaat sen. Kelataksia saa käyttää silloin kun julkisilla ei ole mahdollisuutta päästä hoitoon.

https://www.kela.fi/nain-tilaat-taksin

Vierailija
6/17 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelataksilla, lääkäri laittaa rastin ruutuun että tarvitset kuljetuksen, maksat itse omavastuuosuuden.

Ei tarvitse. Kun tilaa taksin he ottavat siellä hetun tilatessa. Lääkäriltä ei tarvita mitään dokumentteja. 

Vierailija
7/17 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten aina min. 25e suuntaansa ja kun 300 euron omavastuu on täynnä voi kelalta hakia korttia jolla pääsee sen jälkeen ilmaiseksi.

Vierailija
8/17 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se ihan tavallinen taksi, vai onko kelatakseja x määrä?

Vierailija
9/17 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko myös mennä sairaalaan kelataksilla? Eihän minulla ole sitä lääkärin dokumenttia ennen sairaalassa käyntiä.

Ap

Vierailija
10/17 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Kyllä kela kaivaa ne tiedot sinun käynnistä

Vierailija
11/17 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelataksilla voi mennä ja palata. Jalkaleikkauksen jälkeen sairaalasta järjestivät mulle taksikyydin, vaikka olisin kyllä saanut omaisen minut noutamaankin. Siitä piti maksaa joku omavastuu osuus, niin että ei se ilmainen kyyti ole kuitenkaan.

Vierailija
12/17 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voinko myös mennä sairaalaan kelataksilla? Eihän minulla ole sitä lääkärin dokumenttia ennen sairaalassa käyntiä.

Ap

Soita sinne polille/osastolle ja selitä tilanne. Ainakin omassa sairaanhoitopiirissä pitää olla lupa ennen kuin Kela-taksin saa tilattua luvallisesti.

Vierailija
13/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitten aina min. 25e suuntaansa ja kun 300 euron omavastuu on täynnä voi kelalta hakia korttia jolla pääsee sen jälkeen ilmaiseksi.

Väärin. Ei ole minimi 25 euro suuntaansa vaan enintään 25 euro suuntaansa.

Jos lähdet lähimaastosta liikkeelle ja taksamittariin on kertynyt (vaikka) 15 euro niin silloin maksat 15 euro.

Jos tulet pidemmältä ja taksamittariin on kertynyt vaikka 60 egee niin maksat itse 25 egee ja loput 35 egee Kelan sponsorina veronmaksajat.

Piste ja pinoon.

(Omavastuukaton korkeudesta en sano mitään mutta 300 kuullostaa realistiselta.)

Vierailija
14/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et voi.

Vierailija
15/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...... Siitä piti maksaa joku omavastuu osuus, niin että ei se ilmainen kyyti ole kuitenkaan.

Eihän se ratikka tai dösäkän ole ilmainen, ei mitään syytä että ovelta ovelle -kuljetus taksilla olisi ilmainen.

Vierailija
16/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Soita sinne polille/osastolle ja selitä tilanne. Ainakin omassa sairaanhoitopiirissä pitää olla lupa ennen kuin Kela-taksin saa tilattua luvallisesti.

Meillä on jo kutsussa ohje, miten toimitaan. Jos syynä taksi tarpeeseen on sairaus, pitää olla joku lääkärin lausunto mutta jos julkisten puute, pelkkä kutsu hoitoon riittää.

Kun soitat sinne matkakeskukseen, niin kyllä ne kertovat, tarvitsetko erikseen jonkun lääkärin lausunnon kelataksia varten.

Ja ihan tavallisia taksiautoja ne ovat. Erikseen pitää mainita, jos tarvitsee pyörätuolitaksin.

Vierailija
17/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi saada. tommonen tuli vastaan kun paineet tippui sairaalahemossa kun kone oli toimimaton kotona. Annettiin matkakortti. Sillä sitten kotiin ja nukkumaan siinä 1400 aikoihin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän