Mies aikoo tehdä tulevalle lapselle isyystestin vaikkei edes epäile mitään, sanoo että vain varmuudeksi että tietää ennen kuin investoi koko...
Onko tällainen tilanne epäluottamuslause vai pitäisikö tätä ymmärtää miehen kantilta ja astua miehen saappaisiin ennen kuin reagoi ikävästi?
Naisenahan tietää aina, että se on oma lapsi kun se itsestä pullahtaa ulos. Mies kuitenkaan ei koskaan voi olla varma, ei koskaan. Pitääkö miehen kantaa ymmärtää tässä ja antaa hänen tehdä se testi, että hän voi olla sitten hyvillä mielin ja investoida loppuelämänsä VARMUUDELLA omaan lapseen?
Kommentit (7876)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miten dna-testi tehdään, jos syntyvän lapsen isästä ei ole tietoakaan?"
Ihan vanupuikolla, kuten esim. meidän tapauksessa.
Siitä tuntemattomasta miehestä otetaan testi vanupuikolla? Wow, siellä on viranomaisilla ihmisistä todella hyvät rekisterit.
Kaki Naurismäen elokuva - Nainen, joka ei esittänyt typerystä
Piditkö entisestä heikkolahjaisesta miehestäsi?
Suostuitko myöntämään, että hän on lastenne isä?
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa pettää joten testi ymmärrettävä enkä itse suuttuisi jos mieheni haluaisi sen tehdä. Itse asiassa ihmettelen miksei ole halunnut tehdä.
No siis noin on vain siellä sinun omissa piireissä, tiedätkö. Ja kun teillä noin, niin meillä sitten tosi, tosi vähän, kun keskiarvo on naisilla noin 30 %. (Miehillä toki enemmän, 39 %, mutta edes heillä ei ``suurin osa``, kuten sinun ja näiden palstahemmojen porukoissa.)
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa pettää joten testi ymmärrettävä enkä itse suuttuisi jos mieheni haluaisi sen tehdä. Itse asiassa ihmettelen miksei ole halunnut tehdä.
Minä olin naimisissa mieheni kanssa kaksi vuotta ennen kuin aloimme suunnitella lasten tekoa. Yhdessä. Jos hän tuossa vaiheessa olisi vaatinut isyystestiä, raskautta ei olisi tullut. Jos hän olisi vaatinut isyystestiä raskauden aikana tai lapsen synnyttyä, olisin ollut yksinhuoltaja.
Hauska käänne: aikuinen tyttäreni oli kuulemma joskus pyytänyt isältään isyystestiä, koska ei juuri muistuta isäänsä. Isänsä (kyllä, on 120% isä) oli sanonut, että tehdään vain mutta sinä maksat testit. Ei enää epäile isäänsä :D
Näinkin voi käydä....
Aijai, palstamammakin....
https://www.vauva.fi/keskustelu/2933339/petin-miestani-ja-olen-nyt-rask…
Vierailija kirjoitti:
"Itse kirjoitit "Suomessa ei jostain syystä hyväksytty vaimon kotimaassa solmittua avioliittoamme". Ihan jokainen ulkomailla naimisiin menevä tutkii, onko kyseissä maassa solmittu avioliitto Suomessa pätevä. Sinä et tehnyt niin vaan toit Suomeen avovaimon ja avioliiton ulkopuolella syntyneen lapsen."
Aika moni Migrin kanssa asioinut on voinut törmätä mitä ihmeellisimpiin koukeroihin. Avioliittomme oli siis virallinen DVV:n mukaan ja tietenkin hoidin omat paperini kuntoon täältä Suomesta. Kumppanin piti hoitaa omansa kotimaassaan, mikä ei aina ole ihan simppeli juttu, koska monet asiat ja paperit käsitellään pelkästään manuaalisesti. Jo asiakirjojen käännättämisessä englanniksi voi olla melkoisia ongelmia näin esimerkkinä. Muutimme Suomeen siis avioparina ja lapsi syntyi avioliiton solmimisen jälkeen. Migri alkoi jumpitella, eikä hyväksynyt ihan virallista vihkitodistustamme ja siitä tietysti aiheutui monenlaisia hankaluuksia.
Joko
Tämä ei siis liittynyt mitenkään dna-testiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miten dna-testi tehdään, jos syntyvän lapsen isästä ei ole tietoakaan?"
Ihan vanupuikolla, kuten esim. meidän tapauksessa.
Siitä tuntemattomasta miehestä otetaan testi vanupuikolla? Wow, siellä on viranomaisilla ihmisistä todella hyvät rekisterit.
Eikö ole ihmeellistä?!
Naurahdin, kun kirjoitin tuosta vanupuikosta ja oletin, että tyhmempikin tajuaisi, että dna-testi ei ole sukupuolisidonnainen, vaan kai siellä tehdään se myös siksi, että seulotaan perinnöllisiä sairauksia yms. Palstan älyköille dna-testi tarkoittaa vain naisen loukkaamista ja vähäisen älyn olettamista, sekä isyystestiä.
No käytit tuota argumenttia perustellaksesi onnellisen ja todistetun isyyden. Fiksu olis voinut avata asiaa ihan muuten vaan. Jolloin lukija olis ymmärtänyt yhteyden paremmin.
Mistä suomalainen voisi tietää kaikki syyt dna-testin tekemiseen jossain randommaassa?
Vierailija kirjoitti:
Näinkin voi käydä....
Niin. Se ei yleensä ole uutinen ja julkisen avautumisen aihe, kun lapsi on aviomiehen, kun kukaan ei ole pettänyt ja kun kaikki on parisuhteessa hyvin. Ketään ei sellaiset uutiset kiinnosta, koska niissä ei ole mitään uutiskynnyksen ylittävää.
Vierailija kirjoitti:
"Teettikö se sairaala siellä ulkomailla sen dna-testin, jonka Suomen valtio vaati, jotta lapsesi sai kaksoiskansalaisuuden? Vai teettikö se sairaala sen omista syitä, ja se päti täällä isyyden todisteena, vaikka avioliitto ei?
Lapseni on menossa ulkomaalaisen kanssa naimisiin. Aika paljon mutkia tuntuu olevan matkassa."
Ei, vaan vaimon valtio vaati dna-testin. Siellä siis isyys varmistetaan automaattisesti ja siellä lapselle laitettiin minun sukunimi, että lapsi saisi Suomessa kaksoiskansalaisuuden ja kaikki matkustusasiakirjat myöhemmin helpommalla. Olen jälkeenpäin kuullut, että jos ei toimi noin, niin voi varautua jopa siihen, että lapsi ehkä pääsisi isän mukana Suomeen, mutta äiti ei.
Enkä ole ainoa, jolle on tullut ongelmia Suomeen muutettaessa, täällä kun harva viranomainen näyttää itsekään ymmärtävän omia sääntöjään/lakejaan. Eräs hyvä esimerkki oli vaimon pankkitilin avaamisen vaikeus, vaikka hänellä oli
Pankkitoimihenkilöt eivät ole viranomaisia.
Vanhaa muoriakin painaa oma hölmöilynsä...
https://www.mll.fi/aihe/mieheni-ei-kenties-ole-lapsemme-isa/
Näyttää noi linkit todistavan, että kyllä se isyys olisi syytä kaiken varalta tarkistaa. Aina.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tanttarat ovat taas niin vihaisia? Krapula ja viinakset loppu?
Ei ole kukaan vihainen. Sun jutut on niin sekavia, et herättää lähinnä vain kysymyksiä.
Jollain testihemmolla tais mennä ihan kunnolla tunteisiin, kun sai väittelyssä nekkuun mammoilta. 🤭 Mutta mikäpä tuossa, näin pidetään hullu kiireisenä ja poissa pahanteosta 😂
Tuore tapahtuma vuodelta 1927.