Mies aikoo tehdä tulevalle lapselle isyystestin vaikkei edes epäile mitään, sanoo että vain varmuudeksi että tietää ennen kuin investoi koko...
Onko tällainen tilanne epäluottamuslause vai pitäisikö tätä ymmärtää miehen kantilta ja astua miehen saappaisiin ennen kuin reagoi ikävästi?
Naisenahan tietää aina, että se on oma lapsi kun se itsestä pullahtaa ulos. Mies kuitenkaan ei koskaan voi olla varma, ei koskaan. Pitääkö miehen kantaa ymmärtää tässä ja antaa hänen tehdä se testi, että hän voi olla sitten hyvillä mielin ja investoida loppuelämänsä VARMUUDELLA omaan lapseen?
Kommentit (7876)
Ja koska kyse oli nimenomaan minun epäilyistäni ja peloistani, oli parempi että minä käsittelin nämä pelot ja epäilykset itsekseni, enkä turhaan kuormittanut niillä puolisoani. Voin kyllä myöntää, että jos nyt yllättäen saisimme toisen lapsen, tuskin enää tekisinkään isyystestiä, olemme sen verran kiinni kasvaneet toisiimme.
Rehellisesti sanoen, ymmärränhän minäkin tätä. Mutta naisena sanon vain, että nämä ovat juuri niitä asioita, joita olisi hyvä käsitellä yhdessä. Ainakin omaa suhdettani on eniten vahvistanut juuri se asiat, jotka ovat vaikeimpia käsitellä.
Eli ehkä voisit vielä työstää asennettasi, että sinä tiedät, mikä vaimollesi oli parempi.
Aha, eli ainoastaan miehet kirjoittaa ala-arvoista sisältöä vauvapalstalla. Just!
Ei sentään, vaan niitä tervepäisiä tavismiehiä ahdistaa eniten tulla määritellyksi näiden pskaa kirjoittelevien miesten viiteryhmään. Naisten kirjoitukset eivät heitä samalla tavalla kosketa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eiköhän se ole vain realismia ja omia kokemuksia."
Mulle "realismia ja omia kokemuksia" on se, että miehet ovat usein väkivaltaisia, alkoholisteja ja seksuaalisia ahdistelijoita. Mitenhän sen saisi testattua, ettei rakas kumppani vain ala jonain päivänä hakata, ryypätä eikä hyypiönä laahaa kylillä naisten kimpussa...
Kannattaa seuraavan kumppaniehdokkaan kohdalla pyytää tuttavamiehiä arvioimaan sulhaskandidaattia. Itse olet selvästi surkea valitsemaan puolisoa. Ihan tutkitusti miehet osaa paremmin erottaa mm. väkivaltarikolliset ulkonäön perusteella.
Kyseessä sukulaismiehet ja tuntemattomat ahdistelijat, että kyllä siinä sai ihan itse kusipäätutkan kehittää ja pettämätön on ollutkin.
Ei, vaan kuten isyystestinkin kanssa, että vaikka on 99,95%:n varma, että saa lainan, niin hommaa kaiken varalta ja mielenrauhan saadakseen vielä lisävakuuksia.
Siis pankki vaatii? Menetköhän jo sekaisin tämän metaforan kanssa, sillä pankkihan tässä on vakuuksia kyselemässä ja pappatsu itkee, kun ei omat vakuudet riitä.
Pointti oli siis se, että ehdot neuvotellaan etukäteen. Ei kikkailla ja ketkuilla jälkikäteen.
"Jotkut konservatiivitahotko niitä miehiä pettävillä naisilla pelottelevat vai, mistä tämmöisiä käsityksiä on tullut."
Veikkaisin näin. Tai sitten sensaatiota myyvät internetkohkaajat. Ehkä jopa Suomen modernille ja hyvää elämää tarjoavalle yhteiskunnalle pahaa tahtovat tahot, arvaatte varmaan mistä ilmansuunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos huolenpidosta mutta asia ei koske minua.
Helppo takaa huudella mitä itse tekisin siinä ja siinä tilanteessa. Nämä ex-rouvat kyllä keksivät kaikkea hankalaa lasten tapaamiseen sun muuhun liittyen. Olet aika omillasi jos exä päättää vaihtaa asuinpaikkaa toisellepuolelle suomenniemeä tai mitä nyt vaan.
En huutele, totean vain, että mieskin voi erossa toimia monella tapaa, kuten liitossakin. Jäädä sen toisen pompoteltavaksi tai tehdä sopimukset, jotka huom itse pitää, jotka pätevät ja vaatia toista elämään niiden mukaan.
Ja tiedoksesi se ex-herrakin voi muuttaa toiselle puolelle suomenniemeä ja silloin on ex-rouvan asia toimittaa lapsia sinne isäänsä tapaamaan. Näinkin voi käydä.
No hyvä että kerroit minun tiedoksi. En varmaan muuten olisi mitenkään arvannut asian laitaa.
Jeesus sentään.
Isyystestin voi tehdä koska tahansa, ilman että puoliso saa sitä koskaan tietää. 1/10 Suomessa syntyneelle vauvalle tehdään isyystesti, joten ei se ihan tavaton toimenpide ole.
Jos mies alkaisi puhua isyystestistä, minä tekisin abortin. Enkä edes kertoisi miehelle tästä päätöksestä. "My body, my choice." Olen menettänyt mielenkiintoni miestä kohtaan. En enää halua investoida hänen lapseensa. Naisen investointi on suuri ja raskas. Nainen joutuu kantamaan vauvaa 9 kuukautta, synnyttämään sen, imettämään sitä, hoitamaan sitä. Mies vain laskee rahojaan ja pohtii, kannattaisiko hänen investoida lapseen EDES rahallisesti (elatuksen maksaminen).
Jos raskaus on edennyt niin pitkälle, että aborttia ei saa laillisesti Suomessa tai naapurimaissa, minä synnytän lapsen. Heti synnyyslaitoksella alan puhua masennuksesta ja ahdistuksesta ja "kontrolloivasta miehestä". Sanon lääkärille, että en halua jatkaa äitiyttä. Lapsi menee adoptioon tai miehelle hoidettavaksi (yksinhuoltajuus). Minä en elatusmaksuja maksa, koska olen jo "mielenterveyspotilas" eli työkyvytön ja siirtymässä työkyvyttömyyseläkkeelle. Raskaus, synnytys ja ahdistava parisuhde (vainoharhainen, kontrolloiva mies) on niin kuormittavaa, että minulle tulee "loppuunpalaminen".
Mies saa sitten investoida täysillä omaan lapseensa. Hän kasvattaa lapsen yksin ja maksaa kaikki lapsen kulut yksin. Minä olen jo eläkeputkessa ja etsin uutta miestä, joka on valmis SITOUTUMAAN siihen, että isyystestejä ei koskaan tehdä minun lapsilleni (jos vielä joskus halua synnyttää). Lapsi on pomminvarmasti minun, koska minähän sitä kannan omassa kohdussani. Miehen tehtävä on valita, haluaako hän kasvattaa minun lastani vai ei.
"Olen eri, mutten ymmärrä, miksi tervepäiset miehet eivät voisi olla tietoisia vauvafoorumista, ja kuitenkin tervepäisille naisille katsotaan olevan ok tuottaa tämänkinkaltaista sisältöä. Ensimmäinen ajatus on, että naiset vaativat miehiltään enemmän kuin itseltään. Voitko selittää?"
Hän tarkoitti, ettei täällä ole tervepäisiä naisia. Haluavat suojella meitä tervepäisiä miehiä huonoilta vaikutteilta.
Vierailija kirjoitti:
Isyystestin voi tehdä koska tahansa, ilman että puoliso saa sitä koskaan tietää. 1/10 Suomessa syntyneelle vauvalle tehdään isyystesti, joten ei se ihan tavaton toimenpide ole.
Kyllä saa, jos lapsi siitä kertoo. Sitä mies ei pysty kontrolloimaan.
Eli raskaana oleva palstamamma alkaa etsiä miestä joka ei kysele isyystestejä. Näin mä vähän ounastelinkin.
Mietitkö sinä yhtään mitä kirjoitat? Tuo lainaamani lause on niin järjetön, että ei mitään rajaa. Jestas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle "realismia ja omia kokemuksia" on se, että miehet ovat usein väkivaltaisia, alkoholisteja ja seksuaalisia ahdistelijoita. Mitenhän sen saisi testattua, ettei rakas kumppani vain ala jonain päivänä hakata, ryypätä eikä hyypiönä laahaa kylillä naisten kimpussa...
Kannattaa seuraavan kumppaniehdokkaan kohdalla pyytää tuttavamiehiä arvioimaan sulhaskandidaattia. Itse olet selvästi surkea valitsemaan puolisoa. Ihan tutkitusti miehet osaa paremmin erottaa mm. väkivaltarikolliset ulkonäön perusteella.
Mielenkiintoinen ajatus, en pidä mahdottomana, että miehet näkisivät paremmin miehen läpi ja naiset naisen. Vastakkainen sukupuolihan on aina kuitenkin jonkinlainen mysteeri. Ja siihen vetovoima perustuukin.
"Niin sinä varmasti pienessä päässäsi ounastelet, kun taas normaalit ihmiset täällä tuumailee, että nämä omat epäluulot ja testausperiaatteet tuodaan esille kauan ennen kuin on edes ajateltu jälkikasvua. Mikä siinä voikin olla noin vaikeaa..."
Onko sinulla esittää faktaa, missä vaiheessa nuo vuosittain tehdyt 5000 isyystestiä on otettu puheeksi?
Ja pääni on ihan normaalikokoinen ja olen myös normaali.
Vierailija kirjoitti:
"Niin sinä varmasti pienessä päässäsi ounastelet, kun taas normaalit ihmiset täällä tuumailee, että nämä omat epäluulot ja testausperiaatteet tuodaan esille kauan ennen kuin on edes ajateltu jälkikasvua. Mikä siinä voikin olla noin vaikeaa..."
Onko sinulla esittää faktaa, missä vaiheessa nuo vuosittain tehdyt 5000 isyystestiä on otettu puheeksi?
Tuskin tuota on tutkittu, mutta normaalijärjellä ajatteleva ei jätä asiaa siihen, kun nainen on raskaana tai lapsi jo syntynyt. Tai jättää, jos haluaa loukata vaimoa oikein kunnolla.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on hyvä idea. Ne tuttavamiehet voi ottaa mukaan jo ensimmäisille treffeille. Kun nainen ei saa kysyä mieheltä mitä töitä hän tekee ja millainen koulutus miehellä on, niin tuttavamiehet kyselee kaikkein intiimimmeimmätkin yksityiskohdat. Sitten voi hyvillä mielin sopia seuraavat treffit tai sanoa, että tämä olikin tässä.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies alkaisi puhua isyystestistä, minä tekisin abortin. Enkä edes kertoisi miehelle tästä päätöksestä. "My body, my choice." Olen menettänyt mielenkiintoni miestä kohtaan. En enää halua investoida hänen lapseensa. Naisen investointi on suuri ja raskas. Nainen joutuu kantamaan vauvaa 9 kuukautta, synnyttämään sen, imettämään sitä, hoitamaan sitä. Mies vain laskee rahojaan ja pohtii, kannattaisiko hänen investoida lapseen EDES rahallisesti (elatuksen maksaminen).
Jos raskaus on edennyt niin pitkälle, että aborttia ei saa laillisesti Suomessa tai naapurimaissa, minä synnytän lapsen. Heti synnyyslaitoksella alan puhua masennuksesta ja ahdistuksesta ja "kontrolloivasta miehestä". Sanon lääkärille, että en halua jatkaa äitiyttä. Lapsi menee adoptioon tai miehelle hoidettavaksi (yksinhuoltajuus). Minä en elatusmaksuja maksa, koska olen jo "mielenterveyspotilas" eli työkyvytön ja siirtymässä työkyvyttömyyseläkkeelle. Raskaus, synn
Huhhuh. Onneksi et voi lisääntyä.
Joka vuosi 5000 isän ja 5000 lapsen dna-materiaalia lähetetään jonnekin, varmaankin kaupalliseen firmaan? Mitä sille tapahtuu sen jälkeen? Eikö sekä isältä sekä lapselta tarvittaisi suostumus? Julkinen terveydenhuolto voisi herättää enemmän luottamusta.
Vierailija kirjoitti:
Miten liittyy lainaukseesi? Kyse oli siitä, että "sopimuksen ehdot" käydään läpi ennen kuin mihinkään sitoudutaan, esim. nyt vaikka tässä pankkianalogiassa. Täällä on monet kerrat kehotettu miehiä tuomaan esille nämä omat mahdolliset traumat, epäluulot ja vaikeus luottaa sekä esim. periaate, että jokaisen lapsen kohdalla tehdään isyystesti ennen kuin parisuhteeseen sitoudutaan saati ollaan yrittämässä lasta. Voi sitten nainen päättää, haluaako sellaisen miehen kanssa suhteeseen alkuunkaan.
Vierailija kirjoitti:
"Jotkut konservatiivitahotko niitä miehiä pettävillä naisilla pelottelevat vai, mistä tämmöisiä käsityksiä on tullut."
Veikkaisin näin. Tai sitten sensaatiota myyvät internetkohkaajat. Ehkä jopa Suomen modernille ja hyvää elämää tarjoavalle yhteiskunnalle pahaa tahtovat tahot, arvaatte varmaan mistä ilmansuunnasta.
Ei vaan anopit. Anoppi, miehen äiti, ei ole miniään tyytyväinen ja yrittää mitä keinoa tahansa saadakseen kultapoikansa takaisin äidin helmoihin.
"No palstapapat taas valehtisivat tulonsa ja vakuuttelisivat, miten pankkiuskollisia olisivat, kunhan vaan eivät tulisi hylätyksi pankkkineuvotteluissa, kun se olisi niin noloa jos kaveritkin saisi tietää, että vakuudet ei riittäneet lainaan ja sitä paitsi minne sitä vähäiset rahansa veisi jos tämä pankki nyt ei ota yhyyyyyy."
Ei, vaan kuten isyystestinkin kanssa, että vaikka on 99,95%:n varma, että saa lainan, niin hommaa kaiken varalta ja mielenrauhan saadakseen vielä lisävakuuksia.