Mies aikoo tehdä tulevalle lapselle isyystestin vaikkei edes epäile mitään, sanoo että vain varmuudeksi että tietää ennen kuin investoi koko...
Onko tällainen tilanne epäluottamuslause vai pitäisikö tätä ymmärtää miehen kantilta ja astua miehen saappaisiin ennen kuin reagoi ikävästi?
Naisenahan tietää aina, että se on oma lapsi kun se itsestä pullahtaa ulos. Mies kuitenkaan ei koskaan voi olla varma, ei koskaan. Pitääkö miehen kantaa ymmärtää tässä ja antaa hänen tehdä se testi, että hän voi olla sitten hyvillä mielin ja investoida loppuelämänsä VARMUUDELLA omaan lapseen?
Kommentit (7876)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi tajuta miehen että sen testin voi tehdä salaa eikä kannata horjuttaa parisuhdetta kun mielipahan voi välttää.
No mutta miksi ihmeessä mies haluaisi elää parisuhteessa, jossa ei voi luottaa kumppaniinsa? Tätä minä en tajua.
Ei varmasti kukaan halua elää epäluotettavan kumppanin kanssa, oli se sitten nainen tai mies. Täällä uhkaillaan miehiä erolla jos uskaltavat edes mainita sanan "isyystesti". Taitaa niissä suhteissa olla oikea tarve testille, miksi muuten pillastua.
Päinvastoin. Kun tietää, että testeille ei ole mitään tarvetta, eikä mitään järkeä alkaa testailemaan 50 000 lasta vuodessa, kun siellä on muutama prosentti, jonka testitulos on muuta kuin, että oma ukkohan se isä on, niin sen takia vastustetaan.
Tärkeämpiäkin asioita on , kun jonkun miehen raivo siitä, että lapset pitää testata, koska HÄN ei luota naisiin.
Vaimoja/ kumppaneita näillä miehillä tuskin on, eikä varmaan tule koskaan olemaankaan, niin, että tuota lapsia asiaa on heidän turha vatvoa, kun ei se heitä tule tässä maailmassa koskemaan mitenkään.
Edellee, testatkoon ne, ketkä ei puolisoonsa luota ja näkee testin tarpeelliseksi. Muille se on turhaa.
Arvion mukaan joka kymmenes on käenpoika, sen perusteella siis syntyy vuosittain tuhansia lapsia joita kasvattaa huijattu mies.
Ei tuo minusta ole mikään vähäpätöinen asia.
Arvion mukaan palstalle kirjoittelevista miehistä 95%:n ÄO on 70 tai vähemmän. Sen perusteella meillä on joukossamme aika paljon hyvin heikkolahjaista porukkaa, mikä näkyy yhteiskunnan toiminnassa.
Ei tuo minusta ole mikään vähäpätöinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat hitonmoisia valehtelijoita ihan joka asiassa eikä ole niin pientä asiaa mistä ei valehdella niin itse naiset ovat aiheuttaneet tilanteen että ei teihin yksinkertaisesti voi luottaa. Itse valehtelette niin turha syyttää miehiä jos ei luota teihin. Alkakaa rehelliseksi niin teitä ei epäillä
Tehän epäilette ihan jokaista naista vaikka hän olisi pyhimys. Ja niin, kai te olette kysyneet omilta vanhemmiltanne, onko teidän suhteen tehty isyystestit? Sinun nyt ainakaan ei kannata uskoa äitisi puheita, kun se valehtelee pikkuasioistakin.
Itsellinen äitiys on se juttu, mihin naisten kannattaa hakeutua.
Missä vaiheessa olen antanut virheellisen kuvitelman että luottaisin edes omaan äitiini joka on niin monta kertaa jäänyt kiinni valehtelusta?
Se ei välttämättä ole äitisi, vaikka niin luulet, eikä isäsikään ole isäsi vaikka niin luulet.
Voit olla vaikka ties kenen lapsi, jonka "äitisi" on saanut ties mistä. Ei se äitikään aina niin varma ole, voit olla vaikka adoptoitu, sulle ei vaan ole kerrottu. Ties kenen lasta sinunkin vanhempaisi ovat elättäneet. Teetä testi ja saat tietää totuuden, että vanhempasi eivät olekaan vanhempiasi. Sitten voi tehdä heihin lopullisen ja ikuisen pesäeron. Et halua olla heidän kanssaan misään tekemisissä, koska he eivät ole sinun biologisia vanhempiasi. Olet ns käenpoika.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitä turhaan petosnaisia seulomaan, parempi kun puretaan kaikilta miehiltä elatusvelvollisuus.
Mihis se "lapsen etu" unohtui?
Kyllähän miehellä tietysti on oikeus se testi tehdä. Tää on vapaa maa. Mut suhteessa jossa ihmiset sitoutuvat toisiinsa ja yhteiseen tulevaisuuteen, ei tarvita todellakaan mitään isyystestejä. Jos tarvitaan, se on sit jotakin, josta mä en halua kuulla mitään. Tuollaisten suhteeessa olevien testailijoiden naiskuva on jotenkin keskiaikainen ja epätasa-arvoinen; siinä naiset nähdään jakorasioina, joiden siveyttä pitää kontrolloida
testeillä ja lapset taas nähdään jonakin taloudellisena panostuksena sen sijaan, että tajuttaisi yhtään mitään oikeasta kasvatusvastuusta. Nyt mä tietysti puhun oikeista vuosia kestäneistä ihmissuhteista enkä mistään parin viikon tapailusuhteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin pikkujouluviikonlopulle ottaa hotellin kaupungilta niin ei tarvitse metelillä tulla kotiin ja kahden tunnin unilla yrittää hymyillä krapulassa, vaimon pitäessä tarkoituksella vähän enemmän meteliä.
Hotla olis about saman hintainen kuin taksi, paitsi että saa aamiaisenkin.
Vaimo raivostui ajatuksestakin.
Vaikuttaa siltä ettei hän luota edes tällaisessa pikkuasiassa. Taitaa olla eron paikka.
Aivan! Kuinkas akat nyt suu pannaan? Eron paikka - jos ei luota tuon vertaa, niin ei luota mihinkään muuhunkaan. Huono suhde vai mitä akat? Huono nainen pihalle, muista ottaa rahat pois ja äijäporukassa vakoilette mitä muuta tosi sairasta tällainen äärimmäisen epäluuloinen nainen pystyy tuhoamaan? Lapsilta menee koti kun noin epäilee, ero on ainut vaihtoehto! Tsemppiä! Muista ruikuttaa kurjuuttasi kavereillesi kun jatkuvasti kaikesta epäili joten erota pitää.🤭
Mikä tässä naurattaa? Tottahan tuo on, sairaalloisen mustasukkainen suhde, enkä itse tuollaisessa eläisi. Meillä molemmat saa reissata niin paljon kuin haluaa, eikä kukaan raivoa toisen menoista. Koska meillä on rakkautta ja luottamusta.
Niin, rakkautta ja luottamustahan se on kun sanoo miehelle että: joko olet teettämättä isyystestiä, tai muuten...
Suurin osa täällä on kyllä todennut, että tottakai testi tehdään, jos mies sitä kaipaa.
koska nainen ei voi asialle mitään. Mutta samalla toteutatte sen "muuten" osuuden.
Onko se sitten kamala asia, että erotaan kun ei luoteta? Voi etsiä jonkun luotettavamman kumppanin. Tai kumppanin, jonka kanssa ollaan samoilla linjoilla testauksista: säännölliset sukupuolitautitestit, yllätyspuhelinratsiat, pillutarkastus baarista tullesta, isyystestaus. Luottoahan se vaan lisää.
Sillälailla lähti lapsellisesti ns.mopo keulimaan. Niin nuorten naisten tapaista. Niin mustavalkoinen ajatusmaailma, vielä ei ymmärretä eri sävyjä.
Loukkaantuvatko äidit pakollisesta sukupuolitestistä? Eikös se samalla tavalla osoita epäluottamusta kuin jos olisi pakollinen isyystesti?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän miehellä tietysti on oikeus se testi tehdä. Tää on vapaa maa. Mut suhteessa jossa ihmiset sitoutuvat toisiinsa ja yhteiseen tulevaisuuteen, ei tarvita todellakaan mitään isyystestejä. Jos tarvitaan, se on sit jotakin, josta mä en halua kuulla mitään. Tuollaisten suhteeessa olevien testailijoiden naiskuva on jotenkin keskiaikainen ja epätasa-arvoinen; siinä naiset nähdään jakorasioina, joiden siveyttä pitää kontrolloida
testeillä ja lapset taas nähdään jonakin taloudellisena panostuksena sen sijaan, että tajuttaisi yhtään mitään oikeasta kasvatusvastuusta. Nyt mä tietysti puhun oikeista vuosia kestäneistä ihmissuhteista enkä mistään parin viikon tapailusuhteista.
Minkä takia naisista kolmannes on pettänyt miestään suhteen aikana? Jos luottamus on siis niin tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vuosien avioliitto Lappeenrannan lumpulla, eli automaattisesti aviomies lapsen isä. Eipä ollutkaan oikeasti, lumppu oli lumputellut toisen miehen kanssa, ja nyt tämä joka ei ole lapsen isä, joutuu ulosoton uhalla maksamaan lumpulle lapsen elatuksesta kunnes lapsi täysikäinen. Lumppu pystyisi korjaamaan asian muttei sitä tee. Samalla on pahentanut naisten mainetta ihan surutta. Ainiin, teki myös petoksen aiemmin. Johtopäätös: jos naisella, tulecalla äidillä, on pikku rikkeitä jo muissa asioissa, on syytä epäillä myös kuka on lapsen isä.
Vierailija kirjoitti:
Loukkaantuvatko äidit pakollisesta sukupuolitestistä? Eikös se samalla tavalla osoita epäluottamusta kuin jos olisi pakollinen isyystesti?
Siinähän paljastuu, että nainen on saanut taudit puolisoltaan, siis siltä mieheltä, joka ei usko olevansa lapsen isä ilman isyystestausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia naisista kolmannes on pettänyt miestään suhteen aikana? Jos luottamus on siis niin tärkeää.
Luottamus on tärkeää juuri tuon takia ettei tarvitse keskustella pikkujutuista kuten naisena pettäminen.
Miessika taas on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän paljastuu, että nainen on saanut taudit puolisoltaan, siis siltä mieheltä, joka ei usko olevansa lapsen isä ilman isyystestausta.
Kareem ne taudit levitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on epäilty milloin mistäkin. No mikä on auttanut? Todistaminen. Luottamus rakennetaan, ollaan rehellisiä, puhutaan, autetaan parisuhdetta miten kyetään, saadaan heitettyä epäilyt romukoppaan, suhde paranee ja syvenee.
Tietenkin jos ottaa kaiken itseensä ei kyllä onnistu yhdessäkään parisuhteessa. Vaatii elämänkokemusta ymmärtää toista.Minulla oli mustasukkainen ja kontrolloiva miesystävä. Mikä auttoi? Ei mikään. Pahemmaksi vain meni mitä enemmän toimitin hänelle todisteita luotettavuudestani. Vaatimukset todistusten määristä ja laadusta vain kasvoivat ja sitä vainoharhaisemmaksi ja hullummaksi kaikki muuttui kun hän ei saanut minua mistään kiinni (mitä en ollut tehnytkään). Ei ollut mitään rajaa milloin olisin saavuttanut luotettavuuden pisteen. Ei ollut mitään järkeä yrittääkään. Jos ei luota, ei luota. Ei ole aukotonta testiä, kuittia, todistusta millä todistaa ihmisen 100% luotettavaksi.
Suurin osa ihmisistä on normaaleja, sitten on niitä sekä miehissä että naisissa, ettei mikään riitä. Luottamusta kuitenkin pyritään rakentamaan, se on normaalia. Jos ei onnistu, niin suhde on epänormaaliudessaan tuhoon tuomittu.
Täällä asioita perustellaan erikoistapauksilla ihmeen usein.Minun ei ole tarvinnut todistella miehelleni luotettavuuttani ikinä. Ei vaikka joskus asuin kämppiksen kanssa ja hän oli ikäiseni mies. Ajatella.
Mitä hän on mieltä isyystesteistä kaikille, että saadaan seulottua petosnaiset erilleen rehellisistä?
En ole koskaan kysynyt eikä hän ole kertonut. Me ei oltu naimisissa, kun saatiin lapset. Lastenvalvoja kysyi häneltä kummankin lapsen kohdalla, haluaako hän isyystestin, mutta ei halunnut.
Meillä sama, esikoinen syntyi avoliittoon ja isyysselvitys tehtiin. Ei kyllä miehellä käynyt edes mielessä mitään testejä teettää. Ja mies myös sanoi ennen toisen syntymää, että mennään nyt naimisiin niin vältytään tuolta turhalta vouhotukselta.
En sitten tiedä, mistä mies oli saanut sen varmuuden, että lapset ovat omia. Ehkä hän luotti ja luottaa vaimoonsa? Varmaan palstan miehille ihan käsittämätön juttu, miten voi olla?
Vierailija kirjoitti:
Eipä olisi tullut itselle pieneen mieleenkään vaatia isyystestiä. Ai miksikö? No ihan siksi, että en olisi ollut tekemässä lasta sellaisen naisen kanssa, keneen luottaisin niin vähän, että kokisin testin tarpeelliseksi. En olisi muutenkaan vakavassa suhteessa, siis huom. vakavassa suhteessa ihmisen kanssa kehen en koe voivani luottaa. Eri asia olisi tietenkin ollut joku nuoruuden hauskanpitosuhde, jos siinä olisi yhtäkkiä kerrottu olevan raskaana, ilman että lapset olisi ikinä olleet edes puheena.
Ja eipä ole tullut jälkikäteenkään mieleen moiset asiat. Etenkin kun lapsi on ulkonäön puolesta, sekä luonteen osalta niin selkeästi puoliksi minusta lähtöisin, että ei herää epäilyksiä.
Mun mielestä tää koko keskustelu on jotenkin surullinen. Siis kommenttien osalta. Vaikuttaa, että pahimmat huutajat ei ole koskaan päässeet kokemaan parisuhdetta, jossa on turvallinen ja luottavainen olo. Jos pyydetään testiä, ja on sen valmis hyväksymään, niin mikäs siinä, jos se toiselle mielenrauhaa antaa. Jos ei ole valmis hyväksymään, niin sitten ei mene. Jos toinen sitä pyytää, ja kokee sen loukkaavana, niin sitten asia pitää selvittää. Tai sitten erota. Siinä on hyvä miettiä, että miksi toinen sen testin haluaa. Ja että miksi sitä itse vastustaa, jos vastustaa. Jos kokee sen epäilynä, niin toiselta voi kysyä, että miksi epäilee. Helppo kysymyshän toi ei välttämättä ole. Jos taas tietää, että lapsi saattaa olla jonkun toisen, niin ehkä se suhde ois hyvä päättää joka tapauksessa.
Täällä on näköjään yksi järkeväkin mies palstalla.
Todellakin kannattaa istua alas ja keskustella, mikä saa miehen vaatimaan isyystestiä( ja vieläpä pakollisen kaikille)
Mikä on syy, ettei mies luota vaimoonsa, sillä kyllähän tuossa on takana se pelko, että nainen on pettänyt, muutenhan hän ei voisi kantaa vieraan lasta.
Turha sanoa, että vain "varmuudeksi", koska jos ei usko varmuudeksi, että lapsi on oma, silloin se on epäilys pettämisestä.
Vai meinaatko, että vaimo on käynyt salaa tekemässä koeputkilapsen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tai tämähän voi jo käydä isyystestistä! Äidillä on sp-tauti, "isällä" ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen kanssa ne naiset on pettäneet? Toisten naisten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän mies tiedä ennen kuin menee itse testeihin. Oireettomina taudit ehtii tehdä pahaa vahinkoa miehelle.
Suomessa on paljon kåenpoikia. Ennen aihe ollut tabu.
Adoptiolapsi ei tosin ole kåenpoika.
Vierailija kirjoitti:
Raskaana oleville ei ole mitään pakollisia verikokeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän mies tiedä ennen kuin menee itse testeihin. Oireettomina taudit ehtii tehdä pahaa vahinkoa miehelle.
No jos synnytksessä naisella todetaan sp-tauti, tietenkin myös mies käy testissä. Jos miehellä ei ole mitään tautia, itse ainakin epäilisin isyyttä. Toki voi olla ettei se vain tarttunut, mutta epäilyttävä tilanne.
Ilmeisesti sun läheisin ihmissuhde tuo liikenneratsiaa pitävä poliisi? Mutta kuule, muilla on ihan oikeasti niitäkin parisuhteita, joista voi syntyä lapsia. Tämä keskustelu koskee sellaisia.