Mies aikoo tehdä tulevalle lapselle isyystestin vaikkei edes epäile mitään, sanoo että vain varmuudeksi että tietää ennen kuin investoi koko...
Onko tällainen tilanne epäluottamuslause vai pitäisikö tätä ymmärtää miehen kantilta ja astua miehen saappaisiin ennen kuin reagoi ikävästi?
Naisenahan tietää aina, että se on oma lapsi kun se itsestä pullahtaa ulos. Mies kuitenkaan ei koskaan voi olla varma, ei koskaan. Pitääkö miehen kantaa ymmärtää tässä ja antaa hänen tehdä se testi, että hän voi olla sitten hyvillä mielin ja investoida loppuelämänsä VARMUUDELLA omaan lapseen?
Kommentit (7876)
Tuttuni mies vaati juuri tuota testiä ja hups.. lapsi ei ollut hänen. Ero tuli.
Jos asiasta on epäilystä, niin miksei vaadi myös säännöllisiä sukupuolitautitestejä ym?
Näyttää olevan varsin kiitettävästi linkatun tätä keskustelua muillekin foorumeille :-p
Parillakin jo kysellään mikä on paras/nopein netistä tilattava isyystesti. xD
Eli näyttäis käyneen just niin silleen kuten eräs tuossa aiemmin jo ennustikin, kun tuhansien kommenttien voimin vastustetaan henkeen ja vereen isyyden testaamista, alkaa epäilykset herätä sellaisillakin jotka on aiemmin muijiinsa luottaneet.
Vierailija kirjoitti:
Jos asiasta on epäilystä, niin miksei vaadi myös säännöllisiä sukupuolitautitestejä ym?
Ilmeisesti mies kirjaimellisesti kuolee kuin elättää rahoillaan vierasta lasta. Eli esim hoitamaton AIDS ei pelota niin paljoa kuin isyys. Näin naisena mahdotonta ymmärtää. Minulle vieraan lapsen elättäminen ja rakastaminen ei olisi paha asia, kuolema tuntuisi jossain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti mies kirjaimellisesti kuolee kuin elättää rahoillaan vierasta lasta. Eli esim hoitamaton AIDS ei pelota niin paljoa kuin isyys. Näin naisena mahdotonta ymmärtää. Minulle vieraan lapsen elättäminen ja rakastaminen ei olisi paha asia, kuolema tuntuisi jossain.
No eihän se vieraan lapsen elättäminen olekaan se villakoiran ydin, vaan se, että mies huijataan pitämään lasta omanaan.
Ja kyllä, jos/kun tuo kupru miehelle paljastuu, se on kyllä henkinen kuolema.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää olevan varsin kiitettävästi linkatun tätä keskustelua muillekin foorumeille :-p
Eli näyttäis käyneen just niin silleen kuten eräs tuossa aiemmin jo ennustikin, kun tuhansien kommenttien voimin vastustetaan henkeen ja vereen isyyden testaamista, alkaa epäilykset herätä sellaisillakin jotka on aiemmin muijiinsa luottaneet.
Mun mies sais ihan vapaasti tehdä testit, ei pelota koska tiedän että lapset on miehen. Jos eivät ole niin sitten nuo ei ole minunkaan vaan ovat vaihtuneet sairaalassa. Muiden miesten kanssa en ole seksiä harrastanut, joten tulos on varma.
Jos mies niitä testejä alkais niitä vaatia niin loukkaantuisin ja suuttuisin. Se että minä olen rehellinen, eikä mulla ole mitään salattavaa, ei tarkoita sitä että mua saa kohdella miten vaan. Ikinä en ole pettänyt enkä sitä tule koskaan tekemäänkään. Tuulesta temmatut epäilykset loukkaisi. Loukkaisi ne miehiäkin. Harva taitais hymysuin mennä sukupuolitesteihin jos vaimo niitä alkais ihan vaan varuilta vaatimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli näyttäis käyneen just niin silleen kuten eräs tuossa aiemmin jo ennustikin, kun tuhansien kommenttien voimin vastustetaan henkeen ja vereen isyyden testaamista, alkaa epäilykset herätä sellaisillakin jotka on aiemmin muijiinsa luottaneet.Mun mies sais ihan vapaasti tehdä testit, ei pelota koska tiedän että lapset on miehen. Jos eivät ole niin sitten nuo ei ole minunkaan vaan ovat vaihtuneet sairaalassa. Muiden miesten kanssa en ole seksiä harrastanut, joten tulos on varma.
Jos mies niitä testejä alkais niitä vaatia niin loukkaantuisin ja suuttuisin. Se että minä olen rehellinen, eikä mulla ole mitään salattavaa, ei tarkoita sitä että mua saa kohdella miten vaan. Ikinä en ole pettänyt enkä sitä tule koskaan tekemäänkään. Tuulesta temmatut epäilykset loukkaisi. Loukkaisi ne miehiäkin. Harva taitais hymysuin mennä sukupuolitesteihin jos vaimo niitä alkais ihan vaan varuilta vaatimaan.
Mksi vaimo vaatisi sukupuolitestejä? Eikö sitä puolison sukupuolta voi yrittää selvittää ilman testejäkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli näyttäis käyneen just niin silleen kuten eräs tuossa aiemmin jo ennustikin, kun tuhansien kommenttien voimin vastustetaan henkeen ja vereen isyyden testaamista, alkaa epäilykset herätä sellaisillakin jotka on aiemmin muijiinsa luottaneet.Mun mies sais ihan vapaasti tehdä testit, ei pelota koska tiedän että lapset on miehen. Jos eivät ole niin sitten nuo ei ole minunkaan vaan ovat vaihtuneet sairaalassa. Muiden miesten kanssa en ole seksiä harrastanut, joten tulos on varma.
Vaikka itse tiedät että olet ollut uskollinen, mistä miehesi voi tämän yhtä suurella varmuudella tietää???
Aivan, ei mitenkään!
Tämä krooninen loukkaantuminen kuvastaa pelkästään täydellistä kyvyttömyyttä asettua kumppanin asemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ehkä ole koskaan pettänyt, mutta ihan mahdoton on sinunkaan tulevaisuutta ennustaa...
Ja miehesi vielä tätäkin vaikeampi, siksi testit.
Näitä sukupuolitautitestejä miehille on ehdoteltu nyt jo useammassakin kommentissa.
Ihan hyvä ja tasapuolinen ehdotus.
Taitaa vaan ajatus kompastua siihen, että vaikka miehet näihin loukkaantumatta suostuisikin, te naiset loukkaantuisitte siitä huolimatta isyystesteistä -> eli ei jatkoon tämä ratkaisu.
Jahas, vielä näkyy jatkuvan, tämä keskustelu ei suostu kuolemaan sitten millään! : -P
Mitään uuttahan ei ole ollut tarjolla enää muutamaan kymmeneen (tai sataan…) kommenttiin,
mutta näköjään aihe on sellainen, että käy tunteisiin sukupuolesta riippumatta.
Lyhyt tiivistys…
Miehen näkökulma: Vaikka luottamus nykyisessä suhteessa, tai ylipäätään naisiin olisi ihan normaali ja kunnossa,
on se pienikin mahdollisuus niin irvokas, ja henkisesti kestämätön, että varmuus halutaan hakea testaamalla, ihan varmuuden vuoksi.
Naisen näkökulma: Koska tilanne on naiselle biologisista syistä täysin mahdoton (syntyvä lapsi on automaattisesti oma), on naisten täysin mahdotonta asettua miehen
saappaisiin tässä asiassa, mikä tietty on ihan luonnollista. Tämän lisäksi isyystesti särkee naisen romanttisen ihanteen, eli häneen sokeasti luottavan miehen.
Em. syin on täysin turhaa odottaa että tässä keskustelussa saavutettaisiin minkäänlaista konsensusta, vaikka tätä jatkettaisiin maailman tappiin…
Tuhkelo kirjoitti:
Jahas, vielä näkyy jatkuvan, tämä keskustelu ei suostu kuolemaan sitten millään! : -P
Mitään uuttahan ei ole ollut tarjolla enää muutamaan kymmeneen (tai sataan…) kommenttiin,
mutta näköjään aihe on sellainen, että käy tunteisiin sukupuolesta riippumatta.
Lyhyt tiivistys…
Miehen näkökulma: Vaikka luottamus nykyisessä suhteessa, tai ylipäätään naisiin olisi ihan normaali ja kunnossa,
on se pienikin mahdollisuus niin irvokas, ja henkisesti kestämätön, että varmuus halutaan hakea testaamalla, ihan varmuuden vuoksi.Naisen näkökulma: Koska tilanne on naiselle biologisista syistä täysin mahdoton (syntyvä lapsi on automaattisesti oma), on naisten täysin mahdotonta asettua miehen
saappaisiin tässä asiassa, mikä tietty on ihan luonnollista. Tämän lisäksi isyystesti särkee naisen romanttisen ihanteen, eli häneen sokeasti luottavan miehen.Em. syin on täysin turhaa odottaa että tässä keskustelussa saavutettaisiin minkäänlaista konsensusta, vaikka tätä jatkettaisiin maailman tappiin…
Tuo, että naisilla olisi joku romanttinen ihanne sokeasti luottavasta miehestä on ihan sinun keksintösi. Naiset ovat puhuneet luottamuksesta, eivät romantiikasta. Luottamus on ihan tavallinen asia ihmissuhteissa, erityisesti lähimmissä. Jos keskustellaan jostain asiasta kunnolla ja jos sitä, mitä minä sanon ei uskota, ihmissuhde nyt vain on surkealla pohjalla. Ymmärtäisin epäilykset isyydestä, jos tilanne olisi kovin epäilyksiä herättävä. Jos tietäisin, että miehelläni on jotain traumaattisia kokemuksia, jotka alistaa epäilyille ja olisimme esimerkiksi olleet etäsuhteessa ja parisuhde vähän huonolla tolalla silloin kun lapsi sai alkunsa. Mutta jos/kun ei olisi mitään sellaista, vain mies joka periaatteesta inttää 'muttakun en voi olla varma' niin se olisi vähän sellainen tilanne, että ei sitten. Jos ei kelpaa se varmuus, jonka minä voin tarjota niin ei väkisin. Täysin syyttä epäilyjen alaiseksi joutuminen on erittäin ahdistavaa, joten turha sellaista suhdetta on jatkaa. Ellei asiaa sitten kyetä selvittämään puhumalla asiat kuntoon. Rehellisesti. Jos vielä vielä sen jälkeen pystyisin luottamaan miehen rehellisyyteen.
Tässä ketjussa on nyt useampikin nainen valkopessyt tuota ehdottoman jyrkkää ja kielteistä suhtautumistaan testeihin näillä heitoilla: ”jos parisuhde olisi huonolla tolalla, sitten ymmärtäisin”
Kiinnostaisi kuulla nyt naisilta, miten tällainen parisuhteen ”huono ja epävarma tila” ilmenee ihan konkreettisesti???
Eli mitkä on niitä konkreettisia elementtejä, joiden johdosta miehellä olisi oikeutus ja riittävän painavat perusteet testiä vaatia, ilman että nainen loukkaantuu?
Asiallisia vastauksia tähän kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on nyt useampikin nainen valkopessyt tuota ehdottoman jyrkkää ja kielteistä suhtautumistaan testeihin näillä heitoilla: ”jos parisuhde olisi huonolla tolalla, sitten ymmärtäisin”
Kiinnostaisi kuulla nyt naisilta, miten tällainen parisuhteen ”huono ja epävarma tila” ilmenee ihan konkreettisesti???
Eli mitkä on niitä konkreettisia elementtejä, joiden johdosta miehellä olisi oikeutus ja riittävän painavat perusteet testiä vaatia, ilman että nainen loukkaantuu?
Kuvitteletko, että tähän olisi joku yleisesti pätevä vastaus? Ensinnäkin kukaan ei voi luvata mitään siitä, millä perusteella joku muu loukkaantuu. Mies voi vaatia testiä ihan millä perusteilla haluaa ja nainen voi loukkaantua ihan millä perusteilla haluaa. Ihan sen oman puolison kanssa keskustelemalla voi yrittää puolin ja toisin ymmärtää toista ja saada ymmärrystä. Parisuhteita on monenlaisia, kuten ihmisiäkin. Olennaista on selvittää asiat sen oman puolison kanssa, jos hänen kanssaan haluaa elää. Yleensä sen oman puolison aika hyvin tuntee ja tietää, mitkä ovat hänelle arkoja paikkoja. Välillä oppii jotain uuttakin, jos keskustelee ja yrittää ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ehkä ole koskaan pettänyt, mutta ihan mahdoton on sinunkaan tulevaisuutta ennustaa...
Niin tässäpä taas tämä upea logiikka tulee esiin. Isyystestihän tosiaan on varotoimenpide tulevaisuuden pettämisen varalle. Lapsen isyyshän muuttuu, jos vaimo joskus muutaman vuoden päästä käy vieraissa ja ainoastaan isyystesti estää isyyden muuttumisen. :D Siksi on hyvä tehdä testi, että jatkossakin lapsen geenit pysyvät omina.
Vierailija kirjoitti:
Ai miten ilmenee? No esimerkiksi pettämisenä, pettämisepäilyinä, huonotuulisuutena, riitaisuutena, erouhkailuina, väkivaltaisuutena tai sairaalloisena mustasukkaisuutena. On esimerkiksi oltu asumuserossa ja puhuttu tosissaan erosta. Toinen on jäänyt kiinni pettämisestä jne.
Melko hämmästyttävää, että jonkun pitää edes kysyä tällaista. Luuletko, että pariskunnat eroavatkin ihan täysin onnellisista suhteista ilman mitään merkkejä huonosta ja epävarmasta parisuhteen jatkosta?
Viimeisessä lauseessani:
”Asiallisia kommentteja kiitos”
Mitä on tullut tähän mennessä?
1) Vastaus että täsmällistä vastausta on mahdoton antaa...
2) Vittuilua miten tyhmiä kyselen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miten ilmenee? No esimerkiksi pettämisenä, pettämisepäilyinä, huonotuulisuutena, riitaisuutena, erouhkailuina, väkivaltaisuutena tai sairaalloisena mustasukkaisuutena. On esimerkiksi oltu asumuserossa ja puhuttu tosissaan erosta. Toinen on jäänyt kiinni pettämisestä jne.
Melko hämmästyttävää, että jonkun pitää edes kysyä tällaista. Luuletko, että pariskunnat eroavatkin ihan täysin onnellisista suhteista ilman mitään merkkejä huonosta ja epävarmasta parisuhteen jatkosta?
Tuollaista kysyy ihminen, jolla ei ole mitään kokemusta parisuhteesta tai ainakaan onnellisesta sellaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tässäpä taas tämä upea logiikka tulee esiin. Isyystestihän tosiaan on varotoimenpide tulevaisuuden pettämisen varalle. Lapsen isyyshän muuttuu, jos vaimo joskus muutaman vuoden päästä käy vieraissa ja ainoastaan isyystesti estää isyyden muuttumisen. :D Siksi on hyvä tehdä testi, että jatkossakin lapsen geenit pysyvät omina.
Älä jaksa tekeytyä noin lapsellisen typeräksi.
Tunnen aina myötähäpeää tällaisista kommenteista.
Pointtihan tässä oli juuri tuo naisten käyttämä lapsellinen perustelu: ”En ole koskaan pettänyt, en siis petä tulevaisuudessakaan”
Yhtä hyvin minä voisin väittää: ”en ole koskaan ajanut kolaria, en tulevaisuudessakaan siis aja”
Tämä on kaksipiippuinen juttu.
Mikäli lasta on yhdessä suunniteltu ja tilannetta yhdessä seurattu ei isyystestin haluaminen tietenkään ole sen kummempia tunteita herättävä. Parisuhteessa ollessani ja lasta odottaessani en tällöin toivoisi miehen kuitenkaan perustelevan isyystestin tekemistä rahapussinsa kautta. Jos lasta on yhdessä suunniteltu, luulisi tuon asian käyneen mielessä ennen kumin pois jättämistä.
Jos tilanne ei puolestaan ole ollut täysin harkittu on naisena uskomatonta ajatella, että miehelle ei riittäisi oman kumppanin sana todisteeksi siitä, että lapsi on hänen. Ideaalitilanteessa kun parisuhteen pitäisi perustua keskinäiselle luottamukselle ja toimivalle kommunikaatiolle. Toki isyystesti vahvistaa sen, että nainen puhuu totta.
Nainen ei kuitenkaan koskaan saa mistään ilmoitusta siitä, syntyykö miehelle lapsi jonkun toisen naisen synnyttämänä esim. naapuritaloon tai toiselle puolelle planeettaa. Tässä on vain luotettava, että kumppani on ollut vastuullinen ja puhuu totta.
Väärinkäytöksiä toki tapahtuu sekä miesten, että naisten puolelta. Olisi kamalaa pitää olettamuksena, että jokainen mies käy kylillä paukauttamassa naisia paksuksi ja häipyvän kuvioista. Samalla olisi kamalaa ajatella jokaisen naisen käyttävän miehiä vain ”investoijina”.
Käyttäkää kumia hyvät ihmiset!