Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi on yksi EU:n vaarallisimpia maita naisille

Vierailija
27.11.2019 |

joka kolmas nainen on kokenut lähisuhdeväkivaltaa. Katso lähetys tästä https://yle.fi/uutiset/3-11087875

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai olisko suomalaiset vaan herkempiä, eli tulkitsevat väkivallaksi sellaisetkin teot, jotka jossain muissa maissa menee normaalin riitelyn tiimellykseen kuuluvana tönimisenä tai persaukselle läpsimisenä. Jotkut pitää väkivaltana vasta näkyviä vammoja.

Ainakin mulla on se periaate ettei kumpikaan koske toisiinsa riitelyn aikana. Usein lähden mielummin menemään mikäli riita ei ota laantuakseen. Ero tulee siitä, jos toinen yrittää estää lähdön tai nappaa kiinni ja sama saisi olla sillä toisellakin osapuolella periaatteena.

Vierailija
82/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen turvakodeissa on myös huolestuttava määrä aasialaisvaimoja.

Tämä ei ehtinyt...

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6dd3de34-989b-44f6-9616-25a4045b3d60

Arvion mukaan 90% Suomessa asuvista maahan*muuttajanaisista kokee väkivaltaa jossain muodossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua vähätellä naisten kokemaa väkivaltaa, mutta itse pojan äitinä olen joutunut tutustumaan väkivaltaan eri näkökulmasta ja siksi minulle on tullut selväksi, että väkivalta koskettaa molempia sukupuolia.

Miesten kokemaa väkivaltaa ei saada tilastoihin, koska he eivät edes tunnista sitä. Olen itsekin nuoruuden suhteessa joskus humalassa huitaissut poikaystävää, mutta silti tämäkään mies ei ole omasta mielestään kokenut väkivaltaa. Oma poikani koki ensimmäisen kerran väkivaltaa jo tokalla luokalla, kun toinen poika löi häntä. Kukaan ei sitä ihmettele, koska he ovat poikia ja poikia ilmeisesti saa lyödä.

Väkivalta on kamala asia ja tällaiseen käytökseen pitäisi jo hyvin varhaisessa vaiheessa puuttua, koska aggressiivinen käytös yleensä kertoo vaikeista ongelmista, jotka sitten purkautuu väkivaltana. Siihen tarvitaan kunnollista terapiaa.

Niin, et halua vähätellä, mutta kuitenkin vähättelet. Älä vähättele.

Miesten kokema väkivalta on myös totta ja siitä pitää myös puhua, mutta ensin pitää lopettaa väkivallan vähättely ja tunnustaa ja tunnistaa sen olemassaolo.

Millä tavalla se vähättelee naisten kokemaa väkivaltaa jos minä puhun miesten kokemasta väkivallasta? Eikö se vähättele miesten kokemaa väkivaltaa, että sitä ei edes tunnisteta eikä siitä todellakaan puhuta vaikka jo ala-asteella toiset pojat hakkaa toisia. Itse olen myös väkivaltaisen äidin lapsi ja siinä vasta tabu onkin enkä edes minä koskaan myönnä sitä kenellekään.

Minähän nimenomaan kirjoitin, että väkivalta on hirvittävä asia, joka johtuu yleensä lapsuuden traumoista, joita ei ole hoidettu kuntoon. Tekijä harvoin on paha vaan sairas, mutta hoito on surkeaa tai oikeastaan olematonta. Hyvällä hoidolla pelastuisi sekä uhri että tekijä ja moni tragedia jäisi käymättä toteen.

Kaikki väkivalta on väärin, mutta se ei lopu helpolla, koska lapsuudessa traumatisoituneita ja sairaita ihmisiä on Suomi pullollaan ja heidän aggressiot odottavat purkautumistaan.

Vierailija
84/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolaisissa perheissä miehet ovat tasa-arvoisempia.

Sielä esiintyy myös raittiutta enemmän kuin oikeistolaisissa perheissä, myös väkivalta on vähempää tai sitä ei ole ollenkaan. Näin olen huomannut.

Yleensäkin oikeistolaisissa perheissä ei siedetä että holhotaan ulkoapäin. Eli erilaiset päihde ja huumeongelmatkin ovat yleisempiä. He kunnioittavat yksilönvapautta kasvattaa lapsia vaikka kurilla.

Vasemmistolaisissa perheissä ollaan enemmän kollektiivisia ja naapurisovun kannalla. Ajatellaan miten yhteisö hyötyy yksilöä enemmän.

Vierailija
85/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ehtinyt...

Arvion mukaan 90% Suomessa asuvista maahan*muuttajanaisista kokee väkivaltaa jossain muodossa.

Ja tämä on Monika-naiset liiton sivuilta.

Joku ilmeisesti tämänkin totuuden halusi sensuroida, mutta pidän kiinni sananvapaudestani ja laitan sen uudelleen.

Vierailija
86/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ehtinyt...

Joku ilmeisesti tämänkin totuuden halusi sensuroida, mutta pidän kiinni sananvapaudestani ja laitan sen uudelleen.

Onko nuo siis suomalaisten thaivaimoja vai mitä?

Vierailija
87/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai olisko suomalaiset vaan herkempiä, eli tulkitsevat väkivallaksi sellaisetkin teot, jotka jossain muissa maissa menee normaalin riitelyn tiimellykseen kuuluvana tönimisenä tai persaukselle läpsimisenä. Jotkut pitää väkivaltana vasta näkyviä vammoja.

Ainakin mulla on se periaate ettei kumpikaan koske toisiinsa riitelyn aikana. Usein lähden mielummin menemään mikäli riita ei ota laantuakseen. Ero tulee siitä, jos toinen yrittää estää lähdön tai nappaa kiinni ja sama saisi olla sillä toisellakin osapuolella periaatteena.

Tämä on varmasti hyvä periaate, mutta voi olla, että jossain muussa maassa ajatellaan, että on vielä ok esim. ottaa kädestä kiinni tai vaikka painaa toinen seinää vasten. Kumpikin on tietenkin teknisesti väkivaltaa, vaikkei niistä jälkiä jäisikään eikä edes sattuisi. Suomessa olen kuullut sellaisenkin näkemyksen, että huutaminen on väkivaltaa. Kyselytutkimukset ovat sen takia yleensä ihan tyhjän kanssa ellei kysyttäviä asioita ole selitetty osallistujille hyvin perinpohjaisesti.

Vierailija
88/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ehtinyt...

Siellä missä on ihminen, on väkivaltaa. Se ei silti poissulje sitä, että nämä nollatutkimukset kelpaavat lähinnä vessapaperiksi.

Vierailija
89/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ehtinyt...

Onko nuo siis suomalaisten thaivaimoja vai mitä?

Ei ole eritelty, vaan koskee kaikkia maahan*muuttaneita.

Vierailija
90/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Suomessa kun on sellainen kulttuuri, että naiset painottavat parinvalinnassaan muita asioita kuin esimerkiksi fyysistä turvallisutta. Hakkaajien kanssa mennään naimisiin ja tehdään lapsia ja noissa olosuhteissa lapsetkin oppivat sitten hakkaamaan omissa suhteissaan ja näin kulttuuri pysyy yllä.

Eihän tämän korjaamiseen tarvittaisi muuta kuin se, että nainen lähtisi lätkimään ensimmäisestä lyönnistä ja näin hakkaajamiehet jäisivät sivuun pariutumisesta ja lisääntymisestä jos eivät tutkisi ja korjaisi omaa käyttäytymistään. Mutta jostain syystä naiset eivät halua näin toimia.

Vierailija
91/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ehtinyt...

Siellä missä on ihminen, on väkivaltaa. Se ei silti poissulje sitä, että nämä nollatutkimukset kelpaavat lähinnä vessapaperiksi.

Vessapaperiksi? Vähättelet todella rankasti naisiin kohdistunutta väkivaltaa. Eipä yllättänyt.

Vierailija
92/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Suomessa kun on sellainen kulttuuri, että naiset painottavat parinvalinnassaan muita asioita kuin esimerkiksi fyysistä turvallisutta. Hakkaajien kanssa mennään naimisiin ja tehdään lapsia ja noissa olosuhteissa lapsetkin oppivat sitten hakkaamaan omissa suhteissaan ja näin kulttuuri pysyy yllä.

Eihän tämän korjaamiseen tarvittaisi muuta kuin se, että nainen lähtisi lätkimään ensimmäisestä lyönnistä ja näin hakkaajamiehet jäisivät sivuun pariutumisesta ja lisääntymisestä jos eivät tutkisi ja korjaisi omaa käyttäytymistään. Mutta jostain syystä naiset eivät halua näin toimia.

A Hyvin harva on väkivaltainen ennen naimisiinmenoa. Se alkaa vasta, kun puoliso on saatu nalkkiin.

B Väkivaltainen ei lyö yhtökkiä tyhjästä, vaan ensimmäistä lyöntiä edeltää lievästi alkava henkinen vökivalta, joka murentaa uhrin itsetunnon, ja pahenee ajanmyötä. Fyysinen väkivalta tulee kuvioon pikkuhiljaa alkaen esim kiinnipitämisestä, tönäisystä, läppäisystä jne ja vasta pidemmän ajan päästä kulminoituu isompiin tekoihin.

Ei siis ole mitään kuvittelemaasi "ensimmäistä lyöntiä", mistä lähteä ja säästyäväkivallalta.

Vierailija
93/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ovat nyt p.e r s ut ja miesasiamiehet  puolustamassa naisten oikeuksia ja huutamassa metoon perään? Ah, ei missään, vaan ketju täynnä äijiä vähättelemässä naisiin kohdistuvaa väkivaltaa ja puolustelemassa toisiaan.

Vierailija
94/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole hyvä ja lopeta uhrien syyllistäminen.

Vierailija
95/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ehtinyt...

Vessapaperiksi? Vähättelet todella rankasti naisiin kohdistunutta väkivaltaa. Eipä yllättänyt.

Vähättelen epätieteellisiä metodeja.

Vierailija
96/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua vähätellä naisten kokemaa väkivaltaa, mutta itse pojan äitinä olen joutunut tutustumaan väkivaltaan eri näkökulmasta ja siksi minulle on tullut selväksi, että väkivalta koskettaa molempia sukupuolia.

Miesten kokemaa väkivaltaa ei saada tilastoihin, koska he eivät edes tunnista sitä. Olen itsekin nuoruuden suhteessa joskus humalassa huitaissut poikaystävää, mutta silti tämäkään mies ei ole omasta mielestään kokenut väkivaltaa. Oma poikani koki ensimmäisen kerran väkivaltaa jo tokalla luokalla, kun toinen poika löi häntä. Kukaan ei sitä ihmettele, koska he ovat poikia ja poikia ilmeisesti saa lyödä.

Väkivalta on kamala asia ja tällaiseen käytökseen pitäisi jo hyvin varhaisessa vaiheessa puuttua, koska aggressiivinen käytös yleensä kertoo vaikeista ongelmista, jotka sitten purkautuu väkivaltana. Siihen tarvitaan kunnollista terapiaa.

Niin, et halua vähätellä, mutta kuitenkin vähättelet. Älä vähättele.

Miesten kokema väkivalta on myös totta ja siitä pitää myös puhua, mutta ensin pitää lopettaa väkivallan vähättely ja tunnustaa ja tunnistaa sen olemassaolo.

Millä tavalla se vähättelee naisten kokemaa väkivaltaa jos minä puhun miesten kokemasta väkivallasta? Eikö se vähättele miesten kokemaa väkivaltaa, että sitä ei edes tunnisteta eikä siitä todellakaan puhuta vaikka jo ala-asteella toiset pojat hakkaa toisia. Itse olen myös väkivaltaisen äidin lapsi ja siinä vasta tabu onkin enkä edes minä koskaan myönnä sitä kenellekään.

Minähän nimenomaan kirjoitin, että väkivalta on hirvittävä asia, joka johtuu yleensä lapsuuden traumoista, joita ei ole hoidettu kuntoon. Tekijä harvoin on paha vaan sairas, mutta hoito on surkeaa tai oikeastaan olematonta. Hyvällä hoidolla pelastuisi sekä uhri että tekijä ja moni tragedia jäisi käymättä toteen.

Kaikki väkivalta on väärin, mutta se ei lopu helpolla, koska lapsuudessa traumatisoituneita ja sairaita ihmisiä on Suomi pullollaan ja heidän aggressiot odottavat purkautumistaan.

Hei, jos aloitat sanomalla: " En halua vähätellä, mutta......."- mitä muuta se on kuin vähättelyä?

Vierailija
97/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten suomalainen nainen pärjää jonkun muunmaalaisen miehen kannssa? Joutuuko väkivallan kohteeksi?

Ainakin minä ensimmäisessä avioliitossani suomalaisen miehen kanssa otin jokusen kerran kunnolla turpiini. Nykyinen ulkomaalainen mies ei ole elettäkään tehnyt väkivallan suuntaan aj takana on jo 10 vuotta avioliittoa.

Vierailija
98/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä palsta-yllis osaa hienosti kääntää tämän asian naisten viaksi ja vielä.senkin että miehestä tulee hakkaaja.

Kyllä se väkivalta on aina sen tekijän vika, ei uhrin. Aina.

Vierailija
99/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valetta. SUOMESSA EI OLE PARISUHDEVÄKIVALTAA! Ylellä on menossa kampanja jolla se yrittää loata ja pilata Suomen maineen hyvänä ja turvallisena maana. Useammassa viimevuosien tutkimuksessa Suomi on aina ollut kaikista kaikkein tasa-arvoisin maa. Ja kaikista onnellisin maa.

Jaahas, palstapersu heräillyt heittämään käänteispsykologiaa "mestarin" luoman tyylin mukaisesti (kaikki valtamedian uutiset ovat valetta ja totuus päinvastainen).

Suomalaista parisuhdeväkivaltaa on tutkittu vuosikymmeniä eri näkökulmista ja puolueettomien yliopistotutkijoiden taholta. Kyseessä ei ole pelkästään jonkun median yksittäinen kyselytytkimus.

Tulokset ovat olleet saman suuntaisia.

Vierailija
100/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ovat nyt p.e r s ut ja miesasiamiehet  puolustamassa naisten oikeuksia ja huutamassa metoon perään? Ah, ei missään, vaan ketju täynnä äijiä vähättelemässä naisiin kohdistuvaa väkivaltaa ja puolustelemassa toisiaan.

Joo, eipä ole perzut nyt syyllistämässä soominaisia siitä, että " mitäs jaatte sitä reikäänne ahmetille", jännä juttu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi