Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi on yksi EU:n vaarallisimpia maita naisille

Vierailija
27.11.2019 |

joka kolmas nainen on kokenut lähisuhdeväkivaltaa. Katso lähetys tästä https://yle.fi/uutiset/3-11087875

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://fra.europa.eu/sites/default/files/fra-2014-vaw-survey-at-a-glan…

Tuossa tutkimus lyhennettynä. Tuota silmäillessä aloin suhtautua skeptisesti koko juttuun. Vaarallisin maa on Tanska ja turvallisin Puola. Vai olisiko kumminkin niin, että toisissa kulttuureissa ei sitä väkivaltaa mielletä väkivallaksi ja siten esim. pohjoismaissa näkyy suurempina lukuina? Ja väkivallaksi lasketaan tuuppiminen ja töniminen, mikä toki on, mutta miten pitkälle sitä käsitettä voidaan venyttää? Vahingossa tönäiseminen ruuhkasssa? Aika nollatutkimus omasta mielestä.

Tanska on itse asiassa tutkimuksen mukaan vaarallisempi maa kuin Sudan.

Vältä tarpeetonta matkustamista Sudaniin.

Ulkoministeriön sivulta. Tanskasta ei ollut vastaavaa varoitusta.

Vierailija
62/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yle jaksaa toistaa tuota kyselytutkimuksen tulosta joka on aika kyseenalainen onko tulokset vertailukelpoisia. Lisäksi YLE ei koskaa kerro että kyseessä on kyselytutkimus, ei fakta

Tulokset sinänsä voivat Suomen osalta pitää paikkansa mutta tuskin ovat millään tavalla vertailukelpoisia vaikkapa Bulgarian tai Romanian vastaaviin.

Ihan turhaan yrität siirtää omaa paskaa muiden päälle. Uutisissa oli kartta minkä mukaan Suomessa on EU:n eniten naisiin kohdistuvaa väkivaltaa. Bulgarian ja Romanian taso oli alhaisempi. Noissa maissa joudut vankilaan hyvin helposti väkivalta rikoksista, Suomessa ei. Vasta aiheutti suomalainen sankari aivovamman lapselle ja ehdollinen napsahti, korvaukset 400€ luokkaa. Bulgariassa tai Romaniassa mätänet vankilassa monta vuotta. Puhumattakaan mitä muut vangit tekee ráiskareille, pedáreille, naisten hákkaajille ja etenkin vauvan pahoinpitelijöille. Noissa maissa kun olet tehnyt tuollaisen rikoksen niin vanginvartija kertoo ihan ekana vankilan kingille sen henkilön rikoksen.

No kerropa nyt sitten miten tutkimus voi olla vertailukelpoinen jos siinä on huomioitu 15 vuotiaiden "ahdistelut" koulussa. Kaikiss maissa tytöt ei käy koulua poikien kanssa.

Missä maissa ei käy tytöt poikien kanssa koulua? Bulgariassa ja Romaniassa käy ainakin. Bulgariassa on tosin huomattava muslimi vähemmistö, mutta Romaniassa ei ole.

Esim Englannissa. Ja voi olla myös että kouluympäristöt on ihan erilaisia, voi olla kovempi kuri, niin sitten tilastot näyttääkin nollaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

THL lähisuhdeväkivalta 2017

Päälöydökset

• Rikosuhritutkimuksen mukaan naisista 4,8 % ja miehistä 2,5 % on joutunut väkivallan ja uhkailun kohteeksi entisen tai nykyisen puolison tai seurustelukumppanin taholta.

• Rikos- ja pakkokeinotilaston mukaan viranomaisten tietoon tulleista lähisuhdeväkivallan täysi-ikäisistä uhreista 83,6 % on naisia ja 17,4 % miehiä.

Eli siinä oikeat luvut. 4.8% vähän eri kuin Ylen 40%

Vierailija
64/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yle jaksaa toistaa tuota kyselytutkimuksen tulosta joka on aika kyseenalainen onko tulokset vertailukelpoisia. Lisäksi YLE ei koskaa kerro että kyseessä on kyselytutkimus, ei fakta

Tulokset sinänsä voivat Suomen osalta pitää paikkansa mutta tuskin ovat millään tavalla vertailukelpoisia vaikkapa Bulgarian tai Romanian vastaaviin.

Ihan turhaan yrität siirtää omaa paskaa muiden päälle. Uutisissa oli kartta minkä mukaan Suomessa on EU:n eniten naisiin kohdistuvaa väkivaltaa. Bulgarian ja Romanian taso oli alhaisempi. Noissa maissa joudut vankilaan hyvin helposti väkivalta rikoksista, Suomessa ei. Vasta aiheutti suomalainen sankari aivovamman lapselle ja ehdollinen napsahti, korvaukset 400€ luokkaa. Bulgariassa tai Romaniassa mätänet vankilassa monta vuotta. Puhumattakaan mitä muut vangit tekee ráiskareille, pedáreille, naisten hákkaajille ja etenkin vauvan pahoinpitelijöille. Noissa maissa kun olet tehnyt tuollaisen rikoksen niin vanginvartija kertoo ihan ekana vankilan kingille sen henkilön rikoksen.

No kerropa nyt sitten miten tutkimus voi olla vertailukelpoinen jos siinä on huomioitu 15 vuotiaiden "ahdistelut" koulussa. Kaikiss maissa tytöt ei käy koulua poikien kanssa.

Missä maissa ei käy tytöt poikien kanssa koulua? Bulgariassa ja Romaniassa käy ainakin. Bulgariassa on tosin huomattava muslimi vähemmistö, mutta Romaniassa ei ole.

Esim Englannissa. Ja voi olla myös että kouluympäristöt on ihan erilaisia, voi olla kovempi kuri, niin sitten tilastot näyttääkin nollaa

Varmasti näyttää kun niin sanot.

Vierailija
65/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä vaan ihmettelee että mistä ne naiset niitä miehiään aina löytävätkin.

Kyllä ne naiset löytävät kanta-suomalaisen miehen joka hakkaa ihan kanta-suomesta. Ei ne aina ole ne väkivallan merkit "luettavissa", ja kun ihminen rakastuu ei se pysty jörjellään enää ajattelemaan

Vierailija
66/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te naiset edes jaksatte miehiä? Itse olen ainakin jo ihan tarpeekseni saanut 😂

Vierailija
67/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väkivalta johtuu suomalaisilla yleisestä rähinägeenistä.

Alkoholi tekee aggressiiviseksi. Iso osa väkivallasta, etenkin pahimmasta, tapahtuu alkoholin vaikutuksen alla. Siksi Suomi on yliedustettuna.

Tämä. Olen ottanut kuppia monenmaalaisten kanssa, mutta suomalainen on ollut ainoa joka käy kännissä riehumaan ja sohimaan keittiöveitsen kanssa. Intiaaneilla on kuulemma samaa ongelmaa. Alaskassa taitaa olla alkoholi kielletty paikallisväestöltä.

On sulla suppeet ja oudot piirit.

Itse en ole koskaan, nyt jo keski-ikään ehtineenä, tuollaista menoa todistanut. Ja on tullut bailattua tähän ikään mennessä monenlaisissa, tosin tolkun ihmisten piireissä.

No ei pidä paikkaansa. Kyllä perheväkivaltaa tapahtuu ihan kaikissa yhteiskuntaluokista ja ikäluokissa. Ja mistä sinä voit tietää, että mitä ystäväsi ja sukulaisten kodeissa tapahtuu? Väkivalta tulee usein yllätyksenä lähipiirille tai sitten ei

Vierailija
68/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua vähätellä naisten kokemaa väkivaltaa, mutta itse pojan äitinä olen joutunut tutustumaan väkivaltaan eri näkökulmasta ja siksi minulle on tullut selväksi, että väkivalta koskettaa molempia sukupuolia.

Miesten kokemaa väkivaltaa ei saada tilastoihin, koska he eivät edes tunnista sitä. Olen itsekin nuoruuden suhteessa joskus humalassa huitaissut poikaystävää, mutta silti tämäkään mies ei ole omasta mielestään kokenut väkivaltaa. Oma poikani koki ensimmäisen kerran väkivaltaa jo tokalla luokalla, kun toinen poika löi häntä. Kukaan ei sitä ihmettele, koska he ovat poikia ja poikia ilmeisesti saa lyödä.

Väkivalta on kamala asia ja tällaiseen käytökseen pitäisi jo hyvin varhaisessa vaiheessa puuttua, koska aggressiivinen käytös yleensä kertoo vaikeista ongelmista, jotka sitten purkautuu väkivaltana. Siihen tarvitaan kunnollista terapiaa.

Vierailija
69/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne naiset löytävät kanta-suomalaisen miehen joka hakkaa ihan kanta-suomesta. Ei ne aina ole ne väkivallan merkit "luettavissa", ja kun ihminen rakastuu ei se pysty jörjellään enää ajattelemaan

Jetsulleen. Ulkopuolisen on usein vaikea mennä tällaisten parien väliin. Muistan vieläkin sen miten koitin soittaa naapurille apua kun hän selvästi huusi apua ja yhtäkkiä lakkasi huutamasta. Pääsi hetkellisesti pakenemaan rappuun jossa olivat poliisit vastassa. Ei mennyt kuin olisiko viikkoakaan kun nämä oli takaisin yhdessä ja tästä kuukausi muuttivat pois.

Toivon mukaan tuo nainen on vielä hengissä... Niin ja ihan kantasuomalainen pari.

Vierailija
70/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja naiset pakastaa vauvojaan ja ajelee bussin keulaan autolla lapset kyydissään. Ihan KAIKKI naiset. 

Lakatkaa heittämästä what about:teja. Tietyistä aiheista on voitava puhua! Alkoholi on kyllä yksi tämän maan pahimmista jotka laukaisee osassa miehissä heidän piilevän aggressiivisuuden.

Samoin naisissa.

Vierailija
71/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valhe, emävalhe, tilasto , Yle.

Luuleeko ap että jokaisessa eurooppalaisessa maassa tilastoidaan tai luokitellaan edes samalla tavalla asioita kuin Suomessa? Puhumattakaan jostain nollakyselystä.

Euroopan maissa on ihan normaalia antaa tukkapöllyä lapsillekin, ja sitä ei tilastoida.

Lisäksi suomalainen nainenhan on kokenut "väkivaltaa" kun on ensin hyppinyt miehen kimppuun naamaa kynsien ja mies saa pahoinpitelysyytteen kun pitää naista ranteista kiinni.

Joten aloittaja voisi naisena katsoa myös sinne peiliin. 

Tämä on niin tyypillistä. Että kun asia tuodaan esille, niin heti on joukko miehiä väheksymässä ja kiistämässä tuloksia.Aina. Todella törkeää.

Itse voin sanoa omasta kokemuksesta työssäni, että Valitettavasti pitää paikkansa.

Väkivaltarikosten määrä ei ole vale. Koita nyt jo ymmärtää. Mutta se ei pidä paikkaansa että niitä olisi Suomessa enemmän kuin esim. etelä-Euroopan maissa. Muualla niitä vaan ilmoitetaan vähemmän ja naiset kärsivät yksin kotona ilman että ottavat viranomaisiin yhteyttä.

Ehkä sinun kannattaisi mennä ulkomaille vähäksi aikaa töihin vapaaehtoiseksi naisten oloja parantavaan yhdistykseen joka tekee ruohonjuuritason työtä niiden naisten joukossa jotka on hakattu tuusannuuskaksi mutta kukaan viranomainen ei auta. Voisi näkökantasi hieman avartua.

Miksi hänen pitäisi mennä ulkomaille? Eikös tällä palstalla yleensä aina käsketä ensin auttamaan kotimaan kärsiviä ja vasta sitten ulkomaalaisia?

Siinäpä sulle työmaata. Ihan kaikissa maissa on parisuhdeväkivaltaa. Onnea urakkaan!

Vierailija
72/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja naiset pakastaa vauvojaan ja ajelee bussin keulaan autolla lapset kyydissään. Ihan KAIKKI naiset. 

Lakatkaa heittämästä what about:teja. Tietyistä aiheista on voitava puhua! Alkoholi on kyllä yksi tämän maan pahimmista jotka laukaisee osassa miehissä heidän piilevän aggressiivisuuden.

Samoin naisissa.

No pitääkö sitä alkoholia juoda? Kumpainenkin saisi luvan lopettaa tai sopia että tapaavat vasta selvinpäin.

Vierailija
73/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua vähätellä naisten kokemaa väkivaltaa, mutta itse pojan äitinä olen joutunut tutustumaan väkivaltaan eri näkökulmasta ja siksi minulle on tullut selväksi, että väkivalta koskettaa molempia sukupuolia.

Miesten kokemaa väkivaltaa ei saada tilastoihin, koska he eivät edes tunnista sitä. Olen itsekin nuoruuden suhteessa joskus humalassa huitaissut poikaystävää, mutta silti tämäkään mies ei ole omasta mielestään kokenut väkivaltaa. Oma poikani koki ensimmäisen kerran väkivaltaa jo tokalla luokalla, kun toinen poika löi häntä. Kukaan ei sitä ihmettele, koska he ovat poikia ja poikia ilmeisesti saa lyödä.

Väkivalta on kamala asia ja tällaiseen käytökseen pitäisi jo hyvin varhaisessa vaiheessa puuttua, koska aggressiivinen käytös yleensä kertoo vaikeista ongelmista, jotka sitten purkautuu väkivaltana. Siihen tarvitaan kunnollista terapiaa.

Kyllä miehen pitää kestää kuin mies kun nainen hakkaa,kuoleminen työssä,kuoleminen sodassa.

Oliko muka sotien jälkeen miehille traumaterapiaa? Mies kestää masennuksen ja sairaudet kuin mies ja kaatuu saappaat jalassa.  Miehen pitää käyttäytyä kuin mies eikä mikään nössö looseri.

Vierailija
74/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi tekee aggressiiviseksi. Iso osa väkivallasta, etenkin pahimmasta, tapahtuu alkoholin vaikutuksen alla. Siksi Suomi on yliedustettuna.

Tämä. Olen ottanut kuppia monenmaalaisten kanssa, mutta suomalainen on ollut ainoa joka käy kännissä riehumaan ja sohimaan keittiöveitsen kanssa. Intiaaneilla on kuulemma samaa ongelmaa. Alaskassa taitaa olla alkoholi kielletty paikallisväestöltä.

Itse en ole koskaan, nyt jo keski-ikään ehtineenä, tuollaista menoa todistanut. Ja on tullut bailattua tähän ikään mennessä monenlaisissa, tosin tolkun ihmisten piireissä.

Hauskaa sinällään. Aika monissa hyvin raakalaismaisessa rikoksessa tuttavapiiri on aina kommentoinut jotain heidän tuttavaansa juuri noilla sanoin; ei näissä piireissä tai eipä hänestä olisi uskonut. Mistä voit olla varma mitä kaverisi puuhaavat vapaa-ajallaan tai ollessaan kotona? Aivan. Toki kannattaa jatkaa sosialisointia eihän siinä mitään. En vaan ymmärrä miksi kuitenkin halutaan kieltää väkivallan mahdollinen olemassaolo jopa siinä omassa lähipiirissään.

Ymmärrätkö mihin vastasin? On ottanut kuppia ja vain suomalaiset ovat kännissä räyhänneet ja sohineet veitsillä. Minä en ole tuollaista todistanut. Muuhun en ottanut kantaa.

Vierailija
75/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, et halua vähätellä, mutta kuitenkin vähättelet. Älä vähättele.

Miesten kokema väkivalta on myös totta ja siitä pitää myös puhua, mutta ensin pitää lopettaa väkivallan vähättely ja tunnustaa ja tunnistaa sen olemassaolo.

Vierailija
76/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehen pitää kestää kuin mies kun nainen hakkaa,kuoleminen työssä,kuoleminen sodassa.

Oliko muka sotien jälkeen miehille traumaterapiaa? Mies kestää masennuksen ja sairaudet kuin mies ja kaatuu saappaat jalassa.  Miehen pitää käyttäytyä kuin mies eikä mikään nössö looseri.

Kuka näin on sanonut? Sinä.Väkivallan kieltäminen ja vähättely ei auta asiaa. Siitä pitää puhua. Jos puhutaan ja myönnetään että naisiin kohdistuu väkivaltaa, se myös toivottavasti rohkaisee myös miehet puhumaan asiasta.

Vierailija
77/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olisko suomalaiset vaan herkempiä, eli tulkitsevat väkivallaksi sellaisetkin teot, jotka jossain muissa maissa menee normaalin riitelyn tiimellykseen kuuluvana tönimisenä tai persaukselle läpsimisenä. Jotkut pitää väkivaltana vasta näkyviä vammoja.

Vierailija
78/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jetsulleen. Ulkopuolisen on usein vaikea mennä tällaisten parien väliin. Muistan vieläkin sen miten koitin soittaa naapurille apua kun hän selvästi huusi apua ja yhtäkkiä lakkasi huutamasta. Pääsi hetkellisesti pakenemaan rappuun jossa olivat poliisit vastassa. Ei mennyt kuin olisiko viikkoakaan kun nämä oli takaisin yhdessä ja tästä kuukausi muuttivat pois.

Toivon mukaan tuo nainen on vielä hengissä... Niin ja ihan kantasuomalainen pari.

Olisiko tuolla naisella peiliin katsomisen paikka, vai kirjaimellisesti ase ohimolla, parisuhdettaan jatkoi? Ei tuollaista hulluutta voi yksin miehen syyksi laittaa.

Vierailija
79/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suomalainen nainen pärjää jonkun muunmaalaisen miehen kannssa? Joutuuko väkivallan kohteeksi?

Vierailija
80/117 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa sinällään. Aika monissa hyvin raakalaismaisessa rikoksessa tuttavapiiri on aina kommentoinut jotain heidän tuttavaansa juuri noilla sanoin; ei näissä piireissä tai eipä hänestä olisi uskonut. Mistä voit olla varma mitä kaverisi puuhaavat vapaa-ajallaan tai ollessaan kotona? Aivan. Toki kannattaa jatkaa sosialisointia eihän siinä mitään. En vaan ymmärrä miksi kuitenkin halutaan kieltää väkivallan mahdollinen olemassaolo jopa siinä omassa lähipiirissään.

Ymmärrätkö mihin vastasin? On ottanut kuppia ja vain suomalaiset ovat kännissä räyhänneet ja sohineet veitsillä. Minä en ole tuollaista todistanut. Muuhun en ottanut kantaa.

Tilastot on taas eri mieltä kanssasi. Suomalaisilla on väkivaltageeni joka etenkin värähtelee alkoholia nautittaessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan