Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Balzar tekosillaan pilannut kaikkien romanien maineen?

Vierailija
26.11.2019 |

Vai ymmärtääkö suuri kansa että kaikki romanit eivät ole rikollisia

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut kyllä mieleen syyttää Veijoa tänään kun man net kävivät taas varkaissa kaupassamme.

Toivottavasti soitit heti vartijat ja poliisit paikalle ja varkaat saatiin kiinni.

P.S. Romaneita työskentelee myös vartijoina (vatijan tutkinto suoritettu) ja muutama poliisikin on.

Edit: vartijan tutkinto suoritettu

https://areena.yle.fi/1-4361208

https://areena.yle.fi/1-50177183

Vierailija
42/63 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Eihän Lauri Törhönenkään ole pilannut kaikkien valkolaisten mainetta. Vain omansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. romani Hanna Nyman on luokanopettaja ja erityisluokanopettaja. 

Vierailija
44/63 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

persukkalaillaa, persukkalaillaa...

Vierailija
45/63 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen / tiedän useammankin romaninaisen ja kaksi romanimiestä, jotka ovat opiskelleet lähihoitajiksi ja kaikki ovat töissä. Töissä heillä on hoitajan vaatteet.

Vierailija
46/63 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räppäri Mercedes Bentso eli Linda-Maria Roine, joka on itse puoliksi Suomen romani, on tehnyt Veijo Baltzarista omiin kokemuksiinsa pohjautuvan biisin (julkaistu YouTubessa jo 19. maaliskuuta 2019).

Clare Quilty

Lyrics:

Mä olin ollut puhtaana juuri/ Kuukauden, kun kuulin, että Jumala on suuri/ Pieni mies, vaikka kumarassa kuljit/ Kai silti itseäsi Jumalaksi luulit/ Sanoin, et kun tapasin sut, mulle kävi hyvin/ Sanoit, et sä teet musta Suomen Marilynin/ Jos Marilyn olis vielä elossa/ Niin eihän teillä olis paljoo ikäerookaan/ Every girl needs a da-da-daddy/ Mut sä voisit olla mun isoisäni/ En mä ajatellut silloin ikääsi/ Ja vaikka mulle oli uskoteltu milloin mitäkin/ Mä luulin, et sä haluut tehdä must tähden/ Sä luulit, että tekisin mitä vain sen tähden/ Sä luulit, että tekisin, mitä tahdot/ Mä olin sun synti ja sä mun isähahmo/ "You're guilty, niinkuin Clare Quilty/ Mä en oo sun nymfetti ja kaikkeen mist sua syytettiin/ You're guilty, niinkuin Clare Quilty/ Mä en oo sun lolita, et pystyny mua omistaa/ You're guilty, niinkuin Clare Quilty/ Clare Quilty/" Jahtasit mua, niinkuin Quilty Doloresta/ Annoit mulle yhden päärooleista/ Et ollut ohjaaja, olit kultinjohtaja/ Mut luulit ostavas, koska tulin pohjalta/ Mä mietin niitä lapsuuteni iltoja/ Kun mä luin sun kirjoja/ En olis uskonut milloinkaan/ Et katsoitkin mua toivoen, et mul ei ois viel rintoja/ Silloinkaan, kun sä tahdoit ottaa kuvia/ En uskonut, et tahdot toteuttaa sun päiväunia/ Pyysit mut viikonlopuks kartanoos/ Sanoit, tahdot sieluni, mut tahdoitkin mun vartalon/ Aloitit sen jo automatkalla/ Sanoit, tulet huoneeseeni illalla jatkamaan/ Sun silmissä olin niin viaton ja liaton/ Illalla raahasin oven eteen pianon/ "You're guilty... Lights, camera, acción/ Mä päätin, että show must go on/ Sä tahdoit, että mä pukeudun, kuin teini/ Käskit totella ohjaajaa ja mä tein niin/ Mul oli ruutuhame ja letit/ Sä pyysit mua vierellesi petiin/ Sä olit Charles ja mä Linda Kasabian/ Sä tahdoit tietää, mikä on mun fantasia/ Tahdonko, et sidot mut puuhun ja ruoskit/ "Tää näytelmä on tässä", päätin, kun mä ulos juoksin/ En vastannut sun puheluihin enää koskaan/ Mä tiesin, menestys on paras tapa kostaa/ Sä et tehnytkään musta Marilynii/ Mut mul on vieläkin susta äänityksii/ Kuinkahan moni tunnistais sun äänen?/ Jos mä tahdon niin, mä voin tehdä susta tähden/ "You're guilty...

Loistavat lyriikat! Hienoa työtä Mersu!

P.S. Linda on siinä Hesarin Veijo Baltzar -artikkelissa nimellä Lumi.

Vierailija
47/63 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nää tietyt valtaväestön poliitikot on kattonu tätä touhuu vaa läpi sormien ja antanu Veijo-pojulle lisää louvoo...

Vierailija
48/63 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin pahoinpitelystä tuomittu asianajaja Heikki Lampela on vain osittain romani ja hän on elänyt täysin valkolaiselämää käsittääkseni koko ikänsä. 

Vierailija
49/63 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sinulle Kulttuurineuvos Baltzar. Kannattaa varoa, ettei syyllisty netissä kunnianloukkaukseen. Siitä voi joutua rikosoikeudelliseen vastuuseen.

Vierailija
50/63 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baltzar kuuluu siihen 99%, jotka pilaavat sen 1% mainetta.

Vierailija
51/63 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin pahoinpitelystä tuomittu asianajaja Heikki Lampela on vain osittain romani ja hän on elänyt täysin valkolaiselämää käsittääkseni koko ikänsä. 

You can leave the roma culture, but roma blood doesn't leave you.

Vierailija
52/63 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Räppäri Mercedes Bentso eli Linda-Maria Roine, joka on itse puoliksi Suomen romani, on tehnyt Veijo Baltzarista omiin kokemuksiinsa pohjautuvan biisin (julkaistu YouTubessa jo 19. maaliskuuta 2019).

Clare Quilty

Lyrics:

Mä olin ollut puhtaana juuri/ Kuukauden, kun kuulin, että Jumala on suuri/ Pieni mies, vaikka kumarassa kuljit/ Kai silti itseäsi Jumalaksi luulit/ Sanoin, et kun tapasin sut, mulle kävi hyvin/ Sanoit, et sä teet musta Suomen Marilynin/ Jos Marilyn olis vielä elossa/ Niin eihän teillä olis paljoo ikäerookaan/ Every girl needs a da-da-daddy/ Mut sä voisit olla mun isoisäni/ En mä ajatellut silloin ikääsi/ Ja vaikka mulle oli uskoteltu milloin mitäkin/ Mä luulin, et sä haluut tehdä must tähden/ Sä luulit, että tekisin mitä vain sen tähden/ Sä luulit, että tekisin, mitä tahdot/ Mä olin sun synti ja sä mun isähahmo/ "You're guilty, niinkuin Clare Quilty/ Mä en oo sun nymfetti ja kaikkeen mist sua syytettiin/ You're guilty, niinkuin Clare Quilty/ Mä en oo sun lolita, et pystyny mua omistaa/ You're guilty, niinkuin Clare Quilty/ Clare Quilty/" Jahtasit mua, niinkuin Quilty Doloresta/ Annoit mulle yhden päärooleista/ Et ollut ohjaaja, olit kultinjohtaja/ Mut luulit ostavas, koska tulin pohjalta/ Mä mietin niitä lapsuuteni iltoja/ Kun mä luin sun kirjoja/ En olis uskonut milloinkaan/ Et katsoitkin mua toivoen, et mul ei ois viel rintoja/ Silloinkaan, kun sä tahdoit ottaa kuvia/ En uskonut, et tahdot toteuttaa sun päiväunia/ Pyysit mut viikonlopuks kartanoos/ Sanoit, tahdot sieluni, mut tahdoitkin mun vartalon/ Aloitit sen jo automatkalla/ Sanoit, tulet huoneeseeni illalla jatkamaan/ Sun silmissä olin niin viaton ja liaton/ Illalla raahasin oven eteen pianon/ "You're guilty... Lights, camera, acción/ Mä päätin, että show must go on/ Sä tahdoit, että mä pukeudun, kuin teini/ Käskit totella ohjaajaa ja mä tein niin/ Mul oli ruutuhame ja letit/ Sä pyysit mua vierellesi petiin/ Sä olit Charles ja mä Linda Kasabian/ Sä tahdoit tietää, mikä on mun fantasia/ Tahdonko, et sidot mut puuhun ja ruoskit/ "Tää näytelmä on tässä", päätin, kun mä ulos juoksin/ En vastannut sun puheluihin enää koskaan/ Mä tiesin, menestys on paras tapa kostaa/ Sä et tehnytkään musta Marilynii/ Mut mul on vieläkin susta äänityksii/ Kuinkahan moni tunnistais sun äänen?/ Jos mä tahdon niin, mä voin tehdä susta tähden/ "You're guilty...

Loistavat lyriikat! Hienoa työtä Mersu!

P.S. Linda on siinä Hesarin Veijo Baltzar -artikkelissa nimellä Lumi.

Tästä linkistä voi lukea koko kattavan jutun, johon ammattitoimittajat ovat tehneet taustatyötä yli vuoden verran.

https://www.punkinfinland.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=650691&start=30…

Vierailija
53/63 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

VEIJO VANKILAAN!!!

t. romani

Vierailija
54/63 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työpaikalla on oikein mukava ja asiansa osaava romaninainen töissä, ollut jo useita vuosia. Meillä kaikilla on omat vaatteet työvaatteina, hänellä se heidän upea kansanpukunsa. Romanipuvussa voi myös työskennellä esim. monissa päiväkodeissa, kouluissa ja kuten edellä oli mainittukin, joissakin asumisyksiköissä (esim. lastensuojelulaitokset, päihde- ja mielenterveyskuntoutujien yksiköt yms.). Hänen sukulaisiaan on logistiikka-, catering- ja sote-alalla (kuljettajia, kokkeja, lähihoitajia, koulunkäynnin). He pitävät kuulemma työn vaatimia työvaatteita töissä. Olen kuullut myös kampaamossa parturi-kampaajana työskentelevästä romaninaisesta, koulunkäyntiavustajista, luokanopettajasta, yliopisto-opettajasta sekä pastoreista. Vähän aikaa sitten oli lehtijuttu, jossa kerrottiin, että Rainer Friman opiskelee papiksi.

Ällöttää ajatus romanasusta päiväkodin työntekijällä. Ei vaan voi olla hygienian kannalta hyvä. Päiväkodissa liikkuu streptokokkia jne ja vaatteet pitäisi vaihtaa ja pestä usein.

Vierailija
55/63 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun työpaikalla on oikein mukava ja asiansa osaava romaninainen töissä, ollut jo useita vuosia. Meillä kaikilla on omat vaatteet työvaatteina, hänellä se heidän upea kansanpukunsa. Romanipuvussa voi myös työskennellä esim. monissa päiväkodeissa, kouluissa ja kuten edellä oli mainittukin, joissakin asumisyksiköissä (esim. lastensuojelulaitokset, päihde- ja mielenterveyskuntoutujien yksiköt yms.). Hänen sukulaisiaan on logistiikka-, catering- ja sote-alalla (kuljettajia, kokkeja, lähihoitajia, koulunkäynnin). He pitävät kuulemma työn vaatimia työvaatteita töissä. Olen kuullut myös kampaamossa parturi-kampaajana työskentelevästä romaninaisesta, koulunkäyntiavustajista, luokanopettajasta, yliopisto-opettajasta sekä pastoreista. Vähän aikaa sitten oli lehtijuttu, jossa kerrottiin, että Rainer Friman opiskelee papiksi.

Ällöttää ajatus romanasusta päiväkodin työntekijällä. Ei vaan voi olla hygienian kannalta hyvä. Päiväkodissa liikkuu streptokokkia jne ja vaatteet pitäisi vaihtaa ja pestä usein.

Koen ongelmalliseksi myös sen, että lapsi kasvaa hyväksymään naisten raskaa ja hankalat asut (myös eri kaavut) ikään kuin ne edustaisivat täysin vapaata tahtoa oman pukeutumisen suhteen.

Tietyissä paikoissa neutraalimpi ja kantaa ottavampi asu on parempi.

Vierailija
56/63 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikemminkin hän on pilannut kulttuuriväen maineen.

Niinpä! Miksei esim. teatteripiireissä ole tartuttu tähän, vaikka asiasta on kuulemma liikkunut siellä paljon huhuja vuosikausia. No, nyt ne huhut ovat osoittautuneet todeksi. Moni tyttö on saanut traumaattisia kokemuksia loppuelämäkseen, kun ei olla viitsitty/välitetty/jaksettu/ehditty/uskallettu puuttua.

Koskas tiedostava kulttuuriväki ei lopulta ole yhtään erilaista muustakaan väestä, joka ei omaa pesää likaa. Ihan sama onko kyse koulusta, työpaikasta, urheiluseurasta jne. niin harva tuo havaitsemiaan vääryyksiä esiin.

Vierailija
57/63 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse romani, mutta vaikuttaa että kyseinen henkilö on ollut romani silloin kun se hänelle parhaiten sopi. Romanikulttuuurilla lypsi rahaa, mutta eli valtaväestön tavoin. Eihän sillä ole ollut romani taustaista vaimoakaan koskaan.

Otti kirsikat kakun päältä romanikulttuurista ja siksi olen pahoillani kunnollisten romanien puolesta.

Vierailija
58/63 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole itse romani, mutta vaikuttaa että kyseinen henkilö on ollut romani silloin kun se hänelle parhaiten sopi. Romanikulttuuurilla lypsi rahaa, mutta eli valtaväestön tavoin. Eihän sillä ole ollut romani taustaista vaimoakaan koskaan.

Otti kirsikat kakun päältä romanikulttuurista ja siksi olen pahoillani kunnollisten romanien puolesta.

Ai niiden kahden?

Vierailija
59/63 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Vaan ansiokkaasti muistuttanut meitä sinisilmäisiä hölmöjä, että ihmiskauppa ja manipuloiminen kuuluvat myös romanikulttuuriin - ei vain varastelu, puukkohippaset ja väkivalta. 

Vierailija
60/63 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ihmiskauppa romaneille mitenkään tuntematonta ole, tuskin tämä kiinni jäänyt ainoita tapauksia on. Puukkohipat, ampumiset (Myös valtaväestöön kohdistuvat), varkaudet ja huumeet ovat sitten ihan normimeininkiä tämän 20 000 kokoisen vähemmistön keskuudessa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poyristyttava-tuomio-miksi-romanina…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän