Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Balzar tekosillaan pilannut kaikkien romanien maineen?

Vierailija
26.11.2019 |

Vai ymmärtääkö suuri kansa että kaikki romanit eivät ole rikollisia

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun työpaikalla on oikein mukava ja asiansa osaava romaninainen töissä, ollut jo useita vuosia. Meillä kaikilla on omat vaatteet työvaatteina, hänellä se heidän upea kansanpukunsa. Romanipuvussa voi myös työskennellä esim. monissa päiväkodeissa, kouluissa ja kuten edellä oli mainittukin, joissakin asumisyksiköissä (esim. lastensuojelulaitokset, päihde- ja mielenterveyskuntoutujien yksiköt yms.). Hänen sukulaisiaan on logistiikka-, catering- ja sote-alalla (kuljettajia, kokkeja, lähihoitajia, koulunkäynnin). He pitävät kuulemma työn vaatimia työvaatteita töissä. Olen kuullut myös kampaamossa parturi-kampaajana työskentelevästä romaninaisesta, koulunkäyntiavustajista, luokanopettajasta, yliopisto-opettajasta sekä pastoreista. Vähän aikaa sitten oli lehtijuttu, jossa kerrottiin, että Rainer Friman opiskelee papiksi.

Ällöttää ajatus romanasusta päiväkodin työntekijällä. Ei vaan voi olla hygienian kannalta hyvä. Päiväkodissa liikkuu streptokokkia jne ja vaatteet pitäisi vaihtaa ja pestä usein.

Itse olen miettinyt, mitä kaikkea paskaa nuo maata laahaavat helmat keräävätkään ja levittävät. Aivan kuin kengänpohjat kaduilta ja maasta, koiranpaskaa, limaklimppejä, roskia, pölyä, kuraa jne. Mutta mustalaisnaisethan kulkevatkin alushame päällä kotonaan. Täälläpäin ainakin vetelivät alushame päällä pihamaallaankin, niin että kaikki kylän ohikulkijatkin näkivät kadulle asti. Sotkevat vain muualla.

Vierailija
62/63 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan romanimiesten. Nyt tulee kaikille romanimiehestä puhuttaessa mieleen vain vanha lyhyt ja limanen ukonkäppänä paita napaan asti auki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten romanien asema hankala kun osa ihan tavallisia työssä käyviä suomalaisia,osa tekee rötöksiä. nyt on tulleet romanian romanit, kerjään ja harrastaan ihmiskauppaa ja prostituutioo. areenas hyvä dokumentti romanian romaanien tilanteesta ja lastenkodeista, joissa henkilökunta ei puutu kun ihmiskauppiaaat ja sutenöörit tulee lapsia "hakeen" puistattavaa. eli huono maine ja rikokset voi johtaa kamalaan lopputulokseen.

tietysti rasismi ja ennakkoluulot myös estää romaneilta normaalit työt siellä romaniassa ja muus itä euroopas. englantiin muuttanu runsaasti romaniväestöö itä-euroopasta- ovat saaneet asunnon ja tukia, mutta jatkaneet esim teini tyttöjen pakko avioliitoja ja ihmiskauppaa, jossain muodos tästäkin hyvä dokumentti  areenas oli. 

Nyt olis aika SUOMEN julkkis Romanien puuttua asiaan. ilmaisemal kantansa näihin pimeisiin ilmiöihin irtisanoutukaa rikoksista ja korostakaa ,puhtaus säntöjä,pukuja ,kieltä ja pois rikokset ja varkaudet.mun mielestä joku heimo hei joka vie kyljykset kaupan kassan ohi on vielä siedettävä asukas suomessa mut en halua varkauksiakaan romaneilta hyväksyä. siksi vastutan romanian jengien pääsyä tänne sillä vaikka vainotaan en halua lasten prostituutioo ja ihmiskauppaa, suomeen koska sehän tuhoo suomen romanien elämän täysin. tätä vihreät ja demarit ei tajuu, siis ihan persujen kannattajana sympatisoin suomen romaneja ihan ok mulle esim. mun lähikaupan romanimyyjät ja hevosharrastustyypit jotka käyny mul kyläs ei o varastanu mitään multa nää heimotyypit.poliitikot suojelee romaneja oikeasti vain estämäl pääsyn ulkomaiselta romani ihmiskaupalta ettei varasta liigat suomen romanityttöjä asia on näin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä