En vaan pärjää yrittäjänä
Pakko se on myöntää, että vaikka se kiinnostaa ja tutkin aihetta mielelläni, en käytännössä osaa toimia yrittäjänä. VTTU! Olisi niin kiva ollut siirtyä palkkatöissä maleksimisesta vähän mielenkiintoisempaan tekemiseen.
Kommentit (8)
Hyvä että sen tunnustaa etukäteen.
Varmaan 80% uusista yrittäjistä elävät ”olis ihana pikku kahvila ja sisustustavaramyymälä” -fantasiassaan, ilman että ovat edes LTSää tehneet..
Outoa. Tällä palstalla olen saanut sellaisen käsityksen yrittäjistä, että ovat ahneita possuja, jotka ahneuttaan eivät maksa vain jostain ehtymättömästä rahavirrasta enemmän palkkaa työntekijöille, joita luonnollisesti on aina riistettävänä?
Vierailija kirjoitti:
Outoa. Tällä palstalla olen saanut sellaisen käsityksen yrittäjistä, että ovat ahneita possuja, jotka ahneuttaan eivät maksa vain jostain ehtymättömästä rahavirrasta enemmän palkkaa työntekijöille, joita luonnollisesti on aina riistettävänä?
No kun ei niitä työntekijöitä saa palkata, jos on niin kehno yrittäjä, ettei voi maksaa sitä palkkaa.
Ei kukaan ihminen synny tähän maailmaan palvelemaan kehnoa yrittäjää.
Vierailija kirjoitti:
Suuri(n) osa yrittäjistä on yksinyrittäjiä, joilla ei mitään työntekijöitä ole.
Itse en rupea yrittäjäksi, kun ei ole aavistustakaan, mistä saisin hommattua asiakaskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun ei niitä työntekijöitä saa palkata, jos on niin kehno yrittäjä, ettei voi maksaa sitä palkkaa.
Ei kukaan ihminen synny tähän maailmaan palvelemaan kehnoa yrittäjää.
Niin aivan, olen tällä palstalla vain saanut siis sellaisen käsityksen, että yrittäjillä olisi tuollainen ehtymätön rahavirta? Outoa tosiaan.
Vierailija kirjoitti:
No mikä ihme siinä muka on niin hankalaa?
Ihmisten on ideani kohdalla helpompi päättää "en osta" kuin että "tarvitsen tämän". Vaikka suomalaisetkin kuluttaa niin hirveesti, niin ei mikä tahansa idea automaattisesti toimi, vaikka olisi vastaavia kilpailijoitakin joilla menee hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten on ideani kohdalla helpompi päättää "en osta" kuin että "tarvitsen tämän". Vaikka suomalaisetkin kuluttaa niin hirveesti, niin ei mikä tahansa idea automaattisesti toimi, vaikka olisi vastaavia kilpailijoitakin joilla menee hyvin.
Niin, yrittäjällä pitää olla palvelu tai tuote, ja sitten pitää olla jonkinlainen käsitys, kenelle tai mille taholle sitä kannattaa myydä, ja lisäksi pitää osata myydä sitä.
Sitten pitää kartoittaa, kuinka paljon tarvitaan alkupääomaa laitteisiin ja toimitiloihin yms.
Kuinka paljon ovat juoksevat kulut.
Kuinka paljon on potentiaalisia asiakkaita, ja kuinka paljon ja ja kuinka usein yksi asiakas todennäköisesti ostaisivat tuotteen/palvelun.
Paljonko tuote/palvelu maksaa kilpailijalla? Pystytkö aloittelijana pyytämään saman kuin tunnettu brändi?
Paljonko pitää myydä, jotta saat juoksevat kulut hoidettua?
Paljonko pitää saada voittoa, jotta pystyt elättämään itsesi? (huomioi verot ja sosiaalipoliittiset maksut)