Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TYössäkäyvä, valitsetko koskaan osallistumisesi seminaareihin ja kokouksiin sen mukaan, miten niissä saa kahvia ja ruokaa sekä onko niistä kätevä häipyä päättymisen jälkeen suoraan omiiin menoihin?

Vierailija
26.11.2019 |

Vai et?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nuo jonkin verran vaikuttaa sellaisiin tilaisuuksiin, jonne voin valita mennäkö vai eikö mennä.

Vierailija
2/21 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää. Onko aloittaja elämämkoululainen vai teini?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lähes joka arkipäivä 3-5 palaveria. Kyllä tulis ähky, jos jokaisessa tarjoilu olisi.

Vierailija
4/21 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en totisesti. Valitsen tärkeyden mukaan. Juuri tän viikon tärkein palaveri oli yhdessä ministeriössä, siellä ei tarjottu edes kahvia ;)

Vierailija
5/21 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun alalla on paljon seminaareja tarjolla. Kyllä valitsen paikan osittain sen mukaan missä se järjestetään. Osa paikoista on vaan surkeita mitä tulee liikkumiseen, äänentoistoon ja sen sellaisiin.

Vierailija
6/21 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan seminaareja ja kokouksia ja osallistun vain jos on ihan pakko. Tarjoilut ja menomahdollisuudet eivät vaikuta asiaan. 

Vierailija
7/21 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli luokattoman huono. Kenen, ap, kuvittelet tekevän minun työni, jos

- istun sellaisissa seminaareissa, jotka eivät ole hyödyllisiä työni kannalta, tai

- hoidan työajalla omia menojani?

Minäpä kerron sinulle: minä hoidan ne silloin itse omalla ajalla. Ei kivaa.

Voin tietysti jättää hoitamattakin, "eihän työnantaja huomaa". Ehkä ei heti huomaakaan, mutta jossain vaiheessa minulla ei ole rahoittajalle esittää haluttuja tuloksia, jonka jälkeen olen helisemässä.

Vierailija
8/21 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on yleinen huolenaihe ennen kokouksia, että saako siellä kahvia ja onko vieläpä pullaa sen kanssa :D Kokouksia ja palavereita on vain muutamia vuodessa.

Vierailija
9/21 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole meillä tuollaisia.

Vierailija
10/21 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä viihdealalla ja kyllä mieluiten menen illalla tapahtuviin tapahtumiin missä on jotain tarjoilua mutta mistään kokouksia en jätä väliin sen perusteella onko siellä ruokaa tai purtavaa koska kuka tekee niin edes?

Vierailija
11/21 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä on yleinen huolenaihe ennen kokouksia, että saako siellä kahvia ja onko vieläpä pullaa sen kanssa :D Kokouksia ja palavereita on vain muutamia vuodessa.

Aika vähällä pääsette. Minulla alkaa reilun puolen tunnin kuluttua tämän viikon kolmas.

Vierailija
12/21 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä valitsen. Ja myös jos jollekin tietylle koulutukselle on monta eri tarjoajaa niin valitsen sen missä on parhaat tarjoilut. 

Vierailija
13/21 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Substanssiin liittyviin tärkeisiin kokouksiin ja seminaareihin osallistumisiin tuollaiset seikat eivät vaikuta, mutta näihin puolipakollisiin organisaatio- ja sidosryhmätapahtumiin kyllä.

Vierailija
14/21 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on ESR-hanke, jonka seminaarissa minun tulee työni vuoksi olla, niin kieltämättä tarjoilut ratkaisevat, joskin tärkeämpää on se, kuka on puhujana. Jos ministeri, niin tarjoiluilla ei ole isoa merkitystä.

Nämä työjutut ovat verkostoitumista varten, joten en lähde pois hoitamaan omia asioitani, vaan olen positiivisella tavalla esillä, pyrin vaikuttamaan ja kerään vaikutteita. Työssäni on valitettavan tärkeää osata sanoa, että "ministerin erityisavustaja painotti erityisesti" tai "lainsäädännössä Brysselin päässä on noussut esille". Seuraavaa työpaikkaa hakiessa on hyvä olla se henkilö, joka on jäänyt mieleen positiivisena osaajana eikä kahvin ja pullan vuoksi paikalle tulleena.

Vierailija
15/21 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa pikemminkin käänteisesti. Tilaisuuksia on tarjolla enemmän kuin mitä voi osallistua. Ikävässä paikassa vaikeiden yhteyksien päässä oleva tilaisuus ei saa mua liikkeelle, ellei ole tosi tärkeä.

Vierailija
16/21 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta ollenkaan. Silloin voisi tarjoilut  vaikuttaa, jos joku ei-pakollinen kokous osuisi ruoka-aikaan tai muuten päivään, jolloin en ehdi muuten syömään. Jos muuten jäisi ruokailu väliin, valitsisin ruokailun, mutta jos syötävää on tarjolla, saattaisin tulla paikalle ajatuksella "kaksi kärpästä yhdellä iskulla". Mutta noinkin vain silloin jos olisi sellainen rajatapaus onko hyödyllinen vai ei. En tosin muista kuin ehkä yhden kerran, jolloin tällä on ollut mitään merkitystä.

Vierailija
17/21 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta ollenkaan. Silloin voisi tarjoilut  vaikuttaa, jos joku ei-pakollinen kokous osuisi ruoka-aikaan tai muuten päivään, jolloin en ehdi muuten syömään. Jos muuten jäisi ruokailu väliin, valitsisin ruokailun, mutta jos syötävää on tarjolla, saattaisin tulla paikalle ajatuksella "kaksi kärpästä yhdellä iskulla". Mutta noinkin vain silloin jos olisi sellainen rajatapaus onko hyödyllinen vai ei. En tosin muista kuin ehkä yhden kerran, jolloin tällä on ollut mitään merkitystä.

Niin ja omille asioille lähtemisen mahdollisuus ei vaikuta mitenkään. En mene tapahtumiin, joiden en oleta olevan hyödyllisiä, joten ei olisi mikään plussa, että niistä voisi lähteä kesken pois. Toki sijainti vaikuttaa siihen, kuinka hyvin saan sovitettua tapahtuman aikatauluuni.

Vierailija
18/21 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli luokattoman huono. Kenen, ap, kuvittelet tekevän minun työni, jos

- istun sellaisissa seminaareissa, jotka eivät ole hyödyllisiä työni kannalta, tai

- hoidan työajalla omia menojani?

Minäpä kerron sinulle: minä hoidan ne silloin itse omalla ajalla. Ei kivaa.

Voin tietysti jättää hoitamattakin, "eihän työnantaja huomaa". Ehkä ei heti huomaakaan, mutta jossain vaiheessa minulla ei ole rahoittajalle esittää haluttuja tuloksia, jonka jälkeen olen helisemässä.

Omalla kohdallani työnantaja tarjoaa määrän X koulutuspäiviä vuodessa, ja työmäärä on (ainakin periaatteessa) mitoitettu niin, että noiden päivien puitteissa kouluttautuminen on mahdollista ilman, että työt tehdään sitten illalla kotona. 

Itse olen niin perso herkuille ja kaikelle ilmaiselle, että kieltämättä tulee preferoitua tarjoilullisia koulutuksia ja seminaareja. Myös hyvä sijainti ja hyvä kesto vaikuttavat, 9.30-15 on paljon houkuttelevampi kuin 8-16.15, koska molemmat ovat ihan yhtälailla kokonaisen työpäivän veroiset työaikalaskennassa. 

Vierailija
19/21 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa palavereista on skype-palavereita. Välillä seminaaritkin ovat verkkoseminaareja.

Läheskään kaikki palaverit/seminaarit/kokoukset eivät ole vapaaehtoisia, vaan niihin on käytännössä osallistuttava. Mutta tietysti jollain yhteistyökumppanilla on aina paremmat tarjoilut kun toisella, ja näihin paikkoihin menee kokoukseen tai palaveriin ihan mielellään. En yleensä osallistu vapaaehtoisiin palavereihin tms. koska istun muutenkin erilaisissa miitingeissä jo ihan riittävästi. Poikkeuksina tietysti tapahtumat, joilla on työn kannalta oleellista merkitystä.

Vierailija
20/21 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästösyistä on siirrytty videoneuvotteluihin ja koulutuksissa webinaareihin. Kahvit tuodaan itse töihin.