Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla ongelma, ettet pysty soittamaan tärkeitä virallisia puheluita? Mitä olet tehnyt auttaaksesi itseäsi?

Vierailija
26.11.2019 |

En pysty soittamaan puheluita vaikka ne on todella tärkeitä.
Vaikka jään ilman rahaa tai työtä tai menetän asuntoni jos en soita.
Pää tyhjenee, stressaa, jännittää ja pelottaa ja aika kuluu ja sitten on myöhäistä.

Jos sinulla on tällainen ongelma, mitä olet tehnyt tai oletko menettänyt asioita siksi että et ole voinut hoitaa niitä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan ennen soittoa yksinkertaisen listan asioista mitä puhelussa pitää käsitellä. Pidän puhelun ajan kynää ja paperia esillä ja kirjoitan ylös muistettavat asiat.

Soitan vaikka uudestaan jos asia ei selviä tai unohdan jotain. Kyllä se asia jossain vaiheessa selviää, tsemppiä!

Vierailija
2/6 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitan ennen soittoa yksinkertaisen listan asioista mitä puhelussa pitää käsitellä. Pidän puhelun ajan kynää ja paperia esillä ja kirjoitan ylös muistettavat asiat.

Soitan vaikka uudestaan jos asia ei selviä tai unohdan jotain. Kyllä se asia jossain vaiheessa selviää, tsemppiä!

Joo tätä olen tehnyt myös minä. Ja sinne listalle sellaiset asiat, mitä varmasti kysytään ja joissa voi tulla aivan uskomaton black-out eli puhelinnumero, osoite, hetu jne. Ne, mitkä osaa kyllä normaalisti luetella, mutta joiden kohdalla puhelimessa yhtäkkiä lyökin ihan tyhjää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyttekö kirjoitetun paperin kanssa soittamaan helpostikin?

Jos sekään ei auta niin mitä?

Lääkäriltäkään ei saa rauhoittavia, kun ei ne ole uskoneet että elämänlaatu heikkenee niin paljon

Vierailija
4/6 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pystyisin kyllä soittamaan, mutta parin vuoden aikana olen päätynyt tilanteeseen, jossa asioiden hoitaminen netissä on käynyt lähes mahdottomaksi. Olen ollut työtön vuosia, ja jatkuva torjutuksi tuleminen on lannistanut minut täysin. Töitä pystyn hakemaan ja TE-toimiston sivuilla asioimaan, mutta Kelan sivuille meneminen saa minut pyörtymisen partaalle. Nytkin pelkkä ajatus oksettaa.

Luulen ongelman olevan peräisin siitä, että puhelimessa olen tekemisissä oikean ihmisen kanssa, mutta netissä olen vastaanottamassa huonoja uutisia aivan yksin. Olen jutellut ihmisen kanssa kasvotusten viimeksi yli puoli vuotta sitten, eli olen tosiaan aivan yksin, eikä eläminen enää tunnu vaivan arvoiselta.

Pyysin alkuvuodesta Kelalta apua pitkällä selostuksella siitä, että tarvitsen apua, jollaista ei varmaan edes ole tarjolla. Ehkä minulle on vastattu, ehkä ei; minä käyn Kelan sivuilla vain täyttämässä työmarkkinatukihakemuksen, lyön koneen kiinni maksupäivämäärän nähtyäni ja tutisen loppupäivän järkyttyneenä ja onnellisena siitä, että ruokaan on vähän rahaa vielä muutaman viikon ajan (käytän leikatun tuen sähköön, tietoliikenteeseen ja ruokaan). Olen kuitenkin menettämässä asuntoni, joten minun ei enää edes kannata yrittää esimerkiksi löytää töitä - niitä ei tehdä ajokiellossa olevasta autonromusta käsin. Niin kauan, kun minua ei ole häädetty väkipakolla, asunnossani on sähköä ja kolmeksi viikoksi neljästä on puuroa ja perunoita, pysyn hengissä. Nukun kuutisentoista tuntia vuorokaudessa ja valveillaoloaikani luen uutisia ja työpaikkailmoituksia. Tämä ei ole ihmisarvoista elämää.

Ap, olisiko sinulle apua siitä, että tapaisit jonkin viranomaisen edustajan henkilökohtaisesti? En tiedä, onko Kelaan mahdollista saada tapaamisia, mutta jos on, sieltä voisit saada apua. Minä kävin vajaat kaksi vuotta sitten TE-toimiston virkailijan luona "kartoittamassa tilannetta" ja sain hyvin mukavalta ja auttavaiselta virkailijalta virtaa uuteen alkuun. Virtaa riitti vain muutamaksi päiväksi, koska oli edelleen selvää, että en tule työllistymään enää koskaan. Tuon jälkeen olen romahtanut niin, ettei toivoa enää ole, mutta sinä vaikutat vielä niin nuorelta, että sinä voit saadakin itsesi vielä kokoon. Vaikka soittaminen on sinulle vaikeaa tai mahdotonta, ehkä jaksat saada itsesi ihan fyysisesti Kelan ovista sisään - kun sinne pääset, löydät varmasti virkailijan, jolle voit nopeasti selittää vaikeutesi hoitaa asioita kasvottoman organisaation kanssa. Vaikka virkailijoita syytetään kaikenlaisesta pahasta, he ovat tehtäväänsä koulutettua väkeä ja pystyvät näkemään ihmisen olevan hädässä, vaikkei tämä saisi edes sanaa suustaan. Kirjoita vaikka lappu tai tulosta tuo aloitustekstisi paperille ja työnnä se virkailijan luettavaksi. Jaksaisitko yrittää?

Vierailija
5/6 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko herännyt ajatuksia?

Vierailija
6/6 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitin ennen soittamista, nykyään töissä soitan ja vastaan noin 20 puheluun päivässä, ei tunnu enää missään soittaa ihan sama mikä asia. Kaikkeen tottuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän