Kauluri, kaulaliina, tuubihuivi vai mikä pienelle lapselle?
Kun yksivuotiaallani niska ja kaula hää toppahaalarissa herkästi paljaaksi, joten joku lämpösuoja niihin olisi hankittava. Kypäräpipoa ensin mietin, mutta käytiin niitä sovittelemassa ja kaikissa oli poskia ikävästi kiristävä se aukon reuna, joten luovuin ideasta. Joten kauluri, tuubihuivi tai kaulaliina tai joku vastaava kai olisi sitten se vaihtoehto. Mikä niistä on paras ja turvallisin? Tärkein olisi saada tuulelta ja viimalta suojaa.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Kypäräpipoa suositelen kuitenkin. Neulo itse niin saat sopivan.
Sinänsä hyvä idea, mutta en osaa edes virkata :D . Jos yritän neuloa itse niin tulee vain joku solmuinen mytty, ja se ei piposta käy :D .
Täytynee etsiä kaupoista sitten jotain toista merkkiä niitä kypäräpipoja, ehkä jollain merkillä olisi isompi aukko.
Ap
Merinovillainen kypärälakki joustaa hyvin. Esimerkiksi Prismassa myytävä ohut on ollut hyvä aluslakki. Myös Kivat merkillä hyvä kypärämyssy (paksu lakki, jolloin ei tarvita muita pipoja tms.
Ohut villainen tai silkkinen kypärämyssy pipon alle ja siihen päälle vielä kauluri, jos lapsella on yhtään kaulaa. Mä suosin Ruskovillan tuotteita.
Kypärämyssy pipon alle tai sitten ihan sellainen paksumpi kypäräpipo, jos siis löydät sopivan kokoisena (niitähän on eri kokoja kuitekin saatavissa)
Vierailija kirjoitti:
Kypärämyssy pipon alle tai sitten ihan sellainen paksumpi kypäräpipo, jos siis löydät sopivan kokoisena (niitähän on eri kokoja kuitekin saatavissa)
Sovitettiin useampaa kypäräpipoa ja liian isossa koossakin oli liian kireä se aukko. Eli myssy oli lapselle niin iso, että pään päälle jäi paljon tyhjä, mutta silti aukon reunat kiristi poskia tosi ikävästi. Jos noissa aluskypäräpipoissa olisi joustavammat ja pehmeämmät reunat, niin sellainen kävisi.
Kypärämyssy ja kailuri. Nuo kypäräpipot on perkeleestä, meillä ei kummallakaan lapsella ikinä ollut semmosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sovitettiin useampaa kypäräpipoa ja liian isossa koossakin oli liian kireä se aukko. Eli myssy oli lapselle niin iso, että pään päälle jäi paljon tyhjä, mutta silti aukon reunat kiristi poskia tosi ikävästi. Jos noissa aluskypäräpipoissa olisi joustavammat ja pehmeämmät reunat, niin sellainen kävisi.
Mahtaa olla melko oudon mallinen pää jos kypärämyssy puristaa...
Ohut puuvillainen tai Ruskovillan kypäräpipo alle, ja päälle pipo, fleecehattu tms.
Kaula pysyy lämpimänä, ja varsinkin se puuvillainen alushattu on helppo nakata pesukoneeseen ja pestä kun lapsen pää hikoaa ulkoleikeissä.
Kypärämyssy ja kauluri. Takin päälle tulevat kaulaliinat ja muhkeat tuubit pienillä lapsilla on ihan muoti höpönhöpöä.
Vierailija kirjoitti:
Kypärämyssy ja kailuri. Nuo kypäräpipot on perkeleestä, meillä ei kummallakaan lapsella ikinä ollut semmosta.
Nyt kysyn jotain ehkä typerää, mutta mitä eroa on kypärämyssyllä, kypäräpipolla ja kypärälakilla? Olen luullut että ne on ihan sama asia kaikki. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kysyn jotain ehkä typerää, mutta mitä eroa on kypärämyssyllä, kypäräpipolla ja kypärälakilla? Olen luullut että ne on ihan sama asia kaikki. Ap
Ihmiset taitavat tarkoittaa noilla eri asioita. On siis olemassa sellaisia ohuita, pipon alle puettavia kypäräpäähineitä ja sitten paksumpia kypäräpäähineitä, joiden päälle ei pueta enää mitään. Se taitaa riippua ihmisestä, miksi mitäkin nimittää. Mä sanon sitä ohutta myssyksi ja paksumpaa varmasti pipoksi (mutta meillä ei ole lapsilla niitä ollut).
Vierailija kirjoitti:
Ohut puuvillainen tai Ruskovillan kypäräpipo alle, ja päälle pipo, fleecehattu tms.
Kaula pysyy lämpimänä, ja varsinkin se puuvillainen alushattu on helppo nakata pesukoneeseen ja pestä kun lapsen pää hikoaa ulkoleikeissä.
Myllymuksuilla on myös hyvät merinovillaiset kypärämyssyt. Villaa ei tarvitse edes pestä vaikka olisi hikoillutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä kieltämättä puhutaan ihan sekaisin. Onko Kivat sulle tuttu? He puhuvat hatuistaan kypärämyssyinä, ovat siis sellaisia päällys kypärämyssyjä, jonka alle ei tule mitään. Itse taas sanon noita kypärähatuksi, ja niitä ohuita puuvillaisia tai merinovillaisia alushattuja alusmyssyksi tai kypärämyssyksi. :D
Se paksu kudottu kypäräpipo (siis se jonka päälle ei pueta mitään) on p*rkeleestä. Koskaan en ole nähnyt lasta jonka päässä se pysyy kunnolla, valumatta silmille. Sitten niissä on takaraivolla tai päälaella kaikenlaisia virityksiä pyykkipojista alkaen, ettei roiku silmillä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä kieltämättä puhutaan ihan sekaisin. Onko Kivat sulle tuttu? He puhuvat hatuistaan kypärämyssyinä, ovat siis sellaisia päällys kypärämyssyjä, jonka alle ei tule mitään. Itse taas sanon noita kypärähatuksi, ja niitä ohuita puuvillaisia tai merinovillaisia alushattuja alusmyssyksi tai kypärämyssyksi. :D
:D . Muistan kivat-kypäräjutut omasta lapsuudesta :D . Ap
Vierailija kirjoitti:
Se paksu kudottu kypäräpipo (siis se jonka päälle ei pueta mitään) on p*rkeleestä. Koskaan en ole nähnyt lasta jonka päässä se pysyy kunnolla, valumatta silmille. Sitten niissä on takaraivolla tai päälaella kaikenlaisia virityksiä pyykkipojista alkaen, ettei roiku silmillä koko ajan.
Juuri sellaista tarkoitin aloituksessani! Pään päällä oli tyhjää eli alkaa valua silmille ja sitten silti se pieni aukko reunoineen kiristi poskia eli kun se valuu silmille niin kai se sitten kiristää silmiäkin, voi apua :D . Ei sellaista voi ostaa kun en nyt sentään pyykkipojat päässä viitsi lasta ulkoiluttaa. Ap
Eli kun se paksu päällyskypäräpipo ei käy vaan pitää ostaa esim. korvaläpällinen paksu pipo, niin onko nyt siis viisainta ostaa sen alle ohut kypäräaluspipo? Vai pelkkä kauluri? Ap
Kypäräpipoa suositelen kuitenkin. Neulo itse niin saat sopivan.