Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsiperhe-elämän top 3 kauheinta asiaa?

Vierailija
26.11.2019 |

Minusta:

1) sisarusten jatkuva tappelu ja nahistelu (mikä autuus onkaan olla välillä yhden kanssa)
2) se, että lapsia ei saa laitettua nukkumaan, vaan valvovat ja riehuvat klo 23 saakka
3) uloslähteminen (varsinkin talvella)

Mikä teillä hiertää eniten

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiset

Yhteiskunnan surkeat palvelut

Äitien jatkuva arvostelu

Vierailija
22/46 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Univaje

2. Univaje

3. Lattialle kaatuneet maidot

Saattoi sitä muutakin olla, mutta en muista, koska se univaje...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8, onnekas olet sinä. Minä olen välillä täysin uupunut ja katkeroitunut siitä, miten vaikeaa voikaan olla. Miksi juuri meille piti tulla niin älyttömän vilkkaat pojat? Kaksi kilttiä tyttöä olisi tehnyt äitiydestä täysin erilaista.

T: ap

Mulla on kaksi poikaa ja tyttö, kaikki "kilttejä" ja rauhallisia perusluonteeltaan, mutta ovat ihania, kun osaavat myös irrotella. Tyttö on tästä kolmikosta ehdottomasti äänekkäin ja vilkkain.

Vierailija
24/46 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Olisipa itsekin saanut vähän rauhallisemmat lapset.

Ap

Kuule ap, ehkä sun lapset vaistoaa tuon mitä heistä ajattelet ja siksi häiriökäyttäytyvät?

Vierailija
25/46 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns kilttien tyttöjen kanssa on myös omat huolensa. Päivähoidossa ja koulussa jo kohdellaan huonommin.

Vierailija
26/46 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8, onnekas olet sinä. Minä olen välillä täysin uupunut ja katkeroitunut siitä, miten vaikeaa voikaan olla. Miksi juuri meille piti tulla niin älyttömän vilkkaat pojat? Kaksi kilttiä tyttöä olisi tehnyt äitiydestä täysin erilaista.

Entä kaksi kilttiä poikaa?

Ps. Vihaan sanaa "kiltti"!!! Eli rauhallinen lapsi on kiltti ja adhd tuhma, niinkö??

Ja vastaus kysymykseesi: pahinta oli yksinäisyys päivisin.

Vierailija
27/46 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sinä kolmen äitinä. Sana -hyvä- on sinulle vieras.

Vierailija
28/46 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lapsen kavereiden kyläilyjä ja kaikkea sitä pakollista sosiaalista elämää mitä lapsi toi tullessaan. Yhden fiksun lapsen kanssa on muuten elämä todella kivaa. Yksinoloakin saan välillä kun lapsi menee isänsä kanssa käymään esim. mökillä tai mummolassa. Huoli lapsesta on ehkä pahinta ja se jos lapsella on paha olla esim sairaana.

Vierailija
29/46 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelko ja huoli lasten hyvinvoinnin ja turvallisuuden puolesta, mutta jos tässä tarkoitettiin konkreettisempia arjen hankaluuksia niin

1. Univaje, tosin sitä koin vain esikoisen kanssa. Heräsi ekat 3 vuotta joka yö 5 kertaa vähintään. Se oli kidutusta.

2. Kipeiden lasten hoitaminen itse kipeänä.

3. Räkäisen vauvan imettäminen (juuri nyt päällimmäisenä mielessä) tai usean lapsen pukeminen jonkin aikataulun kolkuttaessa päälle.

Vierailija
30/46 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Se, että lapsista pitää huolehtia silloinkin, kun on itse kipeä tai muuten tosi väsynyt.

2. Huoli lapsesta, kun hän sairastaa.

3. Töiden ja sairaan lapsen hoidon yhteensovittaminen.

Vierailija
31/46 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä kaksi kilttiä poikaa?

Ps. Vihaan sanaa "kiltti"!!! Eli rauhallinen lapsi on kiltti ja adhd tuhma, niinkö??

Ja vastaus kysymykseesi: pahinta oli yksinäisyys päivisin.

Onko rauhallisen lapsen vastakohta nykyään adhd? Ei ihme, että diagnoosien ja "erityislasten" määrä on niin kovassa kasvussa.

Vierailija
32/46 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Yövalvomiset

2. Hommien epätasainen jakautuminen parisuhteessa tai ainakin tunne siitä

3. Lapsen kiukuttelut ja uhmat

Vierailija
33/46 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) sisarusten jatkuva tappelu ja nahistelu (mikä autuus onkaan olla välillä yhden kanssa)

2) se, että lapsia ei saa laitettua nukkumaan, vaan valvovat ja riehuvat klo 23 saakka

Etupäässä kurinpitokysymyksiä nämä kaksi.

Se on ihan oma valinta, haluaako ottaa käyttöön siinä määrin kovan kurin, että lapset eivät ainakaan näkyvästi tappele ja menevät nukkumaan kun käsketään. Toki monet vanhemmat pelkäävät myös lasuja eivätkä siksi uskalla laittaa lapsiaan järjestykseen vaikka haluaisivatkin.

Vierailija
34/46 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle ylivoimaisesti vittumaisin järkytys on ollut se miten surkeasti Helsingin kaupunki hoitaa päivähoito-, koulu- yms asioita. Kaikki levällään ja kukaan ei osaa mitään!

Vierailija
35/46 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasu pelko

Vierailija
36/46 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Mies ei ymmärrä olevansa isä, vaan vaatii samanlaista kohtelua kuin lapset saavat

2) Rahat ei riitä. Mies ei maksa suuremmin hankkivana mitään mm. lapsen harrastuksista tai vaatetuksesta, koulukuvista, luokkaretkistä, joululahjoista, kodin sisustuksesta

3) Huoli, että tekee parhaista aikeista tai yrityksistä huolimatta jotain väärin ja lapsi kärsii ennemmin tai myöhemmin, riittämättömyyden tunne

Vierailija
37/46 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etupäässä kurinpitokysymyksiä nämä kaksi.

Se on ihan oma valinta, haluaako ottaa käyttöön siinä määrin kovan kurin, että lapset eivät ainakaan näkyvästi tappele ja menevät nukkumaan kun käsketään. Toki monet vanhemmat pelkäävät myös lasuja eivätkä siksi uskalla laittaa lapsiaan järjestykseen vaikka haluaisivatkin.

Miten pakotat 7v lapsen sänkyyn makaamaan???

Vierailija
38/46 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) huoli että lapsille sattuu jotain. Onnettomuus, vakava sairaus, menehtyminen, että heitä kiusataan jne. Lisäksi ilmastonmuutos; entäs lasten tulevaisuus ja heidän lastensa.

2) huono omatunto siitä, ettei aina jaksa olla niin hyvä äiti kuin haluaisi. Pelkään että pilaan lapseni vaikka yritän. Hermot menee temperamenttisen esikoisen kanssa liian usein.

3) uhmaikä esikoisella oli kauhea. Tokalla taas ei mitään uhmaa.

4) yövalvomiset. Esikoinen alkoi nukkumaan kunnolla lähempänä 4 vuotiaana.

Vierailija
39/46 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2) huono omatunto siitä, ettei aina jaksa olla niin hyvä äiti kuin haluaisi. Pelkään että pilaan lapseni vaikka yritän. Hermot menee temperamenttisen esikoisen kanssa liian usein.

Ihan turhaan pelkäät. Ei ennen vanhaankaan lapsia pilattu kuin harvoissa tapauksissa vaikka yleiset kasvatusmenetelmät ja elinolot eivät todellakaan olleet nykyisten suositusten mukaisia.

Vierailija
40/46 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla on poika ja tyttö, mutta tyttö on kyllä taipuvaisempi tappelemaan kuin poika. Mutta eivät tappele keskenään, koska tajusin että pieni ikäero ei ole meidän perhettä varten. Heillä on 5v välissä ja ovat aivan ihania toisilleen, harvoin edes ärsyyntyvät toisiinsa. Kannattaa harkita onko minimaalinen ikäero hyvä juttu, vaikka kaikki näyttävät sitä toivovan.