Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada toisen juominen loppumaan?

Vierailija
26.11.2019 |

Olen tapaillut vuoden verran miestä, jolla on todella paha alkoholiongelma. Eilen vei mut töihin ja puheesta/olemuksesta tiesin, että lähtee ryyppäämään illalla. Ja näin oli käynyt.

Tuntuu kuin juominen olisi hänelle ainoa tärkeä asia elämässä.

Ehdotin ulkopuolista apua - ei kuulema toimi. Et kyllä hän saa sen juomisen loppumaan. Hyvin meniki viikko antabuksen voimin :D.

En todellakaan halua, että tämä on tulevaisuuteni. Hän on muuttamassa kuukauden päästä toisaalle, joten siihen samaan syssyyn on hyvä erota.

Hänen mielestään olen liian ankara juomisen suhteen. Joten olisikin kiva saada kommentteja, että mikä on mielestänne siedettävää ryyppäämistä?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran sanoin hänelle, että selkäranka olisi hyvä kaivaa esille, että toi juominen vaikuttaa myös muhun "hänen ei tarvii tommosta pskaa kuunnella". Ja kaiken tän kommentin vain siedin. Voi vee, näinkö syväl on ne lapsuuden traumat. Välil tunnen itseni oikeesti pikkutytöks, joka yrittåå saada isän juomisen loppumaan - sitäkö mä tässä taas elän?.

On kyl niin voimat loppu. Töihinki joudun raahaamaan itteni...ap

Mulla on ilmeisesti sama tausta kuin sulla, ja nyt yritän löytää voimia erota pahasti alkoholisoituneesta miehestäni. Selityksiä on turha kuunnella, koska juomiseen löytyy aina syy: omalla miehellä esimerkiksi niin kova stressi, ettei saa rauhoituttua ilman kaljaa (joskus menee laatikollinenkin per päivä), toisaalta taas kesällä lomaillessakin on kiva juoda ihan yhtä paljon. Jos on surullisia tai iloisia uutisia tai liian tylsää, on suuntana aina kapakka. Syy löytyy aina. Kun kysyn, onko himo tosiaan niin kova, ettei pysty olemaan välillä päivääkään ilman, hän vetoaa näihin syihinsä, jotka mielestään kai oikeuttavat juomisen.

Yritä irtautua. Minäkin yritän.

Kuulostaa tutulta...voimia sulle♡ ehkä tässä on pikkuhiljaa vaan alettava elämään omaa elämää. Etsittävä ne aiheet jotka kiinnostaa. Nyt ei kiinnosta yhtään mikään. Ehkä se siitä, pikkuhiljaa...ap

Vierailija
42/45 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran sanoin hänelle, että selkäranka olisi hyvä kaivaa esille, että toi juominen vaikuttaa myös muhun "hänen ei tarvii tommosta pskaa kuunnella". Ja kaiken tän kommentin vain siedin. Voi vee, näinkö syväl on ne lapsuuden traumat. Välil tunnen itseni oikeesti pikkutytöks, joka yrittåå saada isän juomisen loppumaan - sitäkö mä tässä taas elän?.

Mulla on ilmeisesti sama tausta kuin sulla, ja nyt yritän löytää voimia erota pahasti alkoholisoituneesta miehestäni. Selityksiä on turha kuunnella, koska juomiseen löytyy aina syy: omalla miehellä esimerkiksi niin kova stressi, ettei saa rauhoituttua ilman kaljaa (joskus menee laatikollinenkin per päivä), toisaalta taas kesällä lomaillessakin on kiva juoda ihan yhtä paljon. Jos on surullisia tai iloisia uutisia tai liian tylsää, on suuntana aina kapakka. Syy löytyy aina. Kun kysyn, onko himo tosiaan niin kova, ettei pysty olemaan välillä päivääkään ilman, hän vetoaa näihin syihinsä, jotka mielestään kai oikeuttavat juomisen.

Yritä irtautua. Minäkin yritän.

Juuri noin se menee. Juon, koska oli stressaava päivä töissä. Juon, koska on kiva kokata ja sen jälkeen katsoa miehen kanssa leffaa (hän luulee, että juon vain sen yhden drinkin, jonka hän tekee meille + yhden annoksen viiniä ruuan kanssa), juon koska seuraavana päivänä on etäpäivä eikä tarvitse menna toimistolle, juon koska seuraavana aamuna menen töihin vasta yhdeksäksi koska illalla pitää jäädä kokoustamaan, juon koska alkaa loma, juon koska loppuu loma... Ja arvaa, mikä on aina hyvä syy juoda? Riita. Kun saa riidan aikaiseksi, niin on oikeus "kostaa" toiselle juomalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä mitään huomionhakua ole. Olen aidosti huolissani itsestäni, koska elämästäni puuttuu ilo. Olen alkoholistin lapsi, joten en tiedä onko siinä syy miksi siedän? Toki tulee mietittyä, että löytääköhän sitä sitten enää ketään. Mutta ei yksinolossakaan mitään vikaa ole. Ihmisenä häm on noin muuten aivan ihana ja silloin kun alkoholi ei ole kuvioissa meillä on kyllä kivaa jne. Mutta onko tämä se hinta minkä haluan maksaa elämästäni. Ei ole. Ja toki olette oikeassa, että en varmaan saa päätöstä tehtyä. Jos yksi :D hymiö sai teidät ajattelemaan, että nauran tälle. Niin kyllä nauran halveksuen itselleni, kun en saa tätä päätökseen. Ap

Alkoholistin lapsena ymmärrät varmaan, että sinä olet nyt mahdollistaja.

"Olen aidosti huolissani itsestäni, koska elämästäni puuttuu ilo." Kirjoitit näin ap. Mietipä tuon kanssa sitä, että sanot miehen olevan ihana. Ja entä se kuinka kirjoitit, että mies sanoo, kuinka "hänen ei tarvii tommosta pskaa kuunnella" kun hänelle olet juomisesta sanonut.

Kylläpä kuulostaa ihanalle ja terveelle parisuhteelle.

Vierailija
44/45 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä mitään huomionhakua ole. Olen aidosti huolissani itsestäni, koska elämästäni puuttuu ilo. Olen alkoholistin lapsi, joten en tiedä onko siinä syy miksi siedän? Toki tulee mietittyä, että löytääköhän sitä sitten enää ketään. Mutta ei yksinolossakaan mitään vikaa ole. Ihmisenä häm on noin muuten aivan ihana ja silloin kun alkoholi ei ole kuvioissa meillä on kyllä kivaa jne. Mutta onko tämä se hinta minkä haluan maksaa elämästäni. Ei ole. Ja toki olette oikeassa, että en varmaan saa päätöstä tehtyä. Jos yksi :D hymiö sai teidät ajattelemaan, että nauran tälle. Niin kyllä nauran halveksuen itselleni, kun en saa tätä päätökseen. Ap

Alkoholistin lapsena ymmärrät varmaan, että sinä olet nyt mahdollistaja.

"Olen aidosti huolissani itsestäni, koska elämästäni puuttuu ilo." Kirjoitit näin ap. Mietipä tuon kanssa sitä, että sanot miehen olevan ihana. Ja entä se kuinka kirjoitit, että mies sanoo, kuinka "hänen ei tarvii tommosta pskaa kuunnella" kun hänelle olet juomisesta sanonut.

Kylläpä kuulostaa ihanalle ja terveelle parisuhteelle.

Kiitos tästä. Nyt on otettava elämäni haltuun. T. Ap

Vierailija
45/45 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset