Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä suuruisen netto palkkaan olisit tyytyväinen?

Vierailija
25.11.2019 |

Mikä olisi sellainen palkkasumma nettona, joka vastasi koulutustasi ja työpanostasi ja johon olisit tyytyväinen? Saatko sellaista palkkaa?

Minä olisin tyytyväinen 2500 euron nettopalkkaan. Nyt tilille tulee 1950 e/kk. Se on liian vähän yliopistokoulutukseen ja työn vaativuuteen nähden. Töitä on huonosti tarjolla/edellyttäisi muuttoa, joten joudun tyytymään nykyiseen tilanteeseen.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan nyt 2000e kuussa nettoa ja tästäkin jää säästöön tosi paljon. Varmaan 1500e riittäisi

Vierailija
62/70 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuplat nykyiseen eli 7500, mutta kun pitäis saada 100% palkankorotus. On tää verotus niin mukavasti järkätty. 5800 jää käteen 3750.

Hehee, mulla yli tonnia isompi palkka, käteen jää just alle 4000 (vanha, maksan pakollisia eläkemaksuja enemmän kuin sinä). Ja miehellä brutto 10 000, käteen 4000 (autoetu ym. lisää verotusta). Mutta tämä aika OK.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa aika vaatimattomia toiveita. Ihmiset eivät ilmeisesti pahemmin halua esim matkustella, säästää, tai miettiä varhaista eläkkeelle jääntiä, jos haaveena on alle keskipalkan jäävät summat? Itse saan noin 5000e netto (ei suomessa), ja vaikka olen ihan tyytyväinen, niin kyllä yritän seuraavasta työstä saada vielä hieman enemmän...

Mitä sitten. Olen perinyt sen verran rahaa että se helpottaa. Jatkuva matkustelu on turhaa saastuttamista eikä kiinnosta miettiä eläkkeelle jäämisiä. Riittää että on varaa johonkin kivaan ja perusasioihin. Jos ei ole realistista saada 5 t. kuussa niin mitä sellaista toivomaan. Mitään et saa mukaasi täältä.

Tässä just se ajatusmaailma mitä en ymmärrä. Että ihminen ei keksi yhtään mitään kivaa tekemistä, jota raha helpottaisi. Oli se sitten matkustelu, siivoojan palkkaaminen, hyvät harrastusvälineet, tai mitä tahansa. Vaikka hyvät terveyspalvelut. Ja niin vähän on mielikuvitusta ettei edes voi ajatella töistä pois jäämistä?!

Mitään ei saa mukaan mutta onhan se kivempaa elää niin että tekee mitä haluaa ja miten haluaa, muutenhan tuolla asenteella on sama maata vain sohvalla odottamassa kuolemaa. Ja hei se viiden tonnin netto ei ole mikään epärealistinen normaalille ihmiselle, eihän se ole kuin asuinpaikka ja ammatinvalintakysymys. Ei puhuta mistään tähtitieteellisestä miljonääritulosta kuitenkaan.

Vierailija
64/70 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melkolailla vastavalmistunut tekniikan tohtori. Brutto hieman yli 5000 e/k, netto noin 3400 e/kk. Ok palkka tämänikäisenä, tavoitteena saada brutto yli kuuden tonnin ennen kuin uskaltaa alkaa jälkikasvua tehtailemaan. Vaimo lääkäri, joten talouden yhteistulot putoavat reilusti äitiyslomalla. Olen harkinnut kotiapulaista, joka oli omassa kotonani, kun olin pieni.

Vierailija
65/70 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin nyt opintojeni ohella tekemästäni työstä nettona noin 2400 kuussa, jos tekisin täysiaikaisena 5 arkipäivää viikossa 7,5h päivässä. Minusta tuntuu, että noin 2000 riittäisi siihen, että puolison ei tarvitsisi ottaa "vetovastuuta". Toki jos ei olisi asuntolainaa, joku 1500kin olisi riittoisa. 

Vierailija
66/70 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200 euroa/kk olisi minimi.

Vierailija
67/70 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000€ olisi jo ihan mahtava erittäin tyytyväinen jos olis 2500€. Sain 1700€ korkeimmillaan kun olin töissä ja nyt jää 1200€ kun olen kuntoutustuella (sairaslomalla).

Vierailija
68/70 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen työsuhteen muista ehdoista nettona 2700-3000€ (brutto n. 3500-4000€).

Vierailija
69/70 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut downshiftata, joten 2400. 

Vierailija
70/70 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2500 €/ kk nettona olisi kyllä just sopiva summa pärjätä ja lyhentää asuntolainaa, sillein, että käteen jää vähän enemmän. Tällähetkellä 1830€ jää kuukaudessa käteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan