Miten pettäminen voi tulla yllätyksenä?
Miten voi olla ettei puoliso aavistanut mitään. Itse uskon että merkkejä on ollut mutta niitä ei haluta nähdä. Pelottaa ja halutaan sulkea silmät kaikelta.
Mutta ei se yllätyksenä voi tulla! Merkkejä varmasti on ollut.
Kommentit (195)
Sitä ei aina tajua jos kaltoinkohtelee toista, että tämä voi siirtyä aidan vihreämmälle puolelle.
Kunhan vähä kasvat, niin alkavat asiat näyttää erilaisilta. Itselläni on treffiprofiili ja vastaajista lähes 100% on naimisissa tai parisuhteessa olevia. Tuskin ovat kumppanilleen kertoneet satunnaista seuraa hakevansa.
Lapsiperheessä energia menee työn ja lastenhoidon yhteensovittamiseen. Ei siinä kerkee jonninjoutavia miettiä. Siinäpähän pettää ja ennen pitkää se mies saa sitä mitä tilaa.
Lähtökohtaisesti sitä joku uskoo, että on onnistunut valitsemaan puolisokseen suoraselkäisen ihmisen. Suhteessa ei ole pakko olla, pois voisi lähteä pettämättäkin.
Itselleni tuli yllätyksenä. Ikävää, että se ei sopinut maailmankuvaasi. Enkä edelleenkään pidä asiaa omana syynäni. Minä luotin puolisooni, hän kertoi olevansa stressaantunut työasioista. En koe, että minussa oli tässä kohtaa vika, kun en häntä epäillyt.
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheessä energia menee työn ja lastenhoidon yhteensovittamiseen. Ei siinä kerkee jonninjoutavia miettiä. Siinäpähän pettää ja ennen pitkää se mies saa sitä mitä tilaa.
Eikä mene. Meillä on kolme lasta ja oikein hyvin energiaa riittää muuallekin. Ihmettelen mammoja, joilla ei muka energiaa riitä muualle kuin kakaroiden ja kodin pyörittämiseen.
Samaa olen siis ihmetellyt kuin ap, eli voiko joku olla niin sokea, ettei muka huomaa, että miehellä ovat ajatukset muualla? Eivätkö mammat juttele miestensä kanssa? Eivätkö he katso miestään, kuuntele tätä ja keskustele yhtään mistään muusta kuin esimerkiksi Roosa-Jalmarin kurahousuista ja Paavo-Irmelin fudisharkoista? Eivätkö mammat huomaa yhtään mitään muuta kuin jälkikasvunsa ja oman napansa? Eikä oma siippa kiinnosta ollenkaan?
Jos eivät huomaa, niin kyllä heitä sietääkin pettää. Niin makaa kuin petaa.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan vähä kasvat, niin alkavat asiat näyttää erilaisilta. Itselläni on treffiprofiili ja vastaajista lähes 100% on naimisissa tai parisuhteessa olevia. Tuskin ovat kumppanilleen kertoneet satunnaista seuraa hakevansa.
Kuinka vanhaksi pitää kasvaa? Miksi en edes 45 vuotiaana ymmärrä asiaa, eli sitä miksi jotkut mammat eivät huomaa, että mies pettää. Minkälaisia parisuhteita ihmisillä on? Onko parisuhteessa tärkein vain se oma napa ja toinen raahautukoon perässä, jos ehtii. Ei ymmärrä ei...
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla , että joku on vielä noin typerä kuin AP ?
Kerro mitä typerää ap:n kysymyksessä oli. Kerro sinun tarinasi, eli miksi miehesi petti sinua. Miksi annoit sen tapahtua? Miksi et ollut hänelle edes kohtuullisen hyvä vaimo? Olitko vain perheen mamma?
Sinun uskollasihan ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanhaksi pitää kasvaa? Miksi en edes 45 vuotiaana ymmärrä asiaa, eli sitä miksi jotkut mammat eivät huomaa, että mies pettää. Minkälaisia parisuhteita ihmisillä on? Onko parisuhteessa tärkein vain se oma napa ja toinen raahautukoon perässä, jos ehtii. Ei ymmärrä ei...
Siis syyllistätkö sinä tässä nyt sitä petettyä osapuolta?
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti sitä joku uskoo, että on onnistunut valitsemaan puolisokseen suoraselkäisen ihmisen. Suhteessa ei ole pakko olla, pois voisi lähteä pettämättäkin.
Itselleni tuli yllätyksenä. Ikävää, että se ei sopinut maailmankuvaasi. Enkä edelleenkään pidä asiaa omana syynäni. Minä luotin puolisooni, hän kertoi olevansa stressaantunut työasioista. En koe, että minussa oli tässä kohtaa vika, kun en häntä epäillyt.
Miten puolisosi kertoisi saman asian? Sanoisiko hän sinun olleen hyvä ja huolehtivainen puoliso, paras ystävä, tuki ja turva vaikeimmissakin hetkissä, empaattinen ja sympaattinen ihminen sekä tietenkin sängyn puolella rakastava?
No siten että uskoo epärehellisyyden tavalla tai toisella tulevan ilmi lopulta ja niinhän se tuleekin. Kaikkia ei myöskään puolison panemiset kiinnostele, jos elämä muuten sujuu hyvin. Paneskelu ja jatkuva rakastuminen on aika pieni siivu kuitenkin, kun ajattelee mitä kaikkea ihmiselämään ja perhe-elämään kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta minua lähinnä naurattaa petettyjen tuska ja raivo. Toivottavasti he oppivat pettämisestä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei aina tajua jos kaltoinkohtelee toista, että tämä voi siirtyä aidan vihreämmälle puolelle.
Ja kiristää pi llulla.
Jaa...minulle tuli yllätyksenä kun tapailemani mies (olin tosi ihastunut) meni naimisiin kaukoidässä. Pidän itseäni ihan järkevänä ja realistisena naisena eikä kyllä käynyt mielessäkään että reissussa noin rakastuu.
Uskon että ne jotka ei huomaa ei enää välitä. Ja mitä tulee tuohon lapsiperhekommenttiin että mies saakin pettää jos nainen keskittyy vaan lapsiin eikä huomioi miestä niin miehen tehtävähän on myös huomioida naista eikä olla yksi lapsista. "Kyllä mä nyt petän kun en oo saanu vaimolta tänään huomioo" Voi kyynel
Minä en syyllistä mitään tai ketään, mutta ihmettelen samaa. Jos eletään tavallaan kahta eri elämää, molemmat matkustelee jatkuvasti erikseen, hyppää omissa porukoissaan riennoissaan, tottakai siinä etääntyy. Muutenkin tunsin exäni niin hyvin, että näin heti ilmeestä kun pettäminen oli tapahtunut ja oikeassa olin. Ero tuli ja nyt elän symbioottisemmassa suhteessa, sellaisessa johon ei ole ulkopuolisen niin helppo kiilata väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta minua lähinnä naurattaa petettyjen tuska ja raivo. Toivottavasti he oppivat pettämisestä jotain.
Mikähän raivo? Tuo nyt oli vain toteamus. Mukavaa, että sinusta on huvittavaa jos joku tulee petetyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep.
Miksi?
Miten voi olla , että joku on vielä noin typerä kuin AP ?