Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tokaluokkalaisen raivokohtaukset

Vierailija
25.11.2019 |

8-vuotias tyttäreni saa kotona pitkäkestoisia raivokohtauksia (huutaa, kiljuu, itkee, raivoaa, paiskoo ovia, haukkuu vanhempiaan). Yleensä kohtaus alkaa ihan "mitättömästä" arkipäiväisestä tilanteesta kun pitäisi tehdä jotain/käsketään tekemään jotain, esim. tulla syömään tai mennä nukkumaan. On myös kova inttämään vastaan meille vanhemmille ja on nyt alkanut myös kiusata pikkuveljeään. Koulussa ei ongelmia, kaikki on mennyt hyvin. Tyttö on aina ollut temperamenttinen ja ajattelin että iän myötä helpottaa, mutta onko tällainen enää kouluikäiselle normaalia käytöstä... :(

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus itse kiukkuilin pienenä joutavasta asiasta, esim en tullut syömään lounasta. Isällä oli tapana vain todeta että ei ole pakko syödä. Seuraava ruoka on sitten iltapäivällä. Ei sitä kovin kauaa jaksanut raivota.

Jälkeenpäin ajateltuna hyvä tyyli. Jos olis periksi annettu niin olisin oppinut että räyhäämällä saa tahtonsa läpi.

Vierailija
2/4 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ajan mittaan menee ohi.

Keväällä hymy löytyy auringon kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla jotain neuropsykiatrista ja aggressio liittyy kuormitukseen.

Vierailija
4/4 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä! Tyttö on meille kovin rakas, mutta uuvuttaa tämä arki välillä jatkuvan vänkäämisen ja räjähtelyn takia ja vähän hirvittää tulevaisuuskin jos tällaisena jatkuu tai tilanne pahenee. Joskus olen itsekin miettinyt voisiko tässä olla jotain muutakin takana, esim. neuropsykiatrista... Tai sitten tämä vain on joku vaihe, tuntuu oudolta kun 8v on kuin pahinkin murkkuikäinen. Jospa itse teini-ikä olisi sitten helpompi! Veljensä on ns. helppo lapsi, itkee ja kiukkuaa toki hetken jos joskus harmittaa mutta tytön raivarit on siihen nähden potenssiin kymmenen sekä rajuudeltaan että kestoltaan.

Saa edelleen pistää kommentteja, jos tämä herättää jotain ajatuksia tai jollain kokemusta vastaavasta!

-Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi