Ovatko kaikki lapselleen Kristian/Kristiina-nimen antaneet vanhemmat olleet hartaita kristittyjä?
Kommentit (12)
En osaa vastata kaikkien puolesta, mutta olen kristitty, en harras.
Ei, mutta tietyt raamatulliset nimet viittaavat siihen, että vanhemmat ovat helluntailaisia/lestadiolaisia/juutalaisia. Ei nyt mikään Maria, mutta esim. Ruut, Raakel, Lea, Rebekka.
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta tietyt raamatulliset nimet viittaavat siihen, että vanhemmat ovat helluntailaisia/lestadiolaisia/juutalaisia. Ei nyt mikään Maria, mutta esim. Ruut, Raakel, Lea, Rebekka.
Itse tunnen kyseisiä nimiä kantavia, mutta ei heillä ainakaan ole mitään sellaista taustaa. Ehkä on vähän liikaa oletettu, että noin tavalliset nimet antaisivat selviä viitteitä uskonnollisesta suuntauksesta.
Olen ateisti, poikani toinen nimi on Kristian.
Mun äiti oli ateisti. Ei tainnut miettiä nimeni merkitystä.
Jaa että joku nimeää lapsensa kristityksi (Christian/Kristian), muttei ole edes uskovainen?! Mitä vi**ua? Melkoisen WT-meininkiä.
:D
Tuskin . Ovathan Johannes ja Johannakin ( Merkitys jumalan armo) hyvin suosittuja.
Christian (engl) = kristitty. Miten joku voi olla tietämätön tuosta merkityksestä?
Olen kirkosta eronnut ateisti ja tyttäreni on Sara. En edes tiennyt että raamatussa on joku hemmetin Saara...
Vierailija kirjoitti:
Jaa että joku nimeää lapsensa kristityksi (Christian/Kristian), muttei ole edes uskovainen?! Mitä vi**ua? Melkoisen WT-meininkiä.
:D
Kristian sattuu olemaan mysö sekä pojan isän että minun isäni toinen nimi. Miksi se sinua häiritsee?
6
Eivät ainakaan minun vanhempani.
T. Kristiina