Olen 70-vuotias mutta esiinnyn palstalla 40-50-vuotiaana. Muistelen ajatusmaailmaani niihin aikoihin millainen olin.
Kommentit (26)
Luuserisääliö hiljaa! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälläpä vielä vanhempi mies, olen jo 77-v teräsvaari. Tein urani Suomen armeijassa mutta jäin eläkkeelle jo 50-vuotiaana. Mulla kaksi lasta ja kolme lastenlasta. Matkustelen ympäri maailmaa yhä edelleen, nyt tammikuussa lähden vaimoni kanssa Thaimaaseen. Olen lisäksi asunut ulkomailla. Kannatan kokoomusta.
Yhteiskunnan loinen. Työura on lyhyempi ja muu elämä.
Miten niin loinen! Hän on maksanut palkastaan oman eläkkeensä ja veromerkeillä sunkin koulutuksen,vaikka se ois jäänytkin kiertokouluun jonka suoritit vastapäivään!
Hän on maksanut sun lasten ruokkoja jotka olet jättänyt maksamatta ja sun lusmuilupäivärahat!
Ole hiljaa!
Loinen on nyt 8-kymppinen. Silloisilla koutuksilla mennyt parikymppisenä inttiin töihin, myös inttiaika lasketaan tähän mukaan. Jäänyt viisikymppisenä eläkkeelle. 30 vuotta töitä ja 50 vuotta makaamista. Yhteiskunnan täysi elätti ja kehtaakin vielä kehuskella sillä! Tyypillinen ikäluokkansa edustaja. Mitään vtun lusmuilupäivärahoja en ole koskaan saanut, koska olen käynyt ja käyn koko ajan töissä elättämässä teitä elättejä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boomerit tulee tänne keulimaan kuinka helposti vuonna -63 pääsi vaan ovesta sisään kävelemällä 30-40 vuodeksi töihin. Laiskoja nykynuoret kun ei viitsi tehdä töitä! Horiskot ei ymmärrä, että nykyään ei vaan kävellä töihin ja maata siellä 30-40 vuotta kunnes eläke koittaa. Työelämä ja tahti on muutenkin siitä pikkuisen kiristynyt mitä oli heidän aikanaan. Keulitaan vaan kuinka hyvillä eläkkeillä maataan ja matkaillaan kun eläkkeellekin jäätiin jo peräti 50-60-vuotiaina. Ja tämän kaiken maksaa: heidän lapset ja lastenlapset! "Arvostan" ahneita eläkeläisloisia.
Heillä ei ollut arkea helpottavia kodinkoneita kotonaan ja ruumiillinen työ oli raskaampaa ilman apuvälineitä. Kulutti nikamia. Elintaso oli huono. Ei matkustelu ulkomaille.
Turha kadehtia.
Ai, kyllä äidilläni kotirouvana oli sisävessa, pyykinpesukone, vatkain, auto pihassa ja uusi ok-talo 70-luvulla. Olihan se raskasta tupakoida ja selailla päivät pitkät naistenlehtiä.
Ammattivalittaja on synttärit, onnea!!!!
Vierailija kirjoitti:
Teillä eläteillä tuntuu olevan ikuiset synttärit toisen kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen vasta 46v.
Heillä ei ollut arkea helpottavia kodinkoneita kotonaan ja ruumiillinen työ oli raskaampaa ilman apuvälineitä. Kulutti nikamia. Elintaso oli huono. Ei matkustelu ulkomaille.
Turha kadehtia.