Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisen seksuaalisuus imetysaikana?

Vierailija
25.11.2019 |

Muistan hyvin, miten raskauden aika oli alkupahoinvointien jälkeen melkoista piristettä parisuhteemme seksielämään. Ja olen ymmärtänyt, että se on aika yleistäkin.

Mutta omassa parisuhteessa naisen seksuaalisuus imetysaikana oli vastaavasti normaalia huomattavasti haluttomampaa. Minulle jäi tunne, että kaikissa perheissä ei ollut niin, sillä samasta synnytysvalmennusryhmästä osa vaunuja ulkoiluttavista naisista saattoi silmää iskien kysyä, että mites onko ollut sulla kivaa, kun on kuppikoot pompannut? No ei ollut - meillä kun oli hyvin korostetusti rinnat tarkoitettu vauvan käyttöön.

Eli siis, ihan henkilökohtaisia kokemuksia haluaisin kuulla.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta pitäisi lopetella imetystä mutta jos mun halut on nyt vähäiset, niin miesparka joutuu pulaan mun kanssa kun halut palaneen normaaliksi.

N31

Just tällaisia kirjoituksia halusinkin lukea ihan sen oman henkilökohtaisen kokemuksen vastapainoksi ja ehkä sen oman silloisen aavistukseni pönkittämiseksi. Ettei tommoisten asioiden tarvi olla mitään luonnonlakeja kuitenkaan, vaan että ihmisissä on paljon eroja. Miehesi on onnekas! :)

ap.

Ei kannata ottaa hänen satusectioitaan liian tosissaan, niistä ollaan kuultu usein av:lla. Kyllä miehen täytyy olla sairas, että pystyy panemaan naista, jolla on vielä täysin parantumaton sektioreikä "siinä kohtaa". Ei varmasti ole turvallistakaan t. suunnitellun sektion kokenut. Hän myös väitti, ettei sektio tai imetys vaikuttanut haluihin tai rintoihin mitenkään missään vaiheessa, mikä nyt on täysi mahdottomuus. Se, että kuukautiskierto ei ole alkanut vaikka lapsi on jo 3 v on myös huolestuttavaa... Av:lla onkin epäilty, että mies on hairahtanut alatiemamman matkaan kun hänellä on niin kova tarve hehkuttaa sectioitaan.

Jaa, nyt vasta luin tämän vastauksen. Ensinnäkin, se on sektio, ei sectio. Toisekseen mikä ihmeen "parantumaton reikä"?? Oli mullakin niitit vatsassa, ei estäneet millään tavalla seksiä. Sektio tai imetys eivät vaikuttaneet haluihini mitenkään, miksi se sinun mukaasi on "täysi mahdottomuus"? Koska ihmisiä ei voi olla erilaisia, niinkö?

T. Nro 20, myöskin suunnitellun sektion kokenut.

Ps. En myöskään maannut potemassa viikkotolkulla. Elin täysin normaalia elämää heti kun sairaalasta pääsin. Siivosin, kävin kaupassa, tein ruokaa, hoidin vauvaa, harrastin seksiä. Mitään kipuja tai ongelmia ei ollut. Revi siitä 😘

Vierailija
22/45 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti sektion jälkeenhän ei edes saa elää normaalia elämää. Ei saa nostaa mitään vauvaa painavampaa (aina ei edes vauvaa). Millaista seksiä teillä oikein on jos edes sektio ei muuttanut sitä miksikään hetkeksikään? Kuulostaa aika harmaalta jos mikään ei vaikuta mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kolme lasta ja olen imettänyt kaikkia 11 kk-1v 10 kk. Omat haluni kyllä laskivat erityisesti ensimmäiseksi kuukaudeksi ja aivan alkuun minulla oli myös paljon hirveitä kipuja imetykseen liittyen, synnytystäkin pahempia, toistuvia ja pelkäsinkin imetystä, mutta se helpotti onneksi kun iho parani.

Seksiä meilläkin on ollut noin kuukausi synnytyksistä ja olen ollut siihen mennessä aikalailla oma itseni,  vielä vähän pehmeämpi kylläkin. :D Oli se aika herkempää, muttei huonoa. Olemme olleet todella onnellisia jokaisesta lapsesta eikä isompia ongelmia ole ollut, imetyskin on sujunut hyvin alun vaikeuksien jälkeen.

Aivan aluksi en halunnut miehen koskevan tisseihin koska se sai minut kokemaan itseni epäviehättäväksi, maitoa oli alkuun aivan liikaa ja tissini valtavat potkupallot. Sitten kun maidon tulo normalisoitui ja tissini olivat taas kauniit, ei koskeminen ollut minulle mikään ongelma. Ainoa "ongelma" oli, että silloin kun mies hyväili ja näykki tissejä niin niistä alkoi suihkuta maitoa. Sen tuntee kyllä kun maito laskeutuu jo sitä ennen, muttei sitä sitten voi enää estää.. :D Esikoisen kanssa mies vielä arasteli sitä koska minäkin kiusaannuin, mutta toisen imetysaikana aloin pitää sitä itsekin jopa seksikkäänä.

Täällä on ollut ketjuja miehen imettämisestä ja sitä me emme ole sillä tavalla harrastaneet. Mutta on mies maistanut maitoa samalla kun sitä on suihkunnut ja suihkuaminen itse asiassa tuntui minustakin usein jollainlailla helpottavalta ja hyvältä. Silloinhan erittyy paljon oksitosiinia. Monta kertaa maitoa alkoi myös suihkuta kun sain orgasmin, mikä oli välillä koomista kun "ensin tulin itse ja sitten tuli tissit" :D

Meillä siihen oli siis totuttelua, mikä oli välillä haastavaakin, mutta se opetti myös paljon leikkimielisyyttä seksiin liittyen ja sen jälkeen seksielämämme on ollut parempaa. Varsinkin imetyksen loputtua kun haluni ovat palanneet entistä vahvempina. <3

Tätä oli mukava lukea. Jotenkin tuiee väistämättä mieleen, että teillä on varmasti tosi tukevalla pohjalla parisuhde. Se, että löytää leikkimielisen rentouden - kesken tosi isojen muutoksien - ei muuten onnistu paskassa parisuhteessa. Ja sellainen positiivisuus kun taas on ainut itseni tuntema tie loistavaan seksiin.

ap

Vierailija
24/45 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla halut kasvoivat imetyksen aikana.

Vauvan imeminen kiihotti valtavasti

Vierailija
25/45 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap. Ymmärrätkö, että ihminen on nisäkäs. Biologia on muovannut naisen hormonitoiminnan niin, että hormonit, jotka mahdollistavat maidontulon, vähentävät naisen seksuaalista halukkuutta. Koska seksin jälkeen yleensä seuraa uusi raskaus, joka vähentää maidontuloa = vauva näivettyy ja kuolee. Tämä on biologinen tosiasia. Nykymaailmassa tämä on unohtunut, koska on neuvolat ja korvikkeet, eli vaikka ei imetettäisi, vauvat ei kuole nälkään. Meillä ihmisillä kun nyt on nää parisuhteet ja uskollisuudet yms. mutta eläinmaailmassa uros haistaa sen seuraavan halukkaan naaraan ja pistää polkemaan. Eli päätä oletko mies vai hiiri.

Vierailija
26/45 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap. Ymmärrätkö, että ihminen on nisäkäs. Biologia on muovannut naisen hormonitoiminnan niin, että hormonit, jotka mahdollistavat maidontulon, vähentävät naisen seksuaalista halukkuutta. Koska seksin jälkeen yleensä seuraa uusi raskaus, joka vähentää maidontuloa = vauva näivettyy ja kuolee. Tämä on biologinen tosiasia. Nykymaailmassa tämä on unohtunut, koska on neuvolat ja korvikkeet, eli vaikka ei imetettäisi, vauvat ei kuole nälkään. Meillä ihmisillä kun nyt on nää parisuhteet ja uskollisuudet yms. mutta eläinmaailmassa uros haistaa sen seuraavan halukkaan naaraan ja pistää polkemaan. Eli päätä oletko mies vai hiiri.

Joo ymmärrän, että Gaussin käyrällä asiat asettuu tuohon linjaan, mutta mua kiinnostaa se ounastelemani variaatio ja miten ajan kuluessa synnytyksestä tuo suhde muuttuu. Ja olen saanut vastauksia, millaisia oikeastaan arvelinkin. Omista kokemuksista on jo vuosia, mutta sattuneesta syystä palasin noihin aikoihin, kun elämänkokemusta on tullut ja hahmottaa asioita muutakin kuin oman parisuhteen kautta.

Ja eläinmaailmaa ei oikein voi yleistää. Ihmisillä isyys muuttaa miehenkin hormonitoimintaa, millä on se tarkoitus, että toimiva yksikkö pysyy koossa. Tietty se on nykymaailmassa vähän konservatiivinen ajattelutapa, mutta minusta siinä on pitkässä juoksussa v*tusti enemmän miestä, kuin vaihtoehdossasi.

-ap

Vierailija
27/45 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti sektion jälkeenhän ei edes saa elää normaalia elämää. Ei saa nostaa mitään vauvaa painavampaa (aina ei edes vauvaa). Millaista seksiä teillä oikein on jos edes sektio ei muuttanut sitä miksikään hetkeksikään? Kuulostaa aika harmaalta jos mikään ei vaikuta mihinkään.

Eihän se sektioarpi mitenkään mihinkään reikään vaikuta :D Ja joo, ei saisi nostella mitään, eiköhän jokainen tunne oman kehonsa parhaiten. Miksi olisi pitänyt varoa ja himmailla, jos kaikki on hyvin eikä mihinkään satu? Jos se sinusta on harmaata, että haluaa seksiä lähes heti lapsen saannin jälkeen, niin olkoon. Minulla se ei vaikuttanut haluihin ha hyvä niin.

Vierailija
28/45 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se sektioarpi mitenkään mihinkään reikään vaikuta :D Ja joo, ei saisi nostella mitään, eiköhän jokainen tunne oman kehonsa parhaiten. Miksi olisi pitänyt varoa ja himmailla, jos kaikki on hyvin eikä mihinkään satu? Jos se sinusta on harmaata, että haluaa seksiä lähes heti lapsen saannin jälkeen, niin olkoon. Minulla se ei vaikuttanut haluihin ha hyvä niin.

Mutta kai se nyt jotenkin johonkin vaikutti, onhan se aika lähellä sitä reikää. Ilmeisesti sinulla ei ole siitä selvää muistikuvaa sitten miten se vaikutti? Varmasti on yksilöllisiä eroja siinä kuinka pian haluaa yhtyä synnytyksen jälkeen, mutta varovainen on varmasti pitänyt olla. Isompi osa sektioäideistä kärsii yhdyntäkivuista synnytyksen jälkeisinä kuukausina, joten viikon sisään tapahtunut yhdyntä kun iso leikkaushaava ei ole vielä parantunut... miten se on voinut olla vaikuttamatta mitenkään?

No joo, sinun kanssa on varmaan jankattu ihan tarpeeksi täällä. Olet seksin ylipapitar, himoikkain nainen, joka miehen unelma, kateeksi käy... Mäkin uskon, että miehesi on pettänyt sinua ja olet mennyt siitä sekaisin. -eri

Vierailija
29/45 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kai se nyt jotenkin johonkin vaikutti, onhan se aika lähellä sitä reikää. Ilmeisesti sinulla ei ole siitä selvää muistikuvaa sitten miten se vaikutti? Varmasti on yksilöllisiä eroja siinä kuinka pian haluaa yhtyä synnytyksen jälkeen, mutta varovainen on varmasti pitänyt olla. Isompi osa sektioäideistä kärsii yhdyntäkivuista synnytyksen jälkeisinä kuukausina, joten viikon sisään tapahtunut yhdyntä kun iso leikkaushaava ei ole vielä parantunut... miten se on voinut olla vaikuttamatta mitenkään?

No joo, sinun kanssa on varmaan jankattu ihan tarpeeksi täällä. Olet seksin ylipapitar, himoikkain nainen, joka miehen unelma, kateeksi käy... Mäkin uskon, että miehesi on pettänyt sinua ja olet mennyt siitä sekaisin. -eri

Jollain meni tunteisiin 😂

Vierailija
30/45 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektiot ja alatiet valtasi itsekkäästi ihan asiallisen ketjun, missä puhe piti pyöriä tisseissä, imetyksessä ja haluissa. :(

Vierailija
31/45 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta pitäisi lopetella imetystä mutta jos mun halut on nyt vähäiset, niin miesparka joutuu pulaan mun kanssa kun halut palaneen normaaliksi.

N31

Just tällaisia kirjoituksia halusinkin lukea ihan sen oman henkilökohtaisen kokemuksen vastapainoksi ja ehkä sen oman silloisen aavistukseni pönkittämiseksi. Ettei tommoisten asioiden tarvi olla mitään luonnonlakeja kuitenkaan, vaan että ihmisissä on paljon eroja. Miehesi on onnekas! :)

ap.

Ei kannata ottaa hänen satusectioitaan liian tosissaan, niistä ollaan kuultu usein av:lla. Kyllä miehen täytyy olla sairas, että pystyy panemaan naista, jolla on vielä täysin parantumaton sektioreikä "siinä kohtaa". Ei varmasti ole turvallistakaan t. suunnitellun sektion kokenut. Hän myös väitti, ettei sektio tai imetys vaikuttanut haluihin tai rintoihin mitenkään missään vaiheessa, mikä nyt on täysi mahdottomuus. Se, että kuukautiskierto ei ole alkanut vaikka lapsi on jo 3 v on myös huolestuttavaa... Av:lla onkin epäilty, että mies on hairahtanut alatiemamman matkaan kun hänellä on niin kova tarve hehkuttaa sectioitaan.

Nyt täytyy korjata. Minä itse tein section jälkeen aloitteen, kaikki varmasti ymmärtää ettei se nyt mitään rajua ollut mutta seksiä kuitenkin. Miten sectio vaikuttaa rintoihin? En ole ikinä kuullut. Raskausaika ei vaikuttanut mullistavasti rintoihin, toki nännit tummuivat mutta ei muuten tullut merkittäviä muutoksia. Ekan kuukauden imetys teki kipeää mutta meni ohi kun rinnat tottuivat, mutta miten tämäkään liittyy seksiin kun mies ei halunnut koskea rintoihin. Ja hehkutinko sectiota? En hehkuttanut. Tarkoituksenani oli synnyttää alateitse mutta vauva ei mahtunut tulemaan joten mentiin kiireelliseen sectioon. Ja en todellakaan halunnut jäädä sänkyyn makaamaan vaan nousin pystyyn jo samana iltana leikkauksesta kätilön patistamana. Painavia esineitä ei saa nostaa mutta liikkua saa/pitää oman tuntemusten mukaan. Enkä mä seksin aikana miestä nostele joten en rikkonut kieltoja. Kuka sanoi ettei mun kuukautiskierto ole alkanut, on alkanut mutta miten sekään vaikuttaa seksiin?

Sitäpaitsi sectio kirjoitetaan oikeaoppisesti nimenomaan Sectio ceasarea acuta, joka mulla lukee diagnoosina synnytystavalle.

N31

Vierailija
32/45 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N31

ap.

Nyt täytyy korjata. Minä itse tein section jälkeen aloitteen, kaikki varmasti ymmärtää ettei se nyt mitään rajua ollut mutta seksiä kuitenkin. Miten sectio vaikuttaa rintoihin? En ole ikinä kuullut. Raskausaika ei vaikuttanut mullistavasti rintoihin, toki nännit tummuivat mutta ei muuten tullut merkittäviä muutoksia. Ekan kuukauden imetys teki kipeää mutta meni ohi kun rinnat tottuivat, mutta miten tämäkään liittyy seksiin kun mies ei halunnut koskea rintoihin. Ja hehkutinko sectiota? En hehkuttanut. Tarkoituksenani oli synnyttää alateitse mutta vauva ei mahtunut tulemaan joten mentiin kiireelliseen sectioon. Ja en todellakaan halunnut jäädä sänkyyn makaamaan vaan nousin pystyyn jo samana iltana leikkauksesta kätilön patistamana. Painavia esineitä ei saa nostaa mutta liikkua saa/pitää oman tuntemusten mukaan. Enkä mä seksin aikana miestä nostele joten en rikkonut kieltoja. Kuka sanoi ettei mun kuukautiskierto ole alkanut, on alkanut mutta miten sekään vaikuttaa seksiin?

Sitäpaitsi sectio kirjoitetaan oikeaoppisesti nimenomaan Sectio ceasarea acuta, joka mulla lukee diagnoosina synnytystavalle.

N31

Tämä ei varsinaisesti liity ketjun aiheeseen, mutta jos kuukautiskierto on käynnistynyt niin imetyksellä ei ole sellaista vaikutusta hormonitoimintaan, joka enää vähentäisi halujasi. Olet kyllä toipunut ennätyksellisen helposti kiireellisestä sektiosta, ei voi muuta sanoa.

Sitten olisikin kiva pysyä aiheessa.

Vierailija
33/45 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rakastin niitä imetysaikaisia jättirintoja, vaikka te naurattekin sille kun koko meni vain

A -> C

Mutta maasta se pienikin ja uskoisin että aika moni DD ja E oli lopulta kateellinen naiselleni :)

Vierailija
34/45 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse rakastin niitä imetysaikaisia jättirintoja, vaikka te naurattekin sille kun koko meni vain

A -> C

Mutta maasta se pienikin ja uskoisin että aika moni DD ja E oli lopulta kateellinen naiselleni :)

Riippuu vähän minkäkokoinen nainen on kun rintsikoiden koko menee sillälailla suhteutettuna rinnanympärykseen. Esim. minä käytän kokoa 65E ja joskus 70D. Tissini on samankokoinen kuin 85-ympäryksisen A-kuppi.

Vierailija
35/45 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A -> C

Riippuu vähän minkäkokoinen nainen on kun rintsikoiden koko menee sillälailla suhteutettuna rinnanympärykseen. Esim. minä käytän kokoa 65E ja joskus 70D. Tissini on samankokoinen kuin 85-ympäryksisen A-kuppi.

Outoa. Mulla on 70E eikä näitä saisi tungettua mitenkään A-kuppiin vaikka ympärys olisi 100.

Vierailija
36/45 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A -> C

Outoa. Mulla on 70E eikä näitä saisi tungettua mitenkään A-kuppiin vaikka ympärys olisi 100.

Ei, mutta jos sulla olisi juuri tuon kokoinen tissi ja rinnanympärys olisi 100 niin sulle myytäisiin koon 100A liivit. Eli pienemmällä ympäryksellä saman kokoinen tissi saa isomman kirjaimen, isommalla ympäruksellä pienemmän. Kirjain kertoo siis rinnan koon suhteesta ympärysmittaan, pelkkä kirjain ei kerro minkä kokoiset tissit ovat tai minkäkokoinen nainen.

Vierailija
37/45 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

M41 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkas nopeasti maidoneritys tyrehtyy, kun imetys lopetetaan? Lähinnä tarkoitan tilaa, että maitorauhaset ovat selkeän aktiiviset ja rinnat yhä kookkaat. Muistaakseni pientä tippaa herumistahan saattoi tulla vielä tosi kauankin.

Puoliso lopetti parivuotiaan esikoisen imettämisen, kun toinen raskaus oli aluillaan jo. Silloin tihkuminen loppui miltei heti mutta tissit ei ehtineet E-kupista pienentyä välissä. Se oli ihanaa kun sai pitkästä aikaa imeä ja puristella isoja tissejä ja nussiakin niiden väliin laukeamiseen saakka suihkussa.

Niin se tissien koko taitaa olla 75E tai jopa 70E, kun puoliso ei oo kovin isoa kokoa muuten.

Vierailija
38/45 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan aluksi en halunnut miehen koskevan tisseihin koska se sai minut kokemaan itseni epäviehättäväksi, maitoa oli alkuun aivan liikaa ja tissini valtavat potkupallot. Sitten kun maidon tulo normalisoitui ja tissini olivat taas kauniit, ei koskeminen ollut minulle mikään ongelma. Ainoa "ongelma" oli, että silloin kun mies hyväili ja näykki tissejä niin niistä alkoi suihkuta maitoa. Sen tuntee kyllä kun maito laskeutuu jo sitä ennen, muttei sitä sitten voi enää estää.. :D Esikoisen kanssa mies vielä arasteli sitä koska minäkin kiusaannuin, mutta toisen imetysaikana aloin pitää sitä itsekin jopa seksikkäänä.

Täällä on ollut ketjuja miehen imettämisestä ja sitä me emme ole sillä tavalla harrastaneet. Mutta on mies maistanut maitoa samalla kun sitä on suihkunnut ja suihkuaminen itse asiassa tuntui minustakin usein jollainlailla helpottavalta ja hyvältä. Silloinhan erittyy paljon oksitosiinia. Monta kertaa maitoa alkoi myös suihkuta kun sain orgasmin, mikä oli välillä koomista kun "ensin tulin itse ja sitten tuli tissit" :D

Voi luoja kun olisitkin ollut minun vaimoni. Ihan oikeasti kauheasti olen kateellinen teidän seksielämälle. Ja toivon samalla että joku muu pääsee nauttimaan samasta!

Vierailija
39/45 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vaimon kanssa saimme parhaat orgasmit imetysaikana kun vaimoni ratsasti minulla ja minä samalla imin hänen tissejään ja sieltä tuli maitoa. Oli ihanaa.

Joskus myös vaimo imetti vauvaa kyljellään ja minä nain häntä takaa päin. Vaimo oli aivan hurmiossa ja se kiihotti minua..

Vierailija
40/45 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän oslta låhtiessä anneta kuitenkin ohjeistus seksin suhteen.

Alatiessä viikkoja, siellä on kohtu vielä vereslihalla ja infektioille alttiina!!!

Sektiossa on kyllä vattanahka ja -lihakset niin kipeänä, että yhdyntä on raiskaus!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi