Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raudanpuute pilaa elämän

Vierailija
25.11.2019 |

Aamulla pitäisi nousta sängystä ylös, ei jaksa herätä vaikka takana unta on 10-12 tuntia. Aamupalan laitto käy työstä, puuroa keittäessä joutuu nojaamaan pöytään pysyäkseen pystyssä . Aamupalan jälkeen mentävä sohvalle lepäilemään, koska väsyttää,hengästyttää ja rintaa puristaa. Taapero leikkii aamupäivän yksin minun maatessa sohvalla. Ulkoilla pitäisi, mutta itsensä ja lapsen pukeminen tuntuu niin valtavalta työmaalta, että en kykene siihen. Lasken minuutteja lapsen päiväuniin, jotta pääsee itsekin nukkumaan. Iltapäivällä päiväunien jälkeen päivän raskain hetki, päivällisen ja seuraavan päivän lounaan valmistus. Onneksi näihin aikoihin mies tulee töistä kotiin, niin pääsen ottamaan torkut sohvalle ennen nukkumaanmenoa.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sun raudanpuute johtuu? Onko se syy korjattu? Eli onko jokin imeytymishäiriö, joka estää raudanpuutteen? Keliakia on tavallisin ja se yleensä tutkitaankin. Vai onko runsaat kuukautiset? Sillekin on jotain tehtävissä?

Ja oletko tosiaan kokeillut luontaistuotevalmisteita? Ne ovat hellempiä. Tuolla joku jo suositteli Kräuterblutsaftia (Floravital tai se toinen Florajotain). Rautasuihke lisäksi. Suihkeesta ei paljon saa, mutta jos se ei laita oksentamaan, niin onhan sekin vähäinen apu tarpeen.

Olen koittanut, ei ole sopinut 😔 myös suihkeella sama vaikutus. Keliakiaa ei ole, muuta ei ole tutkittu ennen kuin hb alle 90

Vierailija
62/86 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuullostaa henkilöltä joka kynnen murtumisestakin tekee numeron.

Mullä on krooninen anemia koska on raudan imeytymishäiriö. Käyn aika ajoin veritankkauksessa.

Onhan se olo kun myllyn läpi vedetty mut mä en ala valittaan saati lusmuilla. Se se vasta väsyttääkin. Ja nukut kyllä huiman paljon..minjlla on kolme pientä lasta joiden vuoksi en ole viimeiseen reiluun kolmeen vuoteen nukkunut ainoanakaan yönä yhtenäistä unta tuntia pidempään. Ja koko yön uni saldo on 4-5h. Siitä huolimatta revin väkisin itseni liikkeelle ja teen enmmän kuin pitäisi...jotta pysyu hereillä. Ja liikunta....se on aivan ehdotonta.

En usko sun tarinaas alkuunkaan et arvot ollu noi ja ei muka tarve verensiirrolle.

Taitaa nyt joku prinsessa leikkii heikkoo et ei tarvi tehdä mitään.

Mä tekisin tosi hiton mielelläni! En ole koskaan ollut paikallaan makaavaa tyyppiä, nyt vaan kroppa pettää ympäriltä. Tk lääkäri sanoi että ferritiinillä ei ole väliä, hb laskettava alle 90 ennen kuin tilannetta enempää tutkitaan.

Tämä on nyt maksanut mulle työn, 3 rakasta lemmikkiä, harrastuksen ja elämäntavan, tällä menolla vielä mielenterveyden.

Nyt menet sitten täydentävään hoitoon elävän veren analyysiin, siellä minutkin parannettin. Ja hanki solumineraalia nro 3, voi olla että sen puute estää rautaa toimimasta. Superior sourcen Iron just womania saat ilman reseptiä ja se nostaa hyvin ferritiiniä. Minäkin lähdin tuolle huuhaapuolelle vasta kun työkyky oli loppumassa, mutta yllätyksekseni paraninkin niillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalia kommentteja täällä 😮

Vierailija
64/86 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä nukut vuodessa noin 2000 tuntia enemmän kuin minä, ei ihme että väsyttää eikä saa mitään aikaiseksi

Vierailija
65/86 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit sinäkin alkaa juomaan riittävän määrän vettä vuorokaudessa ja leikata ainakin 4 h noita unia niin alkaa tuntuu voimakkaammalta.

Niin ja pyydä että ottavat huostaan sun lapsen jos sun kunto (tahtomattasi) ei riitä kattavaan hoitoon vaan aiheuttaa laiminlyöntejä=)

Vierailija
66/86 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sun raudanpuute johtuu? Onko se syy korjattu? Eli onko jokin imeytymishäiriö, joka estää raudanpuutteen? Keliakia on tavallisin ja se yleensä tutkitaankin. Vai onko runsaat kuukautiset? Sillekin on jotain tehtävissä?

Ja oletko tosiaan kokeillut luontaistuotevalmisteita? Ne ovat hellempiä. Tuolla joku jo suositteli Kräuterblutsaftia (Floravital tai se toinen Florajotain). Rautasuihke lisäksi. Suihkeesta ei paljon saa, mutta jos se ei laita oksentamaan, niin onhan sekin vähäinen apu tarpeen.

Olen koittanut, ei ole sopinut 😔 myös suihkeella sama vaikutus. Keliakiaa ei ole, muuta ei ole tutkittu ennen kuin hb alle 90

Voi olla vaikka syöpä, tutkimuksiin sitten.

Vierailija
67/86 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito nyt ainakin kannattaa jättää pois, koska se estää raudan imeytymisen. Varmaan olet sen jo tehnytkin.

Itse kyllä epäilen että joko taustalla on jokin ihan muu elimellinen sairaus tai vakava masennus. Jos ruokavalio on monipuolinen etkä kittaa maitoa, on mahdotonta uskoa että pelkkä rautavaje saisi jonkun tuollaiseksi zombiksi.

Vierailija
68/86 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa uupumukselta tai masennukselta. Raudanpuute varmaan vaikuttaa myös, mutta ei yksinään aiheuta noin vakavia oireita.

Vierailija
69/86 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maito nyt ainakin kannattaa jättää pois, koska se estää raudan imeytymisen. Varmaan olet sen jo tehnytkin.

Itse kyllä epäilen että joko taustalla on jokin ihan muu elimellinen sairaus tai vakava masennus. Jos ruokavalio on monipuolinen etkä kittaa maitoa, on mahdotonta uskoa että pelkkä rautavaje saisi jonkun tuollaiseksi zombiksi.

Kyllä se voi saada. Mulla oli hb 135 ja ferritiini 9, enkä jaksanur kuin nukkua. Lääkärit ei aluksi tajunneet mitata ferritiiniä ja väitti, että olen masentunut. Menin sitten asiaan perehtyneelle Esa Sopille, josta olen kuullut pelkkää hyvää. Avun sain ja nyt hb on 147 ja ferritiini 40. Rautakuuri jatkuu, helmikuussa kontrolli. Selvisi myös, että kilpirauhaseni vajaatoiminta ei johtunutkaan kilpirauhassairaudesta, vaan rautavajeesta. Sain lopettaa thyroxinin syömisen.

Vierailija
70/86 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
71/86 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se voi saada. Mulla oli hb 135 ja ferritiini 9, enkä jaksanur kuin nukkua. Lääkärit ei aluksi tajunneet mitata ferritiiniä ja väitti, että olen masentunut. Menin sitten asiaan perehtyneelle Esa Sopille, josta olen kuullut pelkkää hyvää. Avun sain ja nyt hb on 147 ja ferritiini 40. Rautakuuri jatkuu, helmikuussa kontrolli. Selvisi myös, että kilpirauhaseni vajaatoiminta ei johtunutkaan kilpirauhassairaudesta, vaan rautavajeesta. Sain lopettaa thyroxinin syömisen.

Minäkin kävin Esa Sopilla ja otti paljon verikokeita.

Selvisi vakava raudanpuute ja yhä olen myös rautakuurilla. 

Kilpirauhasen vajaatoiminta mulla johtuikin raudasta, nimittäin kilpirauhasarvot palasivat normaaliksi, kun ferritiini ylitti rajan 40.

En ollut onneksi ehtinyt saamaan mitään lääkettä vajaatoimintaan. Soppi varmisti myös verikokeilla, että kyseessä ei ollut autoimmuuniperäinen vajaatoiminta, vaan johtui raudanpuutteesta.

Vierailija
72/86 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat kuluttaa naisella rautavarastot ja olo voi olla todella uupunut. Ei ihme et nukuttaa koko ajan ja se veren laittaminen ei Korjaa ongelmaa. Just women iron ja maksaa viikottain kannattaa koittaa esim b12 vitamiinia foolihapolla auttaa raudan imeytymiseen. Tsemppia olen kans todella uupunut pienikin fyysinen suoritus niin se vetaa ihan vetelaksi.

Vierailija
73/86 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs pituus ja paino?  ahmintaa ?

Vierailija
74/86 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännittävää kun ihmiset jotka eivät tiedä raudanpuutteesta ei hevon huttua, tulevat selittämään että nuku vähemmän, juo vettä, syö rautaa, syö verilettuja, hanki harrastus jne..

Ihan ensinnäkin ruokavaliolla raudanpuutteen korjaamiseen menee VUOSIA.

Ja ap on jo kertonut miten käy kun syö rautavalmisteita.

Tk lääkärit pitävät raudanpuutetta ja rp anemiaa muotisairautena eivätkä muutenkaan ymmärrä pahemmin aiheesta mitään. Ap tarvitsee infuusion ja julkiselta puolelta sitä on erittäin vaikea saada. Yksityiseltä onnistuu, mutta maksaa.. :/

Ap liity raudanpuute facebook ryhmään. Lupaan että saat parempia vastauksia sieltä ja vertaistukea.

Vierailija
75/86 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimistele ja jumppaa kotona. Syö terveellisemmin. Nuku normaalisti. Älä vedä röökiä ja alkoholia. Keksi itsellesi harrastus, jolla saat ajan kulumaan. Tai mene töihin kuten kaikki muutkin normaalit äidit tekevät.

Sanoiko ap, että hän käyttää alkoa tai tupakoi? Hän kirjoitti, että hänellä on anemia, ja se väsyttää. Etkö lue ajatuksella? Ja jos ap:lla on taapero, hän voi vielä olla kotona kotihoidontuella.

Vierailija
76/86 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kräuterblut-Saft on nestemäinen rautavalmiste, joka ei aiheuta ummetusta ja tehoaa. 1 - 3  kk kuuri?

Siinä on rautaa vain 15 mg / vrk-annos. Obsidan tehoaa varmemmin, 100-200 mg vuorokausiannoksella, C-vitamiinin kanssa nautittuna.

Vierailija
77/86 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät kyseessä olevan raudanpuutteen? Oletko käynyt labroissa mittauttamassa hb ja ferrit?

Raudanpuuteanemia on kyllä helposti hoidettavissa...

Hb viimeeksi 102 ja ferritiini 7.

Ei ole löytynyt sopivaa rautavalmistetta.

No mikset sitten mene rautainfuusioon jos valmisteet ei sovi? Tai jos se olo on noin kauhea niin varmaan kestät sen, että rautakuurin aikana on huonompi olo jos se kuitenkin kohtaa hyvään lopputulokseen? Turha valittaa raudanpuuteesta, jos ei ole edes valmis tekemään mitään sen eteen.

Ei nuo rautainfuusiotkaan sivuvaikutuksettomia ole. Yleisenä haittavaikutuksena päänsärkyä, pahoinvointia, verenpaineen nousua, ja jopa anafylaktinen reaktio voi tulla. Hintaakin tulee lähes 600 e / infuusio.

Vierailija
78/86 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko totta että rautalisät vanhentavat?!

Youtuben Dr Bergin mukaan ei koskaan saisi syödä rauta koska se vanhentaa. Sanoi että rauta on antioksidanttien vastakohta.

Vierailija
79/86 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mars yksityiselle! Hoitavat sinut heti kuntoon. Infuusio on muistaakseni n. 500e, mutta se on pieni hinta terveydestä.

572 euroa.

Vierailija
80/86 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhasen vajaatoiminta+ raudanpuuteanemia tuon olla täytyy, jos todella kyse on noin käsittämättömästä väsymyksestä. Fakta kuitenkin on se, ettet parannu vauvapalstailemalla vaan lääkärissä käymällä ja VAADIT siellä lääkärissä niitä tutkimuksia. Täytyy myös itse osata vaatia kunnolla, jos olo oikeasti on todella huono.

Lääkärissä käy hirveästi ihmisiä marisemassa mitä ihmeellisistä asioista. Sun täytyy osata tehdä selväksi sille lääkärille, että voit todella huonosti. Jos vain myötäilet siellä, et saa hoitoa. VAADI hoitoa! Ja muista kertoa kaikki nuo oksentelut yms niin laittavat sinut kunnolla tutkimuksiin. Kerrot väsymyksestä, pahoinvoinnista, oksentelusta, työkyvyttömyydestä yms. Homma lähtee aivan varmasti eteenpäin kunhan olet itse aktiivinen siellä lääkärissä.

Kyllä nuo ap:n oireet sopii ihan vaikeaan masennukseenkin.