Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raudanpuute pilaa elämän

Vierailija
25.11.2019 |

Aamulla pitäisi nousta sängystä ylös, ei jaksa herätä vaikka takana unta on 10-12 tuntia. Aamupalan laitto käy työstä, puuroa keittäessä joutuu nojaamaan pöytään pysyäkseen pystyssä . Aamupalan jälkeen mentävä sohvalle lepäilemään, koska väsyttää,hengästyttää ja rintaa puristaa. Taapero leikkii aamupäivän yksin minun maatessa sohvalla. Ulkoilla pitäisi, mutta itsensä ja lapsen pukeminen tuntuu niin valtavalta työmaalta, että en kykene siihen. Lasken minuutteja lapsen päiväuniin, jotta pääsee itsekin nukkumaan. Iltapäivällä päiväunien jälkeen päivän raskain hetki, päivällisen ja seuraavan päivän lounaan valmistus. Onneksi näihin aikoihin mies tulee töistä kotiin, niin pääsen ottamaan torkut sohvalle ennen nukkumaanmenoa.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika vahvasti myös kilpirauhasen vajaatoiminnalta. Onko ne arvot otettu?

Vierailija
42/86 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SYÖ B12 VITAMIINIA JA NUKU NORMAALISTI

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta+ raudanpuuteanemia tuon olla täytyy, jos todella kyse on noin käsittämättömästä väsymyksestä. Fakta kuitenkin on se, ettet parannu vauvapalstailemalla vaan lääkärissä käymällä ja VAADIT siellä lääkärissä niitä tutkimuksia. Täytyy myös itse osata vaatia kunnolla, jos olo oikeasti on todella huono.

Lääkärissä käy hirveästi ihmisiä marisemassa mitä ihmeellisistä asioista. Sun täytyy osata tehdä selväksi sille lääkärille, että voit todella huonosti. Jos vain myötäilet siellä, et saa hoitoa. VAADI hoitoa! Ja muista kertoa kaikki nuo oksentelut yms niin laittavat sinut kunnolla tutkimuksiin. Kerrot väsymyksestä, pahoinvoinnista, oksentelusta, työkyvyttömyydestä yms. Homma lähtee aivan varmasti eteenpäin kunhan olet itse aktiivinen siellä lääkärissä.

Vierailija
44/86 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä nukut tuplasti sen mitä minä ja selvästi meidän suorituskyvyissä on eroja

Vierailija
45/86 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa googlettaa mistä ruoka-aineista saa rautaa tarpeeksi? Vai onko sekin liian raskasta? Kyllä nykyaika on sairas kun ihmiset keksii vaikka mitä syitä olla tekemättä mitään. Tarvitaan kolmas maailmansota, että nämä pumpuli-huppis-puppisnallet herää.

Mikä sinut saa olettamaan että en ole koittanut?

Olet ilkeä kiusaaja

No jos sinä olet koittanut syödä sellaista mistä saat rautaa, niin mitä sä vielä täällä valitat kun kaiken pitäisi olla kunnossa? Sinun aloitus ei antanut mitään järkevää informaatiota sinun elämäntilanteestasi. Oletko sairaslomalla ja sinulla on lapsia vai äitiyslomalla? Jokin syyhän siihen on miksi sinä vain kökötät siellä neljän seinän sisällä. Oletko teiniäiti? Varmasti masentaa jos olet paikoillasi ja nukut liikaa.

Olin pitkään sairaslomalla, sen jälkeen irtisanoin itseni ja otin 2.5v lapsen pois hoidosta. En ole teiniäiti, ikää minulla on 38.

Päässä vikaa, mene psykiatrille.

Vierailija
46/86 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät kyseessä olevan raudanpuutteen? Oletko käynyt labroissa mittauttamassa hb ja ferrit?

Raudanpuuteanemia on kyllä helposti hoidettavissa...

Hb viimeeksi 102 ja ferritiini 7.

Ei ole löytynyt sopivaa rautavalmistetta.

No mikset sitten mene rautainfuusioon jos valmisteet ei sovi? Tai jos se olo on noin kauhea niin varmaan kestät sen, että rautakuurin aikana on huonompi olo jos se kuitenkin kohtaa hyvään lopputulokseen? Turha valittaa raudanpuuteesta, jos ei ole edes valmis tekemään mitään sen eteen.

Tk lääkäreiden mielestä arvoni ovat vielä liian hyvät päästäkseni infuusioon.

Kestäisin kyllä vaikka kuinka huonon olon raudasta, mutta valmisteet laittavat minut oksentamaan KAIKEN ulos, joten lopputuloksena olen aina tipassa raudan syömisen jälkeen.

Kuulostaa kyllä nyt tosi oudolta. Mene yksityiselle.

Mitkä v"tun valmisteet? Lääkkeistäkö sä sitä rautaa yrität saada...? WTF?

Mikä ihme sua vaivaa? Kauheen tunteisiin menee näköjään 😂😂

Älä kommentoi mitään jos et osaa netissä asiallisesti kommentoida. Tietääkö äiti, että olet netissä ja lintsaay myös koulusta?

Ei minun tunteisiin mene mikään. Minua vain ihmetyttää miten joku ihminen, joka hoitaa lasta ei osaa syödä terveellistä ruokaa. Koska terveelinen ruoka on kaikista tärkein asia.

https://www.raudanpuute.fi/

Kaikki pitää tehdävalmiiks tai sitten ap on trolli.

Minä menen nyt.

No sinä se et selvästikään ainakaan lääkäri tai sairaanhoitaja ole. Ihmiset on todella yksilöitä. Esim. Minä olen aina syönyt terveellisesti ja silti kärsinyt raudanpuutteesta. Toisilla rauta imeytyy ruoasta paljon huonommin kuin toisilla. Toisilla taas arvot on niin hyvät ja pysyy hyvinä, ettei ne huonone ollenkaan edes vegaaniruokavaliolla. Joku taas saattaa syödä pelkkää pizzaa ja hamppareita ja rauta-arvot on tosi hyvät.

Että kuules, ei se raudanpuuteanemia todellakaan ole yhteydessä ruokavalioon. Raudanpuutetta todetaan kaikista eniten urheilijoilla, jotka liikkuvat paljon ja syövät terveellisesti.

Vierailija
47/86 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aika vahvasti myös kilpirauhasen vajaatoiminnalta. Onko ne arvot otettu?

Kilppari arvot otettu muutama vuosi sitten, oli ok.

Reunakokeisiin nyt sain lähetteen.

Vierailija
48/86 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap mikä tämä sun juttusi nyt oikein on. Otat loparit töistä? Millä sä oikein elät nyt sitten? Miksi ihmeessä olet ottanut LOPARIT kun olisit voinut jäädä vain saikulle? Ja miksi olet ottanut lapsen pois päiväkodista? Lapselle tekee ihan hyvää olla ikäistensä lasten kanssa ja sosialisoitua. Sinulle tekisi todellakin hyvää mennä takaisin sinne töihin! Nyt kuule haet niitä töitä aktiivisesti ja menet sinne takaisin, tottakai väsyt kun kulut 12h yöunia ja makaat kotona.

Vierailija
49/86 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ap mikä tämä sun juttusi nyt oikein on. Otat loparit töistä? Millä sä oikein elät nyt sitten? Miksi ihmeessä olet ottanut LOPARIT kun olisit voinut jäädä vain saikulle? Ja miksi olet ottanut lapsen pois päiväkodista? Lapselle tekee ihan hyvää olla ikäistensä lasten kanssa ja sosialisoitua. Sinulle tekisi todellakin hyvää mennä takaisin sinne töihin! Nyt kuule haet niitä töitä aktiivisesti ja menet sinne takaisin, tottakai väsyt kun kulut 12h yöunia ja makaat kotona.

Jatkan vielä:

Tarkotus ei ole olla ilkeä, ja onhan sekin totta että rauta-arvosi oikeasti ovat huonot. En vaan saa kiinni tästä jutustasi. Mikset varaa uutta lääkäriaikaa tai mene yksityiselle?

Vierailija
50/86 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa henkilöltä joka kynnen murtumisestakin tekee numeron.

Mullä on krooninen anemia koska on raudan imeytymishäiriö. Käyn aika ajoin veritankkauksessa.

Onhan se olo kun myllyn läpi vedetty mut mä en ala valittaan saati lusmuilla. Se se vasta väsyttääkin. Ja nukut kyllä huiman paljon..minjlla on kolme pientä lasta joiden vuoksi en ole viimeiseen reiluun kolmeen vuoteen nukkunut ainoanakaan yönä yhtenäistä unta tuntia pidempään. Ja koko yön uni saldo on 4-5h. Siitä huolimatta revin väkisin itseni liikkeelle ja teen enmmän kuin pitäisi...jotta pysyu hereillä. Ja liikunta....se on aivan ehdotonta.

En usko sun tarinaas alkuunkaan et arvot ollu noi ja ei muka tarve verensiirrolle.

Taitaa nyt joku prinsessa leikkii heikkoo et ei tarvi tehdä mitään.

Vierailija
51/86 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä nukut liikaa! Kuka tahansa on aika h*lvetin väsynyt 12 tunnin yöunien jälkeen. Kokeilepa nukkua vaikka 8 tunnin yöunet alkuun vaikka 1-2 viikon verran.

Itse jos nukkuisin 10-12h yössä, olisi olo ihan nuhjuinen ja pää kipeä.

Luuletko etten ole koittanut?

Nukuin vuosi sitten 7-8 tuntia yössä, kun pystyin vielä olemaan töissä ja urheilemaan.

Ensin jouduin lopettamaan kaiken urheilun ja vapaa-ajalla tekemisen, hetki siitä en voinut enää käydä töissä.

Mene hölmö sitten lääkäriin, jos on noin paha olla

Mutta jos ei edes jaksa sinne lääkärille raahautua? Ensin pitäisi jaksaa jonottaa ikuisuus puhelimessa aikaa, sitten järjestää lapselle hoitaja lääkärin ajaksi ja vielä mennä sille lääkärille. Huoh!

Vierailija
52/86 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan lapsesta kotihoitontukea kun ei ole päiväkodissa ja isänsä lähtee niin aikaisin töihin että päiväkoti on vielä kiinni.

Olin sairaslomalla ennen irtisanoutumista.

Vierailija
53/86 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä:

Tarkotus ei ole olla ilkeä, ja onhan sekin totta että rauta-arvosi oikeasti ovat huonot. En vaan saa kiinni tästä jutustasi. Mikset varaa uutta lääkäriaikaa tai mene yksityiselle?

Säästän parasta aikaa yksityiselle menoon. Omassa (aiemmin työterveydessä) nyt terveyskeskuksessa olen juossut monesti

Vierailija
54/86 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä nukut liikaa! Kuka tahansa on aika h*lvetin väsynyt 12 tunnin yöunien jälkeen. Kokeilepa nukkua vaikka 8 tunnin yöunet alkuun vaikka 1-2 viikon verran.

Itse jos nukkuisin 10-12h yössä, olisi olo ihan nuhjuinen ja pää kipeä.

Luuletko etten ole koittanut?

Nukuin vuosi sitten 7-8 tuntia yössä, kun pystyin vielä olemaan töissä ja urheilemaan.

Ensin jouduin lopettamaan kaiken urheilun ja vapaa-ajalla tekemisen, hetki siitä en voinut enää käydä töissä.

Mene hölmö sitten lääkäriin, jos on noin paha olla

Mutta jos ei edes jaksa sinne lääkärille raahautua? Ensin pitäisi jaksaa jonottaa ikuisuus puhelimessa aikaa, sitten järjestää lapselle hoitaja lääkärin ajaksi ja vielä mennä sille lääkärille. Huoh!

Niin, olen menossa kun saan säästettyä sen verran.

Miksi lapselle hoitaja? Mukana on kulkenut kaikki menot tähänkin asti

Vierailija
55/86 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullä on krooninen anemia koska on raudan imeytymishäiriö. Käyn aika ajoin veritankkauksessa.

Onhan se olo kun myllyn läpi vedetty mut mä en ala valittaan saati lusmuilla. Se se vasta väsyttääkin. Ja nukut kyllä huiman paljon..minjlla on kolme pientä lasta joiden vuoksi en ole viimeiseen reiluun kolmeen vuoteen nukkunut ainoanakaan yönä yhtenäistä unta tuntia pidempään. Ja koko yön uni saldo on 4-5h. Siitä huolimatta revin väkisin itseni liikkeelle ja teen enmmän kuin pitäisi...jotta pysyu hereillä. Ja liikunta....se on aivan ehdotonta.

En usko sun tarinaas alkuunkaan et arvot ollu noi ja ei muka tarve verensiirrolle.

Mä tekisin tosi hiton mielelläni! En ole koskaan ollut paikallaan makaavaa tyyppiä, nyt vaan kroppa pettää ympäriltä. Tk lääkäri sanoi että ferritiinillä ei ole väliä, hb laskettava alle 90 ennen kuin tilannetta enempää tutkitaan.

Tämä on nyt maksanut mulle työn, 3 rakasta lemmikkiä, harrastuksen ja elämäntavan, tällä menolla vielä mielenterveyden.

Vierailija
56/86 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletko kokeillut mitään luontaistuotetta? Niissä on kyllä vähemmän rautaa , mutta ovat yleensä hyvin siedettyjä. Mulla tahtoo veri mennä huonoksi, vaikka mitä teen. Ulkoilen joka päivä, syön maksaa, verta ja punaista lihaa, käytän ravintohiivahiutaleita ja syön paljon tuoreita kasviksia ja marjoja, ja on tutkittu, että ei ole keliakiaa, eikä mitään sairautta. Näin vaan on aina ollut, ihan lapsesta lähtien ja äidilläni sama homma. Ei kai se kovin vaarallista ole, kun äitini on jo yli 80 v ja ikäisekseen hyväkuntoinen, mutta väsymyshän se tahtoo olla ainainen seuralainen. Mun veri pysyy kohtuullisena, jos otan vähän väliä rautakuurin, yleensä käytän Floravitalia. Monia rautavalmisteita olen minäkin kokeillut ja ne eivät sopineet mulle mikään, tuli esim. kamalaa ummetusta, ilmavaivoja ja pahoinvointia. 

Vierailija
57/86 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda lääkäriä ja syö verilettuja joka viikko.

Vierailija
58/86 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tekisin tosi hiton mielelläni! En ole koskaan ollut paikallaan makaavaa tyyppiä, nyt vaan kroppa pettää ympäriltä. Tk lääkäri sanoi että ferritiinillä ei ole väliä, hb laskettava alle 90 ennen kuin tilannetta enempää tutkitaan.

Tämä on nyt maksanut mulle työn, 3 rakasta lemmikkiä, harrastuksen ja elämäntavan, tällä menolla vielä mielenterveyden.

Olet huvittava tapaus. Kärsit masennuksesta.

Vierailija
59/86 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sun raudanpuute johtuu? Onko se syy korjattu? Eli onko jokin imeytymishäiriö, joka estää raudanpuutteen? Keliakia on tavallisin ja se yleensä tutkitaankin. Vai onko runsaat kuukautiset? Sillekin on jotain tehtävissä?

Ja oletko tosiaan kokeillut luontaistuotevalmisteita? Ne ovat hellempiä. Tuolla joku jo suositteli Kräuterblutsaftia (Floravital tai se toinen Florajotain). Rautasuihke lisäksi. Suihkeesta ei paljon saa, mutta jos se ei laita oksentamaan, niin onhan sekin vähäinen apu tarpeen.

Vierailija
60/86 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda lääkäriä ja syö verilettuja joka viikko.

¹

Verilettuja syön n.3xviikossa. (Ei eines, vaan itsetehtyjä)

Maksaa n.1xviikossa. Muina päivinä (riista) lihaa. Mm.punajuurta, puolukkaa ja appelsiia+ap.mehua joka päivä