Raudanpuute pilaa elämän
Aamulla pitäisi nousta sängystä ylös, ei jaksa herätä vaikka takana unta on 10-12 tuntia. Aamupalan laitto käy työstä, puuroa keittäessä joutuu nojaamaan pöytään pysyäkseen pystyssä . Aamupalan jälkeen mentävä sohvalle lepäilemään, koska väsyttää,hengästyttää ja rintaa puristaa. Taapero leikkii aamupäivän yksin minun maatessa sohvalla. Ulkoilla pitäisi, mutta itsensä ja lapsen pukeminen tuntuu niin valtavalta työmaalta, että en kykene siihen. Lasken minuutteja lapsen päiväuniin, jotta pääsee itsekin nukkumaan. Iltapäivällä päiväunien jälkeen päivän raskain hetki, päivällisen ja seuraavan päivän lounaan valmistus. Onneksi näihin aikoihin mies tulee töistä kotiin, niin pääsen ottamaan torkut sohvalle ennen nukkumaanmenoa.
Kommentit (86)
Kräuterblut-Saft on nestemäinen rautavalmiste, joka ei aiheuta ummetusta ja tehoaa. 1 - 3 kk kuuri?
Mistä tiedät kyseessä olevan raudanpuutteen? Oletko käynyt labroissa mittauttamassa hb ja ferrit?
Raudanpuuteanemia on kyllä helposti hoidettavissa...
Liiallinen rauta veressä aiheuttaa 2 diabetestä ja sydän ja verisuonitauteja.
Olkaahan kohtuullisia itselääkinnässänne
Sä nukut liikaa! Kuka tahansa on aika h*lvetin väsynyt 12 tunnin yöunien jälkeen. Kokeilepa nukkua vaikka 8 tunnin yöunet alkuun vaikka 1-2 viikon verran.
Itse jos nukkuisin 10-12h yössä, olisi olo ihan nuhjuinen ja pää kipeä.
Mulla oli hb 73 ja ferritiini 5 eikä oireet läheskään noin pahoja. Huteralta kyllä tuntui ja väsyin helposti, mutta en tarvinnut mitään överiunia. Silti pääsin tosi nopeasti punasolutiputukseen, sain pari pussia niitä ja nyt olo tosi paljon parempi. Rautavarastoihin tuo ei kylläkään auta, niitä yritän nyt tankata lääkärin ohjeilla. Jos varastot täyttyy liian hitaasti ja/tai raudan ottaminen osoittautuu liian vaikeiksi vatsaoireiden vuoksi, menen kyllä rautatiputukseen seuraavaksi.
Mikset ap hoidata itseäsi kuntoon? Lääkäriin ja verikokeisiin mars!
No mitkäs ne sun arvot oli? Hemoglobiini ja ferritiini? Kai molemmat arvot on otettu jos kerta raudanpuutteesta kärsit? Raudan syöntiä ei saa aloittaa ennen molempien arvojen tsekkausta.
Väsymys ei automaattisesti tarkoita raudanpuutetta. Olen itse kärsinyt vakavasta raudanpuutteesta (ferritiini 2) eikä minua väsyttänyt ollenkaan, olin todella pirteä kokoajan, selvisi rutiinina flunssan yhteydessä ensin alhainen hemoglobiini ja sitten alhainen ferritiini. Menin tiputukseen ja homma hoitui sillä.
Käy labroissa jos et ole vielä käynyt ja tule kertomaan tulokset tänne.
Ei tuo nyt vaikuta kyllä raudanpuutteelta. Mene lääkäriin.
Jos sulla on tosiaan noin paha raudanpuute niin sehän lähtee hoitamalla.
Ei tuo automaattisesti raudanpuutetta tarkoita. Valitettavasti kuulostaa paljon enemmän joltain sairaudelta... Käy lääkärissä:(
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät kyseessä olevan raudanpuutteen? Oletko käynyt labroissa mittauttamassa hb ja ferrit?
Hb viimeeksi 102 ja ferritiini 7.
Ei ole löytynyt sopivaa rautavalmistetta.
Vierailija kirjoitti:
Sä nukut liikaa! Kuka tahansa on aika h*lvetin väsynyt 12 tunnin yöunien jälkeen. Kokeilepa nukkua vaikka 8 tunnin yöunet alkuun vaikka 1-2 viikon verran.
Miksi tätä on alapeukutettu? Minulla on ainakin 10 tunnin yöunien jälkeen ihan hirveä olo! Tuntuu kuin krapulassa olisi ja tiedän muitakin joilla vastaava olo pitkien unien jälkeen ja sitten väsyttää koko loppupäivän. Ihmiset on erilaisia.
Oletko varma, että se on raudanpuutetta?
Mulla oli tuollaista väsymystä asuesani asunnossa missä oli sisäilmaongelmia. Koneellinen ilmastointi ei toiminut kunnolla, joten piti pitää ikkunoita koko ajan auki. Talvella se oli hankalaa. Raikkaan ilman puute aiheuttaa myös väsymystä ja jaksamattomuutta. Rintaakin voi puristaa ja yöllä herää yskimään.
Etkö osaa googlettaa mistä ruoka-aineista saa rautaa tarpeeksi? Vai onko sekin liian raskasta? Kyllä nykyaika on sairas kun ihmiset keksii vaikka mitä syitä olla tekemättä mitään. Tarvitaan kolmas maailmansota, että nämä pumpuli-huppis-puppisnallet herää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikset sitten mene rautainfuusioon jos valmisteet ei sovi? Tai jos se olo on noin kauhea niin varmaan kestät sen, että rautakuurin aikana on huonompi olo jos se kuitenkin kohtaa hyvään lopputulokseen? Turha valittaa raudanpuuteesta, jos ei ole edes valmis tekemään mitään sen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten vaan sairaalaan tiputukseen, jotta tilanne korjaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko etten ole koittanut?
Nukuin vuosi sitten 7-8 tuntia yössä, kun pystyin vielä olemaan töissä ja urheilemaan.
Ensin jouduin lopettamaan kaiken urheilun ja vapaa-ajalla tekemisen, hetki siitä en voinut enää käydä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä on alapeukutettu? Minulla on ainakin 10 tunnin yöunien jälkeen ihan hirveä olo! Tuntuu kuin krapulassa olisi ja tiedän muitakin joilla vastaava olo pitkien unien jälkeen ja sitten väsyttää koko loppupäivän. Ihmiset on erilaisia.
Koska 95% ihmisistä on ääliöitä ja koska internetissä kuka tahansa voi lauka mitä tahansa, vaikak ei tietäisi asiasta kristuksenvittujakaan. Varmasti on anemiaa 12 tunnin unilla ja paikallaanololla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on toki erilaisia, mutta huono ravinto vaikuttaa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten menet rautatiputukseen, tykittävät rautaa suoraan suoneen. Case solved.
Miksi et tee asìalle mitään, senkin hölmö muija.