Mikä ehkäisy teillä on pettänyt, vai onko mikään?
Täälläkin on usein ketjuja, että ehkäisy petti ja myös lähipiirissä näitä on, niin teenpä aiheesta ketjun. Onko teillä pettänyt ehkäisy, jos on, niin mikä?
Meillä on mieheni kanssa ehkä kolme kertaa hajonnut kondomi näiden 7 vuoden aikana, vaikka seksiä on liki päivittäin, joten tuntuu aika oudolta, että joillakin se hajoaisi jatkuvasti.
Lähipiirissä taas on monta, jotka ovat tulleet raskaaksi kierukasta huolimatta.
Kommentit (24)
Ei ole pettänyt. Ensin oli paria eri pillerimerkkiä, sitten monta vuotta rengas ja nyt olen onnellisesti steriloitu.
Hormonikierukka. Raskaus huomattiin viikolla 11, koska sain pahoja veriryöppyjä ja minulla oli kipeitä supistuksia jatkuvasti. Kierukka oli irronnut, kun kohtu oli lähtenyt kasvamaan ja kiinnittynyt sinne.. Abortti oli pakollinen, koska lääkärit uskoivat että saan keskenmenon jossain vaiheessa, koska kierukka olisi rikkonut kalvot :(
Ei ole pettänyt mikään. Tuttavapiirissä on pettänyt pillerit ja kierukka.
Minun lääkäri, terveyskeskuksessa, oli niin varma, että endometrioosi estää raskauden ja hän kehotti jättämään pillerit tämän takia pois. Kysyin vielä erikseen, että onko tosiaan näin ja lääkäri vahvisti asian. Lähete keskussairaalaan lisätutkimuksiin ja aikaa odottelemaan.
Tästä päätöksestä tuli kyllä tytär, ja keskussairaalan hoitaja sai päivän parhaat naurut, kun kuuli noin lennokkaasta diagnoosista. Tarjosi kyllä ajan vaihtoa aborttiin, mutta kieltäydyin ja sillä on menty.
Ei ole pettänyt, vuosia mentiin ehkäisykapselilla. Esikoisen pikkuvauva-aikana ennen uutta kapselia hajosi kumi, tähän kävin hakemassa jälkiehkäisynapin.
Kuparikierukka petti. Toimi moitteettomasti 11 vuotta, kunnes tulin raskaaksi. Oli mennyt jotenkin sijoiltaan enkä ollut tuntenut sitä lainkaan, mitään kipuja, ohivuotoja yms ei ollut.
Kondomi on varmaankin se tavallisin pettäjä, sillä normaalissa käytössä sadasta kondomia käyttävästä parista tulee vuodessa 15-20 raskaaksi. Täydellisellä käytöllä näistä sadasta parista silti 2 tulee raskaaksi.
Tiesittekö, että sokerittomien karkkien syöminen vie yhdistelmäehkäisypillereiltä ehkäisytehon. Näin käy vaikka varsinaista ripulia ei tulisikaan! Ohutsuoli menee sekaisin makeutusaineista ja imeityminen häiriintyy.
Taas näitä taivastelijoita: Kun minulle ei ole sattunut, miten on mahdollista että muille sattuu...
Hohhoijaa...
Kortsun kanssa voi käydä miten vain. Kännissä touhuilua en uskalla edes kuvitella.
Ei ole pettänyt. Olen käyttänyt kondomia, e-pillereitä ja minipillereitä.
Olen myös ollut käyttämättä mitään ehkäisyä yli kymmenen vuotta ja sekin keino on osoittautunut yhtä tehokkaaksi.
Kondomi. Meinaatko ap että ehkäisyn pettämisiä tarvitaan sata ennen kuin voi tulla raskaaksi? Kyllä siihen kuule riittää ihan yksikin kerta, vaikka teillä ei olisi onnistunut kolmen kerran jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Minun lääkäri, terveyskeskuksessa, oli niin varma, että endometrioosi estää raskauden ja hän kehotti jättämään pillerit tämän takia pois. Kysyin vielä erikseen, että onko tosiaan näin ja lääkäri vahvisti asian. Lähete keskussairaalaan lisätutkimuksiin ja aikaa odottelemaan.
Tästä päätöksestä tuli kyllä tytär, ja keskussairaalan hoitaja sai päivän parhaat naurut, kun kuuli noin lennokkaasta diagnoosista. Tarjosi kyllä ajan vaihtoa aborttiin, mutta kieltäydyin ja sillä on menty.
Älä viitsi trollata tällaisella asialla. Lääkäri ei koskaan ehdota tuollaista, varsinkaan kun pillerit auttavat endoon..
Pillerit toiminut tähän mennessä aina. Otan ne kylläkin aina tunnilleen.
Ei ole koskaan pettänyt. Syön pillereitä ja joka laatasta unohdan ottaa 2-3.
Ehkäisykapselit. Mutta ne oli niitä ensimmäisiä eli nekin on varmaan parantuneet.
Kondomi ja imetys synnytyksen jälkeen, kai. Vieläkään en tiedä miten lapsi sai alkunsa kun en muista että seksiä olisi ollut kuin kerran anaaliin sinä raskautumisaikana. Kun on paska tuuri niin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi trollata tällaisella asialla. Lääkäri ei koskaan ehdota tuollaista, varsinkaan kun pillerit auttavat endoon..
Miksei ehdottaisi. Osalla gyneistä ei ole hajuakaan naisen anatomiasta ja satuilevat mitä sattuu kunhan saavat potilaan ulos vastaanottohuoneesta.
Mulla on pettänyt kolmesti minipillerit, kerran kuparikierukka ja kerran sterilisaatio.
Vasta vuosia myöhemmin multa on löytynyt suolistosairaus joka on todennäköisesti vaikuttanut noiden minipillereiden imeytyvyteen. Näistä seurauksena yksi lapsi ja kaksi keskenmenoa. Kuparikierukka oli luistanut pois paikoiltaan, raskaus oli alkanut mutta alkio oli kiinnittynyt osittain kierukan ja kohdunkaulan päälle ja meni siis kesken. Sterilisaation jälkeen toinen klipsi irtosi lähes saman tien. Seurauksena lapsi. Lisäksi suunnitellusti kaksi lasta.
Ja ainiin, ensimmäisellä kerralla kun kondomi hajosi, minulla oli myös pillerit. Sen jälkeen ei olisi maailmanloppu, vaikka olisinkin tullut raskaaksi, mutten tullut.
Ap