Mies kiukuttelee lähes päivittäin
Alan olla todella kyllästynyt tähän. Tosi usein on jo aamulla herätessä pahalla tuulella ja koko päivä menee hermoillessa eri asioista. Eniten harmittaa meidän pienten lasten puolesta. Jos on vaikka menossa lasten kanssa ulos niin se on miehen osalta pelkkää kiukuttelua, kiroamista ja vaatteiden heittelyä jos pukeminen ei onnistu. Koita tässä sitten opettaa uhmaikäiselle lapselle että tavaroita ei saa heitellä ja kiroilukaan ei pienen lapsen suusta kuulosta kovin kivalta. Auta armias jos jossakin pitää olla lasten kanssa tiettyyn kellonaikaan, siihen joudun tsemppaamaan itseäni etukäteen etten hermostu siihen kun mies vinkuu ja hermoilee jos ei olla puolta tuntia ennen paikalla. Ja sitten kiukkupäivinä se yleinen tunnelma kotona on todella kireä, ja odotan kokoajan milloin mies hermostuu. Kokoajan pitää kiroilla jos joku ei onnistu tai joku tavara vaikka tipahtaa kädestä. Tavaroiden heittelyä on myös paljon. Ja vaikka kuinka oon pyytänyt vähentämään kiroilua lasten kuullen niin ei ilmeisesti ole mitenkään mahdollista. Ja esim. nukuttaminen on välillä sitä että jos nukkumaan ei rueta suosiolla niin mies tupisee esim. "tainnutan sut tällä kirjalla" tms. Onneksi vanhin lapsikin on niin pieni että ei ihan ymmärrä mitä sellainen tarkoittaa.
Mitä tässä voi tehdä? Tätä on jatkunut jo kauan ja useamman kerran olen tästä koittanut puhua, mutta mitään muutosta ei näytä tulevan. Olen lasten kanssa kotona ja mies käy töissä, ja loma-ajat on täyttä painajaista kun mies kiukuttelee ja on vihainen suurimman osan lomasta. Jouluakaan en jaksa odottaa kovin innolla vaikka yleensä rakastan joulua.
Kommentit (22)
Tavaroiden heittely ja raivoaminen on henkistä väkivaltaa.
Yllättävän moni mies on tuollainen pikku poika, en tajua mistä se johtuu. Aina kitisemässä. Pitäisi kai pistää ulkoruokintaan tai ullakolle miettimään käytöstään.
Vähän samantapaista täällä, en osaa silti auttaa, meillä on erosta jo puhuttu :( .
Älä vaan erehdy tekemään lisää lapsia sen raivopään kanssa. Ala suunnittelemaan eroa ja Valmistamaan itseäsi siihen. Milloin miehestä tuli tuommoinen ,vai menitkö naimisiin sen hullun kanssa.
Ehkä hänellä on burn out.
Kaipaisi lepoa työn vastapainoksi, joten voi mennä hermo, jos kotona ei saa hetkenkään rauhaa.
Oletko kysynyt, että miten hän voi ja jaksaa? Jaksaako töissä, onko siellä harmeja?
Miksi miehen pitää olla joku sankari, joka ei saa ikinä väsyä?
Siis toki pitää osallistua lasten kanssa ja suoda ap:lle hiukan vapaita hetkiä - mutta hän tarvitsee niitä myös.
No lopeta pihtaaminen, tottakai mies kiukuttelee, jos et anna hänelle lämpöä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hänellä on burn out.
Kaipaisi lepoa työn vastapainoksi, joten voi mennä hermo, jos kotona ei saa hetkenkään rauhaa.
Oletko kysynyt, että miten hän voi ja jaksaa? Jaksaako töissä, onko siellä harmeja?
Miksi miehen pitää olla joku sankari, joka ei saa ikinä väsyä?
Siis toki pitää osallistua lasten kanssa ja suoda ap:lle hiukan vapaita hetkiä - mutta hän tarvitsee niitä myös.
Tiedän että on väsynyt mutta niin olen minäkin, henkisesti ja fyysisesti, sillä kotiäidin elämä on todella kuluttavaa. Varsinkin kun vauvan kanssa pitää olla kokoajan saatavilla, myös yöllä. En silti käyttäydy samalla tavalla. Tottakai saa väsyä mutta tarviiko sillä tehdä muun perheen elämästä h*lvettiä? Täällä ne "vapaat hetket" on suurimmaksi osaksi sitä että "vapaalla" oleva siivoaa tai tekee ruokaa kun toinen on lasten kanssa. Toki lastenkin kanssa voi joitain kotitöitä tehdä, mutta se on hankalaa kun uhmaikäinen saattaa satuttaa vauvaa joten on vahdittava kokoajan. Olen kyllä miehelle yrittänyt ehdottaa että jos haluaisi joskus tehdä jotain, nukkua pidempään tms, mutta ei oikein halua kuitenkaan ottaa niitäkään vastaan. Sitäkin yritän hokea että nyt on lasten kanssa raskain vaihe ja pian on jo helpompaa, mutta ei auta.
"Tainnutan sut tällä kirjalla..."
Herranjestas ap, etkö tajua että tämä on suoranainen t*ppouhakus? Hän toteuttaa vielä tämän, juokse ja pelasta lapset!!!!
Kyllästynyt pentuihin ja kotileikkeihin. Haluaisi pois.
Ottakaa siivooja ja välillä lastenhoitaja, jos vaan suinkin taloudellisesti mahdollista.
Meillä tuo kiukkuaminen jäi jotenkin päälle pikkulapsiajan jälkeenkin. Mies ei osannut lopettaa eikä suostunut myöskään lääkäriin tai terapioihin yksin tai yhdessä. Kun kaikki lomatkin alkoi mennä pilalle siksi, kun yksi vaan mököttää, vaikka voitaisiin nauttia lomasta, otin lopulta eron. Tästä on nyt jo viisi vuotta ja en ole katunut kertaakaan.
Pakota se testosteronitestiin. Minä jättäisin tämän "kiltin" miehen, ellei muutosta tule.
Mun mies käyttäytyi noin ja diagnoosi oli vaikea masennus. Nyt 2,5kk lääkityksen aloittamisesta, on ihan muuttunut mies.
Tosin, jos tuohon ei mitään syytä ole, eikä mies halua apua hakea niin minusta ainoa vaihtoehto on pelastaa lapset ja lähteä.
Joo. Miksi ihmeessä kulutat ainutkertaista elämääsi yhtään enempää tuollaisen kumppanin kanssa? Jos ei se itse halua muuttua, sitä ei tapahdu. Ei nyt eikä ensi vuonna. Ota totuus vastaan vaikka se kirpaisee ja lähde. Jo vuoden kuluttua ihmettelet, mikset tehnyt päätöstä aikaisemmin. Nimim. kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
"Tainnutan sut tällä kirjalla..."
Herranjestas ap, etkö tajua että tämä on suoranainen t*ppouhakus? Hän toteuttaa vielä tämän, juokse ja pelasta lapset!!!!
Ei nyt sentään. Näin on sanonut vain todella väsyneenä, enkä usko että oikeasti niin tekisi.
Koitan nyt saada miehen hakemaan jotain apua. Osaa kuitenkin olla myös mitä parhain ja rakastava isä lapsille silloin kun ei kiukuttele, joten en ihan äkkiä halua erota. Mutta lasten parasta ajatellen tietenkin; jos muutosta ei pian tapahdu niin kaikkien kannalta on parempi miettiä erilleen muuttoa.
Vierailija kirjoitti:
No lopeta pihtaaminen, tottakai mies kiukuttelee, jos et anna hänelle lämpöä.
Lapset on jo tehty, mihin sitä seksiä enää tarvitsee?
JSSAP