Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä teen mun jatkuvan syövänpelon kanssa? :/

Vierailija
24.11.2019 |

Kysymys otsikossa.

Mulla on nyt about 4vuotta ollut kauhea pelko siitä, että saan rintasyövän tai imusolmukesyövän. Olen ravannut lääkärissä ja esim. rinnat ultrattu moneen kertaan. Olen yrittänyt välttää itseni tutkimista ja räpläämistä mutta aina vahingossa "löytyy" kaikenmaailman patteja.

Viimeksi tammikuussa olin rintojen ultrassa ja silloin löytyi vain pieniä nestekystia. Kysyin lääkäriltä ihan tuskastuneena, että miten rinnat kuuluu tutkia, koska löydän sieltä aina kaikkea outoa. Hän käski välttää liiallista kaivelua ja painelua. Eilen raavin saunassa rintalastaa ja vahingossa käsi osuin rintaan ja PAM taas siellä tuntui patti. Rintani ovat todella pienet ja hyvin tiiviit. Olen alle 30 ja lähisuvussani ei ole rintasyöpää.

Netissäkin lukee vain, että kaikki patit täytyy aina tarkistaa lääkärillä. Mun rinnat on täynnä kaikenmaailman patteja ja kystiä, pehmeitä ja kovia. :(

Tää on ihan kauheeta. Mulla on ahdistuneisuushäiriö ja pakko-oireinen häiriö ja nää tietty vaan lietsoo tämmöstä hypokondriaa.

Vertaistukea? En voi ravata kaikkia patteja aina näyttämässä. :(

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä vaikuttaa todella elämääni, koska mulla on koko ajan pelko taustalla, että mitä jos kaikki ei olekaan hyvin. Mitä jos kaikki hyvä ja turvallinen romahtaa kohta?

Olen kokenut tällaisen romahduksen monta kertaa lapsena (en sairauksien osalta). 

ap

Vierailija
2/26 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täysin sama tilanne. Ensin ravasin jatkuvasti rinta ultrassa. Sitten aloin pelätä kaikkia sairauksia. Nyt olen todella ahdistunut jo heti aamusta. Käyn lääkäreillä, rahaa menee ja se kaikki tutkiminen lisää sitä ahdistusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitakaa paremmin sitä sairautta mikä on, eli pakko-oireita ja ahdistuneisuutta.

Vierailija
4/26 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on täysin sama tilanne. Ensin ravasin jatkuvasti rinta ultrassa. Sitten aloin pelätä kaikkia sairauksia. Nyt olen todella ahdistunut jo heti aamusta. Käyn lääkäreillä, rahaa menee ja se kaikki tutkiminen lisää sitä ahdistusta.

Olen menossa viisaudenhampaiden poistoon ja minulla on ensiviikolla hammasröntgen. Olen siitäkin ihan paniikissa; mitä jos minulla on leuassani syöpä.... Jossain luussa....

ap

Vierailija
5/26 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitakaa paremmin sitä sairautta mikä on, eli pakko-oireita ja ahdistuneisuutta.

Olen käynyt vuoden terapiassa ja myös psykologilla. Mutta ei se oikein auta, että ne sanoo, että yritä olla ajattelematta asiaa ja syöpiinhän on hyvät hoidot nykyään jne...

ap

Vierailija
6/26 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lääkkeet!

Vierailija
7/26 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt vuoden terapiassa ja myös psykologilla. Mutta ei se oikein auta, että ne sanoo, että yritä olla ajattelematta asiaa ja syöpiinhän on hyvät hoidot nykyään jne...

ap

Syötkö lääkkeitä? Kyllä tuon tason oireisiin jo kannattaa kokeilla. Eikö ole suositeltu vai etkö vaan suostu niihin?

Vierailija
8/26 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

vaihda uuteen, kun ei ole auttanut. hänellä voi olla uutta näkökulmaa tähän. vaikka saisit rintasyövän, siihen harvemmin kuolee.

Vierailija
9/26 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Syötkö lääkkeitä? Kyllä tuon tason oireisiin jo kannattaa kokeilla. Eikö ole suositeltu vai etkö vaan suostu niihin?

en ole syönyt. pelkään myös sosiaalisia tilanteita ja niihin mulle kirjoitettiin propralia. en uskaltanut syödä sitäkään, kun luin, että se on suosittu itsemurhalääke. Pelkään, että pimahdan ja vedän kourallisen kerralla. Myös masennuslääkkeistä olen kuullut, että ne ovat poistaneet ahdistuksen-> kuolema ei ahdista-> helpompi tappaa itsensä. Eikös ole typerää, että pelkään syöpää (kuolemaa) ja sitten mietin, että mitä jos tapan itseni :D

Terapiaa tarvisin varmaan lisää. 

ap

Vierailija
10/26 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni syövän ja sairauksienpelko lähti sillä, että minulta löydettiin aivolisäkkeestä kasvain. Olin lapsesta saakka hysteerisesti pelännyt aivokasvainta ja jostain syystä sitten tuo sairastuminen rauhoitti.

Vierailija
11/26 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedosta se, että jokaisessa meissä syntyy jatkuvasti syöpäsoluja, jos riittävän tarkoin tutkitaan. Silti monet elävät 100-vuotiaiksi. Terve elimistö tappaa syövän alut. Olet syöpäpropagandan ja pelottelun uhri. Tiedäthän, että syöpä on loistava bisnes lääketeollisuudelle ja erinomaisesti markkinoitu. Tuo stressaaminen asiasta on vaarallisempaa terveydellesi kuin syöpäsolut. Ja lakkaa tutkimasta niitä rintojasi, jos kerran koko ajan löydät jotain. Et kuulu edes mihinkään riskiryhmään. Mammografiakaan ei ole kovin terveellistä.

Vierailija
12/26 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut työstämään päätäsi.

Sitten sulla on syöpä jos on ja se joko paranee tai ei. Se et pelkäät ja hössötät ei sitä muuta mihinkään. Eli kun ei todettu syöpää niin anna olla.

Vierailija
13/26 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni syövän ja sairauksienpelko lähti sillä, että minulta löydettiin aivolisäkkeestä kasvain. Olin lapsesta saakka hysteerisesti pelännyt aivokasvainta ja jostain syystä sitten tuo sairastuminen rauhoitti.

olen kuullut tämän, että oma vakava sairaus vie kuoleman ja sairauksienpelon. 

ap

Vierailija
14/26 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota rennosti ja sairastu syöpään sitten kun sen aika on.

Vierailija
15/26 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedosta se, että jokaisessa meissä syntyy jatkuvasti syöpäsoluja, jos riittävän tarkoin tutkitaan. Silti monet elävät 100-vuotiaiksi. Terve elimistö tappaa syövän alut. Olet syöpäpropagandan ja pelottelun uhri. Tiedäthän, että syöpä on loistava bisnes lääketeollisuudelle ja erinomaisesti markkinoitu. Tuo stressaaminen asiasta on vaarallisempaa terveydellesi kuin syöpäsolut. Ja lakkaa tutkimasta niitä rintojasi, jos kerran koko ajan löydät jotain. Et kuulu edes mihinkään riskiryhmään. Mammografiakaan ei ole kovin terveellistä.

Juu en kuulu riskiryhmään (en ikäni puolesta, enkä myöskään juo tai polta ja olen hoikka)

Tiedän, että syöpäsoluja on ja immuunijärjestelmä yleensä hoitaa ne pois, ennenkuin ehtivät kunnolla kehittyä. Mammossa en ole käynyt vaan ultrassa (alle 30vlle ei tehdä mammoa).

ap

Vierailija
16/26 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niissä rinnoissa on joka tapauksessa kaiken maailman patteja, niin sellaisen löytyminen ei ole mitään uutta. Voit tarkistuttaa rintasi säännöllisin väliajoin (kerran vuodessa max, ettet koko ajan siellä ramppaa), ja siinä välillä lakkaat murehtimasta. Jos joskus käy niin että löytyykin kasvain, se leikataan sitten pois. Anna vastuu terveydenhuollolle tässä.

T: rintasyövän sairastanut

Vierailija
17/26 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä kuvittelet että me voidaan auttaa, jos ei ammattilaisetkaan ole osannut? Syö niitä lääkkeitä, sitä varten ne on. Ja jos syöpä tulee, se tulee, et sä sitä pelolla saa estettyä.

Vierailija
18/26 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se taitaa olla ihan tilastollinen fakta eikä pelkkää propagandaa, että syöpään sairastuu yhä useampi, jopa joka toinen. Siis sellaiseen ihan vaaralliseen, kokonaiseen syöpään. Siinä olet oikeassa että ylenmääräinen stressi vain pahentaa syövän riskiä heikentämällä immuniteettia.

Vierailija
19/26 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos niissä rinnoissa on joka tapauksessa kaiken maailman patteja, niin sellaisen löytyminen ei ole mitään uutta. Voit tarkistuttaa rintasi säännöllisin väliajoin (kerran vuodessa max, ettet koko ajan siellä ramppaa), ja siinä välillä lakkaat murehtimasta. Jos joskus käy niin että löytyykin kasvain, se leikataan sitten pois. Anna vastuu terveydenhuollolle tässä.

T: rintasyövän sairastanut

Tässä astuukin kuvaan kaikki uutisointi: "Tutki rintasi" "kaikki patit näytettävä lääkärille AINA" "pirkko-liisa oli 25 kun sairastui rintasyöpään". Ahdistaa ihan hirveästi!

Vaikka yritän ajatella, että tämmöiset mun rinnat nyt vaan on niin sitten tulee uutisia, jotka estävät kaiken järkeilyn.

ap

Vierailija
20/26 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun kannattaa miettiä asiaa joltakin muulta kantilta.

Miksi pelkäät sairastumista ja kuolemaa? Ne ovat realistisesti katsoen täysin normaali osa ihmisen elämää.

Koetko elämäsi erityisen arvokkaaksi ja tärkeäksi, kun pelkäät kuolevasi jo nuorena?

Vai onko kuolemaan, sairauteen ja lääkärissä juoksemiseen keskittyminen tekemistä, jolla perustelet sitä että pelkäätkin itse asiassa elämistä?

Mitä jätät elämässäsi tekemättä kun keskityt pelkäämiseen ja turhissa tutkimuksissa ravaamiseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä