Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?
Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.
Kommentit (1698)
Osaisiko joku kertoa syyn miksi sitä liukuovea pitää jyrisyttää auki ja kiinni. Mulla se aina auki, jo sen metelin takia.[/quote]
Minä ainakin "jyrisytän auki ja kiinni" ihan vaan sen takia että voin tehdä niin. Oletko miettinyt syytä miksi siinä on se "liuku"mahdollisuus? Onhan niitä avohyllyjäkin olemassa ettei tarvitse pitää auki.
Kaikki kuuluu kun seinät on kuin paperia, varsinkin jos ei ole mattoja, sopeudu tai muuta metikköön. Ihan h*lvetin ahdistavia noi kerrostalokopit.
Niin, elämä on valintoja. Voi valita, hankkiiko omakotitalon ja saa siihen kaupantekijäisinä hullun naapurin, joka vainoaa jokaisesta pikkuasiasta, mitä siinä pihallasi yrität tehdä. Yritän tällä nyt vain sitä sanoa, että ei okt tee elämästä autuutta poikkeuksetta. Eikä kt/rt elämästä helvettiä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, elämä on valintoja. Voi valita, hankkiiko omakotitalon ja saa siihen kaupantekijäisinä hullun naapurin, joka vainoaa jokaisesta pikkuasiasta, mitä siinä pihallasi yrität tehdä. Yritän tällä nyt vain sitä sanoa, että ei okt tee elämästä autuutta poikkeuksetta. Eikä kt/rt elämästä helvettiä.
Voi myös valita niin ettei ole naapureita vittuiluetäisyydellä...
Ratkaisu on betoni sekä skitsot naapurit yllä alla sekä sivulla
Minäkin ihmettelin aikani, että mitä ihmettä ne naapurit taas jymistelevät ja jyskäävät sen flyygelinsä kanssa. Kunnes tajusin että alakerran autotallien oviahan siellä paiskotaan.
shamaanirumpu on myös hyvä harhojen karkottamiseen,ne on erityisen häiritseviä yöllä kun on hiljasta
en tykkää kun aamulla paiskotaan ovia,tulee levoton olo ja saattaa itkettää
Kerrostaloasuntoni 70-luvulta on suhteellisen rauhallinen, hyvin vähän kuuluu naapureista ääniä. Sen olen huomannut, että hyvin tyhjä asunto kaikuu ja äänetkin kuuluvat selvemmin, esim. muuttopäivinä voi kuulua puhekin läpi, vaikka ei enää sen jälkeen. Itse tiedostan olevani kanta-astuja ja koetan tassutella mahdollisimman varovasti, etteivät alakertalaiset kärsisi. Olen tietoisesti sisustanut niin, että on paljon muhkeasti pehmustettuja huonekaluja, mattoja koko lattian alalta, ryijyä, kirjahyllyä jne, jolloin kalustus imee ääntä. Naapureiden mukaan meiltä ei ole kuulunut häiritseviä ääniä, vaikka välillä olen sitä pelännytkin.
Marmorikuulan tms tapainen ääni kuuluu vesiputkista, vedenpaineen vaihtuessa. Katsokaa youtubesta 'marble floor water' löytyy kivoja juttuja
lisäys edelliseen, kuulin näitä ääniä öisin 1980-luvulla. Tuli mieleen, kun alakerran naapuri valittaa, että kissani pyörittää palloa öisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on ihmetyttänyt se ääni yläkerrassa, kun jokin pieni ja kevyt esine putoaa lattialle ja tämä toistuu monta kertaa peräkkäin. En osaa kuvitella mitä siellä pudotellaan ja miksi.
Voisiko olla kissa tai koira, joka noutaa jotain esinettä?
vesiputket valittaa, vedenpaineen paineen vaihtelua, ei ole kissa
Minä teen sen ärsyttääkseni aloittajaa.
Minulla on onneksi rauhallisia naapureita, harvoin on kuulunut juhlinnan ääntäkään. Ainoastaan sitä hiukan ihmettelen, miksi ulko-ovi on paiskattava kiinni voimalla. Itse pyrin laittamaan kiinni ilman räikettä, sitten vain varmistan vielä painamalla, että ovi varmasti meni kiinni. Mutta ei tuo paiskominenkaan minua varsinaisesti häiritse.
oma naapurini on parveketupakoitsija, joka ei välitä siitä mitä tupakointinsa muille aiheuttaa, koska hänellä on oikeus tupakoida parvekkeella.
Samaan aikaan hän valittaa miten metelöidään eikä hän saa nukuttua. Että kun ihmiset eivät ota yhtään toisia huomioon ja häntä häiritään. :D
Tässä talossa ei oikeastaan metelöidä. Vain tuo tuapkoiva naapuri pitää kotoaan bileitä parin viikon välein, joissa riekkuvat pitkin yötä ja huutelevat parvekkeelta muille pihalla olijoille. Ne äänet, joisa hän häiriintyy, on yleensä ihan normaaleja ääniä: joku avaa oven ja menee rappukäytävään, kellarin ovi, alaovi, joku yskii jossain, jonkun kaapin ovi menee äänekkäämmin kiinni jne. Tämä on oikeasti rauhallinen rappu, tuota naapuria lukuunottamatta
Vierailija kirjoitti:
Minua on ihmetyttänyt se ääni yläkerrassa, kun jokin pieni ja kevyt esine putoaa lattialle ja tämä toistuu monta kertaa peräkkäin. En osaa kuvitella mitä siellä pudotellaan ja miksi.
se on miun kissa :)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on onneksi rauhallisia naapureita, harvoin on kuulunut juhlinnan ääntäkään. Ainoastaan sitä hiukan ihmettelen, miksi ulko-ovi on paiskattava kiinni voimalla. Itse pyrin laittamaan kiinni ilman räikettä, sitten vain varmistan vielä painamalla, että ovi varmasti meni kiinni. Mutta ei tuo paiskominenkaan minua varsinaisesti häiritse.
oma ulko-oveni ei mene kiinni kuin painamalla, mutta silti siitä kuuluu aika voimakas ääni (naapurini joskus valitti, että paiskon oveani kiinni, isännöinti kävi katsomassa ja totesi että ei paisko, tästä ovesta vain lähtee hieman voimakkaampi ääni). Jos paiskaisin oman oveni kiinni, se ei menisi kiinni, vaan kimmoaisi takaisin auki (kokeiltiin sitäkin). Jotkut ihmiset vain ovat ääniherkempiä ja ehkä kiinnittävät liikaa huomiota ympäristön ääniin niin asiat tuntuvat kovaäänisimmitä mitä oikeasti ovatkaan. (tämä ei ollut rivienväliviittaus tai vihjailu kirjoittajan suuntaan, jota lainasin)
Oletko varma ettei ne äänet vaan kuuluisikin pääsi sisäpuolelta, eikä ulkopuolelta ?
Minä epäilen että lemmikit pitää ääntä. Esim. kissa tai koira hyppii sohvalle ja sohvalta alas ja leikkii jollain pyörivällä lelulla.
Huh onneksi itsellä okt niin ei melu vaivaa.
Alueella ihana porvarillinen charmi ja rauha.
Elämä totisesti ON VALINTOJA.
Tosiaan jopa etelä suomesta saa taloja 50 000 ... 200 000 e, miksi siis tuhlata kerrostalokopperoon 250 000...500 000 e?!