Missä helsingin alueilla et uskaltaisi liikkua?
Kommentit (25)
En keksi yhtään paikkaa. Missä alueella vaan voi sattua jotain jos on sattuakseen. Ehkä yöllä ei ihan joka paikkaan kannata mennä, sellaisiin paikkoihin missä on humalaisia tai narkkeja ym. Olen syntyperäinem stadilainen.
Öiseen aikaan tietyt juna-asemat ovat hieman ikäviä. Malminkartano, Kannelmäki lähinnä tulee mieleen.
Mutta en nyt sanoisi, etten uskaltaisi. Välttelen kuitenkin.
Päiväsaikaan kaikkialla on turvallinen tuntu minulla.
Yöllä paikoissa joissa ei kulje muita. Päivällä missä vain.
Olen nainen.
Tuli mieleen, että miehille on varmaan vaarallisempia paikat joissa on ihmisiä ja naisille taas paikat joissa ei ole ihmisiä.
Vuosaari, Kontula, Itäkeskus...noh missä nyt voit havaita väreilevää rikkautta.
Meinasin vastata, ettei sellaista aluetta ole, mutta sitten tuli mieleen, että yöllä pimeässä en oikaisisi Kaisaniemenpuiston läpi.
N45
Juna-asemat ja puistot on pimeällä sellaisia että naisena en niihin yksin halua mennä. Kampin seutu myös nykyään vastenmielinen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vuosaari, Kontula, Itäkeskus...noh missä nyt voit havaita väreilevää rikkautta.
Ihan rauhassa olen saanut näillä alueilla kulkea. Siellä taas joku ”Itä-Helsinki -asiantuntija” vauhdissa. Tuskin edes käynytkään.
Kaikki hiljaiset alueet, missä ei liiku muita ihmisiä.
Me asumme Itiksen lähellä. Ei ikinä minkään valtakunnan ongelmaa.
Pikku-Huopalahti sen sijaan olo vastenmielinen päivälläkin. Pakko siirtää siwltä toimisto pois.
Vierailija kirjoitti:
Meinasin vastata, ettei sellaista aluetta ole, mutta sitten tuli mieleen, että yöllä pimeässä en oikaisisi Kaisaniemenpuiston läpi.
N45
En minäkään enää. Nuorena oikaisin kun asuin Hakaniemessä ja tuli korkkareissa jostain ravintolasta. Onnekseni en nähnyt ketään. Enää en uskaltaisi. N50
Puistot. Voi joutua rikastetuksi.
Vierailija kirjoitti:
Pikku-Huopalahti sen sijaan olo vastenmielinen päivälläkin. Pakko siirtää siwltä toimisto pois.
Vai niin?
Toisin kuin sinulla, niin minulla oikeasti on työpaikka Pikku Huopahadessa. Osaa siis myös kirjoittaa paikan oikein -- ei väliviivaa.
Rauhallinen ja siisti alue. Ei yhtä tupakan stumppia ole.
Vierailija kirjoitti:
Kannelmäki on kuin asuisi lähi idässä.
Kaaressa on ainakin kiva shoppailla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai niin?
Toisin kuin sinulla, niin minulla oikeasti on työpaikka Pikku Huopahadessa. Osaa siis myös kirjoittaa paikan oikein -- ei väliviivaa.
Mikä on Pikku Huopahade? Jos nyt kirjoittamistaidoilla kerskutaan...
Vierailija kirjoitti:
Toimistoomme murtauduttiin kahdesti, ovea ei voinut koskaan pitää sekuntiakaan auki tai sisään tunki hämäräjengiä, vastapäisessä puistossa poltettiin auto ja viereisessä ravintolassa ammuskeltiin ja tapeltiin. Ja joka päivä käytiin kokeilemassa autot, jos lukko olisi jäänyt auki.
Tarkennuksena äskeiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai niin?
Niin, osaatko kirjoittaa 🤔
Rautatieaseman kiskoilla. Saattaisin joutua lytistetyksi eikä se olisi mukavaa.
Kannelmäki on kuin asuisi lähi idässä.