Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Liivijengiläisen vaimo:"silloin on kaikki hyvin kun mies makaa sohvalla ja komentelee

Vierailija
24.11.2019 |

Tä? Kertoo olevansa vanhan koulukunnan naisia. En usko, että ne vanhan koulukunnan naiset nautti nyrkin ja hellan välissä olosta, vaan piian rooli tuli sen vanhan yhteiskunnan suhtautumisesta naiseen vähäisempänä ja sallittakoon tässä yhteydessä, tyhmempää osapuolena. En voi käsittää miten nainen, jolla on lapsia, sallii miehensä huo...ttelevan? Miltä lapsesta tuntuu? Tiedän että tässä on yksi termi lauseesta, mutta ei se asevelikään nyt sivistyksestä kerro. Tämä vahvistaa stereotypiaa liivijengiläisen naisista. Mies tekee mitä vain, nainen kokkaa, pitää päänsä kiinni ja odottaa miestään kotiin.

Kommentit (166)

Vierailija
141/166 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies lähti "parille kaljalle" ja usein venähti monen päivän reissulla. Puhelin kiinni, liiviläisten naisilla soittorinki, jossa infottiin, jos herrat oli nähty jossain. Huoli helpotti, kun siitä sai tietää, että kunnossa on. Siinä se on toisiaan kunnioittavan parin esimerkkitoimintaa. Nainen ei saanut mennä sinne poikain kerholle katsomaan onko mies siellä. Jos soitti niin sanottiin, että ei oo näkynyt. Vaikka oli siellä ryyppäämässä. Kenen mielestä tämä on hienoa?

Lätkäloven bandiittiversio = prätkälove.

Samaa puppua.

Vierailija
142/166 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta johon kiinnitin huomiota oli kuvaus jengin sosiaalisista piireistä.

Se nimittäin kuulosti hyvin samalta kuin muutkin sosiaaliset piirit jotka avautuvat pariutumisen myötä. Se voi olla musapiirit joissa biletetään starojen kanssa ja saadaan VIP-lippuja, bisnespiirit joissa päästään varakkaiden ja mieleinkiintoisten ihmisten seuraan, jne. Tai bikerjengi jossa miehet ovat isoja ja rumia eli vahvoja.

Jostain syystä tämä on naisten erityispiirre. En muista koskaan kuulleeni miehen ihastunee siihen millaisiin piireihin hän pääsi naisensa ansiosta tai kuinka ihmeellinen nainen tämän vuoksi on. Tämä opettaa että sosiaalinen asema on osa miestä, joka tekee hänestä mielenkiintoisemman.

Siinä onkin yksi motivaattori lisää. Mitä olen pärinäjengiläisiä tavannut, niin siellä on aika paljon heppuja jotka olisi melko avuttomia naisten kanssa ilman liivejä. Sovinismi ilman voimaa ei naisiin iske.

Kyllä miehetkin ihan mielellään rantautuu jonkun naisen perässä kuuluisuuksien pariin. Eivät ehkä myönnä sitä noin suoraan. Sosiaaliset piirit on kivoja jos on sosiaalinen, mutta allekirjoittanutkaan ei sitä ole.

Aina on haaveiltu rikkaan isin tyttäristä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/166 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokin siinä kaidan polun vieressä kulkevassa kivisessä ja karussa taipaleessa kiehtoo ja olen itsekin sillä taipaleella kulkenut ja reissussa rähjääntynyt. Mulla oli vuosikausia kaksi eri elämää. Toiseen niistä liittyi keskiluokkainen elämä, yliopisto-opinnot sekä työ ja toiseen liittyi rikollisuus, väkivalta sekä bilettäminen.

Se oli jollain tasolla mielipuolista touhua, koska arki ei tuntunut miltään ja koin suurta ulkopuolisuutta tavallisessa elämässä. Niin sanotut normaalit asiat tuntuivat vierailta ja monesti pyörittelin mielessä silmiäni, kun joku kertoi elämänsä "pikkumurheista", vaikka ymmärrän ja ymmärsin jo silloin kyllä, että jokaisen taakankantokyky on erilainen kuin myös elämäntilanne. Tiedän myös, että valinta on ollut omalla kohdallani tietoinen ja se, miten paljon olen menettänyt valintani takia on omaa vikaani.

Elän nykyään keskiluokkaista perhe-elämää. Mieheni ei ole entisistä ympyröistä mutta tarpeeksi läheltä, jotta ymmärtää mistä minä tulen ja hän ei hätkähdä, vaikka poliisi vielä pamahtaisi ovelle. Aina välillä pakenen edelleenkin "todellisuutta" ja tapaan vanhoja kavereitani. Ne ovat hyviä hetkiä ja tuovat hetkellisesti minulle sen tunteen, että koneisto ei ole minua nujertanut vaan olen vapaa. Lasten takia oli pakko muuttua, koska en halua, että he valitsevat samoin kuin minä tai tottuvat ajattelemaan, että tietynlainen elämäntyyli on normaalia.

Tuolla tyylillä normaaliarjesta juuri menee hohto. Ihminen oppii venyttämään rajojaan, eikä saa enää iloa pienistä asioista.

Kuulostaa adhd:lta tms.

Vierailija
144/166 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastenmielisiä tyyppejä molemmat.

Ihan samaa mieltä, tulisi mieleen se oulaisen kaupunginhallitus-muikkelin tuhma nimitys noille...

Vierailija
145/166 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näille naisille on todennäköisesti kotona opetettu, ettei heillä (ja naisilla yleensä) ole yhtään mitään arvoa. Hyvin usein näitä asioita on koettu jo lapsena, joten se tuntuu tutulta ja turvalliselta. Se on ihan sama mitä haluat, jos uskot päinvastaista. Jos sinulla ei ole ensimmäiseen 18 ikävuoteen ollut mitään arvoa, olet vain sivustakatsoja jonkun toisen elämässä niin onko se niin ihmeellistä että ihminen toimii kuten on aina toiminut, kuten hänet on kasvatettu.

Ei kukaan, jolla on hyvä itsetunto, hyväksyisi sitä että mies on toistuvasti kadoksissa monta päivää vaikka on sanonut menevänsä "parille". Puhelin kiinni ettei akka häiritse, kyllä siinä mies tekee harvinaisen selväksi kuinka paljon toista arvostaa. Mutta kun kotona on opetettu, että se on rakkautta että rakastamaansa ihmistä voi kohdella huonostikin. Kotona on opetettu, että nainen on olemassa vain palvellakseen miestään eikä hänen mielipiteillään ole merkitystä.

Hyvä kirjoitus

Vierailija
146/166 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se nimittäin kuulosti hyvin samalta kuin muutkin sosiaaliset piirit jotka avautuvat pariutumisen myötä. Se voi olla musapiirit joissa biletetään starojen kanssa ja saadaan VIP-lippuja, bisnespiirit joissa päästään varakkaiden ja mieleinkiintoisten ihmisten seuraan, jne. Tai bikerjengi jossa miehet ovat isoja ja rumia eli vahvoja.

Jostain syystä tämä on naisten erityispiirre. En muista koskaan kuulleeni miehen ihastunee siihen millaisiin piireihin hän pääsi naisensa ansiosta tai kuinka ihmeellinen nainen tämän vuoksi on. Tämä opettaa että sosiaalinen asema on osa miestä, joka tekee hänestä mielenkiintoisemman.

Siinä onkin yksi motivaattori lisää. Mitä olen pärinäjengiläisiä tavannut, niin siellä on aika paljon heppuja jotka olisi melko avuttomia naisten kanssa ilman liivejä. Sovinismi ilman voimaa ei naisiin iske.

Kyllä miehetkin ihan mielellään rantautuu jonkun naisen perässä kuuluisuuksien pariin. Eivät ehkä myönnä sitä noin suoraan. Sosiaaliset piirit on kivoja jos on sosiaalinen, mutta allekirjoittanutkaan ei sitä ole.

Aina on haaveiltu rikkaan isin tyttäristä.

Varmaankin näin.

Mutta sukupuolten välinen ero on siinä ettei rikkaus/asema tuo naiselle samanlaista sädekehää kuin miehelle.

Se rikas isi on bonus joka tulisi "kaupan" mukana, miehelle asema ja kaverit on osa miestä.

Vierailija
147/166 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ymmärrän että Old Ladyys houkuttee naisia. Eikös täälläkin usein naiset valita ettei ole kavereita, ei tukiverkkoa, on ihan yksin, ei saa apua jne.? Pyöräkerhossa saa tuota kaikkea eikä sen kerhon tarvitse olla yhden prosentin kerho.

No ainakin kaikki nuo nimelta tunnetut kerhot ovat nimenomaan prossakerhoja. Eri asia sitten joku Ypajan mopopojat, mutta siihen kuuluminen ei valttamatta tuo samaa statusta ja yhteenkuuluvuuden tunnetta. 

Mulle "tarjoutui" jokin aika sitten tilaisuus alkaa seurustelemaan prossakerholaisen (Satudara) kanssa. Oli kuulemma kyllastynyt "irtop*lluun" (lol) ja halusi "kunnon parisuhteeseen".

Vihjaili etta mulla olisi ihan tsemeja paasta old ladyksi, oli kovin ihastunut minuun ja oli armollisesti valmis jopa olemaan harrastamatta seksia kerholla hengailevien bimbojen kanssa, jos suostuisin hanen kanssaan seurustelusuhteeseen. :D 

No en sit suostunut... :D 

Vierailija
148/166 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, nainenhan ihan jo biologian takia pitää vahvasta ja alistavasta miehestä. Sen takiahan ne jänniksetkin saa naista. Ei tossa ole mitään ihmeellistä.

Näin se menee. Kun mies vähän ärähtää, niin heti valuu mehut reittä pitkin.

Tämä on itse asiassa totta, ainakin omalla kohdallani. Silti parin väkivaltaista suhdetta koettuani kuuntelen nykyisin korvieni väliä enemmän kuin jalkoväliäni, kun alkaa aggressiivista käytöstä ilmetä.

Vierailija
149/166 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rikollisjengeihin liityminen tarkoittaisi 100% todennäköisyydellä eroa tai ylipäätänsä naisettomuutta, niin tällaiset jengit alkaisi pikkuhiljaa hävitä. Sama on perheväkivallan kohdalla. Naisilla olisi hirveän paljon valtaa näihin asioihin, jos vaan olisi halua.

Tämä juuri. Jengiläisyys ja mopoiluestetiikka ylipäätään pitäisi nykyistä enemmän nähdä naurettavina ja säälittävinä julkisessa keskustelussakin. Mutta kun ei, ihaillaan tai hiljaisesti hyväksytään se kun joku haluaa nousta keinolla millä hyvänsä hallitsemaan muita. 

Vierailija
150/166 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi vi**u, kaikista näitä juttuja tehdäänkin lehteen.

Mulla tekee pahaa se, että varmasti moni jo tuollaisesta ukosta eropäätöksen tehnyt nainen lukee tämän ja alkaakin taas ajatella, että kyllä se Jupe sittenkin on hyvä ja rakastava mies, ja sitä pitää vaan ymmärtää. Että olenpas ollut ikävä tiukkapipo, mullahan on oikea kultakimpale kainalossa.

Vierailija
151/166 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen elää tavallaan, ei ole minun tehtäväni tuomita ketään

Eikö ole sinun asiasi?

Krp varoittaa: Kuka tahansa voi joutua rikollisten liivijengien uhriksi - ”Jos et itse pysty maksamaan, äitisi pystyy”

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d45658b-6ac6-49d8-a4f4-15fb8cadf428

Ahlgren sanoo, että käytännössä kuka tahansa voi joutua esimerkiksi kolariin, jossa toisena osapuolena on huumaantuneena ajava aseistautunut jengirikollinen.

Tämä on tosiaan kaikkien asia. Olisikin eri juttu jos liivijengit elisivät tosiaan omassa yhteiskunnassaan kuten vaikka joku omavaraistaloutta pyörittävä porukka jossain metsän keskellä. Mutta kun ei, haluavat vaan päästä helpolla ja haluavat lisäksi muiden palvovan. 

Vierailija
152/166 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istuin kerran sattumalla terassilla parin mopojengiläisen kanssa samassa pöydässä. He eivät edes katsoneet minuun päin ja puhuivat minulle vain miespuolisen kaverini kautta (jota luulivat poikaystäväkseni) koska olen nainen. Ja tämä tapahtui siis 2000-luvulla.

Juuri tuon vuoksi eivät puhuneet sinulle suoraan. He kunnioittavat toisen miehen naista. Jos eivät olisi pitäneet sinua hänen omaisuutenaan, olisivat voineet puhua ja kohdella miten vain.

Vierailija
153/166 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ymmärrän että Old Ladyys houkuttee naisia. Eikös täälläkin usein naiset valita ettei ole kavereita, ei tukiverkkoa, on ihan yksin, ei saa apua jne.? Pyöräkerhossa saa tuota kaikkea eikä sen kerhon tarvitse olla yhden prosentin kerho.

No ainakin kaikki nuo nimelta tunnetut kerhot ovat nimenomaan prossakerhoja. Eri asia sitten joku Ypajan mopopojat, mutta siihen kuuluminen ei valttamatta tuo samaa statusta ja yhteenkuuluvuuden tunnetta. 

Mulle "tarjoutui" jokin aika sitten tilaisuus alkaa seurustelemaan prossakerholaisen (Satudara) kanssa. Oli kuulemma kyllastynyt "irtop*lluun" (lol) ja halusi "kunnon parisuhteeseen".

Vihjaili etta mulla olisi ihan tsemeja paasta old ladyksi, oli kovin ihastunut minuun ja oli armollisesti valmis jopa olemaan harrastamatta seksia kerholla hengailevien bimbojen kanssa, jos suostuisin hanen kanssaan seurustelusuhteeseen. :D 

Satudarah, joo. Just yks esimerkki tämmösestä pyöräkerhoksi itsensä naamioineesta rikollisrempasta ilman mitään historiaa tai perinteitä, joka ajelee maastureilla ja limusiinilla EIKÄ moottoripyörällä. Siihenhän huolitaan värrillisiä jäseniksi. Esim. Helvetin Enkeleissä et pääsisi Old Ladyksi tuosta vaan vaan saisit aloittaa hangarina kuten miehetkin.

Vierailija
154/166 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä huomio, naisilla on suuri valta siihen millaista kulttuuria hyväksynnällään tai tuellaan ylläpitävät.

Osa naisista käyttäytyy juuri näin ja osin varmaan tiedostamattaankin. 

Vierailija
155/166 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satudarah, joo. Just yks esimerkki tämmösestä pyöräkerhoksi itsensä naamioineesta rikollisrempasta ilman mitään historiaa tai perinteitä, joka ajelee maastureilla ja limusiinilla EIKÄ moottoripyörällä. Siihenhän huolitaan värrillisiä jäseniksi. Esim. Helvetin Enkeleissä et pääsisi Old Ladyksi tuosta vaan vaan saisit aloittaa hangarina kuten miehetkin.

Kylla ne ajelee ihan pratkilla myos...ja siis koko jengin ideahan just nimenomaan on, etta "huolitaan" niita varillisia. Molukit kai sen alunperin perusti, ellen ihan vaarassa ole... 

Mutta siis joo rikollisiahan he ovat koko sakki. Ja pelottavaa jengia kaikin puolin. Vahan kuumotteli antaa tyypille pakit, mutta han vaan totesi etta "no kerro jos muutat mielesi". 

Vierailija
156/166 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istuin kerran sattumalla terassilla parin mopojengiläisen kanssa samassa pöydässä. He eivät edes katsoneet minuun päin ja puhuivat minulle vain miespuolisen kaverini kautta (jota luulivat poikaystäväkseni) koska olen nainen. Ja tämä tapahtui siis 2000-luvulla.

Juuri tuon vuoksi eivät puhuneet sinulle suoraan. He kunnioittavat toisen miehen naista. Jos eivät olisi pitäneet sinua hänen omaisuutenaan, olisivat voineet puhua ja kohdella miten vain.

V tut ne mitään kunnioita. Ne kunnioittaa toisen omaisuutta. Jollain sairaalla logiikalla toisen mopoa tai naista ei saa koskea. 

Noiden tyyppien ajattelumaailma on ihan sama kuin niillä jotka julistavat pyhää sotaa tuolla jossain. Kaavut päälle vaan niin ei erottaisi mitenkään kiihkoislamisteista tai muista naista alistavista kulteista. 

Vierailija
157/166 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylla ne ajelee ihan pratkilla myos...ja siis koko jengin ideahan just nimenomaan on, etta "huolitaan" niita varillisia. Molukit kai sen alunperin perusti, ellen ihan vaarassa ole... 

Mutta siis joo rikollisiahan he ovat koko sakki. Ja pelottavaa jengia kaikin puolin. Vahan kuumotteli antaa tyypille pakit, mutta han vaan totesi etta "no kerro jos muutat mielesi". 

Miksi sä päästit sen tyypin edes noin lähelle? Koska sulla on valta olla hyväksymättä sitä toimintaa mitenkään, millään tavalla tai tasolla. Edes hyvän huomenen tasolla, sitten pikkuhiljaa alkaa se porukka ymmärtämään ja näkemään tekemistensä seuraukset. Täydellinen eristyneisyys. 

Vierailija
158/166 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä päästit sen tyypin edes noin lähelle? Koska sulla on valta olla hyväksymättä sitä toimintaa mitenkään, millään tavalla tai tasolla. Edes hyvän huomenen tasolla, sitten pikkuhiljaa alkaa se porukka ymmärtämään ja näkemään tekemistensä seuraukset. Täydellinen eristyneisyys. 

Koska ma en tiennyt alussa etta se kuuluu prossa- tai mihinkaan muuhun kerhoon. Tutustuttiin siis junassa, han oli siella konnarina. Ja sitten jossain vaiheessa alettiin kayda kahvilla, jne. 

Vierailija
159/166 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokin siinä kaidan polun vieressä kulkevassa kivisessä ja karussa taipaleessa kiehtoo ja olen itsekin sillä taipaleella kulkenut ja reissussa rähjääntynyt. Mulla oli vuosikausia kaksi eri elämää. Toiseen niistä liittyi keskiluokkainen elämä, yliopisto-opinnot sekä työ ja toiseen liittyi rikollisuus, väkivalta sekä bilettäminen.

Se oli jollain tasolla mielipuolista touhua, koska arki ei tuntunut miltään ja koin suurta ulkopuolisuutta tavallisessa elämässä. Niin sanotut normaalit asiat tuntuivat vierailta ja monesti pyörittelin mielessä silmiäni, kun joku kertoi elämänsä "pikkumurheista", vaikka ymmärrän ja ymmärsin jo silloin kyllä, että jokaisen taakankantokyky on erilainen kuin myös elämäntilanne. Tiedän myös, että valinta on ollut omalla kohdallani tietoinen ja se, miten paljon olen menettänyt valintani takia on omaa vikaani.

Elän nykyään keskiluokkaista perhe-elämää. Mieheni ei ole entisistä ympyröistä mutta tarpeeksi läheltä, jotta ymmärtää mistä minä tulen ja hän ei hätkähdä, vaikka poliisi vielä pamahtaisi ovelle. Aina välillä pakenen edelleenkin "todellisuutta" ja tapaan vanhoja kavereitani. Ne ovat hyviä hetkiä ja tuovat hetkellisesti minulle sen tunteen, että koneisto ei ole minua nujertanut vaan olen vapaa. Lasten takia oli pakko muuttua, koska en halua, että he valitsevat samoin kuin minä tai tottuvat ajattelemaan, että tietynlainen elämäntyyli on normaalia.

Tuolla tyylillä normaaliarjesta juuri menee hohto. Ihminen oppii venyttämään rajojaan, eikä saa enää iloa pienistä asioista.

Kuulostaa adhd:lta tms.

Itseasiassa jo alkoholi tekee tuota kun se korvaa sen normaalin mielihyvähormonin. Holisti juo osittain siksikin kun se ei tunne iloa normaalielmän pikku jutuista koska pitkäaikainen alkoholinjuonti on sotkenut sen osan kemiat kehosta. Nousuhumalassa holisti tuntee niitä kaivattuja ilon tunteita hetken.

Eipä sinänsä noihin harrastuksiin hakeutuu porukkaa jolla on kaikenlaisia ongelmia. 

Vierailija
160/166 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KETÄ KIINNOSTAA?? :DD

Kaikki nuo ovat roskasakkía.